mese.fi Foorumin päävalikko
  Menu

  Artikkelit

  Foorumilaisten autot

    LEJOHEN -69 pystäri
    W123 240D "Montgomery" -81
    MB C320 T 2002
    MB w124 E300DT
    1985 w201 190E 2.3-16V
    1990 Mercedes-Benz 250D
    MB 310D -90 "Pussimersu"
    1989 M-B 300 SEL
    1997 Mercedes-Benz E 50 Lorinser
    1989 Mercedes-Benz 260 E

  Dealerin tarinat

  Kuluttajansuoja-asiat

  Foorumi

  Mese.fi Mobile

  Mersutiedon mekka

  1997 Mercedes-Benz E 50 Lorinser
Autoni on Mercedes-Benz E 50 Lorinser. Moottori on viisilitrainen V8, tehoa 345 hevosvoimaa ja vääntöä 520 Nm.

Auto on siis Lorinserin virittämä malli. Siitä löytyy musta Lorinser-nahkasisusta ja viisilitrainen V8-moottori, joka kehittää 345 hevosvoimaa ja 520 Nm. Pohjana koneella on E 420 -moottori. Nopeudenrajoitinta ei ole.

Kiihtyvyys 0-100 liikkuu viiden ja kuuden sekunnin välillä. Koneeseen on asennettu 9" AEM-kartiofiltteri. Vaihteistona on viisivaihteinen vahvistettu automaattilaatikko ja voiman pyörille vie harva aavikkoperä. Renkaina autossa on tällä hetkellä edessä 235/40R18 ja takana 265/35R18 AMG-monoblock-vanteilla. Auto on melkein kaikilla varusteilla mitä on saanut, mutta kattoluukku, suksipussi ja kylkeen kääntyvät peilit puuttuvat. Listat ovat tummaa "marmoria" eli ei jalopuulistoja. Multimediapuolelta löytyy Alpinen hifit, televisio ja DVD sekä navigaattori. Jarrut autossa ovat 322 mm Porschen nelimäntäisin satuloin, jotka on valmistanut Mov´it. Äänistä vastaa Marianin putkisto rosteritakapäällä ja -äänenvaimentajalla.

Auton olen omistanut viime kesäkuun alusta asti, kun menin entiseni myymään (Lambomersu). Auto on mukava kiusa liikenteessä, tosin bensahan tuolle kelpaa, mutta sen korvaa hauskuus. Kulutus on tuolla 18 l/100 km kaupungissa, jos ajaa nätisti, ja maantiellä päästään sinne 10-12 l/100 km -lukemiin. Tällä autolla ajaessa ei olekaan se pääasia, mitä se syö.

Autolla ajaminen on sujunut ongelmitta, ilman vikoja. Tässä saakin koputtaa puuta, että toimii tulevaisuudessakin. Tulevan talven suunnitelmiin kuuluu korin ehostamista, kun näissä vuoden 97 väyrysissä on tuota pientä ruostekukkaa esiintynyt, eli yleiskunto nostetaan auton arvoiselle tasolle takaisin... ja ehkä vähän somistellaan.

Autolla ajamista voisi luonnehtia kepeäksi; vaihdelaatikko vaihtaa pehmeästi ja mikäs automaatilla "körryytellessä", eli kyyti on herrasmiesmäistä. Sitten kun tarve vaatii, niin auton luonne muuttuu täysin. Matala murina muuttuu leijonamaiseksi karjaukseksi, kavereiden puheita mukaillen. Kuulee, että autossa on V8 kun putki huutaa ja rengas suhisee alla. Auto kiihtyy mersumaisen tasaisesti niin pitkään, kun on tarvis. Razz

Tehonälkä näiden kanssa vaan kasvaa, ja tästäkin koneesta saa kuulema lisätehoa pienin muutoksin vaikka kuinka, joten jännä nähdä mitä tulevaisuus tuo. Tuo kultainen sana, tuunaus - sekin on tälle vielä tekemättä Very Happy

Eli eiköhän tästä autosta jotain vielä kuulu ja juttu päivity Wink




- tovayryn -

Posted by pekkis on 28.04. at 14:32

  Esittelyssä

W123 240D "Montgomery" -81
  Yhteistyössä





Huoltokeskus R. Lintonen
KL-Varaosat
Autopalvelu Parkkila Oy
T:mi Jukka Rajalampi
PP-Diesel
"bad300" (käytetyt osat)
Tarvikemotti
Suomen varaosakeskus Oy
Pro Turbo
KKD Motorsport
Malliauto
Race Addicts
Tuning Design
"Tuikku" (ohjelmoinnit)
http://www.mstuonti.fi/
http://fi.mbspecialist.com/
  Linkit
Tuulilasi
Tekniikan Maailma
Teknari - Verkkolehti
MB mallien teknisiä tietoja
Rengaskokolaskuri
VIN-dekooderi
Autosi arvo Saksassa
Ohjeet huoltonäytön nollaukseen
Lisää tekniikkalinkkejä

Oletko väärällä sivulla - onko mersuforum.net se, jota kaipasit?