sprinter w902.6 208CDI nykii/edc/3 vikakoodia

Vastaa Viestiin
MB_W202
Viestit: 6
Liittynyt: 26.9.2012 0:16

sprinter w902.6 208CDI nykii/edc/3 vikakoodia

Viesti Kirjoittaja MB_W202 »

Terve.
Printteri rupes oikutteleen, nykii koko ajan, ei tehoja, ja edc valo palaa vähän väliä.. edc valon palaessa auto ei nyi..

vikakoodit tässä Kuva

koodit luettu kaverin starilla..

onkohan neuvoa mistä kannattis lähteä liikkeelle?

auton tiedot siis
208cdi, vm 2000, ajettu 406tkm, puolipätkä korkea, manuaali ja takaveto
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: sprinter w902.6 208CDI nykii/edc/3 vikakoodia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MB_W202 kirjoitti:Terve.
Printteri rupes oikutteleen, nykii koko ajan, ei tehoja, ja edc valo palaa vähän väliä.. edc valon palaessa auto ei nyi..

vikakoodit tässä Kuva

koodit luettu kaverin starilla..

onkohan neuvoa mistä kannattis lähteä liikkeelle?

auton tiedot siis
208cdi, vm 2000, ajettu 406tkm, puolipätkä korkea, manuaali ja takaveto
hiukan tarkenusta kun
Tuossahan se lukee(tosin englaniksi) :roll:
vai noiden lisäksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
MB_W202
Viestit: 6
Liittynyt: 26.9.2012 0:16

Viesti Kirjoittaja MB_W202 »

no siis lähinnä neuvoa, että vaihtaakko noi anturit vai voiko niitä mittailla..

ja selviä on nuo rail paine anturi ja ahtopaine anturi, mutta mikä tuo kolmas oikeen on
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Katso tuosta ohjeesta sivu 200 (pdf sivunumero 212) alkaen vianhakuohjeet koodille P2306 --> http://www.sprinterwestfalia.com/wp-con ... rtrain.pdf
MB_W202
Viestit: 6
Liittynyt: 26.9.2012 0:16

Viesti Kirjoittaja MB_W202 »

dodii, kiitos meissenkeri.. tuossa päivällä jo mittailin ahtopaine anturin ohmeja, piti olla 1500 ja 5000 ohmia, oli 600 ja 935 ohmia.. joten se on todennäköinen syyllinen tehän ropleemaan.. päivän, ehkä 2 päästä näkee kun osan saan että hoituiko sillä..

siihen asti, joutuu ajelemaan pikku mersulla :oops:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

En osaa satavarmaksi sanoa, että tuon linkittämäni ohjeen ohmit on juuri oikeat sinun antureille. Starin pitäsi antaa samat vianhakuohjeet, jossa on valmistenumerolla varmistettu oikeiden ohjeiden antaminen oikealle moottorille.
MB_W202
Viestit: 6
Liittynyt: 26.9.2012 0:16

Viesti Kirjoittaja MB_W202 »

ei korjaantunu ahtopaine anturilla tämä vika.. en osannu käyttää sitä staria muuten kuin vikakoodien lukuun.. en saanut sillä edes yhteyttä airbag järjestelmään että oisin saanu sieltä vian nollattua.. taitaa olla paras viä johonki osaavalla hoitoon, hermot menee.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MB_W202 kirjoitti:ei korjaantunu ahtopaine anturilla tämä vika.. en osannu käyttää sitä staria muuten kuin vikakoodien lukuun.. en saanut sillä edes yhteyttä airbag järjestelmään että oisin saanu sieltä vian nollattua.. taitaa olla paras viä johonki osaavalla hoitoon, hermot menee.
Kaikki sulakeet kunnossa,
Missäs päin auto kulkee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
MB_W202
Viestit: 6
Liittynyt: 26.9.2012 0:16

Viesti Kirjoittaja MB_W202 »

kaikki sulakkeet on kunnossa..

auto seisoo tällä hetkellä torniossa, eikä liiku yhtään mihinkään ennenku sen saa korjattua..
MB_W202
Viestit: 6
Liittynyt: 26.9.2012 0:16

Viesti Kirjoittaja MB_W202 »

auto seisonu korjaamolla nyt keskiviikosta asti.. viaksi kuulemma paljastunu common rail pumppu.. ensimmäinen ja viimene rintteri tässä talossa, huolto kustannukset 3kk/7000km omistus aikana vaivaset 4500€... auton arvo meni sitte siihen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”