Haku löysi 12828 tulosta

Kirjoittaja dealer
25.6.2026 7:35
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Kilanderin Tesla
Vastaukset: 249
Luettu: 343569

Re: Kilanderin Tesla

Uusimmat mersut kyllä kovasti oikeaan suuntaan menossa. Mersuforumilla on mukava seurata nimimerkin Jukka-tre kerrontaa uudesta CLA 250+ shooting brake -26. Ajotavan vaikutus kulutukseen on yllättävän pieni. Tuonne VLTP lukemaan (12,9) tai allekin se tuntuu aina painuvan. Vaikka kiihdyttelis reippa...
Kirjoittaja dealer
25.6.2026 7:29
Keskustelualue: W203 / R170, sedan, farmari, avo
Aihe: Uusi MB kiinnostuja
Vastaukset: 6
Luettu: 514

Re: Uusi MB kiinnostuja

SLK on ensimmäinen sulavalinjainen kovakattoinen avoauto jossa katto taittuu piiloon. Oma kokemus mallista on vain vähäisistä korjauksista mekaanikkoaikoina, mutta samaa tekniikkaa on monissa muissa malleissa. R170 sai faceliftin vuonna 2000. R170 moottori M111 on kestävä, R171:ssä M271 muuten oikei...
Kirjoittaja dealer
24.6.2026 7:10
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Kilanderin Tesla
Vastaukset: 249
Luettu: 343569

Re: Kilanderin Tesla

Eikös se tekisi noin 3500€ / 152000 kilometriä, jos kulutus olisi 15kWh ja hinta 15snt/kWh eli ero tähän
2,0 d Amarokilla jos olisi tuon matkan ajanut polttoaineisiin mennyt n. 27 000 €
on edelleen hurja.
Kirjoittaja dealer
22.6.2026 18:11
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Kilanderin Tesla
Vastaukset: 249
Luettu: 343569

Re: Kilanderin Tesla

Nonnih, tuossapa se kun kilometrejä kertyy "riittävästi", on huikea säästö polttoainekuluissa sähköautolla.
Kirjoittaja dealer
21.6.2026 9:32
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W123 300D -76 kuvakertomusta
Vastaukset: 80
Luettu: 92537

Re: W123 300D -76 kuvakertomusta

Kaikkea voi sattua, onhan nuo sellaisia että olo on vähän jaaaaaaahasss, kun huomaa mitä on tullut tehtyä :x
Kirjoittaja dealer
18.6.2026 18:07
Keskustelualue: W210 / 208 voimansiirto
Aihe: 722.6 ja vaihteet hukassa
Vastaukset: 38
Luettu: 66619

Re: 722.6 ja vaihteet hukassa

Okei. Star kertoo aika paljon vikakoodeista eteenpäin tutkien, pikainen googletus kertoo että toinen liittyisi ahtopaineeseen ja toinen polttoaineen paineeseen. Epäilen, ettei testerin käyttäjä osaa, ellei hän ole kertonut miten edetä noiden koodien perusteella. Molemmat siis tuli uudelleen kun vika...
Kirjoittaja dealer
18.6.2026 16:56
Keskustelualue: W210 / 208 voimansiirto
Aihe: 722.6 ja vaihteet hukassa
Vastaukset: 38
Luettu: 66619

Re: 722.6 ja vaihteet hukassa

Joo, no se on sitten vikakoodi josta pääsee eteenpäin.
Kirjoittaja dealer
18.6.2026 8:24
Keskustelualue: W210 / 208 voimansiirto
Aihe: 722.6 ja vaihteet hukassa
Vastaukset: 38
Luettu: 66619

Re: 722.6 ja vaihteet hukassa

Eihän se auton arvo tosiaan kaksinen ole, kun ei se jaksa kulkea. Moottorin häiriövalo on alkanut syttymään entistä herkemmin ja tuottaa jo vaikeuksia päästä mäen päälle. Jos em. johdosta on tehty seuraavaa: Tätä on tutkittu staarilla ainakin puolenkymmentä kertaa ja mitään selkeää vikaa ei tämä käy...
Kirjoittaja dealer
17.6.2026 18:34
Keskustelualue: Pesu, puunaus & fiksaus
Aihe: Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Vastaukset: 1054
Luettu: 12697501

Re: Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.

Autodude alkoi myydä Tokyan akkukiillotuskonetta, johon sopii Makitan akut. Makitaa ja Milwaukeeta jo vuosia haaveilleena päätin että Tokya ostetaan, ja siitä oli -25% tarjous kesäkuun loppuun (varmaan jatkuu sitten taas muttajoo...) Siirtelin deluxe-tuotepaketin jo ostoskoriin mutta jokin keskeytti...
Kirjoittaja dealer
11.6.2026 6:43
Keskustelualue: W204 / R171 moottori
Aihe: OM646 Pitää mykkäkoulua huollon jälkeen.
Vastaukset: 7
Luettu: 3003

Re: OM646 Pitää mykkäkoulua huollon jälkeen.

Ja tietääkseni om646 on itse ilmaava
EVO on tässä hankala. Ilmat suuttimiin ja ei lähde millään. No, oletkin jo havainnut.
Kirjoittaja dealer
24.5.2026 14:52
Keskustelualue: W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
Aihe: W201 200D -90 (oli:W124 300D -90)
Vastaukset: 45
Luettu: 61231

Re: W201 200D -90 (oli:W124 300D -90)

Sattuipa tämäkin aihe eteen, niin päivitellään sen verran että em. W201 tilalle on tullut ensin nelivetoinen W205 220D joka on vaihtunut myöhemmin A 45 AMG 4-maticiin.
Kirjoittaja dealer
16.5.2026 17:25
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Tiileriparka :(
Vastaukset: 1011
Luettu: 1633906

Re: Tiileriparka :(

https://www.nettiauto.com/skoda/felicia/15749941 Lähellä myynnissä pick-up, onneksi hinnoiteltu minun kiinnostus pois ja väärän merkin merkeillä varmistettu lopputulos :no: Eberi lisälämmitin kellolla :rock: Lavakate :D Siisti Korpinen :shock: Öljyt, suodattimet, hehkut vaihdettu ja uusi akku :D Poh...
Kirjoittaja dealer
08.5.2026 14:07
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Vastaukset: 314
Luettu: 611617

Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!

Tuollaisella todennäköisesti selviää ilman mitään ongelmia kesästä. Näissä jutuissa, kun joku "lehti" ostaa halvan auton, saattaa mennä pieleen se, että sitä halpaa autoa aletaan korjaamaan aivan turhaan ottaen huomioon käyttötarkoitus. Esimerkiksi (keksitty esimerkki) katsastetun auton hi...
Kirjoittaja dealer
22.4.2026 19:15
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Tiileriparka :(
Vastaukset: 1011
Luettu: 1633906

Re: Tiileriparka :(

Todella vähän ajettu 2+3 paku. Olisi sopivan noutomatkan päässäkin, mutta hintaa on liikaa siihen, että ostaisi tuon ja odottelisi kolmisen vuotta että saisi museoitua. Sellaiseen näyttäisi olevan helppo projekti, sisäkuvia ei tosin ole mutta harvoin nämä sisältä on nelinkertaisillakaan kilometreill...
Kirjoittaja dealer
16.4.2026 17:26
Keskustelualue: W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
Aihe: S124 300TD -92
Vastaukset: 93
Luettu: 165979

Re: S124 300TD -92

Katsastus suoritettu; seisontajarrujen puhdistus ja säätö ja taas on 4 vuotta ajoaikaa.
IMG-20260416-WA0005.jpg
IMG-20260416-WA0005.jpg (288.28 KiB) Katsottu 1267 kertaa
Kirjoittaja dealer
16.4.2026 17:23
Keskustelualue: W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
Aihe: S124 250TD -92
Vastaukset: 176
Luettu: 221628

Re: S124 250TD -92

Kesärengastusta alle
250TD 2026.jpg
250TD 2026.jpg (474.44 KiB) Katsottu 4240 kertaa
Kirjoittaja dealer
11.4.2026 15:34
Keskustelualue: W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
Aihe: "Lumikki" - W124 300D -90 museoajoneuvo
Vastaukset: 147
Luettu: 167265

Re: "Lumikki" - W124 300D -90 museoajoneuvo

huhti 2026.jpg
huhti 2026.jpg (483.93 KiB) Katsottu 4838 kertaa
Kesäisissä merkeissä renkaanvaihto, nastat pois alta.
Kirjoittaja dealer
10.4.2026 12:30
Keskustelualue: W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
Aihe: S124 250TD -92
Vastaukset: 176
Luettu: 221628

Re: S124 250TD -92

Taas vuosi ajoaikaa, ei ollut moittimista.
Edellisiltana tehtiin sen verran että käytettiin takaa satulat ja levyt irti, puhdistettiin ja säädettiin seisontajarru.
Myös lämmityksen venttiiliyksikkö vaihtui, kun tuli koko ajan kuumaa vänkärin puolelle alkuperäisellä.

Mittarissa 920000.
munat.jpg
munat.jpg (130.71 KiB) Katsottu 4558 kertaa
Kirjoittaja dealer
04.4.2026 8:15
Keskustelualue: W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo
Aihe: W211 OM642 280CDI DPF Filtteri tukossa
Vastaukset: 7
Luettu: 4876

Re: W211 OM642 280CDI DPF Filtteri tukossa

Vastaavassa tilanteessa eräästä 211:sta tyhjennettiin pönttö mahdollisimman huomaamattomasti ja käytettiin ohjelmoitavana.
Eipähän oikkuile enää ja menohalut on vielä olennaisesti paremmat.

Pakko on tehdä ohjelmallekin jotain jos pöntön tyhjentää.
Kirjoittaja dealer
01.4.2026 14:56
Keskustelualue: Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit
Aihe: X204 OM651
Vastaukset: 2
Luettu: 13997

Re: X204 OM651

Varmaankin suuttimissa vikaa. Kyllä osaava merkin tunteva korjaamo noilla oireilla pitäisi päästä jäljille kun testerillä hetken selvittelee.
Kirjoittaja dealer
30.3.2026 8:59
Keskustelualue: W123, sedan, coupe, farmari, lang
Aihe: Sepon uusi W126 300SE (W140 S320, W123 200D)
Vastaukset: 531
Luettu: 1310646

Re: Sepon uusi W126 300SE (W140 S320, W123 200D)

Haa, tuota katselin juuri viikonloppuna että onkohan hintansa väärti, voisi pestä autoja helposti ottaen vettä sadevesisäiliöstä.
Mukava kuulla kokemuksia.
Kirjoittaja dealer
30.3.2026 8:57
Keskustelualue: W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
Aihe: 300D "miljoonamersu"
Vastaukset: 17
Luettu: 22375

Re: 300D "miljoonamersu"

Pakkaset tuli ja meni ja miljoonamersu kuljetti joka päivä omistajaansa. Lämmityksessä ei ole pidetty lainkaan, mutta nämähän lähtee käyntiin lämmittämättä mistä vaan pakkasesta, kunhan akku on OK, öljyt oikeanlaiset ja hehkutus toimii. Tällä tuli pitkää reissua, ehkä ensimmäistä kertaa auton meillä...
Kirjoittaja dealer
27.3.2026 17:15
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Pakardisen Pallosalama (Opel Insignia, 2011, 2,0CDTi)
Vastaukset: 14
Luettu: 8035

Re: Pakardisen Pallosalama (Opel Insignia, 2011, 2,0CDTi)

Vähän niin kuin fordin ecoboost, jakohihna öljykylpyyn ja menestys on taattu: Fordin palkituin ja tunnetuin "Vuoden moottori" (International Engine of the Year) on 1.0-litrainen EcoBoost -bensiinimoottori. Se voitti arvostetun tittelin useana vuonna peräkkäin (mm. 2012–2014). Tämä 3-sylint...
Kirjoittaja dealer
27.3.2026 14:31
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Pakardisen Pallosalama (Opel Insignia, 2011, 2,0CDTi)
Vastaukset: 14
Luettu: 8035

Re: Pakardisen Pallosalama (Opel Insignia, 2011, 2,0CDTi)

Mersussa piti olla 170hv ja 400nm. Tässä on papereissa 160hv ja 350nm. Mutta on käytökseltään ihan täysin erilainen auto mitä Mersu. Sitä jos halusit liikuttaa vähänkään ripeämmin, niin kaasua piti polkea ihan mieltä vailla ennenkun alko tapahtumaan mitään. Esim. jos taajamavauhdista lähit kiihyttä...
Kirjoittaja dealer
24.3.2026 14:23
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Pakardisen Pallosalama (Opel Insignia, 2011, 2,0CDTi)
Vastaukset: 14
Luettu: 8035

Re: Pakardisen Pallosalama (Opel Insignia, 2011, 2,0CDTi)

Ilmaläppien aktuaattorit siellä kojelaudan uumenissa alkaa mennä mykäksi. No sehän kiva, yks päivä purkua korjaamolla, toinen kasausta. Noin tonnin lasku Höpsistä, pari tuntia ja pari kymppiä osiin :no: Jatkoa odotellessa, nämä on niin mukavaa luettavaa aina tällaiset autojen hankinta- ja toimintak...
Kirjoittaja dealer
23.3.2026 17:53
Keskustelualue: W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
Aihe: S124 250TD -92
Vastaukset: 176
Luettu: 221628

Re: S124 250TD -92

Moottoriöljy ja suodatin vaihtuivat tänään kilometrilukemassa 915000.
Talven ajalta ei raportoitavaa, ei toiminta- tai muita häiriöitä.
Tai itse asiassa, tuulilasi on pahoin halki, taannoin vaihdettu.
Kirjoittaja dealer
23.2.2026 19:20
Keskustelualue: W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
Aihe: W124 320CE 1993
Vastaukset: 102
Luettu: 98535

Re: W124 320CE 1993

Kyllä ABS-jarrullinenkin 124 on jarrujen osalta ilmattavissa perinteisin keinoin.
Kirjoittaja dealer
22.2.2026 11:42
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Wolkkari yhteensoppii...
Vastaukset: 2041
Luettu: 2575005

Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Wolkkari yhteensoppii...

Bloggaajan tekstistä tökkäsi itselle tämä Kuudenneksi, sähköauton erinomaisuus korostuu talvella. Sähköauto on aina valmiiksi lämmin, tai vaikka en olisi lämmittänyt jostain syystä ennalta, lämpenee se todella nopeasti. Aina näihin kirjoituksiini ja kokemuseni jakamiseen tulee myös kommentteja, että...

Siirry tarkennettuun hakuun