Sinne saatanan hankeen jäi G

Vastaa Viestiin
G-MIES
Viestit: 15
Liittynyt: 08.3.2012 20:28
Paikkakunta: Akaa

Sinne saatanan hankeen jäi G

Viesti Kirjoittaja G-MIES »

Mitä ne pikku kepin jutut tarkoittaa olikos siinä ensin S sittten SA ja taas SA sitten N ja sitten GA ei ollut silmälaseja autossa mutta siltä teksti näytti. ne kaksi nappulaa nostin ylös mutta pyörät pyöri vaan ristiin tyhjää.
t, Jerry
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

n= vapaa

s= luulisin että hidas

sa= luulisin että hidas lukoilla

ga nopea lukoilla


nämä vain mutua...

vaikea sanoa, koska autosta ei mitään tietoja missään :wink:

niistä voisi jo vähän arvuutella varmemmin
® Mesen linttaklubi
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Minulla on aina hangessa kiinni W123....

Asiaan, netistä löytyi seuraavaa (henk. kohtainen kokemus puuttuu):

S = 2WD
SA = 4WD
GA = 4WD low (joku high asento samassa???)

4WD low kuulostaisi minun korvaan hyvältä jos aikoo mönkiä jossakin.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ihan arvaamalla heittäisin:

S = Schnell (nopea)
SA = Schnell Allrad (nopea neliveto)
GA = Gesperrter Allrad (lukittu neliveto)
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Jotenkin muistelisin, että G:ssä olisi lukoille omat napit kojelaudassa ja tuosta toisesta (=jakovaihteiston) vivusta kytkettäisiin vain joko 2WD, 4WD tai 4WD+maastovälitys. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Jos on erikseen kytkettävät lukot, niin

GA = Gelände Allrad (maastovälitysneliveto)
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
G-MIES
Viestit: 15
Liittynyt: 08.3.2012 20:28
Paikkakunta: Akaa

Lukon vivut

Viesti Kirjoittaja G-MIES »

keskikonsolissa on kaksi vipua automaattivalitsimen vasemmalla puolen ja oletettavasti ne on ne "lukkonupit" ja pikku vaihteen valitsin joka on ilmeisesti jakolaatikon valitsin sisältää ne tekstit s-sa-sa-n-ga siittä vasemmalle eli hanurin kohdalla on ilmeisesti voimanulosoton nuppi? No änywäy pistin GA asentoon ja vedin nupit ulos pyörät veti tyhjää vasenetu ja oikeataka rengas eikös lukkohomman tarkoitus ole että kaikki pyörät pyörii tyhjää jos on tosi paska keli? näin ainakin vuonna -----------1985 kun ajelin armeijan sisulla helvetin liukasta mäkee jä pistin lukot päälle. kun nupit vetää ulos tuntuu kun ne olis jotain vaijerijuttuja voisko ne olla paskana tai perän kohdalta poikki? ei kai ne mitään vakuumi juttuja ole ja onko mersussa yleensäkkään mitään alipaine pumppuja, itse en ole vielä katsellut mutta lupasin pojalle että huomenna se mersu sieltä hangesta ajetaan. Kloppi olis jo ajanut sen tänään kun sen mielestä oli hanki jo madaltunut sen verran kun oltiin sitä jo yritetty aurata.Kuva
G-MIES
Viestit: 15
Liittynyt: 08.3.2012 20:28
Paikkakunta: Akaa

kyllä luin oikein

Viesti Kirjoittaja G-MIES »

miksi pikkukepissä on kaksi "sa" asentoaKuva
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Ai hitto, kytkettävät 100% lukot 8)
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7109
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kannattanee kysellä myös Offipalstalta.
siellä on näitä G-mersuja enemmänkin.

http://forums.offipalsta.com/
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lerssinen kirjoitti:Ai hitto, kytkettävät 100% lukot 8)
Niillä pääsee jo tosi syvälle :lol:

Autotallin taakseko menit auraamaan :roll: Täytyy sanoo että hyvin on ominaisuuksia autossa varsinkin hintaansa nähden :pappa:
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Muistaakseni keppi GA asentoon pahoissa paikoissa ja noiden "henkseleiden" käyttö namiskuukkeleiden toiminta taisi juurikin olla alipaine pohjaista.

Kumpikin huonon muistin pohjalta :wink:.

Kyllä pitäs joka kulmasta raapia, kun nuo kuvan vivut on ylhäällä :!:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Tuo kaksi SA asentoa johtunee vaa siitä, että keppiähän ei liikuteta pituussuunnassa tuolloin, eli se on sama SA asento kokoajan vaan päällä, mutta, siinä on tuo sivuttaisliike tuon kaavion takia. :wink:
Ikäänkuin ois normi manuaali vapaalla. :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

460 lukot kytketään jarrunestellä hydraulisesti. Jos ei ole huollettu, niin eivät kytkeydyy (tai ovat hampaat menettänyt taistelussa ohjaava idioottia vastaan :? )
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

Joo...jakovaihteiston keppi vasemmalla takana on nopea takaveto ja oikealla takana hidas neliveto. Jompi kumpi vai molemmat asennot edessä on sitten nopea neliveto. Ja se aunuksen kohdalla oleva takimmainen nuppi on tosiaan ulosoton nuppi, ei yleensä siis mitään virkaa kun mitään ei ole kytketty siihen.

Lukot toimii vähän niikuin jarrusylinterit...kun vetää vivun ylös => se on kun painaisi jarrua ja mäntä painaa käytännössä lukon päälle. Kun painaa vivun alas niin ns. "jarrupaine" lakkaa ja palautinjousi painaa männän takaisin ja vetää lukon auki. Lukkojen käyttämättömyys saa ne tosiaan helposti jumimaan. Vika on siis yleensä siinä akseliputken kyljessä olevassa sylinterissä...helppo purkaa ja herkistellä. Jos on koskaan aukonut jarrusylinterin niin osaa varmasti purkaa ja kasata.Toki ne lukon kytkentä hampaat on voitu tosiaan ajaa sileäksi kun on vedätetty siten, että lukko ei ole ehtinyt kytkytyä tai irrota kokonaan...se on isompi ja kalliimpi remontti...murikka auki ja osien metsästykseen... :)
G-MIES
Viestit: 15
Liittynyt: 08.3.2012 20:28
Paikkakunta: Akaa

kiitos kaikille!

Viesti Kirjoittaja G-MIES »

jarrunesteet oli häipyneet säiiöstä joka oli vänkärinpuolen lokarissa! ilmeinen syy kun veti vain ristiin, en katsonut vielä oliko joku putki poikki, vain totesin konehuoneesta nesteen kadonneen.
t, Jerry
G-MIES
Viestit: 15
Liittynyt: 08.3.2012 20:28
Paikkakunta: Akaa

Tallin takaa koitettiin jotta sais mettästä risut karsittua

Viesti Kirjoittaja G-MIES »

XUX63 kirjoitti:
Lerssinen kirjoitti:Ai hitto, kytkettävät 100% lukot 8)
Niillä pääsee jo tosi syvälle :lol:

Autotallin taakseko menit auraamaan :roll: Täytyy sanoo että hyvin on ominaisuuksia autossa varsinkin hintaansa nähden :pappa:
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

Sehän vaatii sitten vielä ilmaamisen samalla tavalla kuin jarrut...
G-MIES
Viestit: 15
Liittynyt: 08.3.2012 20:28
Paikkakunta: Akaa

G mallin kulutus

Viesti Kirjoittaja G-MIES »

Pelto ja lumenajossa vaivaiset 34,8 litraa satasella MPO;ta taas pääsi kölvi polkeen pellolle paskarinkiä ja aina se on iloisella päällä sen jälkeen, kulutus sais vaan olla vähän pienempi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kannattaa tankata ihan virallista ainetta vaikka ajelisi vain pellolla. Voi tulla kalliiksi :(
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

AM kirjoitti:Kannattaa tankata ihan virallista ainetta vaikka ajelisi vain pellolla. Voi tulla kalliiksi :(
Vähemmän tunnettu juttu, mutta näin se muuten on :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
G-MIES
Viestit: 15
Liittynyt: 08.3.2012 20:28
Paikkakunta: Akaa

Mihkäs tää perustuu ?

Viesti Kirjoittaja G-MIES »

AM kirjoitti:Kannattaa tankata ihan virallista ainetta vaikka ajelisi vain pellolla. Voi tulla kalliiksi :(
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

TRAFI kirjoitti:Polttoainemaksu maksuunpannaan, jos dieselmoottorilla varustetussa ajoneuvossa käytetään dieselöljyä lievemmin verotettua polttoainetta tai jos bensiiniä käyttämään tarkoitettua ajoneuvoa käytetään moottoribensiiniä lievemmin verotetulla polttoaineella. Polttoainemaksua on suoritettava myös silloin, kun ajoneuvossa käytetään polttoaineena nestekaasua, maakaasua tai muuta näihin rinnastettavaa kaasumaista polttoainetta.

Polttoainemaksu on suoritettava riippumatta siitä, miten ja missä ajoneuvoa käytetään.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

teppo21 kirjoitti:
TRAFI kirjoitti:Polttoainemaksu maksuunpannaan, jos dieselmoottorilla varustetussa ajoneuvossa käytetään dieselöljyä lievemmin verotettua polttoainetta tai jos bensiiniä käyttämään tarkoitettua ajoneuvoa käytetään moottoribensiiniä lievemmin verotetulla polttoaineella. Polttoainemaksua on suoritettava myös silloin, kun ajoneuvossa käytetään polttoaineena nestekaasua, maakaasua tai muuta näihin rinnastettavaa kaasumaista polttoainetta.

Polttoainemaksu on suoritettava riippumatta siitä, miten ja missä ajoneuvoa käytetään.
Tossa yhen offi jätkän joku ilkiämielinen käräytti mpö:tä käyttäen ajamisesta omilla mailla, ei suostunu sanoon paljonko tuli maksaan mutt ei ihan kerralla pysyt kuulemma maksaan sitä paukkua. On sit kuulemma kovermpi rikos ku grillillä toisen mukilointi noin rahallisesti ainakin
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Onkos tuo pykälä vielä voimassa, että punaista tullin polttoaine testiliuskassa näkyessä napsahtaa kyselemättä reippaasti korotetu dieselvero KOKO siltä ajalta mitä ajoneuvo on ollut kyseisen omistajan nimissä....olkoon vaikka miten ja kuinka "yhen kerran mä vaan vahingossa litran lirautin" :?:



Ainakin yhdellä puolitutulla hevoosmiähellä tuli niin sa*tanan kalliiksi nuukuuksissaan kun Cedricillä punaisella ajeli...ja auto oli ollut sillä melkein 10 vuotta :shock:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29104
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Naapurikaupungissa olivat pysäyttäneet yhden autoilijan polttoaineen testaamista varten, no sattuipa sen naapuri ajamaan ohi ja palasi takaisin kyselemään että mitäs täällä tapahtuu - virkavalta siihen että no otetaanpa sinunkin tankista pikku näyte :idea: - ja polttoöljyähän siellä.
Kalliita kyselyitä pysähtyä naapuria auttamaan :shock:
G-MIES
Viestit: 15
Liittynyt: 08.3.2012 20:28
Paikkakunta: Akaa

KYLLÄ ELÄMÄ ON NYKYÄÄN HELPPOA

Viesti Kirjoittaja G-MIES »

AI SAATANA KUN OLIS KIRVEELLÄ TAAS TÖITÄ KUN KÄVIN LUKEMASSA LAKIA! NO EI SE KULUTUSKAAN OLLUTKUIN 16,2 LITRAA KUN VANHAT NAFTA KANISTERIT OLI PALANUT TULI PALOSSA JA MUISTELIN ISON JA PIENEN KANISTERIN KÄYTTÖÄ VANHASTAAN! KOSKAHAN TÄHÄN MAAHAN TULEE PASKANTAMISVERO? SÄHKÖAUTON KÄYTTÖ TEHDÄÄN KOHTA MAHDOTTOMAKSI VAIKKA SITTEN LATAISIN SEN TUULIVOIMALLA EIHÄN TÄSSÄ MAASSA VOI MITÄÄN TEHDÄ JOS SE ON NÄENNÄISESTI ILMAISTA? JA SITTEN VEROTETAAN JUMALAUTA.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”