Että semmoista. Hyviä neuvoja kaivataan!!!
312 sprinter -99 ja tehohävikki
312 sprinter -99 ja tehohävikki
Auto on toiminut hienosti mutta sitten hävisi puhti koneesta. Ei jaksanut kulkea tai kiertää juuri mitään. Vaihdoin ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen (kippasin Fortea suodattimeen), ahtopaineanturin, imuilmanlämpötila-anturin ja virittelin T-haaralla ahtopaineanturin letkusta kabiiniin ahtopaineenmittauksen. Nyt toimii jotenkin mutta ei se vaan jaksa kulkea vieläkään kuin ennen. Ahdot nousee vedätyksessä max. 1 bar ja paikoillaan kun polkee niin jonnekin 0,6- 0,8 bar. Hukkaportin akseli liikkuu oikein (?) Tuntuu että se ei saa soppaa tarpeeksi. Mikä pumppua säätää? Mitä rekkuleita siihen säätöön liittyy? Mikä on se venttiili siellä hankalassa paikassa venttiilikopan yläpuolella kun kuminen imuputki muuttuu metalliseksi imusarjaksi , siihen taitaa tulla jotain ohkasia letkuja...? (Arvaus?) Niin ja kumiputket ennen ja jälkeen turbon on ehjiä. Kaikki riesa alkoi kun tuli pakkaset. Lähtee käyntiin normaalisti ja ei kalkata, mutta kun ei väännä kunnolla vaikka ahtaa. Eikä vilauttele varoitusvalojakaan.
Että semmoista. Hyviä neuvoja kaivataan!!!
Että semmoista. Hyviä neuvoja kaivataan!!!
Syöttöpumppu tarkistus listalle.
Kaverilla oli samantyylinen vika.. Vedot saattoi loppua yhtäkkiä kesken ajon. Saattoi sammutuksen ja uudelleen käynnistyksen jlk toimia normaalisti taas jonkun aikaa. 500m tai 300km.
Samalla tosin käynnistyvyys meni huonoksi.
Vika paheni kokoajan (2vuoden ajan) ja lopuksi sitä ei saatu enään käyntiin. Syöttöpumppu meni uusiksi.. Kaikki ongelmat katosi samalla.
Se ahtoputken takana oleva venttili on pakokaasun kierrätyksen venttiili.
Sille menevä ohut alipaineletku kannattaa tukkia.
Kaverilla oli samantyylinen vika.. Vedot saattoi loppua yhtäkkiä kesken ajon. Saattoi sammutuksen ja uudelleen käynnistyksen jlk toimia normaalisti taas jonkun aikaa. 500m tai 300km.
Samalla tosin käynnistyvyys meni huonoksi.
Vika paheni kokoajan (2vuoden ajan) ja lopuksi sitä ei saatu enään käyntiin. Syöttöpumppu meni uusiksi.. Kaikki ongelmat katosi samalla.
Se ahtoputken takana oleva venttili on pakokaasun kierrätyksen venttiili.
Sille menevä ohut alipaineletku kannattaa tukkia.