290td Vario.

Vastaa Viestiin
masa.
Viestit: 17
Liittynyt: 10.5.2011 23:23

290td Vario.

Viesti Kirjoittaja masa. »

Kyseessä on vario kuorma-auto jossa on 290Td moottori. Yön yli kun auto on parkissa tuntuisi polttoaine valuvan tankkiin päin, koska pitää sahata. Polttoainesuodatin tyhjenee noin puoleenväliin asti, kun muutaman tunnin on parkissa. Polttoaineen tuloputkessa ja myös paluupuolella näyttäisi olevan jälkeenpäin asennetut takaiskuventtiilit. Mistäköhän tämää mahtaisi johtua?
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

masa.
Viestit: 17
Liittynyt: 10.5.2011 23:23

Viesti Kirjoittaja masa. »

Elikkä jos oikein ymmärsin pystyykö paluupuolella olevan osan testaamaan kun laittaa letkupihdeillä tankkiin menevän paluuletkun littiin, kun tule ajosta? Testaa sitten aamulla lähteekö normaalisti käyntiin.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Vaikka niin jos tulopuolella oleva takaisku toimii. Pitäis lähteä huomattavasti paremmin käyntiin kun polttoaine ei pääse vapaasti tankkiin pumpusta.
(suuttimien kyljestä voi paluuletkut alkaa vuotamaan jos ei välittömästi ota pihtiä pois paluuletkusta kun lähtee käyntiin)
masa.
Viestit: 17
Liittynyt: 10.5.2011 23:23

Viesti Kirjoittaja masa. »

Pihdit oli yön paluuletkussa ja lähti hyvin käyntiin. Kuulin juttua, että sprinttereihin olisi asenneltu sähköisiä siirtopumppuja täyttämään polttoainesuodattimen. Onko kellään kokemuksia sellaisesta siirtopumpusta joka kävisi hetken aikaa virta päällä ollessa?
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Yleensä nuo siirtopumpun suosittelijat ei tiedä että vanhas sprintteris on jakajapumppu.

Kaikki o-renkaat ja tiivisteet uusiksi. Polttoaineletkut tarkastaa ja niiden liitokset. Pumpun vuodot tarkastaa ja tiivistepaketti pumppuun maksaa noin 20€. Edellises linkis parit kuvat venttiileistä pumpussa mitkä tutkia.

Tuo suoraruisku pitäis lähteä pakkasesta ilman takaiskuja, venttiiliä, siirtopumppua tai muita mitä ei ole tehtaalla asennettu, mutta ilma on saatava pois polttoaineen seasta.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ilmaakin saa mennä koneen käydessä aika lailla, uppopumppu kun on. Kun linjat kuivuu seistessä alkaa ongelmat.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”