R-sarjalainen ei suostu käynnistymään
R-sarjalainen ei suostu käynnistymään
Hei kaikki tietäjät.
Kyseessä on R320CDI 2006 mallia. R:lle ei näkynyt olevan vielä omaa osastoa, niin panin tän sitten tänne.
Hankinta on viime vuoden kesäkuulta. Aikanaan tullut Veholle esittelyautoksi.
No, auto on tehnyt noin kerran kuukaudessa sen, että ei ole suostunut käynnistymään. Ulos autosta, ovet lukkoon, 10min odottelua, ovet auki, sisään ja auto käyntiin. Näin tämän kanssa on pärjätty - tähän asti. Nyt auto jäi kylälle postin pihaan saman oireen kanssa. 1,5h yritettiin odotella ja käynnistellä, siellä pysyy. Virtaa on kyllä, starttauksessa ei tunnu mitään notkahtelua.
Onko muuta vaihtoehtoa, kun tilata hinuri ja viedä paalaamoon?
Vanha 124 300td lähti kuin palmun alta käyntiin. Arvatkaas, millä ajan huomenna.
Kyseessä on R320CDI 2006 mallia. R:lle ei näkynyt olevan vielä omaa osastoa, niin panin tän sitten tänne.
Hankinta on viime vuoden kesäkuulta. Aikanaan tullut Veholle esittelyautoksi.
No, auto on tehnyt noin kerran kuukaudessa sen, että ei ole suostunut käynnistymään. Ulos autosta, ovet lukkoon, 10min odottelua, ovet auki, sisään ja auto käyntiin. Näin tämän kanssa on pärjätty - tähän asti. Nyt auto jäi kylälle postin pihaan saman oireen kanssa. 1,5h yritettiin odotella ja käynnistellä, siellä pysyy. Virtaa on kyllä, starttauksessa ei tunnu mitään notkahtelua.
Onko muuta vaihtoehtoa, kun tilata hinuri ja viedä paalaamoon?
Vanha 124 300td lähti kuin palmun alta käyntiin. Arvatkaas, millä ajan huomenna.
Yht´äkkiä ei tule minulla mieleen mitään yleistä vikapaikkaa mutta muistutanpa että kaskovakuutukseen kuuluu hinausturva, mikä onkin nimeltään, jolla saat auton kuljetettua ilman maksuja lähimmälle korjaamolle.
Soitto vaan vakuutusyhtiöön, samalla kysyt että voiko määränpääksi valita korjaamon sijasta paalaamon
Soitto vaan vakuutusyhtiöön, samalla kysyt että voiko määränpääksi valita korjaamon sijasta paalaamon
Ihan tyhmänä kysäsen ett eikös toi pattereiden vähyys vaikuta vain ovien aukeamiseen ja virtalukko/ajonesto pelaa ilman patteriakin.
Mulla ton farkun ovien avaamien oli vaikeaa hiekoilla pattereilla mutta aina lähti käyntiin, toista avainta kolvautin kaverilla kun välillä ei saanut toisella avaimella autoo käyntiin
Mulla ton farkun ovien avaamien oli vaikeaa hiekoilla pattereilla mutta aina lähti käyntiin, toista avainta kolvautin kaverilla kun välillä ei saanut toisella avaimella autoo käyntiin
Vanhan kakkoslankun kun elvytti tallin nurkalta ja ajelin vielä kerran kokeilemaan, niin eiköhän lähtenyt kuin palmun alta. Saatiin ainakin auto omaan katokseen yöksi.
Täytyy humisin tutkia tuota avaimen synkronointia paremmalla ajalla. Ja voishan nuo vikakoodit käydä luetuttamassa. Ovet aukeaa kyllä pitemmänkin matkan päästä, että virtaa luulis pattereissa olevan.
Tässä vaiheessa pannaan lisätietoa sitten, kun itse saa tietää enemmän aiheesta.
Täytyy humisin tutkia tuota avaimen synkronointia paremmalla ajalla. Ja voishan nuo vikakoodit käydä luetuttamassa. Ovet aukeaa kyllä pitemmänkin matkan päästä, että virtaa luulis pattereissa olevan.
Tässä vaiheessa pannaan lisätietoa sitten, kun itse saa tietää enemmän aiheesta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jonnekin *:rin piuhan päähän, koodin lukuun ja taphtumien tarkasteluun
pyörittä kuitenkin aina kun avaimesta kääntää ?
jos niin käynnistys lupa puuttu jostain syystä
(ajonesto onklemia... jos mitään oikeeta syytä sille niin ajon esto härvelin käsittely)
akselien asennon tunistimet,
polttoaineen paine(paine ei nouse, suutin, säädin, anturi, määrän säädin)
käynistyksen esto kärjet, kepin asenon tunistus(vaihteisto)
mikäs on toiminta sen 3 avaimen kanssa?
pyörittä kuitenkin aina kun avaimesta kääntää ?
jos niin käynnistys lupa puuttu jostain syystä
(ajonesto onklemia... jos mitään oikeeta syytä sille niin ajon esto härvelin käsittely)
akselien asennon tunistimet,
polttoaineen paine(paine ei nouse, suutin, säädin, anturi, määrän säädin)
käynistyksen esto kärjet, kepin asenon tunistus(vaihteisto)
mikäs on toiminta sen 3 avaimen kanssa?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ny se teki sen lauantaina uudestaan, tankille jäin. Vedettiin se sitten puolen tunnin yritysten jälkeen paikallisen korjaamon pihaan valohoitoon. Siellä viimeinen kokeilu ja taas lähti käyntiin, kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Kaksi kertaa viikon sisällä. Ensi viikolla on haettava pikahuollosta vikakoodit ja sitten tarkempaan syyniin.
Pyörittää hyvin ja virtaa piisaa. Vaihteita ei ole tullut käänneltyä, että tietäis, olisko vaikutusta. Paitsi, että vedettäessä oli vapaalle laitettava . Vaihdekeppi on tuossa mallissa ratin vieressä.
Siis kaikki toimii autossa normaalisti, mutta ei käynnisty. Kun odottelee noin 10min, niin kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Nätisti käy. Paineongelmista tulis kait käyntihäirioitä. Viime kuussa katsastuksessa päästöt oli 0,38, joten sillä puolella asiat myös kunnossa.
Kolmas avain ei tullut auton mukana. Eikös se ollut jonkinlainen huolto/korjaamoavain? Täytyy kysyä sen perään, että mihin on jäänyt.
Pyörittää hyvin ja virtaa piisaa. Vaihteita ei ole tullut käänneltyä, että tietäis, olisko vaikutusta. Paitsi, että vedettäessä oli vapaalle laitettava . Vaihdekeppi on tuossa mallissa ratin vieressä.
Siis kaikki toimii autossa normaalisti, mutta ei käynnisty. Kun odottelee noin 10min, niin kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Nätisti käy. Paineongelmista tulis kait käyntihäirioitä. Viime kuussa katsastuksessa päästöt oli 0,38, joten sillä puolella asiat myös kunnossa.
Kolmas avain ei tullut auton mukana. Eikös se ollut jonkinlainen huolto/korjaamoavain? Täytyy kysyä sen perään, että mihin on jäänyt.
Askel askeleelta eteenpäin. Seuraavana tiistaina asiasta suivaantuneena pikahuoltoon heti seiskalta luetuttamaan vikakoodit.
Kasin aikaan kyselemään, että mikäs sielä oikein on vikana. Eipä tiennyt, mutta käy katsomassa tilanteen. Alta aikayksikön tulee kaveri takaisin, tai melkein - menee viereiseen tiskiin ja alkaa tilaamaan toiselta kunnon huoltoaikaa. Kukas tässä silmät suurella, että miksei mulle kerrota mitää!
Koodit sanoo, että polttoaine jollekin mittarille ei tule tarpeeksi painetta, että avaisi venttiilit. 200bar kuulemma pitäis olla. Aijaa tuumasin ja poitsu lähti - ilmeisesti viemään autoa pihalle. Tuli takas saman tien. "Ei lähteny käyntiin" tuumasi vaikeana. Kerrankin vika tuli oikeassa paikassa.
Reilun pari tuntia erinäisen väkimäärän voimalla etsivät vikaa ja yrittivät saada sitä käyntiin. Joku epäili ilmamäärämittaria, toinen sanoo, että olis sammunu matkallaki - tieto lisää tuskaa. Akkuki tyhjeni kertaalleen mittareiden syödessä virtaa. Käynnistyi kuitenkin lopulta. Kone kotitalliin ja satakakslankku alle.
Tänään oli sitten oikein varattu aika vaivan voitelemiseksi. Soittivat vihdoin puoli neljän aikaan tilannekatsauksen. Hieman veti hiljaiseksi, kun ääni langan toisessa päässä kysyi, että pitääkö mun saada auto liikenteeseen tänään. Tänään? Liikenteeseen? Se on sitten kunnossa vai? No kun vikaa ei ole vielä paikallistettu. Ai! En kai ny epäkuntoisella mihinkää lähde.
Diaknoosia on kyselty ihan tehtaalta asti. Ohjelmapäivityksellä on vastaavia korjailtu isossa maailmassa. Erikoinen vikakoodi oli toinen, kun ilmoitti polttoaineen loppumisesta, joka voisi tehdä tälläistä. 4l on ollut tankissa tietokoneen mukaan. Sammunut se ei ole sen vuoksi ja toisaalta eipä se viime kesän käynnistysvaikeuksiin olisi vaikuttanutkaan.
Huomista jännityksellä odottaen...
Kasin aikaan kyselemään, että mikäs sielä oikein on vikana. Eipä tiennyt, mutta käy katsomassa tilanteen. Alta aikayksikön tulee kaveri takaisin, tai melkein - menee viereiseen tiskiin ja alkaa tilaamaan toiselta kunnon huoltoaikaa. Kukas tässä silmät suurella, että miksei mulle kerrota mitää!
Koodit sanoo, että polttoaine jollekin mittarille ei tule tarpeeksi painetta, että avaisi venttiilit. 200bar kuulemma pitäis olla. Aijaa tuumasin ja poitsu lähti - ilmeisesti viemään autoa pihalle. Tuli takas saman tien. "Ei lähteny käyntiin" tuumasi vaikeana. Kerrankin vika tuli oikeassa paikassa.
Reilun pari tuntia erinäisen väkimäärän voimalla etsivät vikaa ja yrittivät saada sitä käyntiin. Joku epäili ilmamäärämittaria, toinen sanoo, että olis sammunu matkallaki - tieto lisää tuskaa. Akkuki tyhjeni kertaalleen mittareiden syödessä virtaa. Käynnistyi kuitenkin lopulta. Kone kotitalliin ja satakakslankku alle.
Tänään oli sitten oikein varattu aika vaivan voitelemiseksi. Soittivat vihdoin puoli neljän aikaan tilannekatsauksen. Hieman veti hiljaiseksi, kun ääni langan toisessa päässä kysyi, että pitääkö mun saada auto liikenteeseen tänään. Tänään? Liikenteeseen? Se on sitten kunnossa vai? No kun vikaa ei ole vielä paikallistettu. Ai! En kai ny epäkuntoisella mihinkää lähde.
Diaknoosia on kyselty ihan tehtaalta asti. Ohjelmapäivityksellä on vastaavia korjailtu isossa maailmassa. Erikoinen vikakoodi oli toinen, kun ilmoitti polttoaineen loppumisesta, joka voisi tehdä tälläistä. 4l on ollut tankissa tietokoneen mukaan. Sammunut se ei ole sen vuoksi ja toisaalta eipä se viime kesän käynnistysvaikeuksiin olisi vaikuttanutkaan.
Huomista jännityksellä odottaen...
Täähän on mielenkiintoine, ei kauheasti ole nähny noita R-sarjalaisia liikkeessä saati sitten kuullut niistä mitään.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
siirto pumppu,
määrän säädin,
railipaineen säädin,
railipaine anturi(liennee mainittu mittari)
paluuvuotava suutin,
korkeapaine pumppu,
tankin polttoainen määränanturi
bugi ohjelmassa polttoaine mittarin anturin singnalli tulkittan jossain tilanteesa että aine on loppu(4L)
ei lupaa käynnistyä/siirtää polttoainetta
(autoa tutkimatta näkemmättä, kerrotun perusteela tulee mielleen)
määrän säädin,
railipaineen säädin,
railipaine anturi(liennee mainittu mittari)
paluuvuotava suutin,
korkeapaine pumppu,
tankin polttoainen määränanturi
bugi ohjelmassa polttoaine mittarin anturin singnalli tulkittan jossain tilanteesa että aine on loppu(4L)
ei lupaa käynnistyä/siirtää polttoainetta
(autoa tutkimatta näkemmättä, kerrotun perusteela tulee mielleen)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No niin. Tänään se sitten saatiin pois valohoidosta. Kaikki paikat läpi käytynä. Parin päivän puristus. Mekaanista vikaa ei löytynyt mistään, mikä sinänsä on positiivinen juttu. Tehtaan arkistosta löysivät tälle alustasarjalle samankaltaisia vikakoodeja, jotka ovat ohjelman päivityksellä saatu korjattua. Kun bitti on poikittain, se ei toimi. Valmistusvika.
Mitään ei siis ole oikeasti korjattu. Ohjelmasta on asennettu uudempi päivitys. Jos käynnistymisvaikeuksia vielä ilmaantuu, niin pitäis laittaa keliolosuhteita myöten kaikki ylös.
Ei muuta ku jänniä kilometrejä. Kiitos kaikille osallistuneille. Asiaan palataan, kun jotain ilmaantuu.
Mitään ei siis ole oikeasti korjattu. Ohjelmasta on asennettu uudempi päivitys. Jos käynnistymisvaikeuksia vielä ilmaantuu, niin pitäis laittaa keliolosuhteita myöten kaikki ylös.
Ei muuta ku jänniä kilometrejä. Kiitos kaikille osallistuneille. Asiaan palataan, kun jotain ilmaantuu.
Tänään uskaltauduin pikku lenkille. Vein muksun uimahalliin ja takaisin. Paluumatkalla pysähdyttiin kaupassa ja siihen se jäi. Kilometri kotiin, että paikka oli harkiten valittu. Auto oli käymättä noin 10min siinä välissä. Varoiksi jätin vielä avaimen virtalukkoon, että ajonesto ei menisi tässä välissä päälle. Eipä ollut vaikutusta.
Puoli tuntia odottelin ja käynnistelin 14:45-15:15. Ei eloa. Viiden aikaan pikkukävelylenkin päätteeksi jälleen kokeilemaan ja johan lähti. Saatiin auto taas yöksi kotiin. Ei sillä uskalla ajella ku pajalle.
Viimeksi ne tutki autoa pari päivää. Sanoivat katsoneensa kaikki paikat läpi ja mitään vikaa ei löydy. Ohjelma oli ainut, mihin oli laihat aavistukset. Siis mekaanisesti kunnossa ja ohjelma päivitetty. Näin siis korjaamon ilmoituksesta. Silti oireilee.
Mites noi suuttimet, voisko niissä olla jotain on/off vikaa. Webasto asennettiin autoon tammikuun alussa 2011, se poistaa yhteyden 7-12/2010 käynnistysongelmiin. Weba on telestart, vaikka sillä ei taida olla merkitystä. Webaston käyttäminen ei ole vaikuttanut käynnistyvyyteen. Vaihteiden liikuttelulla ei myöskään ollut vaikutusta.
Puoli tuntia odottelin ja käynnistelin 14:45-15:15. Ei eloa. Viiden aikaan pikkukävelylenkin päätteeksi jälleen kokeilemaan ja johan lähti. Saatiin auto taas yöksi kotiin. Ei sillä uskalla ajella ku pajalle.
Viimeksi ne tutki autoa pari päivää. Sanoivat katsoneensa kaikki paikat läpi ja mitään vikaa ei löydy. Ohjelma oli ainut, mihin oli laihat aavistukset. Siis mekaanisesti kunnossa ja ohjelma päivitetty. Näin siis korjaamon ilmoituksesta. Silti oireilee.
Mites noi suuttimet, voisko niissä olla jotain on/off vikaa. Webasto asennettiin autoon tammikuun alussa 2011, se poistaa yhteyden 7-12/2010 käynnistysongelmiin. Weba on telestart, vaikka sillä ei taida olla merkitystä. Webaston käyttäminen ei ole vaikuttanut käynnistyvyyteen. Vaihteiden liikuttelulla ei myöskään ollut vaikutusta.
Pari kommenttia:Reilun pari tuntia erinäisen väkimäärän voimalla etsivät vikaa ja yrittivät saada sitä käyntiin. Joku epäili ilmamäärämittaria, toinen sanoo, että olis sammunu matkallaki - tieto lisää tuskaa. Akkuki tyhjeni kertaalleen mittareiden syödessä virtaa.
Ilmamäärämittaria en epäilisi, en ole koskaan kuullut että sen vika aiheuttaisi käynnistymättömyyttä ?
Testerillä tutkiessa laitetaan aina ensiksi laturi kiinni autoon kun on tällaisesta autosta kyse.
Jännite putoaa nopeasti kriittisiin lukemiin ilman apulatausta.
Mikä puuttui, railpaine vai jokin muu ?
Sehän selviää Starin ruudusta kun pääsee starttailemaan vian ollessa päällä.
Veho hoitaa ainakin toistaiseksi. Katsotaan sitten, jos joutuu omaa lompsaa avaamaan.
Pikahuollossa koodien luvun jälkeen vika meni päälle. Tiedä sitte, mitä ne sai sieltä silloin ulos. Sen pari päivää, kun oli valohoidossa, ei vika mennyt päälle, eikä varmaan sitä oikeaa koodiakaan siten saatu ulos.
Pikahuollossa koodien luvun jälkeen vika meni päälle. Tiedä sitte, mitä ne sai sieltä silloin ulos. Sen pari päivää, kun oli valohoidossa, ei vika mennyt päälle, eikä varmaan sitä oikeaa koodiakaan siten saatu ulos.
Auto on taas saatu kotiin - toivottavasti ei tartte heti mennä takaisin .
Tällä kertaa vika paikallistettiin polttoainetankissa olevaan sähköpumppuun. Ajossa se vielä toimi ja samalla lämpeni, sitten kun jonnekin pysähtyi se veti jumiin. Jäähdyttyään taas toimi. Viikon verran se sai valohoitoa ja joka päivä pienen lenkin jälkeen löi vikatilan päälle. Uusi pumppu Saksasta ja vika loistaa poissaolollaan .
Uusi pumppu tankissa toimii ilmeisesti pienellä viiveellä . Aikaisemmin avaimen käännöstä kone lähti välittömästi käyntiin. Nyt käynnistymisessä on selainen pieni ajatuskatko, joka kestää ehkä muutaman sekunnin kymmenyksen, mutta on riittävän pitkä, että ehtii ajatus tulla siitä, että taas se jäi tähän.
Tuo käynnistysviive voi olla sellainen ominaisuus, että alkaa pitkän päälle v****tamaan. Seuratataan nyt hetki ja mennään sitten neuvottelemaan aiheesta. Voipi olla, että se jää vielä jonkun kaupan pihaan, kun ei lähde käyntiin.
Tällä kertaa vika paikallistettiin polttoainetankissa olevaan sähköpumppuun. Ajossa se vielä toimi ja samalla lämpeni, sitten kun jonnekin pysähtyi se veti jumiin. Jäähdyttyään taas toimi. Viikon verran se sai valohoitoa ja joka päivä pienen lenkin jälkeen löi vikatilan päälle. Uusi pumppu Saksasta ja vika loistaa poissaolollaan .
Uusi pumppu tankissa toimii ilmeisesti pienellä viiveellä . Aikaisemmin avaimen käännöstä kone lähti välittömästi käyntiin. Nyt käynnistymisessä on selainen pieni ajatuskatko, joka kestää ehkä muutaman sekunnin kymmenyksen, mutta on riittävän pitkä, että ehtii ajatus tulla siitä, että taas se jäi tähän.
Tuo käynnistysviive voi olla sellainen ominaisuus, että alkaa pitkän päälle v****tamaan. Seuratataan nyt hetki ja mennään sitten neuvottelemaan aiheesta. Voipi olla, että se jää vielä jonkun kaupan pihaan, kun ei lähde käyntiin.