Vitoa liikenteeseen

villem

Viesti Kirjoittaja villem »

No hyvä etten sinne vaihteistoöljyä loruuttanut :shock:

Se vikakoodinluku oli kyllä vähän yhtä tyhjän kanssa, varsinkin kun asentajalla ei ollut oikeastaan minkäänmoista kokemusta tai tietämystä moisesta harvinaisuudesta. Harvemmin olen minäkään nähnyt niin pyöreitä huulia kenelläkään :D No joo, taisi loppulaskussa hävitä puolet käytetystä ajasta ja työnjohtaja sanoi että taisi siinä olla jonkin verran sitä "ihmettelyä" Konaisuudessaan kuitenkin aikaa hukattiin elämästä reilu 2.5h sen mittarin kanssa.

Kävin minä tänään siellä pumppua operoineessa pajassa kysymässä että mistähän löytyisi ammattitaitoa katsoa onko kaikki palikat oikein kasattu. Lupasivat ensikuun alussa katsoa kun "velho" tulee lomilta. Siellä oltiin kanssa sitä mieltä että 0.7 ahtopaine ajossa on liian vähän. Vuotaakohan sieltä coolerista, miten sitä vuotopaikkaa voisi metsästää?

Pitää jollakin salaattinipulla nyt kuitenkin houkutella ne kadonneet aasit pellin alle tai sitten se rekisteriotteessa mainittu pyörätuolioptio tarkoittaa just sitä liikkumisrajoitteista moottoria...
veskola
V-klasse-spesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No nimenomaan automaattivaihteiston öljyä sinne kuuluu kuten korkissa lukee, ATF.

En mä usko että se mistään vuotaa, se on vain säädetty päin ***tua. Parempi kun unohdat nämä "velhot", ei nämä mitään rakettitiedettä ole. Ohjeethan nyt on jo moneen kertaan kirjoitettu miten sen saa kulkemaan.

Vuotopaikka näkyy aina öljyyntymisenä ahtoputkissa näissä tapauksissa.
villem

Viesti Kirjoittaja villem »

En minä vielä halua unohtaa, näille velhoille on kuitenkin maksettu korjauksista jo sen verran että turha kuvitellakkaan saavansa rahoja takaisin autoa myydessä. Pumpun laitto kustansi sen 1300e ja paja sai valita kahdesta irrallaan olevasta sen kunnostettavan. No pumpun kustannusta nosti 700e joku painehässäkkä joka vaikuttaa mm. tyhjäkäyntiin.

Auton pajalle viemisellä haluan varmistaa, että kaikki ne on tehty mitä on sovittu ja maksettu. Kyllä tällaisilla töillä pitää joku takuu olla. Foorumeilla on selkeät ohjeet ja olen niitä moneen kertaan lukenut. En vaan kehtaa nyt itse aukoa ja pyöritellä pumppua vaikka sieltä se vääntö löytyisikin. En minä enää sen jälkeen voi mennä sinne pajalle harmittelemaan ja rähisemään. Tavallaan haluan myös antaa korjaamolle mahdollisuuden hoitaa asia lopuun. Turhaan jä väärin perustein en halua ketään alkaa näillä nettikirjoitteluilla mollaamaan, ainakaan ilman keskustelua. Jos virhe havaitaan ja sen kuntoonsaattamisesta tulee vääntöä niin saatte uskoa että minä kehtaan täälläkin asiasta kirjoittaa.

Voihan se olla että yksittäiset palikat on kunnossa ja niissä on tehty ne mitä on pitänyt. Osien olisi vaan toimittava yhteen. Sitä minä voin itse koittaa selvittää miksi näin ei ole.

Sain letkun vaihdettua ja sopivaa löysin tosiaan läheisestä hydrauliikkaliikkestä. Oma sullominen siinä oli mutta nyt on laitettu niin ettei mikään pääse flektiin kiinni. Huomasin siinä samalla, että toinenkin säiliölle oleva letku on ottanut kiinni moottoriin ja siinä on melkoisen syvä nirhauma. Tämäkin pitää vaihtaa ennen täyttöä ja koeajoa. Vähän harmittaa tuollaiset löydökset, kun olisi kuvitellut moottorin vaihtaneen tahon tarkistaneen letkun ja putket takaisin asennuksessa ja uusineen tarpeen mukaan. Tuo kun olisi alkanut vuotaa niin sitäpä en olisikaan saattunut huomata niin nopeasti kuin nyt ja matka olisi voinut jäädä kesken sinne jonnekkin. Tai sitten letku on nirhautunut näillä koeajokilometreillä joita on jo liki 7000.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”