sam boxi w 163

Vastaa Viestiin
meseisti
Viestit: 9
Liittynyt: 02.3.2011 20:00
Paikkakunta: ÄHTÄRI

sam boxi w 163

Viesti Kirjoittaja meseisti »

Olen särkenyt kulkupelini akkua vaihtaessa pääsi akunkenkä koskettamaan uudestaan ja räps ähti??
Boschin testreri näytti 6- vikaa moottorin ohjausapoxissa ???
Soittelin Vaasaan Boxi-korjaajalle Hän käski ystävällisesti tutkimaan SAM-boxit?
OIreet oli Jäähdytysnestevalo mittaristossa syttyy hetkenpäästä kun laittaa virrat päälle ja silloin ei mene istuinlämmittimet päälle (vilkkuu vaan.) Mistähän ne Samit löytyy 2003 mallin ML:stä?? Mistä löytyis ehjääjä tai kunnossa oleva? Vastauksesta kiitollinen etukäteen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Konepellin alla sulakkeiden luona on etu-sam.
Kannattaa tutkituttaa missä vika on, ei vaihtaa osia veikkauksen perusteella.
meseisti
Viestit: 9
Liittynyt: 02.3.2011 20:00
Paikkakunta: ÄHTÄRI

Viesti Kirjoittaja meseisti »

Joo tarkoitus on käyttää seinäjoella käyttöautolla piuhan päässä.
meseisti
Viestit: 9
Liittynyt: 02.3.2011 20:00
Paikkakunta: ÄHTÄRI

Viesti Kirjoittaja meseisti »

dealer kirjoitti:Konepellin alla sulakkeiden luona on etu-sam.
Kannattaa tutkituttaa missä vika on, ei vaihtaa osia veikkauksen perusteella.
Vikalista tuli Käyttöautolta haettua ja ilmeni myös että sammia ei tässä mallissa olekkaan.
Sit se vikalista: CDI-V1-Common Rail Diesel Injection -F- / MB-numero 1635459832/HW-versio 37.2002 / SW-versio 33.2004 / Diagnoosiversio 0/15 Napa 7 / Koodi P2035-008 / Teksti Tarkista rakenneosa M4/7 (moottorin ja ilmastoinnin sähköinen jäähdytystuuletin). Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadoitus liipaisun välityksellä). Mistähän tämän ohjausboxi löytyy??
Toinen herja B1206 M2/12 (säätömoottori takatilan sulkuläppä). Mistähän sen löytää??
meseisti
Viestit: 9
Liittynyt: 02.3.2011 20:00
Paikkakunta: ÄHTÄRI

Viesti Kirjoittaja meseisti »

Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadoitus liipaisun välityksellä).Toinen herja B1206 M2/12 (säätömoottori takatilan sulkuläppä). Mistähän sen löytää??[/quote]

Siinä miettiessäni että menikö moottorinohjausboxi uusiksi, kokeilin tuleeko ropelille virtaa ja EI TULLUT sitten tarkastin akunnavasta sulakkeen se oli ehjä mutta virta lähti kulkemaan kun vähän kiristin pageliittiruuvia, sit starttaamaan ja klygoolivalo ei syttynytkään enään, eli vika löytyi ja mo.boxi ei menny uusiksi. Lämppärin läppämoottori takatilaan on ehjä mutta se oli pyörähtänyt yli ja halkassut vipusen. Elikkä tosihalpa remontti.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

meseisti kirjoitti:Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadoitus liipaisun välityksellä).Toinen herja B1206 M2/12 (säätömoottori takatilan sulkuläppä). Mistähän sen löytää??
Siinä miettiessäni että menikö moottorinohjausboxi uusiksi, kokeilin tuleeko ropelille virtaa ja EI TULLUT sitten tarkastin akunnavasta sulakkeen se oli ehjä mutta virta lähti kulkemaan kun vähän kiristin pageliittiruuvia, sit starttaamaan ja klygoolivalo ei syttynytkään enään, eli vika löytyi ja mo.boxi ei menny uusiksi. Lämppärin läppämoottori takatilaan on ehjä mutta se oli pyörähtänyt yli ja halkassut vipusen. Elikkä tosihalpa remontti.[/quote]
Hienoa !!! On muuten yksi sattunut minullekin että oli se ruuvi löysällä, enää en muista mitä se oli aiheuttanut.
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Terve vaan mieheen! Ensimmäinen viesti tälle palstalle ja rohkeasti hyväksikäytän tätä säiettä, kun en uskalla aloittaa uutta. :D

Eli omassa Mullissa palaa glykoli valo kanssa ja "kaikki" tiedossa olevat paikat on jo tarkastettu, mutta valo palaa edelleen. Nestettä on säiliöissä, anturit antaa järkeviä lukemia ja bakeliitti sulakekin on ehjä akun navassa.

Vikakoodeissa on maininta M2/12 takatilan sulkuläpästä. Voiko se olla tuo joka sen aiheuttaa? Mistä tuota läppää pitää ettiä? Kuinka paljon pitää purkaa ympäriltä, että pääsee käsiksi?

Kiitoksia ja anteeksi.
meseisti
Viestit: 9
Liittynyt: 02.3.2011 20:00
Paikkakunta: ÄHTÄRI

Viesti Kirjoittaja meseisti »

ePa- kirjoitti:Terve vaan mieheen! Ensimmäinen viesti tälle palstalle ja rohkeasti hyväksikäytän tätä säiettä, kun en uskalla aloittaa uutta. :D

Eli omassa Mullissa palaa glykoli valo kanssa ja "kaikki" tiedossa olevat paikat on jo tarkastettu, mutta valo palaa edelleen. Nestettä on säiliöissä, anturit antaa järkeviä lukemia ja bakeliitti sulakekin on ehjä akun navassa.

Vikakoodeissa on maininta M2/12 takatilan sulkuläpästä. Voiko se olla tuo joka sen aiheuttaa? Mistä tuota läppää pitää ettiä? Kuinka paljon pitää purkaa ympäriltä, että pääsee käsiksi?

Kiitoksia ja anteeksi.
Läppä löytyy kuskinjalkatilasta keskik. lämppärin kyljestä, purettava vain musta plexi yläosasta. luultavasti Teiltäkin on moottori ehjä mut. vipu pyörii "tyhjää" jos kysytt. lähetä sähköpostia tai täällä forumil. meseisti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”