Vitossa vikaa. Kellään vastaavaa ongelmaa ?
Vitossa vikaa. Kellään vastaavaa ongelmaa ?
Kyseessä 112 CDI W638, automaattilaatikolla.
Vikamuistissa yksi vika joka taltioituu sinne aina uudelleen: railputken paine liian korkea.
Paineanturi ja -säädin vaihdettu uusiin, ei mitään vaikutusta ongelmaan.
Kokeillaan:
- Auto paikallaan ja vaihde "D" asentoon.
- Liikkeelle, kaasu pohjassa
- Jossain 80 vauhdeissa kun laatikko vaihtaa kolmosta auto sammuu kuin saunalyhty, kerrasta pelit seis.
Joskus tekee jo kakkoselle vaihdossa.
Juuri silloin kun vaihtaa.
Virta pois ja starttaus taas mennään.
Joka kiihdytys sama juttu.
Ellet tee täyskaasukiihdytystä vika ei ilmene.
Railputken paine ei nouse missään vaiheessa yli 145 hPa:n eikä välttämättä ole korkeimmillaan silloin kun kone sammuu.
Minä en (ainakaan vielä) tiedä yhtään missä vika on, mites te ?
Vikamuistissa yksi vika joka taltioituu sinne aina uudelleen: railputken paine liian korkea.
Paineanturi ja -säädin vaihdettu uusiin, ei mitään vaikutusta ongelmaan.
Kokeillaan:
- Auto paikallaan ja vaihde "D" asentoon.
- Liikkeelle, kaasu pohjassa
- Jossain 80 vauhdeissa kun laatikko vaihtaa kolmosta auto sammuu kuin saunalyhty, kerrasta pelit seis.
Joskus tekee jo kakkoselle vaihdossa.
Juuri silloin kun vaihtaa.
Virta pois ja starttaus taas mennään.
Joka kiihdytys sama juttu.
Ellet tee täyskaasukiihdytystä vika ei ilmene.
Railputken paine ei nouse missään vaiheessa yli 145 hPa:n eikä välttämättä ole korkeimmillaan silloin kun kone sammuu.
Minä en (ainakaan vielä) tiedä yhtään missä vika on, mites te ?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Vetokoukun töpselissä piuhat / kytkennät huonolla hapella
Yksi softattu Vito, ei minun softaamani, herjaili myös samaisia antureita ja uusilla sama tilanne. Se tosin kävi ja kolisi....suutinvikainen vempele
Yksi softattu Vito, ei minun softaamani, herjaili myös samaisia antureita ja uusilla sama tilanne. Se tosin kävi ja kolisi....suutinvikainen vempele
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Auto on nyt toisella omistajallaan, edelliselle omistajalle soitettiin eikä ole kuulemma kumpikaan virittänyt ohjelmamuutoksella eikä viriboxilla.Eihän autossa vain ole jotain "tuning-boxia" ?
Osa niistä toimii huijaamalla rail-putken paineanturia.
Työkaveri tuota tutki ja hänelläkin tuli moinen mieleen, alkuun katseltiin johtoja olisiko paineanturin piuhojen välissä viriboxi mutta ei ole.
Pitäisikö sen oikeasti edes sammua jos tuo vikailmoitus olisi "aito"?
Ilmeisesti kyllä - toisaalta vikailmoitus tallentui jo lyhyen varovaisen ajolenkin aikana jolloin auto ei sammunut kertaakaan.
Tässä mallissa on korkeapainepumpussa jonkinlainen lisäsammutin, sen tarvetta ja toimintaperiaatetta en tarkemmin tiedä mutta johdon irrottaminen siitä aiheutti vain "EDC" valon palamista, kulut / toiminta muuten ja vika oli entisellään.
Myöskään luistoneston kytkeminen päältä ei vaikuttanut vikaan.
Tämäkin kävi mielessä, kokeiltiin ajella ilman valoja yms... ei ollut aikaa tutkia pistoketta tarkemmin.Vetokoukun töpselissä piuhat / kytkennät huonolla hapella
Edellinen omistaja (kolmen vuoden takaa) kertoi että kerran pari auto sammui hänelläkin samaan tapaan, silloin oli syynä kuulemma tarvike-polttoainesuodatin jonka vaihdolla ongelma poistui.
Nyt ei auttanut ja paluuputkikin on auki.
Ihmetyttää vaan tuo sammumishetki, vain ja ainoastaan vaihtohetkellä.
Mitähän silloin tapahtuu moottorinohjauksen puolella ?
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Onhan sekin mahdollista.Olisko uusi paineensäätöventiili viallinen.
Oliko nyt niin että se vikakoodi tulee aina liian korkeasta paineesta?
Nimenomaan.
Annan omistajalle sinun puhelinnumeron ja kerron että siinä on guru joka varmasti löytää vian, soitteleppa tuonne.HVM kirjoitti:Tuupatkaa se lintta tänne
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
tulipas tässä aamuyöstä mieleen että suutinkin voi temppuilessaan aiheuttaa tuota vikakoodia, mutta pitäisi antaa suuttimellekkin vikakoodia .
Mulla ei ole tullut kuin yksi tälläinen tapaus vastaan.
Ja sekin oli rennaultti, tosin boschin käikäleillä oli varustettu.
Ja taisi jossain vaiheessa sitä suutintakin herjailla kun aikansa kiusasi.
Mulla ei ole tullut kuin yksi tälläinen tapaus vastaan.
Ja sekin oli rennaultti, tosin boschin käikäleillä oli varustettu.
Ja taisi jossain vaiheessa sitä suutintakin herjailla kun aikansa kiusasi.
Totta, jokunen CDI on sammahdellut johtosarjavian takia, suuttimelle menevistä piuhoista yksi kun ei saa kontaktia niin kone sammuu.
Niissä on jäänyt vikakoodi suuttimesta muistiin.
Tässä ei jää ja suuttimien vertailuarvot on hyvät eivätkä suuttimet vuoda mihinkäänpäin.
Tässä miettiessä alkaa ajatukset kallistua siihen suuntaan että ohjainlaitteessa on vikaa joka ilmenee sammumisena siinä vaiheessa kun vaihtohetkellä syöttöä pienennetään tai mitä nyt sitten tapahtuukin....
Niissä on jäänyt vikakoodi suuttimesta muistiin.
Tässä ei jää ja suuttimien vertailuarvot on hyvät eivätkä suuttimet vuoda mihinkäänpäin.
Tässä miettiessä alkaa ajatukset kallistua siihen suuntaan että ohjainlaitteessa on vikaa joka ilmenee sammumisena siinä vaiheessa kun vaihtohetkellä syöttöä pienennetään tai mitä nyt sitten tapahtuukin....
Öö, vaihtaako se kyllä normaalisti, meinaan että eihän kierrokset vinkaise vaihtohetkellä oikeinpaljon ylöspäin ......aattelin vaan notta jos laatikolta ei tuu kyllä selvää komentoa pumpulle että NYT VAIHDETAAN niin menee pumppu sekaisin kun mielestään kesken kovan kiihdytyksen (kaikki pelissä) tuleekin sykäys joka on enemmän kuin pystyy antamaan.......
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Pääseekös sieltä lukemaan paineensäätimen virrankulutusta ja ohjearvoa? Täsmäävätkö arvot testerissä ja A-mittarilla mitattuna?dealer kirjoitti:Tässä miettiessä alkaa ajatukset kallistua siihen suuntaan että ohjainlaitteessa on vikaa joka ilmenee sammumisena siinä vaiheessa kun vaihtohetkellä syöttöä pienennetään tai mitä nyt sitten tapahtuukin....
Ohjausyksikkövika voi tosiaan olla. Yleensä se liittyy siihen paineensäätimen ohjaukseen. Noita tullut muutama vastaan. Vielä pitää päätä kaivella, kun ei muista, että vaihdettiinko uusi yksikkö vai ohjelmoitiinko yksikkö uudelleen .
Onko johtosarjaa mitattu ja maadotuspisteitä tarkastettu?
Joskus on johtosarja viat tulleet esille vasta kuormittaessa.
Kyllä vaihtaa. Tosin laatikon toiminta kokonaisuutena ei mielestäni ollut ihan kuten pitäisi, jossain vaiheessa kierrokset seilasivat 200-300 verran tasakaasulla ajaessa (VAG Tiptronicissahan se olisi lähestyvän tuhon oire...).vaihtaako se kyllä normaalisti
En tiedä pääseekö, olin vain kuskina kaverille joka tutki autoa.Pääseekös sieltä lukemaan paineensäätimen virrankulutusta ja ohjearvoa? Täsmäävätkö arvot testerissä ja A-mittarilla mitattuna?
Ei ole, aikaa oli niin vähän tuon tutkimiseen tällä kertaa.Onko johtosarjaa mitattu ja maadotuspisteitä tarkastettu?
Sehän se on tuossa mittaamisessakin että tavan ajossa kun toimii oikein ... osatappa sitten sanoa jostain kohtaa että tuo ja tuo on kunnossa.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Mutta vika siis tulee kuitenkin aina täyskaasulla kierroksilla?
Kummallista auto sammuu kun menee vikatilaan. Vikatilassahan sen ei pitäisi sammua, vaan rajoittaa tehoja/kierroksia.
Polttoaineen ilma ongelmat tulee myös mieleen, mutta silloin vikakoodin pitäisi olla liian pienestä paineesta, eikä liian suuresta paineesta. Silloin jos saa ilmaa niin silloinhan auto voi myös sammua täyskiihdytyksessä. Mutta sen vikakoodin pitäisi olla liian pienestä paineesta. Ehkä tarkastisin kuitenkin vielä että ilmaa ongelmaa ei ole.
Olikos näissä cdi vitoissa mitään pa-siirtopumppua?
Kummallista auto sammuu kun menee vikatilaan. Vikatilassahan sen ei pitäisi sammua, vaan rajoittaa tehoja/kierroksia.
Polttoaineen ilma ongelmat tulee myös mieleen, mutta silloin vikakoodin pitäisi olla liian pienestä paineesta, eikä liian suuresta paineesta. Silloin jos saa ilmaa niin silloinhan auto voi myös sammua täyskiihdytyksessä. Mutta sen vikakoodin pitäisi olla liian pienestä paineesta. Ehkä tarkastisin kuitenkin vielä että ilmaa ongelmaa ei ole.
Olikos näissä cdi vitoissa mitään pa-siirtopumppua?
Kyllä, ja ainoastaan silloin kun vaihde vaihtuu.Mutta vika siis tulee kuitenkin aina täyskaasulla kierroksilla?
Niinpä, ja tämä ei vikatilaan mene missään vaiheessa vaan tehot on tallella - kunnes sammuu.Kummallista auto sammuu kun menee vikatilaan. Vikatilassahan sen ei pitäisi sammua, vaan rajoittaa tehoja/kierroksia.
EsiTronicin mukaan tämäkin vikakoodi voi johtua mm. tukkeutuneesta pa-suodattimesta, tukoksesta paluuputkessa tms.Polttoaineen ilma ongelmat tulee myös mieleen, mutta silloin vikakoodin pitäisi olla liian pienestä paineesta, eikä liian suuresta paineesta. Silloin jos saa ilmaa niin silloinhan auto voi myös sammua täyskiihdytyksessä. Mutta sen vikakoodin pitäisi olla liian pienestä paineesta. Ehkä tarkastisin kuitenkin vielä että ilmaa ongelmaa ei ole.
Jahka tuota päästään tutkimaan pitää vielä perehtyä mahdolliseen ilmavuotoon.
On, kannen päässä korkeapaine- ja alipainepumpun vieressä.Olikos näissä cdi vitoissa mitään pa-siirtopumppua?
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta