mb 508 takaisin kuorma-autoksi

Vastaa Viestiin
jonne_88
Viestit: 6
Liittynyt: 11.7.2012 20:43

mb 508 takaisin kuorma-autoksi

Viesti Kirjoittaja jonne_88 »

onko kukaan tehnyt takaisin M1 matkailu-autosta (kovat verot vajaa 700e vuodessa) N2 kuorma-autoksi joita nämä alkujaan ovat olleetkin?

Kuormatilan vaatii ainakin ja takaovet, onko väliseinää oltava?

Tuleeko muutosprosentteja?

Mitä malli merkintä L508DG-KA KASTEN KE/3500 kertoo tarkemmin, esim. onko mikä versio näistä kolmesta pituudesta&korkeudesta?

Miten painavaa perävaunua saa vetää jos on kuorma-autona?

kiitos

8)
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Kaikista parhaiiman ja uusimman vastauksen saat kun otat rek.otteen mukaan ja käyt jollakin leima konttorilla kysymässä, ja jos on vielä hyviä kokemuksia joltakin konttorilta missä oot useiten käyny niin sieltä käy kyselemässä, teet tarvittavat muutokset ja käyt samassa paikassa näyttämässä.

Toki vastauksia löytyy trafinkin sivuilta, mutta pitää ymmärtää niitä kirjoituksia ja kapulakieltä pikkisen.

Sen verran tiedän että kun muuttaa takasin KA:ksi niin se väliseinä pitää olla...mutta millä kohtaa...se on taas katsurista kiinni, jos mahollista nii tee siittä 7 hengen kuorma auto...eli 7+1, käsittääkseni sekin vielä onnistuu määrättyihin vuosmalleihin.



Nii ja laita kuvia rojektista...ne on kivoja :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
mkm
Viestit: 37
Liittynyt: 28.9.2013 17:53

Viesti Kirjoittaja mkm »

pupetti kirjoitti: Sen verran tiedän että kun muuttaa takasin KA:ksi niin se väliseinä pitää olla...mutta millä kohtaa...se on taas katsurista kiinni, jos mahollista nii tee siittä 7 hengen kuorma auto...eli 7+1, käsittääkseni sekin vielä onnistuu määrättyihin vuosmalleihin.
Väliseinä pitää olla, olikohan minimi-mitta takaovista 80cm (ja molemmin puolin ne 3 kiinnityspistettä 20cm välein, tästä se minimi muodostuu?) + täyskorkea väliseinä ja täyskorkea tavaran kuljetustila, tai näin mua ohjeistetiin kun tota Sprinteriä muuin 3->7hengele. Vaikka näkeehän esim netiautossa monastikkin näitä missä tavaratilan korkeus on se mitä yläsängyltä on jäänyt jäljelle?

500kg staattinen paino + jotain prosentteja kuormattavuudesta pitää kestää liikkuvaa kuormaa, olikohan 10%? Todisuksia kirjoittelevat koripajoilla yleensä, toiset katsurit ei vaadi edes jos tukevasti tehty. Voip olla umpi tavaraa seinä tai pienemmällä ku 50mm silmukalla olevaa verkkoa, jos kestää noi paino vaatimukset.
Niin ja jäljelle jäävän kantavuuden (siis kun vähennetään ne uudet istumapaikat) verran pitää tavaraa sinne tavaratilaan mahtua.
7henk oli maksimi mitä kk takaperin sai tommoseen 2004 vm katiskaan, sis. kuskin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”