CDI viton moottorijumppa
CDI viton moottorijumppa
Alkaa tuossa pihassa noita Vitoja olla, yksi ehjä omassa käytössä ja kaksi enemmän tai vähemmän projektia...
Toisesta 108cdistä olis kannentiiviste ainakin entinen, tuossa 110cdissä olis ehjä tekniikka. Molemmat vm 2000 ja manuaalilaatíkolla, kone OM611.980.
Miten jos nostan tuon satakympin koneen tuon satakasin keulalle, mitä muuta joutuu vaihtamaan?
Meneekö näin
a) Jos suuttimet samaa numerosarjaa -> Kone täydellisenä suuttimineen toisen nokalle ja johdot kiinni, pelaa ilman mitään sen kummempaa?
b) Suuttimet eri numeroilla, saattaa toimia ilman sen kummempaa? Jos ei toimi, saako suuttimet opetettua tuolle satakasin ohjaukselle?
c) Suuttimet eri numeroilla -> ECU, virtalukko ja rattilukko vaihtoon?
d) Vai jotain ihan muuta
Molemmat stilettiavaimella, saako tuota ajonestoa (noissa sellainen kaiketi on) jotenkin sekaisin (lue päälle)
Toisesta 108cdistä olis kannentiiviste ainakin entinen, tuossa 110cdissä olis ehjä tekniikka. Molemmat vm 2000 ja manuaalilaatíkolla, kone OM611.980.
Miten jos nostan tuon satakympin koneen tuon satakasin keulalle, mitä muuta joutuu vaihtamaan?
Meneekö näin
a) Jos suuttimet samaa numerosarjaa -> Kone täydellisenä suuttimineen toisen nokalle ja johdot kiinni, pelaa ilman mitään sen kummempaa?
b) Suuttimet eri numeroilla, saattaa toimia ilman sen kummempaa? Jos ei toimi, saako suuttimet opetettua tuolle satakasin ohjaukselle?
c) Suuttimet eri numeroilla -> ECU, virtalukko ja rattilukko vaihtoon?
d) Vai jotain ihan muuta
Molemmat stilettiavaimella, saako tuota ajonestoa (noissa sellainen kaiketi on) jotenkin sekaisin (lue päälle)
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: CDI viton moottorijumppa
Ö) ei siinä kumempaa senkun nostele sen koneen sinneJiiTee kirjoitti:Alkaa tuossa pihassa noita Vitoja olla, yksi ehjä omassa käytössä ja kaksi enemmän tai vähemmän projektia...
Toisesta 108cdistä olis kannentiiviste ainakin entinen, tuossa 110cdissä olis ehjä tekniikka. Molemmat vm 2000 ja manuaalilaatíkolla, kone OM611.980.
Miten jos nostan tuon satakympin koneen tuon satakasin keulalle, mitä muuta joutuu vaihtamaan?
Meneekö näin
a) Jos suuttimet samaa numerosarjaa -> Kone täydellisenä suuttimineen toisen nokalle ja johdot kiinni, pelaa ilman mitään sen kummempaa?
b) Suuttimet eri numeroilla, saattaa toimia ilman sen kummempaa? Jos ei toimi, saako suuttimet opetettua tuolle satakasin ohjaukselle?
c) Suuttimet eri numeroilla -> ECU, virtalukko ja rattilukko vaihtoon?
d) Vai jotain ihan muuta
Molemmat stilettiavaimella, saako tuota ajonestoa (noissa sellainen kaiketi on) jotenkin sekaisin (lue päälle)
jos saate laiteissa(EGR, ilmamassa mittari) on eroa niin ottaa ne kohde autosta
E: onkos tämä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5#p1068235 tuolla toisaala ollut juttu samaa siinä ollan aika hakoteilä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kaikki kun on keskenään samasta koneestaJiiTee kirjoitti:Eli suuttimetkin pelaa ristiin oli numerot samat tai ei?
Eikä ihan eri ikäkauden autoista
(Yleensä pelaavat vaikka olisivatkin sekaisin 108/112
Sitten on eri hiukan juttu jos on hakusessa max tehot tai kestovarmuus)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kiitokset molemmille vastanneilla, tuli se tieto mitä haettiinkin.CDI203 kirjoitti:Kaikki kun on keskenään samasta koneestaJiiTee kirjoitti:Eli suuttimetkin pelaa ristiin oli numerot samat tai ei?
Eikä ihan eri ikäkauden autoista
(Yleensä pelaavat vaikka olisivatkin sekaisin 108/112
Sitten on eri hiukan juttu jos on hakusessa max tehot tai kestovarmuus)
Ja jatkokysymys:
Nyt jää tuon 110cdin ECU ylimääräiseksi, "jutteleeko" se tuon stilettiavaimen kanssa? Eli toisinsanoen, saanko tuon toisen vm -01 108:n (joka ei ole koneswapin kohde) "ohjelmoitua" satakympin tehoille pelkällä ECUn vaihdolla, vai joudunko vaihtamaan myös virtalukon?
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
ecu virtalukko ja temicin immo poksiJiiTee kirjoitti:Kiitokset molemmille vastanneilla, tuli se tieto mitä haettiinkin.CDI203 kirjoitti:Kaikki kun on keskenään samasta koneestaJiiTee kirjoitti:Eli suuttimetkin pelaa ristiin oli numerot samat tai ei?
Eikä ihan eri ikäkauden autoista
(Yleensä pelaavat vaikka olisivatkin sekaisin 108/112
Sitten on eri hiukan juttu jos on hakusessa max tehot tai kestovarmuus)
Ja jatkokysymys:
Nyt jää tuon 110cdin ECU ylimääräiseksi, "jutteleeko" se tuon stilettiavaimen kanssa? Eli toisinsanoen, saanko tuon toisen vm -01 108:n (joka ei ole koneswapin kohde) "ohjelmoitua" satakympin tehoille pelkällä ECUn vaihdolla, vai joudunko vaihtamaan myös virtalukon?
tosin kannattaako kun voi saada helposti monin kerroin enemmänkin
ensimmäiset 108 mallit oli ilman välijäähdytintä sittemmin niihinkin tuli välijäähdytin jolloin tekniikka vastaa 112 mallia
suutin eroja voi olla 108/110/112 malleissa ei tehojen takia vaan lähinnä valmistus ajan kohdan mukaan eron pystyy näkemään suutinkartasta
joissain saataa olla egr ja massamittari ne voi poistaa bittiviidakosta
Tuo mun "käyttö"vito on semmonen hätävararomunkuskausauto. Ei varmaan paria-kolmea tonnia enempää tuu vuoteen metrejä. Tälle vuotta toki ajettu jo 300kmxr kirjoitti: ecu virtalukko ja temicin immo poksi
tosin kannattaako kun voi saada helposti monin kerroin enemmänkin
ensimmäiset 108 mallit oli ilman välijäähdytintä sittemmin niihinkin tuli välijäähdytin jolloin tekniikka vastaa 112 mallia
suutin eroja voi olla 108/110/112 malleissa ei tehojen takia vaan lähinnä valmistus ajan kohdan mukaan eron pystyy näkemään suutinkartasta
joissain saataa olla egr ja massamittari ne voi poistaa bittiviidakosta
Sillä tuo kiinnostus heräsi kun on "ilmaiset" osat toisessa autossa, ja jos tuolla traileria joutuu sen kerran tai kaksivetää niin olis edes vähän enemmän potkua.
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua