GLK autona?

Vastaa Viestiin
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

GLK autona?

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Onko foorumilla minkään vertaa x204:n omistajia. Olisi mukava kuulla kokemuksia kyseisestä kulkineesta.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tämä auto kiinnostaisi minuakin sikäli että isäni etsii mersun maasturia mutta ei saisi olla työkalu tasoinen vaan.... Noh, henkilöauto jonne olisi helppo nousta kyytiin. Syy miksi w211 ei oikein sovellu on auton oven karmin mataluus johon lyö päänsä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

Täältä ainakin tuollanen kulkine löytyy.
Autosta mitään huonoa sanottavaa ole, alkuun oli ongelmia suutiimien kanssa.Nyt ajettuna 56000km. Aikasemmin oli Honda CRV ,kyl normisti takapotku on hyvä ja huomaamattomasti toimiva 4matic. Ongelma noissa korkeamissa kulkineissa on lyhytjalkaiset ja vanhukset, penkiltä poistuessaan sotkevat housunlahkeet kynnykseen,ku koivet ei yllä katuun.
Olen tyytyväinen ollut,,, meinasin hommata tilalle uuden,,,
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja tssäkö sotkee siis puntit housuistaan? se ongelma on ML:ssä myös.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

Jep
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pitänee vaa faijalle sanoo että ostaa Saab 900 80 luvulta niin ovet aukeaa pohjaa myöden ja ovenkarmi on korkea... EI puntit oo mudassa ja päätä ei kolhi :lol:

Mikä siinä muutne on ettei nykyään autoihin pääse istumaan sotkematta tai kolhimatta itseään? Huomasin asian vakavuuden kun olin selkäleikkauksessa ja kävin koeajaa erilaisia autoja aika paljon huvikseni. Melkein jokaisessa oli ko. ongelma. CRV:ssä en sitä oikeastaan huomannut.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

Juu CRV parempi=ohkaisempi kynnyskotelo. Oiskohan törmäystesteillä jotenkin vaikutusta noihin ovipaksuuksiin ja kynnyksiin,,, sit viel jotkut ottaa kynnyslevikkeet tai putket siihen,,,,,
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Puhdas auto ja tai pitkävartiset nahkasaappaat on konsti housunpuntti ongelmaan :D

Totta tuo että nyky autoissa on julmetun levitä ne kynnyskotelot .
Varmaankin juuri tämän törmäyshomman vuoksi .
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Sergey kirjoitti:Tämä auto kiinnostaisi minuakin sikäli että isäni etsii mersun maasturia mutta ei saisi olla työkalu tasoinen vaan.... Noh, henkilöauto jonne olisi helppo nousta kyytiin.
Ei kait nuo tuoreemmat W463:set enää niin työkaluja olekaan... Geessä on kyllä isompi maavara kun esim. GLK:ssa, mutta ei vakiona kuitenkaan mielestäni kauhean korkea.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

tänään pääsin itsekin eka kertaa testaamaan kyseistä c- maasturia. Oli kyllä hyvä kyytinen ja ketterän oloinen noin pikaisesti. Esittelyauto oli jollain mopon koneella mutta muuten ihan kiva. Perheelliselle jäi peräkontti uupumaan mutta 20t€n lisähinnalla sais jo senki (ml) ....
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Aki P kirjoitti:tänään pääsin itsekin eka kertaa testaamaan kyseistä c- maasturia. Oli kyllä hyvä kyytinen ja ketterän oloinen noin pikaisesti. Esittelyauto oli jollain mopon koneella mutta muuten ihan kiva. Perheelliselle jäi peräkontti uupumaan mutta 20t€n lisähinnalla sais jo senki (ml) ....
Eikä tuohon lisähintaan tarvi montaa kymppiä nokittaa, niin uusi GL on käsissä...

Paikkakunnan ainoa näyttää vaihtuneen juuri uunituoreeseen. Emännälle koitin perustella meille tuollaista n. 100 k€:n välillä sillä, että tuon GL:n isäntä näyttää aina vastaan tullessaan niin onnelliselta ;)
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jkvi kirjoitti:
Aki P kirjoitti:tänään pääsin itsekin eka kertaa testaamaan kyseistä c- maasturia. Oli kyllä hyvä kyytinen ja ketterän oloinen noin pikaisesti. Esittelyauto oli jollain mopon koneella mutta muuten ihan kiva. Perheelliselle jäi peräkontti uupumaan mutta 20t€n lisähinnalla sais jo senki (ml) ....
Eikä tuohon lisähintaan tarvi montaa kymppiä nokittaa, niin uusi GL on käsissä...

Paikkakunnan ainoa näyttää vaihtuneen juuri uunituoreeseen. Emännälle koitin perustella meille tuollaista n. 100 k€:n välillä sillä, että tuon GL:n isäntä näyttää aina vastaan tullessaan niin onnelliselta ;)
Joo. Noissa hintaluokissa kun pyöritään auton hankinnoissa niin se on sitten se ja sama onko se loppusumma 60t€ vai 120t€ :lol:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Sen verran on näihinkin tullut lisäinfoa että kannattaa kuunnella voimansiirron ääniä. Oli yksi 130tkm ajettu ja jakolaatikon laakerit rikki. Ei saa laakereita, eikä jakolaatikkoa vaan koko laatikko noin 8000€ + alv. Yksinkertainen jakolaatikko purettuna, eli laakerin vaihto ois muutaman tunnin homma. Varmaan kestäisi jollain hyvällä paineenkestävällä synteettisellä vaihteistoöljyllä paremmin kuin MB:n atf:llä :?

EPC:n mukaan laatikkoon tullut korvaava osanumero :roll:
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Hmm...luulis että tuossa on jonku muun mallin kanssa sama jakolaatikko, tuskin ovat tuohon omaa tehneet :shock:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

cmeli kirjoitti:Hmm...luulis että tuossa on jonku muun mallin kanssa sama jakolaatikko, tuskin ovat tuohon omaa tehneet :shock:
Vaihteiston varaosanumero alkaa A221 ... eli ässässäainakin samaa askia.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

No onkos tullu enemmän kokemuksia x204 ? Kuinka mallia vaivaa Akin mainittema jakolaatikko , onko ns tyyppivika että se vaivaa joka autoa vai mitenkä?
Mersu.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

No eipä ole sen jälkeen jakolaatikkovaivasia ollut ja lisääntyneen tiedon mukaan siihen saa mutkien kautta myös laakerit. Laatikkohan on sama esim. 221 ässä w212 ja 204 4-matic malleissa.

Eikä oikein kauheita remppojakaan ole päässyt tekemään. Osat vielä hiukan kalliita kun ei oikein mitään saa tarvikkeena.

Itsellä oli viime talvena E350cdi -4-matic yli 300tkm lukemilla, niin ei siinäkään ollut vielä mitään ylimääräisiä kitinöitä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”