R-sarjalainen ei suostu käynnistymään

Vastaa Viestiin
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

R-sarjalainen ei suostu käynnistymään

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Hei kaikki tietäjät.

Kyseessä on R320CDI 2006 mallia. R:lle ei näkynyt olevan vielä omaa osastoa, niin panin tän sitten tänne.

Hankinta on viime vuoden kesäkuulta. Aikanaan tullut Veholle esittelyautoksi.

No, auto on tehnyt noin kerran kuukaudessa sen, että ei ole suostunut käynnistymään. Ulos autosta, ovet lukkoon, 10min odottelua, ovet auki, sisään ja auto käyntiin. Näin tämän kanssa on pärjätty - tähän asti. Nyt auto jäi kylälle postin pihaan saman oireen kanssa. 1,5h yritettiin odotella ja käynnistellä, siellä pysyy. Virtaa on kyllä, starttauksessa ei tunnu mitään notkahtelua.

Onko muuta vaihtoehtoa, kun tilata hinuri ja viedä paalaamoon?

Vanha 124 300td lähti kuin palmun alta käyntiin. Arvatkaas, millä ajan huomenna. :twisted:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29093
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yht´äkkiä ei tule minulla mieleen mitään yleistä vikapaikkaa mutta muistutanpa että kaskovakuutukseen kuuluu hinausturva, mikä onkin nimeltään, jolla saat auton kuljetettua ilman maksuja lähimmälle korjaamolle.
Soitto vaan vakuutusyhtiöön, samalla kysyt että voiko määränpääksi valita korjaamon sijasta paalaamon :(
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Käyn ensin paikalliselta dieselkorjaamolta kysymäs, osaako tehdä mitään. Jos ei, niin sitten hinurilla korjaamolle.

Onko muilla ollut 320cdi:n kanssa eri malleissa vastaavia ongelmia?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Voisiko olla käynnistyksenestossa vikaa?
En tiedä, auttaisiko avaimen synkronointi.

Siksi ajan 124-dieselillä, kun se aina lähtee ja kulkee.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Joo, avvaimesta paristo vähissä :tuumaus:
(emmää oikeasti tiijä, kuhan arvaan)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Käynnistyksen estoon olen sen itsekin paikallistanut. Kahdesta avaimesta molemmilla on sama vaikutus.

Mites niitä avaimia synkronoidaan? Varsinkin nyt, kun ne eivät neuvottele ollenkaan.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Käyttöohjeessa pitäisi olla ohjeet synkronointiin. Haulla löytynee myös.
Patteri kannattaa varmasti vaihtaa ensin, voi olla että kylmän kelin takia
jännite laski liian alas.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Ihan tyhmänä kysäsen ett eikös toi pattereiden vähyys vaikuta vain ovien aukeamiseen ja virtalukko/ajonesto pelaa ilman patteriakin.

Mulla ton farkun ovien avaamien oli vaikeaa hiekoilla pattereilla mutta aina lähti käyntiin, toista avainta kolvautin kaverilla kun välillä ei saanut toisella avaimella autoo käyntiin
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Vanhan kakkoslankun kun elvytti tallin nurkalta ja ajelin vielä kerran kokeilemaan, niin eiköhän lähtenyt kuin palmun alta. Saatiin ainakin auto omaan katokseen yöksi. :D

Täytyy humisin tutkia tuota avaimen synkronointia paremmalla ajalla. Ja voishan nuo vikakoodit käydä luetuttamassa. Ovet aukeaa kyllä pitemmänkin matkan päästä, että virtaa luulis pattereissa olevan.

Tässä vaiheessa pannaan lisätietoa sitten, kun itse saa tietää enemmän aiheesta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jonnekin *:rin piuhan päähän, koodin lukuun ja taphtumien tarkasteluun
pyörittä kuitenkin aina kun avaimesta kääntää ?
jos niin käynnistys lupa puuttu jostain syystä
(ajonesto onklemia... jos mitään oikeeta syytä sille niin ajon esto härvelin käsittely)
akselien asennon tunistimet,
polttoaineen paine(paine ei nouse, suutin, säädin, anturi, määrän säädin)
käynistyksen esto kärjet, kepin asenon tunistus(vaihteisto)

mikäs on toiminta sen 3 avaimen kanssa?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Samanlaiset ongelmat oli tuolla meidän ML mesellä silloin aikoinaan ja syy oli rikkoontunut suutin.
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Ny se teki sen lauantaina uudestaan, tankille jäin. Vedettiin se sitten puolen tunnin yritysten jälkeen paikallisen korjaamon pihaan valohoitoon. Siellä viimeinen kokeilu ja taas lähti käyntiin, kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Kaksi kertaa viikon sisällä. Ensi viikolla on haettava pikahuollosta vikakoodit ja sitten tarkempaan syyniin.

Pyörittää hyvin ja virtaa piisaa. Vaihteita ei ole tullut käänneltyä, että tietäis, olisko vaikutusta. Paitsi, että vedettäessä oli vapaalle laitettava :roll:. Vaihdekeppi on tuossa mallissa ratin vieressä.

Siis kaikki toimii autossa normaalisti, mutta ei käynnisty. Kun odottelee noin 10min, niin kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Nätisti käy. Paineongelmista tulis kait käyntihäirioitä. Viime kuussa katsastuksessa päästöt oli 0,38, joten sillä puolella asiat myös kunnossa.

Kolmas avain ei tullut auton mukana. Eikös se ollut jonkinlainen huolto/korjaamoavain? Täytyy kysyä sen perään, että mihin on jäänyt.
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

suutinvikaa veikkaisin, kaverilla volvo v70 samat oireet ja suuttimet uusiks:(
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Askel askeleelta eteenpäin. Seuraavana tiistaina asiasta suivaantuneena pikahuoltoon heti seiskalta luetuttamaan vikakoodit.

Kasin aikaan kyselemään, että mikäs sielä oikein on vikana. Eipä tiennyt, mutta käy katsomassa tilanteen. Alta aikayksikön tulee kaveri takaisin, tai melkein - menee viereiseen tiskiin ja alkaa tilaamaan toiselta kunnon huoltoaikaa. Kukas tässä silmät :shock: suurella, että miksei mulle kerrota mitää!

Koodit sanoo, että polttoaine jollekin mittarille ei tule tarpeeksi painetta, että avaisi venttiilit. 200bar kuulemma pitäis olla. Aijaa tuumasin ja poitsu lähti - ilmeisesti viemään autoa pihalle. Tuli takas saman tien. "Ei lähteny käyntiin" tuumasi vaikeana. :twisted: Kerrankin vika tuli oikeassa paikassa.

Reilun pari tuntia erinäisen väkimäärän voimalla etsivät vikaa ja yrittivät saada sitä käyntiin. Joku epäili ilmamäärämittaria, toinen sanoo, että olis sammunu matkallaki - tieto lisää tuskaa. Akkuki tyhjeni kertaalleen mittareiden syödessä virtaa. Käynnistyi kuitenkin lopulta. Kone kotitalliin ja satakakslankku alle.

Tänään oli sitten oikein varattu aika vaivan voitelemiseksi. Soittivat vihdoin puoli neljän aikaan tilannekatsauksen. Hieman veti hiljaiseksi, kun ääni langan toisessa päässä kysyi, että pitääkö mun saada auto liikenteeseen tänään. Tänään? Liikenteeseen? Se on sitten kunnossa vai? No kun vikaa ei ole vielä paikallistettu. Ai! En kai ny epäkuntoisella mihinkää lähde.

Diaknoosia on kyselty ihan tehtaalta asti. Ohjelmapäivityksellä on vastaavia korjailtu isossa maailmassa. Erikoinen vikakoodi oli toinen, kun ilmoitti polttoaineen loppumisesta, joka voisi tehdä tälläistä. 4l on ollut tankissa tietokoneen mukaan. Sammunut se ei ole sen vuoksi ja toisaalta eipä se viime kesän käynnistysvaikeuksiin olisi vaikuttanutkaan. :roll:

Huomista jännityksellä odottaen...
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Täähän on mielenkiintoine, ei kauheasti ole nähny noita R-sarjalaisia liikkeessä saati sitten kuullut niistä mitään.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

siirto pumppu,
määrän säädin,
railipaineen säädin,
railipaine anturi(liennee mainittu mittari)
paluuvuotava suutin,
korkeapaine pumppu,
tankin polttoainen määränanturi

bugi ohjelmassa polttoaine mittarin anturin singnalli tulkittan jossain tilanteesa että aine on loppu(4L)
ei lupaa käynnistyä/siirtää polttoainetta

(autoa tutkimatta näkemmättä, kerrotun perusteela tulee mielleen)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

No niin. Tänään se sitten saatiin pois valohoidosta. Kaikki paikat läpi käytynä. Parin päivän puristus. Mekaanista vikaa ei löytynyt mistään, mikä sinänsä on positiivinen juttu. :D Tehtaan arkistosta löysivät tälle alustasarjalle samankaltaisia vikakoodeja, jotka ovat ohjelman päivityksellä saatu korjattua. Kun bitti on poikittain, se ei toimi. Valmistusvika. :?

Mitään ei siis ole oikeasti korjattu. Ohjelmasta on asennettu uudempi päivitys. Jos käynnistymisvaikeuksia vielä ilmaantuu, niin pitäis laittaa keliolosuhteita myöten kaikki ylös.

Ei muuta ku jänniä kilometrejä. Kiitos kaikille osallistuneille. Asiaan palataan, kun jotain ilmaantuu.
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Ei tarvinnut jännätä kauaa. Ohjelmapäivitys jaksoi pitää koneen pystyssä pari päivää.

Vähän ennen kuutta sama vaiva iski taas. 19:30 taas käynnistyi kuin ei mitään.

Haloo Veho :toks: mikä tota oikein vaivaa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aikaisemmin toden näköiset viat lueteltu
(nyt kun epätoden näköinen ohjelma vika on päivityksellä pois suljetu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onko sulla autossa kellolla ohjattava webasto. Jos on, niin laita webasto päälle ja anna lämmetä niin kauan, kun alkaa sisään puhaltamaan. Kokeile käynnistää sitten. Jos käynnistyminen tapahtuu, niin silloin suutin vika. Näin meillä tuossa ML:ssä.
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Tänään uskaltauduin pikku lenkille. Vein muksun uimahalliin ja takaisin. Paluumatkalla pysähdyttiin kaupassa ja siihen se jäi. Kilometri kotiin, että paikka oli harkiten valittu. Auto oli käymättä noin 10min siinä välissä. Varoiksi jätin vielä avaimen virtalukkoon, että ajonesto ei menisi tässä välissä päälle. Eipä ollut vaikutusta.

Puoli tuntia odottelin ja käynnistelin 14:45-15:15. Ei eloa. Viiden aikaan pikkukävelylenkin päätteeksi jälleen kokeilemaan ja johan lähti. Saatiin auto taas yöksi kotiin. Ei sillä uskalla ajella ku pajalle.

Viimeksi ne tutki autoa pari päivää. Sanoivat katsoneensa kaikki paikat läpi ja mitään vikaa ei löydy. Ohjelma oli ainut, mihin oli laihat aavistukset. Siis mekaanisesti kunnossa ja ohjelma päivitetty. Näin siis korjaamon ilmoituksesta. Silti oireilee.

Mites noi suuttimet, voisko niissä olla jotain on/off vikaa. Webasto asennettiin autoon tammikuun alussa 2011, se poistaa yhteyden 7-12/2010 käynnistysongelmiin. Weba on telestart, vaikka sillä ei taida olla merkitystä. Webaston käyttäminen ei ole vaikuttanut käynnistyvyyteen. Vaihteiden liikuttelulla ei myöskään ollut vaikutusta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29093
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Reilun pari tuntia erinäisen väkimäärän voimalla etsivät vikaa ja yrittivät saada sitä käyntiin. Joku epäili ilmamäärämittaria, toinen sanoo, että olis sammunu matkallaki - tieto lisää tuskaa. Akkuki tyhjeni kertaalleen mittareiden syödessä virtaa.
Pari kommenttia:
Ilmamäärämittaria en epäilisi, en ole koskaan kuullut että sen vika aiheuttaisi käynnistymättömyyttä ?
Testerillä tutkiessa laitetaan aina ensiksi laturi kiinni autoon kun on tällaisesta autosta kyse.
Jännite putoaa nopeasti kriittisiin lukemiin ilman apulatausta.

Mikä puuttui, railpaine vai jokin muu ?
Sehän selviää Starin ruudusta kun pääsee starttailemaan vian ollessa päällä.
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Veho Koivuhaka autoa on tutkinut. Itse oon juonut kahvia ja odotellut pikahuoltopäivänä. Seuraavassa vaiheessa he tutkivat sitä siellä keskenään ihan rauhassa.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pitäisikö kokeilla Pitäjänmäkeä? Aiemmin siellä on terävin kärki.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kanatta ehkäpä harkita jotain ihan muuta kuin vehoa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Veho hoitaa ainakin toistaiseksi. Katsotaan sitten, jos joutuu omaa lompsaa avaamaan.

Pikahuollossa koodien luvun jälkeen vika meni päälle. Tiedä sitte, mitä ne sai sieltä silloin ulos. Sen pari päivää, kun oli valohoidossa, ei vika mennyt päälle, eikä varmaan sitä oikeaa koodiakaan siten saatu ulos.
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Auto on taas saatu kotiin - toivottavasti ei tartte heti mennä takaisin :quarrel: .

Tällä kertaa vika paikallistettiin polttoainetankissa olevaan sähköpumppuun. Ajossa se vielä toimi ja samalla lämpeni, sitten kun jonnekin pysähtyi se veti jumiin. Jäähdyttyään taas toimi. Viikon verran se sai valohoitoa ja joka päivä pienen lenkin jälkeen löi vikatilan päälle. Uusi pumppu Saksasta ja vika loistaa poissaolollaan :nocando: .

Uusi pumppu tankissa toimii ilmeisesti pienellä viiveellä :jerkit: . Aikaisemmin avaimen käännöstä kone lähti välittömästi käyntiin. Nyt käynnistymisessä on selainen pieni ajatuskatko, joka kestää ehkä muutaman sekunnin kymmenyksen, mutta on riittävän pitkä, että ehtii ajatus tulla siitä, että taas se jäi tähän.

Tuo käynnistysviive voi olla sellainen ominaisuus, että alkaa pitkän päälle v****tamaan. Seuratataan nyt hetki ja mennään sitten neuvottelemaan aiheesta. Voipi olla, että se jää vielä jonkun kaupan pihaan, kun ei lähde käyntiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”