Sprinter W906 319cdi pitkä startti
Sprinter W906 319cdi pitkä startti
Olisiko neuvoa seuraavaan, kun vikakoodiakan ei löydy Elikkä Sprinteriä startatessa meinaa heti hörähtää tulille, mutta jatkaa kuitenkin starttaamista muutaman sekunnin ennenkuin kone käynnistyy. Ihan sdama on ko lämmin tai kylmä kone. Käy nätisti eikä ajossa mitään hämminkiä. Alkaa olemaan ideat vähissä, voisko olla polttoainesuodatin-vika..
Korkeapainepumppu hörppää ilmaa jos ensin hörähtää ja sen perää starttauttaa pitkään.
Eli aluksi ruiskutuspaine nousee tarpeeksi että suuttimet saa avautumiskäskyn ja paine romahtaa alas kun korkeapainepumpulle menee ilmaa.
Eikö tuossa ole jo sähkönen siirtopumppu kuten henkilöautoissa? Toimiiko se tai käynnistyykö paremmin jos käytät enne starttausta pari-kolme kertaa virtoja päällä muutaman sekunnin että pumppu kerkeää nostaa siirtopaineen.
Eli aluksi ruiskutuspaine nousee tarpeeksi että suuttimet saa avautumiskäskyn ja paine romahtaa alas kun korkeapainepumpulle menee ilmaa.
Eikö tuossa ole jo sähkönen siirtopumppu kuten henkilöautoissa? Toimiiko se tai käynnistyykö paremmin jos käytät enne starttausta pari-kolme kertaa virtoja päällä muutaman sekunnin että pumppu kerkeää nostaa siirtopaineen.
Mika.T kirjoitti:Korkeapainepumppu hörppää ilmaa jos ensin hörähtää ja sen perää starttauttaa pitkään.
Eli aluksi ruiskutuspaine nousee tarpeeksi että suuttimet saa avautumiskäskyn ja paine romahtaa alas kun korkeapainepumpulle menee ilmaa.
Eikö tuossa ole jo sähkönen siirtopumppu kuten henkilöautoissa? Toimiiko se tai käynnistyykö paremmin jos käytät enne starttausta pari-kolme kertaa virtoja päällä muutaman sekunnin että pumppu kerkeää nostaa siirtopaineen.
Kiitos vastauksestasi, en ole kokeillut joten tämä pitää testata!
Ei vaikutusta, mutta kun laitoin virtoja päälle/pois, niin aina virran ollessa päällä konehuoneesta kuului tasainen "surina" koko sen ajanTaksipepe kirjoitti:Mika.T kirjoitti:Korkeapainepumppu hörppää ilmaa jos ensin hörähtää ja sen perää starttauttaa pitkään.
Eli aluksi ruiskutuspaine nousee tarpeeksi että suuttimet saa avautumiskäskyn ja paine romahtaa alas kun korkeapainepumpulle menee ilmaa.
Eikö tuossa ole jo sähkönen siirtopumppu kuten henkilöautoissa? Toimiiko se tai käynnistyykö paremmin jos käytät enne starttausta pari-kolme kertaa virtoja päällä muutaman sekunnin että pumppu kerkeää nostaa siirtopaineen.
Kiitos vastauksestasi, en ole kokeillut joten tämä pitää testata!
Venyny ketju vois tehä tuota oska ajotus ei oo kohillaa. terveisin 18 vitjaa vaihtaneena. työkalut on.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
140tkm oli 1ärrä mihin vaihoin. Mut keskimäärin 250-350 on vaihdot ollu. Niminerkillä 18kpl vitjoja vaihtanuTaksipepe kirjoitti:Koneella menty vasta 260 t. joten tää ei nyt mielestäni ihan todennäköiseltä tunnuhotari kirjoitti:Venyny ketju vois tehä tuota oska ajotus ei oo kohillaa. terveisin 18 vitjaa vaihtaneena. työkalut on.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Tässä on nyt Sprinter W906 319cdi kyseessä. Mulla ollut ammattikäytössä 1 x 316cdi -06 ( 711 tkm), 1 x 318cdi (574 tkm)-08, 1 x 316cdi -14 (324 tkm nyt) ja kyseinen 319 cdi -11 vaihtomoottorilla menty tuo 260 tkm. Alkuperäinen kone väsyi 558 tkm kampiakselin laakerivikaan ja sekin osittain korjaamon osaamattomuuden takia. Käyn tänään MB-shamaanin/Starin nokassa ihmettelemässä tätä mysteeriähotari kirjoitti:140tkm oli 1ärrä mihin vaihoin. Mut keskimäärin 250-350 on vaihdot ollu. Niminerkillä 18kpl vitjoja vaihtanuTaksipepe kirjoitti:Koneella menty vasta 260 t. joten tää ei nyt mielestäni ihan todennäköiseltä tunnuhotari kirjoitti:Venyny ketju vois tehä tuota oska ajotus ei oo kohillaa. terveisin 18 vitjaa vaihtaneena. työkalut on.
Mun 319 EX sirra oli 603tkm jakopäällä menty ja siin oli pitkää tarttia. Sitten vaa kerra ei lämpimänä. Riittäny kiristäjään ölynpainetta. Kävi kun sepelimylly tyhjäkäyntiiTaksipepe kirjoitti:Tässä on nyt Sprinter W906 319cdi kyseessä. Mulla ollut ammattikäytössä 1 x 316cdi -06 ( 711 tkm), 1 x 318cdi (574 tkm)-08, 1 x 316cdi -14 (324 tkm nyt) ja kyseinen 319 cdi -11 vaihtomoottorilla menty tuo 260 tkm. Alkuperäinen kone väsyi 558 tkm kampiakselin laakerivikaan ja sekin osittain korjaamon osaamattomuuden takia. Käyn tänään MB-shamaanin/Starin nokassa ihmettelemässä tätä mysteeriähotari kirjoitti:140tkm oli 1ärrä mihin vaihoin. Mut keskimäärin 250-350 on vaihdot ollu. Niminerkillä 18kpl vitjoja vaihtanuTaksipepe kirjoitti: Koneella menty vasta 260 t. joten tää ei nyt mielestäni ihan todennäköiseltä tunnu
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Minun kehrää nätisti, eikä mitään sivuääniä. Pitänee kuitenkin sulkea pois tämä jakopään vikamahdollisuushotari kirjoitti:Mun 319 EX sirra oli 603tkm jakopäällä menty ja siin oli pitkää tarttia. Sitten vaa kerra ei lämpimänä. Riittäny kiristäjään ölynpainetta. Kävi kun sepelimylly tyhjäkäyntiiTaksipepe kirjoitti:Tässä on nyt Sprinter W906 319cdi kyseessä. Mulla ollut ammattikäytössä 1 x 316cdi -06 ( 711 tkm), 1 x 318cdi (574 tkm)-08, 1 x 316cdi -14 (324 tkm nyt) ja kyseinen 319 cdi -11 vaihtomoottorilla menty tuo 260 tkm. Alkuperäinen kone väsyi 558 tkm kampiakselin laakerivikaan ja sekin osittain korjaamon osaamattomuuden takia. Käyn tänään MB-shamaanin/Starin nokassa ihmettelemässä tätä mysteeriähotari kirjoitti: 140tkm oli 1ärrä mihin vaihoin. Mut keskimäärin 250-350 on vaihdot ollu. Niminerkillä 18kpl vitjoja vaihtanu
Eipä ollut jakopäässäkään vikaa ja kaikki polttoaineletkuihin/putkiin/suodattimeen/korkeapainepumppuun ja tankin pumppuun liittyvä on suljettu pois. Kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet on vaihdettu. Suuttimen juuret on kuivat puhtaat, joten sieltäkään ei paineet pääse vähenemään.Taksipepe kirjoitti:Minun kehrää nätisti, eikä mitään sivuääniä. Pitänee kuitenkin sulkea pois tämä jakopään vikamahdollisuushotari kirjoitti:Mun 319 EX sirra oli 603tkm jakopäällä menty ja siin oli pitkää tarttia. Sitten vaa kerra ei lämpimänä. Riittäny kiristäjään ölynpainetta. Kävi kun sepelimylly tyhjäkäyntiiTaksipepe kirjoitti: Tässä on nyt Sprinter W906 319cdi kyseessä. Mulla ollut ammattikäytössä 1 x 316cdi -06 ( 711 tkm), 1 x 318cdi (574 tkm)-08, 1 x 316cdi -14 (324 tkm nyt) ja kyseinen 319 cdi -11 vaihtomoottorilla menty tuo 260 tkm. Alkuperäinen kone väsyi 558 tkm kampiakselin laakerivikaan ja sekin osittain korjaamon osaamattomuuden takia. Käyn tänään MB-shamaanin/Starin nokassa ihmettelemässä tätä mysteeriä
Kysymyksiä: Voiko suutin vuotaa myös takaisinpäin? Voiko tällaisen todeta ohivuotomittauksella?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kuinka pitkä se startti aika on ?Taksipepe kirjoitti: Eipä ollut jakopäässäkään vikaa ja kaikki polttoaineletkuihin/putkiin/suodattimeen/korkeapainepumppuun ja tankin pumppuun liittyvä on suljettu pois. Kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet on vaihdettu. Suuttimen juuret on kuivat puhtaat, joten sieltäkään ei paineet pääse vähenemään.
Kysymyksiä: Voiko suutin vuotaa myös takaisinpäin? Voiko tällaisen todeta ohivuotomittauksella?
Miten vaiva alkoi ?
Miten siirto ja korkeapaine pumppu tutkittu
Mitä kaikkea tehty tähän mennessä?
Mitä shamni guru sieltä löysi tai epäili ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Startti on noin 4-6 sekuntia, lupaa heti, mutta jatkaa tosiaan tuon ajan. Kone käy tosi nätisti. Tää on 260 tkm ajettu vaihtokone -07 318 CDI. Siihen sitten soviteltiin rikki menneestä -11 mallista 319 cdistä tarvittavat komponentit.CDI203 kirjoitti:Kuinka pitkä se startti aika on ?Taksipepe kirjoitti: Eipä ollut jakopäässäkään vikaa ja kaikki polttoaineletkuihin/putkiin/suodattimeen/korkeapainepumppuun ja tankin pumppuun liittyvä on suljettu pois. Kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet on vaihdettu. Suuttimen juuret on kuivat puhtaat, joten sieltäkään ei paineet pääse vähenemään.
Kysymyksiä: Voiko suutin vuotaa myös takaisinpäin? Voiko tällaisen todeta ohivuotomittauksella?
Miten vaiva alkoi ?
Miten siirto ja korkeapaine pumppu tutkittu
Mitä kaikkea tehty tähän mennessä?
Mitä shamni guru sieltä löysi tai epäili ?
Siirtopumppu testattu ja kp-pumpussa ei korjaamon mukaan viikaa (?).
En päässyt gurun luokse kun joutui leikkaushoitoon ja on saikulla edelleen .
Auto oli perjantaina huollossa (kone ja laatikkoöljyt) tsekattiin kaikki pa-letkujen tiiviydet, vaihdettiin yksi hehku ja evääksi sivistynyt arvaus, että suutin voi myös vuotaa ikäänkuin takaisinpäin(?).
Tähän asti ehdyt asiat näkyy tässä ketjussa .
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ainakin paluu kiertoon suutimet voi vuotaa,Taksipepe kirjoitti:Startti on noin 4-6 sekuntia, lupaa heti, mutta jatkaa tosiaan tuon ajan. Kone käy tosi nätisti. Tää on 260 tkm ajettu vaihtokone -07 318 CDI. Siihen sitten soviteltiin rikki menneestä -11 mallista 319 cdistä tarvittavat komponentit.CDI203 kirjoitti:Kuinka pitkä se startti aika on ?Taksipepe kirjoitti: Eipä ollut jakopäässäkään vikaa ja kaikki polttoaineletkuihin/putkiin/suodattimeen/korkeapainepumppuun ja tankin pumppuun liittyvä on suljettu pois. Kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet on vaihdettu. Suuttimen juuret on kuivat puhtaat, joten sieltäkään ei paineet pääse vähenemään.
Kysymyksiä: Voiko suutin vuotaa myös takaisinpäin? Voiko tällaisen todeta ohivuotomittauksella?
Miten vaiva alkoi ?
Miten siirto ja korkeapaine pumppu tutkittu
Mitä kaikkea tehty tähän mennessä?
Mitä shamni guru sieltä löysi tai epäili ?
Siirtopumppu testattu ja kp-pumpussa ei korjaamon mukaan viikaa (?).
En päässyt gurun luokse kun joutui leikkaushoitoon ja on saikulla edelleen .
Auto oli perjantaina huollossa (kone ja laatikkoöljyt) tsekattiin kaikki pa-letkujen tiiviydet, vaihdettiin yksi hehku ja evääksi sivistynyt arvaus, että suutin voi myös vuotaa ikäänkuin takaisinpäin(?).
Tähän asti ehdyt asiat näkyy tässä ketjussa .
ok ei jaksa kahlata koko ketjua ja poimia sieltä täältä mitä/milloin
tehty ja mitä se on vaikuttanut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Sprinter W906 319cdi pitkä startti
Pelkkä arvaus, nokan tai kampiakselin asentotunnistin tai niiden johdot temppuilee.Taksipepe kirjoitti:Olisiko neuvoa seuraavaan, kun vikakoodiakan ei löydy Elikkä Sprinteriä startatessa meinaa heti hörähtää tulille, mutta jatkaa kuitenkin starttaamista muutaman sekunnin ennenkuin kone käynnistyy. Ihan sdama on ko lämmin tai kylmä kone. Käy nätisti eikä ajossa mitään hämminkiä. Alkaa olemaan ideat vähissä, voisko olla polttoainesuodatin-vika..
Selviää starilla, bochilainen ei löytäny tota vikaa.