Kaappihullujen Veljaskunta kutsuu 20x, 3xx, jne omistajia!

Vastaa Viestiin
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

mese300 kirjoitti:ja näihin kaappeihin on ollut saatavina ilmastointiakin :shock: ainakin tuossa mun käyttöohjekirjassa oli sellaisen käyttökin selitetty :lol:
Ei kai tuo niin ihmeellistä ole, onhan tuota ilmastointia saanut W123:seenkin ( viewtopic.php?t=23842 ). :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ei ole ei,isäukollakin oli omassaan 300D w123 mersussa kylmästöinti silloin aikanaan kun sellainen hällä oli :lol: ja itelläkin ollut yhdessä -82 saudi volvossa kylmästöinti niin ei ole mikään yllätys että on ollut saatavina myöskin kaappeihin tuollainen :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No kyllä se minulle on melkonen yllätys :shock: Mihinkähän ihimeeseen ne sen kompuran on mahuttanu :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

jovihava kirjoitti:Mihinkähän ihimeeseen ne sen kompuran on mahuttanu :?
Äkikseltään vois veikata konehuonetta. :tuumaus: :happy:
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Olin lukevinani jostain ulkomaalaiselta "karavaanari" foorumilta että kompura tulisi ohjaustehostimen pumpun paikalle. :shock: Voi tietysti olla että on jonkun oma viritelmä se. :roll:
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Itse en ainakaan akuutisti kaipaa tehostajaa kun on isoo ruori. Viileämpi ilma olisi tervetulleempaa. Mutta mitä jos ahtasi kuivajäätä ilmanottoaukkoihin? Sitäkään ei voisi paljoa laittaa,loppuu happi jos liikaa laittaa.

Huomenna alkaa oman kopin hitsaus. Toivotaan ettei koko kampe pala poroksi.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Bongasin kaatikselta kunnon käyttöpelin :D huomatkaa hiab!

Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sergey kirjoitti:Bongasin kaatikselta kunnon käyttöpelin :D huomatkaa hiab!
Noita ei enää usein näe – tuo on vissiin Hanomag. Mahtaa olla melkoinen käänneltävä tiukissa kadunkulmissa. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo en kehannu mennä ottaa keulasta kuvaa jossa luki mersun fonteilla "Hanomag henschel". täällä oolannissahan näitä on useampikin vielä työkulkuneuvona. Ei tiesuolaa, ei ruostetta ja koneet on ikuisia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
frak
Viestit: 231
Liittynyt: 28.10.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja frak »

Sebu kirjoitti:Itse en ainakaan akuutisti kaipaa tehostajaa kun on isoo ruori.
Mulla taannoin Sprinterin tehostimen säiliö rupes laskemaan nesteet pihalle ja tehostus hävisi täysin. Oli muka koko ajan kiire, eikä ehtinyt viemään autoa pajalle muutamaan kuukauteen :-)

Tuli veivattua melkein 20tkm lähinnä keskustassa ilman tehostinta. Kun on auto liikkeellä, niin ajotuntuma oli hyvä ;-), mutta auton survominen ahtaaseen taskuparkkiin oli aika urheilua etenkään jos oli vähänkään lastia päällä.

Tehostimen korjauksen jälkeen ekat mutkat oli aika kulmikkaita.
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Tulipa Lauantaina värkättyä omaani se katsastusinssin tekemä reikä. Hetken jo ajattelin että ei tämä nyt niin paha ole mutta loppujen lopuksi lähti rälläköityä koko astinlauta mäjelle. Oli jo niin pahasti hapero varsinkin se "palkki" joka on astinlaudan alla. Uusi palkki on nyt päästään auki ja 3mm seinämällä. Itse astinlauta on 2mm plootua.

Uskon että tämä kaikki on saanut alkunsa joskus rikki jäätyneestä akusta. Vaihdoin jo aikaisemmin kuskin penkin alla olevan peltisen korokkeen. Vanaha oli ihan pitsiä. Vänkärinpuolen astinlauta on myös reunastaan (joka tulee vasten ovea) melko hapero mutta vaihtuu vasta myöhemmin,eli kun joku kehoittaa niin tekemään :D

Parin viimepäivän aikana on ilmaantunut mystinen ääni joka kuuluu vain kun jarruttaa moottorilla.. Äänen tiheys on kierroksiin sidottu ja loppuu heti kun painaa kytkimen pohjaan. Voisiko se olla jo kannatinlaakeri? laakeri on 2v vanha. zik zik zik melkolailla samanlainen ääni kun jokin rautalanganpää ottasi kiinni kardaaniin tai muuhun onttoon. Tosin vielä en ole jarruille tehnyt pyydettävää säätöä. Ajattelin josko se voisi olla takajarruista johtuvaa jousen irtipääsemisestä? Ristikoissa ei ole väljää.

Kannatinlaakerin vaihdelaatikon puolella on iso prikka joka heiluu tilassaan mutta en suko sen pitävän sellaista ääntä. Voi voi..

Ennen astinlaudan korjausta katselin että motonetistä olisi saanut korjauspalankin. Tietääkö joku miten iso se pala on? Olisi kätevä laittaa toisellepuolen kun se on niin paljon terveempi. Toisaalta tuo oma tekemäni on varmasti ainakin kestävämpi..
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Kävimpä ittekin hakemassa Mersuun leiman, kolmas kerta toden sanoo... :D Ei ottanut uusinnassa jarru tarpeeksi ja laahusti päällä -> käsijarruvaijeri jumissa, jolloin se väänsi koko jarrupaketin vinoon eikä saanu säädettyä lähelle. Vaijerin herkistely ja kengät lähelle ni johan alko voimaa löytymään. :)

Kotio päin ajellessa poikkesin Forssan Osatorilla, yks turbotettu :!: 508 purettuna ja yks muistaakseni 310 (melko ruosteeton, alustamalli) löytyi ja tietysti moonta isompaa kuorma-autoa, kannattaa poiketa jos ajelee sillä suuntaa.

http://www.osatori.fi/
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jahas, potentiaalinen pyhiinvaelluskohde :pope:
Sebu kirjoitti:Oli jo niin pahasti hapero varsinkin se "palkki" joka on astinlaudan alla. Uusi palkki on nyt päästään auki ja 3mm seinämällä. Itse astinlauta on 2mm plootua.
Luulisi kestävän :D Mulla on kanssa Kaappiin joku tehnyt apparin puolelle kotelon uusiksi sen näköisesti että tullenee kestämään, mutta kuskin puolella tilanne on vähän heikompi, saattaa jo lähivuosina joutua sille jotain tekemään :?
Sebu kirjoitti:Parin viimepäivän aikana on ilmaantunut mystinen ääni joka kuuluu vain kun jarruttaa moottorilla.. Äänen tiheys on kierroksiin sidottu ja loppuu heti kun painaa kytkimen pohjaan.
Siis kierroksiin vain nopeuteen sidottu :?: Tuntuisi että kannatinlaakeri olisi aika tunnoton moottorijarrutukselle, toisaalta ristitappikin yleensä kuluu niin että mahdolliset resonanssit tulevat ennemminkin vedossa kuin moottorijarrutuksessa :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Yleensä se alkaa muistuttamaan itsestään vasta noin 60Kh ja alaspäin vaikka kun risteykseen tulee. Kiirusta on pitänyt että ei ole kerennyt vielä avata jarruja. Voihan olla että se jarruhihna on päässyt tapistaan/tapeistaan irti.

Lavalla olen ollut mahallaan ajon aikana ja minusta se ääni kyllä kuuluu auton keskivaiheilta. Mutta eihän näistä asioista aina varmuutta ole.

Eikö ketään ole korjannut astinlautaa korjauspalalla? Toisaalta se maksaa parikymppiä ettei kauheaa tappiota tule vaikka se olisikin liian pieni.

Turbotettu 508 kuullostaa aika vinkeältä peliltä. Meillä kotona on isäukolla 508 josta tehty asuntoauto. piitkä ja laista peli. Mukava ajaa kun pääsee matkavauhtiin. Autoon laitettiin matkaperä jonkajälkeen huippuvauhtia saatiin hieman lisää. Eikä huuda enää niin kauhiasti. Öljynkulutuskin on nyt liki 0. Yksi asia tuolla autolla on liki mahdotonta.. Traktorin ohitus,jos traktori menee noin 50Kh niin ei ei ei poijaat se ei tahdo onnistua. Pitää ottaa pitkä välimatka ja juuri oikeaan aikaan on tehtävä päätös ohittaa. :shock:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

tulipa tänään saatua lisää innostusta tohon oman kaapin tulevaisuutta ajattelen :roll: purin purkuraadosta koneen pois keulalta alle kahteen tuntiin ilman rälläkkää :shock: :lol: ei muuten ole ollenkaan paha rasti jos tulevaisuudessa tuon oman auton nokalle ilmestyykin 2.9nakuttaja :o
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

mese300 kirjoitti:ei muuten ole ollenkaan paha rasti jos tulevaisuudessa tuon oman auton nokalle ilmestyykin 2.9nakuttaja :o
Jaa tämmönen vai :arrow: http://www.mese.fi/mekka/index.php?title=OM602 :?: :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

juurikin tuollainen OM602 2.9diesel :D no se on näitä ikuisuusprojekteja,ajetaan nyt ekana tuo patarauta om617 loppuunasti ja katotaan millä kilsoilla se antautuu,mittarissa tällä hetkellä vaivaiset 472tkm :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

mese300 kirjoitti:juurikin tuollainen OM602 2.9diesel :D no se on näitä ikuisuusprojekteja,ajetaan nyt ekana tuo patarauta om617 loppuunasti ja katotaan millä kilsoilla se antautuu,mittarissa tällä hetkellä vaivaiset 472tkm :roll:
Saanen kysyä että miksi juuri tuo 2.9? :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

taitais päästä kaikkein helpoimmalla sovelluksella sen kanssa jos sitä joskus alan toteuttamaan tai sitten vedän pussihousut jalkaan ja entraan ton patarauta tekniikan jos se sattuu porsimaan :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Ei lukemani mukaan ole niitä taloudellisimpia koneita (jos sitä tässä haetaan)... :roll:

Istuta sinne OM605. :twisted:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

suoraan OM606 :shock:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Olisikohan etes periaatteessa mahollista istuttaa tuonne kuutta kuppia jonoon, vähän eppäilen :? Tietysti jos saisi syylärin hävitettyä jonnehiin :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

jovihava kirjoitti:Olisikohan etes periaatteessa mahollista istuttaa tuonne kuutta kuppia jonoon, vähän eppäilen :? Tietysti jos saisi syylärin hävitettyä jonnehiin :idea:
Mutta jos sitä mottia toisikin taaksepäin sen yhden pytyn verran... :tuumaus:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eli loveaisi lattiaa ja tekisi konekopan uusiksi :?: Onhan tuo tietysti tehtävissä, on vaan meleko savotta kun pitää siirtää laatikkoa taaksepäin ja kartaania lyhentää, vaatii muunmuassa vaihdevivuston muuttamisen kun sekin on kiinni laatikossa eikä korissa niinkun henkilöautoissa :P

Mika T:lle tai iisiraiterille yhden touhupäivän homma :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

jovihava kirjoitti: vaatii muunmuassa vaihdevivuston muuttamisen kun sekin on kiinni laatikossa eikä korissa niinkun henkilöautoissa :P
jos vaan muokkaa hiukan kepin sisälletulo kohtaa ja sitten tekee kepin uusiksi,,siinä on muistaakseni vakionakin sellainen mutka,,, :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mulla ainakin tulisi käkkärikahva eteen jos paljoa siirtäisi taakkepäin :P Yksinkertaisin voisi olla laittaa henkilöauton kolmen vivun mysteeriö orkkiskeppikokoonpanon tilalle :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

jovihava kirjoitti:Mulla ainakin tulisi käkkärikahva eteen jos paljoa siirtäisi taakkepäin :P Yksinkertaisin voisi olla laittaa henkilöauton kolmen vivun mysteeriö orkkiskeppikokoonpanon tilalle :idea:
aivan totta :shock:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

jovihava kirjoitti:Mulla ainakin tulisi käkkärikahva eteen jos paljoa siirtäisi taakkepäin :P Yksinkertaisin voisi olla laittaa henkilöauton kolmen vivun mysteeriö orkkiskeppikokoonpanon tilalle :idea:
Eli ei lainkaan mahdoton operaatio, tekijämiehille. :contract: :wink:

Ei, en tarkoittanut itseäni... :oops:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
ribaabbariba
Viestit: 122
Liittynyt: 16.7.2007 22:51
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Jos joku täällä suunnittelee matkailuautoprojektia alustana 508-kokoluokka, niin suosittelen vakavasti harkitsemaan tuota 613-mallia. Vielä jos löytää jumbo-kokoisen...

508 on vaan ainakin ilman turbotusta liian nuhainen. Norjassa käytiin, yhdessä mäessä oli alla n. 80 vauhtia, mäen päällä taisi olla kakkonen sisällä. Hyytyyhän tuo isomoottorinenkin, jos mäki on isompi, mutta 50 hevosen ero on jo kuitenkin huomattava.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ei tuolla moottoriswapilla taloudellisuutta oltaisi edes ettimässä jos sellaisen joskus teen kun tuo vie nytkin sellaista 13l/100km seka-ajossa :lol: keulaan voisi kyllä tehdä todella tyylikkään ulokkeen jäähdyttimelle jos tuonne innostuisi kenkälusikalla sovittamaan "kuningasmoottoria" :twisted:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”