CDI viton moottorijumppa

Vastaa Viestiin
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

CDI viton moottorijumppa

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Alkaa tuossa pihassa noita Vitoja olla, yksi ehjä omassa käytössä ja kaksi enemmän tai vähemmän projektia...
Toisesta 108cdistä olis kannentiiviste ainakin entinen, tuossa 110cdissä olis ehjä tekniikka. Molemmat vm 2000 ja manuaalilaatíkolla, kone OM611.980.
Miten jos nostan tuon satakympin koneen tuon satakasin keulalle, mitä muuta joutuu vaihtamaan?
Meneekö näin
a) Jos suuttimet samaa numerosarjaa -> Kone täydellisenä suuttimineen toisen nokalle ja johdot kiinni, pelaa ilman mitään sen kummempaa?
b) Suuttimet eri numeroilla, saattaa toimia ilman sen kummempaa? Jos ei toimi, saako suuttimet opetettua tuolle satakasin ohjaukselle?
c) Suuttimet eri numeroilla -> ECU, virtalukko ja rattilukko vaihtoon?
d) Vai jotain ihan muuta :nocando:
Molemmat stilettiavaimella, saako tuota ajonestoa (noissa sellainen kaiketi on) jotenkin sekaisin (lue päälle)
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: CDI viton moottorijumppa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JiiTee kirjoitti:Alkaa tuossa pihassa noita Vitoja olla, yksi ehjä omassa käytössä ja kaksi enemmän tai vähemmän projektia...
Toisesta 108cdistä olis kannentiiviste ainakin entinen, tuossa 110cdissä olis ehjä tekniikka. Molemmat vm 2000 ja manuaalilaatíkolla, kone OM611.980.
Miten jos nostan tuon satakympin koneen tuon satakasin keulalle, mitä muuta joutuu vaihtamaan?
Meneekö näin
a) Jos suuttimet samaa numerosarjaa -> Kone täydellisenä suuttimineen toisen nokalle ja johdot kiinni, pelaa ilman mitään sen kummempaa?
b) Suuttimet eri numeroilla, saattaa toimia ilman sen kummempaa? Jos ei toimi, saako suuttimet opetettua tuolle satakasin ohjaukselle?
c) Suuttimet eri numeroilla -> ECU, virtalukko ja rattilukko vaihtoon?
d) Vai jotain ihan muuta :nocando:
Molemmat stilettiavaimella, saako tuota ajonestoa (noissa sellainen kaiketi on) jotenkin sekaisin (lue päälle)
Ö) ei siinä kumempaa senkun nostele sen koneen sinne
jos saate laiteissa(EGR, ilmamassa mittari) on eroa niin ottaa ne kohde autosta

E: onkos tämä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5#p1068235 tuolla toisaala ollut juttu samaa siinä ollan aika hakoteilä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nimenomaan näin :roll: eli ei mitään ihmeellistä.
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Eli suuttimetkin pelaa ristiin oli numerot samat tai ei?
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JiiTee kirjoitti:Eli suuttimetkin pelaa ristiin oli numerot samat tai ei?
Kaikki kun on keskenään samasta koneesta
Eikä ihan eri ikäkauden autoista
(Yleensä pelaavat vaikka olisivatkin sekaisin 108/112
Sitten on eri hiukan juttu jos on hakusessa max tehot tai kestovarmuus)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

CDI203 kirjoitti:
JiiTee kirjoitti:Eli suuttimetkin pelaa ristiin oli numerot samat tai ei?
Kaikki kun on keskenään samasta koneesta
Eikä ihan eri ikäkauden autoista
(Yleensä pelaavat vaikka olisivatkin sekaisin 108/112
Sitten on eri hiukan juttu jos on hakusessa max tehot tai kestovarmuus)
Kiitokset molemmille vastanneilla, tuli se tieto mitä haettiinkin.
Ja jatkokysymys:
Nyt jää tuon 110cdin ECU ylimääräiseksi, "jutteleeko" se tuon stilettiavaimen kanssa? Eli toisinsanoen, saanko tuon toisen vm -01 108:n (joka ei ole koneswapin kohde) "ohjelmoitua" satakympin tehoille pelkällä ECUn vaihdolla, vai joudunko vaihtamaan myös virtalukon?
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

JiiTee kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
JiiTee kirjoitti:Eli suuttimetkin pelaa ristiin oli numerot samat tai ei?
Kaikki kun on keskenään samasta koneesta
Eikä ihan eri ikäkauden autoista
(Yleensä pelaavat vaikka olisivatkin sekaisin 108/112
Sitten on eri hiukan juttu jos on hakusessa max tehot tai kestovarmuus)
Kiitokset molemmille vastanneilla, tuli se tieto mitä haettiinkin.
Ja jatkokysymys:
Nyt jää tuon 110cdin ECU ylimääräiseksi, "jutteleeko" se tuon stilettiavaimen kanssa? Eli toisinsanoen, saanko tuon toisen vm -01 108:n (joka ei ole koneswapin kohde) "ohjelmoitua" satakympin tehoille pelkällä ECUn vaihdolla, vai joudunko vaihtamaan myös virtalukon?
ecu virtalukko ja temicin immo poksi

tosin kannattaako kun voi saada helposti monin kerroin enemmänkin
ensimmäiset 108 mallit oli ilman välijäähdytintä sittemmin niihinkin tuli välijäähdytin jolloin tekniikka vastaa 112 mallia

suutin eroja voi olla 108/110/112 malleissa ei tehojen takia vaan lähinnä valmistus ajan kohdan mukaan eron pystyy näkemään suutinkartasta

joissain saataa olla egr ja massamittari ne voi poistaa bittiviidakosta
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

xr kirjoitti: ecu virtalukko ja temicin immo poksi

tosin kannattaako kun voi saada helposti monin kerroin enemmänkin
ensimmäiset 108 mallit oli ilman välijäähdytintä sittemmin niihinkin tuli välijäähdytin jolloin tekniikka vastaa 112 mallia

suutin eroja voi olla 108/110/112 malleissa ei tehojen takia vaan lähinnä valmistus ajan kohdan mukaan eron pystyy näkemään suutinkartasta

joissain saataa olla egr ja massamittari ne voi poistaa bittiviidakosta
Tuo mun "käyttö"vito on semmonen hätävararomunkuskausauto. Ei varmaan paria-kolmea tonnia enempää tuu vuoteen metrejä. Tälle vuotta toki ajettu jo 300km :D
Sillä tuo kiinnostus heräsi kun on "ilmaiset" osat toisessa autossa, ja jos tuolla traileria joutuu sen kerran tai kaksivetää niin olis edes vähän enemmän potkua.
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”