Vitosta matkailuauto
Vitosta matkailuauto
On ruvennut tekemään mieli Vito nimistä jumalan mieliharmia
Oletteko rakennelleet minibusseista halvan veron matkailuautoja?
Mitä muutoksia tarvii, AKE:n sivuilla oli jotakin, mutta minkälainen keitin? Meidän katsastusmies väittää että pitää olla väh. 5 kg kaasupullo että käy. Mikään primus ei kelpaa. Sama mies höpöttelee myös jääkaapista/muusta vastaavasta.
Pitäneetkö paikkaansa?
Oletteko rakennelleet minibusseista halvan veron matkailuautoja?
Mitä muutoksia tarvii, AKE:n sivuilla oli jotakin, mutta minkälainen keitin? Meidän katsastusmies väittää että pitää olla väh. 5 kg kaasupullo että käy. Mikään primus ei kelpaa. Sama mies höpöttelee myös jääkaapista/muusta vastaavasta.
Pitäneetkö paikkaansa?
Höpö höpö katsastusmiehelle, ns. retkeilyauto ei lain mukaan jääkaappeja tarvitse.
- Keittomahdollisuus pitää olla, minulla on mersussa veneeseen tarkoitettu "tentulla" toimiva hella.
Keittimen pitää olla hyväksytty sisätilakäyttöön. Maksoi n. 50 euroa.
- Säilytystiloja (joiden muotoa ja kokoa ei ole määritelty)
Minun autossa takana tavaralokero, koko ehkä 20x60 cm ja syvyys 40 cm. Oli laitettu jo uutena tuohon invataksiin.
- Istuimista helposti muunneltavia vuoteita
Minulla 2 pienehköä maatilavanerilevyä lattialla, voi nostaa penkkien päälle "vuoteiksi".
- Pöytä
Minulla alaskäännettävä levy takaovessa.
Aikojen alussa joku oli katsastanut Transporterin varusteena pikkupöydän päälle Sikaflexillä kiinnitetty Trangia, katsuri oli hyväksynyt sen mutta opastanut omistajaa (caravan-kauppias) ettei kannata yrittää toiste.
Niin, ja unohda se Vito, ei niillä mitään tee.
- Keittomahdollisuus pitää olla, minulla on mersussa veneeseen tarkoitettu "tentulla" toimiva hella.
Keittimen pitää olla hyväksytty sisätilakäyttöön. Maksoi n. 50 euroa.
- Säilytystiloja (joiden muotoa ja kokoa ei ole määritelty)
Minun autossa takana tavaralokero, koko ehkä 20x60 cm ja syvyys 40 cm. Oli laitettu jo uutena tuohon invataksiin.
- Istuimista helposti muunneltavia vuoteita
Minulla 2 pienehköä maatilavanerilevyä lattialla, voi nostaa penkkien päälle "vuoteiksi".
- Pöytä
Minulla alaskäännettävä levy takaovessa.
Aikojen alussa joku oli katsastanut Transporterin varusteena pikkupöydän päälle Sikaflexillä kiinnitetty Trangia, katsuri oli hyväksynyt sen mutta opastanut omistajaa (caravan-kauppias) ettei kannata yrittää toiste.
Niin, ja unohda se Vito, ei niillä mitään tee.
wiimax.fi
Eikös matkailuautossa vielä pidä olla riittävä seisomakorkeuskin... 190cm:kö se oli?
Vaan mitäs ne olikaan ne vaatimukset huoltoautoksi reksiteröintiin? Painoa pitää olla reilusti ja jotain säilytyslootia... Pitikös vielä olla nelivetokin? Ja jotain muuta?
Vaan mitäs ne olikaan ne vaatimukset huoltoautoksi reksiteröintiin? Painoa pitää olla reilusti ja jotain säilytyslootia... Pitikös vielä olla nelivetokin? Ja jotain muuta?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Ei huoltoauton ainakaa neliveto tarvii olla, kun kerran sprinttereistä ja ducatoista niitä on monet tehny
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Ei kai Sprintteristä tai Ducatosta huoltoautoa kannata tehdä ?
Pakuksi vaan...
Matkailuauton seisomakorkeus pitää olla 190 cm jos teet matkailuautoa pakusta.
Tässä on kyse minibusseista eli autoista joista on maksettu täysi autovero, sellaisesta kun tehdään matkailuauto niin vaatimukset ovat nuo neljä asiaa mitä listasin.
Muutos on tehtävissä muutaman tunnin työllä, suurin työ on miettiä miten vuoteet toteuttaa.
Hintaa muutokselle tulee parisataa katsastuksineen, ja dieselvero putoaa esimerkiksi minun autossani senverran että 10 vuodessa säästyy 7000 euroa..
Pakuksi vaan...
Matkailuauton seisomakorkeus pitää olla 190 cm jos teet matkailuautoa pakusta.
Tässä on kyse minibusseista eli autoista joista on maksettu täysi autovero, sellaisesta kun tehdään matkailuauto niin vaatimukset ovat nuo neljä asiaa mitä listasin.
Muutos on tehtävissä muutaman tunnin työllä, suurin työ on miettiä miten vuoteet toteuttaa.
Hintaa muutokselle tulee parisataa katsastuksineen, ja dieselvero putoaa esimerkiksi minun autossani senverran että 10 vuodessa säästyy 7000 euroa..
wiimax.fi
Kyllä noilla paikallisilla enduro heeboilla on järestään ne autot katsastettudealer kirjoitti:Ei kai Sprintteristä tai Ducatosta huoltoautoa kannata tehdä ?
Pakuksi vaan...
huolto-autoiksi. Onkos sillä merkitystä että onko se paku vai kuorma-auto,
eli mitä etua saa jos muuttaa huolto-autoksi ducaton/boxerin/sprinttrin
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Aha, joo - verohan on sama huoltoautolla ja pakulla, jotain muuta etua sitten...huoltoautoa kun ei saa käyttääkään kuin huoltotehtävissä.
Patrolin muutin huoltoautoksi niin että poistin takapenkit ja laitoin taakse puulaatikon mallia SA-Int ja sen kanteen "viilapenkin".
Sitten vielä 80 lätkä taakse ja valmista tuli.
Patrolin muutin huoltoautoksi niin että poistin takapenkit ja laitoin taakse puulaatikon mallia SA-Int ja sen kanteen "viilapenkin".
Sitten vielä 80 lätkä taakse ja valmista tuli.
wiimax.fi
Mahtaako tuossa huoltoautohommassa olla jotain tila/tilavuus-rajoja?dealer kirjoitti:Aha, joo - verohan on sama huoltoautolla ja pakulla, jotain muuta etua sitten...huoltoautoa kun ei saa käyttääkään kuin huoltotehtävissä.
Patrolin muutin huoltoautoksi niin että poistin takapenkit ja laitoin taakse puulaatikon mallia SA-Int ja sen kanteen "viilapenkin".
Sitten vielä 80 lätkä taakse ja valmista tuli.
Eli oliskohan lyhyttä Pajeroa mahdollista katsastaa huolto-autoksi esim. noilla kuvaamillasi muutoksilla jota teit Patrolliin...
Pro-HVM
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Mitäkös hyötyä tuosta retkeilyautoksi rekisteröinnistä on? Onko pensa-autossa mitään? Kavereilla kun on reissupussina -72 ransiittidealer kirjoitti:Höpö höpö katsastusmiehelle, ns. retkeilyauto ei lain mukaan jääkaappeja tarvitse.
- Keittomahdollisuus pitää olla, minulla on mersussa veneeseen tarkoitettu "tentulla" toimiva hella.
Keittimen pitää olla hyväksytty sisätilakäyttöön. Maksoi n. 50 euroa.
- Säilytystiloja (joiden muotoa ja kokoa ei ole määritelty)
Minun autossa takana tavaralokero, koko ehkä 20x60 cm ja syvyys 40 cm. Oli laitettu jo uutena tuohon invataksiin.
- Istuimista helposti muunneltavia vuoteita
Minulla 2 pienehköä maatilavanerilevyä lattialla, voi nostaa penkkien päälle "vuoteiksi".
- Pöytä
Minulla alaskäännettävä levy takaovessa.
Aikojen alussa joku oli katsastanut Transporterin varusteena pikkupöydän päälle Sikaflexillä kiinnitetty Trangia, katsuri oli hyväksynyt sen mutta opastanut omistajaa (caravan-kauppias) ettei kannata yrittää toiste.
Niin, ja unohda se Vito, ei niillä mitään tee.
kakslitrasella väkivahvalla V4 moottorilla. Oli vaan puhetta, että siihen sais helposti nuo muutokset tehtyä. Siinä kun on vakuutuskin n. 700€/vuosi niin helpotukset helpottais
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89