GD300 ei lähde käyntiin
GD300 ei lähde käyntiin
Mikä voisi olla vialla, kun startti veivaa konetta mutta mylly ei innostu tulille? Polttoainepuoli jäätyi muutama päivä sitten, sen jälkeen vaihdettu suodatin ja ajettu normaalisti jonkin verran. Siitä jäänyt pariksi päiväksi seisomaan. Hehkut on ainakin tähän asti toimineet. Aiemmin lähti ilman lohkolämmitintä -10 asteessa hyvin käyntiin. Nyt ei lupaakaan -6asteessa vaikka on koko yön ollu roikassa kiinni?
Liikkeelle pitäisi päästä, avusta olisin kiitollinen.
Liikkeelle pitäisi päästä, avusta olisin kiitollinen.
Viimeksi muokannut Hpee, 10.2.2007 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ykkösen suutinputkea avasin ja startatessa nestettä tulee jotenkuten laiskasti läpi. Vähä nihkeältä tuntui, mutta pumppaa kuitenkin. Kaikille hehkuille tulee virtaa. Ohmeja en oo tsekannu. Voisiko pa-putket jumittaa? on kuitenkin toiminut tässä talven mittaan normaalisti.Sivonen kirjoitti:Jaa, tulikin mieleen... koitas löysätä jotain suutinputkea suuttimen juuresta. Tuleeko polttoainetta kun starttaa?
Eihän se ole ei.piippu kirjoitti:Ja pumpun kyljessä oleva käsisammutus vipstaaki ei ole jostain syystä jäänyt pohjaan?
Nyt on jo tovi veivattukin, ja alkaa 100ah akku hyytyä. Jääkö tuo käynnistymättä jos startti vie puoliteholla?
Niin, ja kyseessä on henkilöauton 300nen moottori, jos niillä nyt mitään eroa vauhtipyörän koon lisäksi on.
Tuntuu kovin, ettei kone vain saa polttoainetta. Käsipumpulla pystyy kyllä pumpata ainetta kevyesti suodattimen läpi aina pumpunlähdölle saakka, joten linjakin pitäisi olla ok. Toisaalta voihan olla että kaikki hehkut ovat hajonneet mystisesti. Nämä esikammiokoneet ei taida kesälläkään startata ilman hehkutusta. Kiskoon kuitenkin tulee virta normaalisti.
Äh, meinasin ehdottaa kurkkaamaan sinne kuskinpuolen lokasuojassa olevaan hehkujen "mustaan laatikkoon" josta saa sen päädyn auki-> siellä olisi se hehkujen latta sulake joka kaverilta kärähtänyt useamman kerran samanlaisesta autosta, mutta jos kerran virta kiskoon tulee niinHpee kirjoitti: Nämä esikammiokoneet ei taida kesälläkään startata ilman hehkutusta. Kiskoon kuitenkin tulee virta normaalisti.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ei himmene sisävalo. Saattavat kaikki hehkut olla siis pimeänä. Mikähän noiden hehkujen jännite pitäisi olla? Edellisen omistajan toimesta vedettyyn kiskoon tulee kuitenkin vähän reilu 12V, joten esivastusta ei matkalla ole. Jos alkuperäiset tulpat ovat pienemmällä jännitteellä, niin se selittäisi palamisen.
Irroitin hehkut ja 9V näyttäisivät olevan. Koko sarja pimeänä.
Missä henkilö 300sen vuosimalleissa on ollut nämä hehkut? Kysyn ihan siinä mielessä, että tietäisin hankkia oikean esivastuksen uusille hehkuille. Ovatko GD:n alkuperäiset 12V (11.5V) hehkut saman kokoiset fyysisesti, joita voisin käyttää tästä eteenpäin?
Missä henkilö 300sen vuosimalleissa on ollut nämä hehkut? Kysyn ihan siinä mielessä, että tietäisin hankkia oikean esivastuksen uusille hehkuille. Ovatko GD:n alkuperäiset 12V (11.5V) hehkut saman kokoiset fyysisesti, joita voisin käyttää tästä eteenpäin?
Nuo lähempänä 12V hehkut ovat kaikki 12mm ja 1,5 nousulla. Tuossa koneessa on kuiten 18mm x 1,5. Täytynee siis laittaa takaisin uudet 9V hehkut. Tähän asti konetta on hehkutettu jopa yli minuutin pituisia aikoja ja ehkä siksi hehkut ovat palaneet.
Kestävätkö nuo 9V hehkut n. 30 sek. hehkutuksen 12V:lla?
Kestävätkö nuo 9V hehkut n. 30 sek. hehkutuksen 12V:lla?