310d sprintterin polttoainepumpun säätö
310d sprintterin polttoainepumpun säätö
Pitäisi vähän saada lisää tehoa tohon romuun. Voimaa.com:sta tai digitunningistahan sitä saisi myös mutta aloitampa pumpulla.
Olisiko mitään viestiketjua taikka muita ohjeita dieselin syötön lisäykseen?
Lähinnä jotain kuvia, mistä vääntää ja mihin suuntaan...
Olisiko mitään viestiketjua taikka muita ohjeita dieselin syötön lisäykseen?
Lähinnä jotain kuvia, mistä vääntää ja mihin suuntaan...
ÖÖÖ
Eikös 310 oo jo sähköinenpumppu?
Eikös 310 oo jo sähköinenpumppu?
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
en tiedä mikä siinä on mekaaninen vai sähköinen molempia tai ei ollenkaan, sen tiedän vaan että säätää sitä voi koska kertaalleen sitä on säädettykin. Viimeksi syöttöä pienennettiin, nyt sitä olisi tarkoitus tosiaan suurentaa.
Miten muuten, saako tuota moniurahihnan kiristimen "akselia"/keinua/mikä ikinä onkin, vaihdetuksi ilman flektin irroitusta? Sitä iskaria ei erikseen saa vaihdetuksi ainakaan, se on jo koettu mutta onnistuuko koko paketin vaihto?
Miten muuten, saako tuota moniurahihnan kiristimen "akselia"/keinua/mikä ikinä onkin, vaihdetuksi ilman flektin irroitusta? Sitä iskaria ei erikseen saa vaihdetuksi ainakaan, se on jo koettu mutta onnistuuko koko paketin vaihto?
Elevator kirjoitti:Miten muuten, saako tuota moniurahihnan kiristimen "akselia"/keinua/mikä ikinä onkin, vaihdetuksi ilman flektin irroitusta? Sitä iskaria ei erikseen saa vaihdetuksi ainakaan, se on jo koettu mutta onnistuuko koko paketin vaihto?
kyllä sen iskarin saa vaihdetuksi ilman flektin irroitusta, tai ainakin minä sain vaihdettua sen.
Minä väittäisin että sähköisellä jakajapumpulla ja esikammio kone...Mika.T kirjoitti:IRC:ssä tätä pähkäiltiin. Kukaan ei oikeastaan osannut sanoa onko 310D rintteri esikammio vai suoraruisku koneella.
Minusta se on suoraruisku sähköisella jakajapumpulla.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
310 sprintteri
Terve
jos se on sprintteri,niin sama patti kun 312 mallissa,eroa
aivolaatikko.
Jamppa
jos se on sprintteri,niin sama patti kun 312 mallissa,eroa
aivolaatikko.
Jamppa
Varmaankin 5 pytyn hehku joka on erittäin mukavassa paikassa ja jättävät monesti vaihtamattaElevator kirjoitti:kuulemma yks hehku tiukassa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
oli kakkosen hehku vain, eli ei mikään edes silleen paha. Pajalta ilmoittivat ekaksi etteivät saa irti, menee kansityöksi. No vähän avauduin, ehkä liikaakin mutta 2h päästä soittivat että vaihtoivat miestä ja saivat sen suuttimen pois. On se ihmeellistä 4 päivään! Viel se on siis viikonlopunkin se auto siel, maanantaina vasta kasaan. Saas nähdä millaista tappelua tulee hinnasta...
Joo sellaiset sinne olisi menossa. Sain koko remontista tarjouksen 1200e suuttimineen, töineen ja särkyneen suutin-anturin. Jospa se olis sitten homma tehtynä maanantaina.Mika.T kirjoitti:Ne suuttimet tosiaan on joskus todella LUJASSA.
Mihis hintaan lupaili suutinkärkiä?
Malli tais olla se Powerplus 591?
pientä lisämutkaa suutinrempassa ja pumpun säädöissä?
Tänään, siis tänään, sain auton remontista. Suutinten vaihto kesti 8pv viikonloppu mukaanlukien. Ketutti kyl jo niin äärimmilleenElevator kirjoitti:Joo sellaiset sinne olisi menossa. Sain koko remontista tarjouksen 1200e suuttimineen, töineen ja särkyneen suutin-anturin. Jospa se olis sitten homma tehtynä maanantaina.Mika.T kirjoitti:Ne suuttimet tosiaan on joskus todella LUJASSA.
Mihis hintaan lupaili suutinkärkiä?
Malli tais olla se Powerplus 591?

Kertaakaan ilman että itse soitin korjaamoon ei otettu mitään yhteyttä asiasta, miten työ edistyy taikka että olisi ollut ongelmia. Kerran erityisestä pyynnöstä otettiin yhteyttä saatiinko jumittunutta suutinta irti vai ei.
Perjantaina suutin oli saatu irti, silloin ilmoitettiin että hinta nousee hiukan mutta siitä keskustellaan sitten kun työ on suoritettu. Samassa puhelussa luvattiin että maanantaina asennetaan uudet osat. Käsitin siis että maanataina, eilen olisin auton jo saanut.
No tänään sen sain. Hinta oli 1815e eli korjausarviosta poiketen 615e enemmän kuin oli sovittu. Hinta sisälsi myös yhden suutinrungon joka oli täytynyt vaihtaa rikkoutuneen tilalle, arvo 200e.
No tästähän alkoi tappelu. tunti väännettiin ja korjaamoalan työehtoihin vedoten maksoin lopulta 1600e. Ketuttaa silti. Miksi korjaamot eivät voi toimia kuten kaikki muutkin rehelliset yritykset ja ilmoitaa uusista korjausarvoista kuten kuuluu, rahallisena korjausarviona. Seinältä tavasin lausetta, "korjausarviota ei saa ylittää 15%, ilman uuden korjausarvion esittämistä.
No oli kuin oli.
Tulokset:
Posion powerplus suuttimethan siihen oli asennettu, kuten oli tilattu. Koeajolla en huomannut juuri mitään eroa entisiin, pikemminkin ainoa ero tuntui olevan huippunopeuden laskuna. Ennen remonttia entisillä suuttimilla auto kelasi 140 huippunopeuden, nyt se oli tiukassa, paljon tiukemmassa kuin ennen.
Mistä siis on kysymys, mikä mättää? Laitoinko rahan turhaan vai onko jokin säätö pielessä? Moottorin ohjaukseen ei koskettu tässä yhteydessä, ainakin näin kerrottiin.
Gurut koolle



mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-

Kulut kohdallaan.

Nyt auto vaatinee vielä ohjelman muutoksen tai ns. "evry-modin"

Suuremmista suuttimista saatava hyöty ei näemmä tule esille kuin vasta kovemmilla syöttömäärillä jolloin suurempien suuttimien avulla saadaan sylinteriin suurempi polttoainemäärä nopeammin kuin vakioilla.
tämä taas johtaa tehon nousuun ja pienempään savutukseen vs. vakio suuttimet.
Mitäs sä tarkoitat evry-modilla? millanen jumppa se se onMika.T kirjoitti:![]()
Kulut kohdallaan.![]()
Nyt auto vaatinee vielä ohjelman muutoksen tai ns. "evry-modin"Jolla koneelle saadaa lisää soppaa.
Suuremmista suuttimista saatava hyöty ei näemmä tule esille kuin vasta kovemmilla syöttömäärillä jolloin suurempien suuttimien avulla saadaan sylinteriin suurempi polttoainemäärä nopeammin kuin vakioilla.
tämä taas johtaa tehon nousuun ja pienempään savutukseen vs. vakio suuttimet.

Joku joskus puhui siitä että turboa ainakin voi huijata jollain tavoin, mutta sehän ei liity tähän. Mutta voikos tuota sähköistä polttoainepumppua huijata millään tempulla?
Musta tuntuu että mulla on viel joku päivä aika mehevä takalautanostin sleepperi
