Vito 110CDI -03, Vetoakseli vai perä väljä?
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18.8.2007 17:24
Vito 110CDI -03, Vetoakseli vai perä väljä?
Ostin vuosi sitten etuvedon minibussin, jonka etupää kolisi kuopissa jo ostovaiheessa. Myyjä oli sen käynyt samana päivänä katsastamassa ja katsastusmies oli väittänyt vian olevan väljissä koiranluissa. Meni siis läpi. Nyt kolina on pahentunut melkoisesti ja päätin lopulta korjata sen aiheuttajan, mutta epäillyt koiranluut olivat kyllä tosi hyvässä kunnossa. Ei minkäänlaista välystä. Sen sijaan etupyörää voi pyöritellä 5-10cm kehältä edestakaisin toisen renkaan ollessa maassa, ja perän seutuvilta kuuluu juuri sellaista rasahtelevaa pauketta mitä etupäästä on kuulunut ajaessa. Vasen vetari on vaihdettu myyjän toimesta, mutta oikeasta ei ole mitään tietoa. Voiko vika olla oikeassa vetoakselissa, vai onko perä menossa sököksi? Autossa on automaattilaatikko, joka on vaihdettu kertaalleen n. 200.000 km sitten. Perä on samassa kotelossa laatikon kanssa, joten sitä ei ilmeisesti voi erikseen vaihtaa. Missä muualla kuin Veholla voisin korjauttaa ja paljonko maksaa?
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Vito 110CDI -03, Vetoakseli vai perä väljä?
Tasauspyörästön komponentteja voi vaihtaa aivan samallalailla oli ne sitten keulassa vaihdelaatikossa tai perässä erillään. Toki jos vika on tasauspyörästössä ja ei itse pysty työtä tekemään niin kannattaa tarkoin tutkia ennen remonttiin ryhtymistä että jos olisi saatavilla edullista vaihtolaatikkoa. Mieluummin takuulla tietenkin.Tammenterho kirjoitti:Perä on samassa kotelossa laatikon kanssa, joten sitä ei ilmeisesti voi erikseen vaihtaa.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: Vito 110CDI -03, Vetoakseli vai perä väljä?
Edullisia laatikoita ei ole saatavilla, paitsi ruotsista. Mutta eipä hätää, konekorjaamo Siekkinen osaa kyllä laittaa sen laatikon kuntoon ja varaosia he saavat Vehon kautta. Tuon jälkeen laatikko on paremmassa kunnossa kuin joku romuttamon purkulaatikko, joka voi hajota ihan koska vain. Vaihtamisessa on niin järjettömän suuri työ, ettei siitä laatikon takuusta ole mitään apuja.
Ei ehkä kannata itse mennä avaamaan sitä laatikkoa, voi mutama jousi tai vipunen lentää sinne tänne.
Siinä kannattaa varmaankin ottaa ne vetarit irti, ja pyöritellä niitä hetki käsissä, sekä pyöritellä niitä laatikon laippoja, jos se rutisee pelkistä laipoistakin niin ei kun kone paketti ulos ja laatikko Siekkiselle.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0109.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0110.jpg
Ei ehkä kannata itse mennä avaamaan sitä laatikkoa, voi mutama jousi tai vipunen lentää sinne tänne.
Siinä kannattaa varmaankin ottaa ne vetarit irti, ja pyöritellä niitä hetki käsissä, sekä pyöritellä niitä laatikon laippoja, jos se rutisee pelkistä laipoistakin niin ei kun kone paketti ulos ja laatikko Siekkiselle.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0109.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0110.jpg
Siekkisen yhteystiedot:
KONEHUOLTO JARKKO SIEKKINEN
VÄÄNÄLÄLÄNRANNANTIE 1408
71720 KÄÄRMELAHTI
Jarkko Siekkinen 0440 945767
Kari Siekkinen 0400 671727
Kotisivut: www.konehuolto.vze.com
KONEHUOLTO JARKKO SIEKKINEN
VÄÄNÄLÄLÄNRANNANTIE 1408
71720 KÄÄRMELAHTI
Jarkko Siekkinen 0440 945767
Kari Siekkinen 0400 671727
Kotisivut: www.konehuolto.vze.com
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18.8.2007 17:24
No kyllä se ääni ihan varmasti tulee sieltä tasauspyörästöstä, kuten edellä testimenetelmääni kuvasin. Siekkistä ehdotettu korjaajaksi, vaan onko muita ehdotuksia? Siekkinen tuntuu olevan vähän kaukana, jos Espoosta joutuu Kuopion yläpuolelle asti lootan kiikuttamaan. Ei pk-seudulla olisi vastaavaa taitoa?vito500tkm kirjoitti:Tuleeko se ääni varmasti laatikosta?
Onko ilmanpuhdistajan koteloa tarkastettu? Ettei se pääse kolisemaan.
Kolahtaako se montuissa, vai silloin kun kaasua painaa ja löysää (veto päällä/pois)?
Onko moottorin ja vaihteiston kumituennat ehjät?
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Mä vein laatikon Siekkiselle Turusta saakka, joten kyllä sinäkin pääkaupinkiseudulta sen sinne jaksat viedä.
Se painaa aika paljon, mutta vähemmän kuin oikean auton laatikko. Jaksoin juuri nostaa sen ilmaan, oliskohan jotakin 50...60...70 kg turbiinin ollessa täynnä öljyä (se kannattaa irrottaa/tyhjentää).
Matkahuoltoa varten joutuu rakentamaan öljynkestävän kuljetuslatikon.
Ei sitä kannata muualle tarjota, tulee vain kalliimmaksi ja huonommaksi, Siekkinen tekee sille jekut, niin se ei sitten hajoa edes päästötestien vuoksi. Siekkinen teki mulle samalla vahvistuksen siihen, niin kestää tehojakin ottaa.
Se painaa aika paljon, mutta vähemmän kuin oikean auton laatikko. Jaksoin juuri nostaa sen ilmaan, oliskohan jotakin 50...60...70 kg turbiinin ollessa täynnä öljyä (se kannattaa irrottaa/tyhjentää).
Matkahuoltoa varten joutuu rakentamaan öljynkestävän kuljetuslatikon.
Ei sitä kannata muualle tarjota, tulee vain kalliimmaksi ja huonommaksi, Siekkinen tekee sille jekut, niin se ei sitten hajoa edes päästötestien vuoksi. Siekkinen teki mulle samalla vahvistuksen siihen, niin kestää tehojakin ottaa.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18.8.2007 17:24