ML W163 270 CDI sammuu satunnaisesti täysillä kiihdyttäessä

Vastaa Viestiin
Rosteri-Mosse
Viestit: 16
Liittynyt: 28.5.2012 13:36

ML W163 270 CDI sammuu satunnaisesti täysillä kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Rosteri-Mosse »

Ongelma esiintyy satunnaisesti, kun polkimen tällää lattiaan syttyy kojetauluun EPC-valo ja meno hyytyy siihen. Starilla antoi vikakoodin P1187-001 Railipaine ylitetty ja P1187-032 railipaineen säätö. Tehtiin testerillä ohjatut polttoaine puolen testit ja katottiin ohivuodot, ei mitään hälyttävää ilmennyt. Itseni valistunut arvaus olisi että vika on suuttimessa, onko joku konsti millä sen saisi selville? Korjaus arvot olivat neljässä pytyssä luokkaa -0,2 ja yhdessä +1,0.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla tekee ihan saman.

Yhdessä suuttimessa melkosen suuri ohivuoto paluupuolelle.
Rosteri-Mosse
Viestit: 16
Liittynyt: 28.5.2012 13:36

Viesti Kirjoittaja Rosteri-Mosse »

Tämähän ei taidakkaan olla vika vaan ominaisuus, pajan omistajan ML teki myös samaa :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

CDI:n vaivoja kun suuttimet kuluu.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: ML W163 270 CDI sammuu satunnaisesti täysillä kiihdyttäe

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Rosteri-Mosse kirjoitti:Ongelma esiintyy satunnaisesti, kun polkimen tällää lattiaan syttyy kojetauluun EPC-valo ja meno hyytyy siihen. Starilla antoi vikakoodin P1187-001 Railipaine ylitetty ja P1187-032 railipaineen säätö. Tehtiin testerillä ohjatut polttoaine puolen testit ja katottiin ohivuodot, ei mitään hälyttävää ilmennyt. Itseni valistunut arvaus olisi että vika on suuttimessa, onko joku konsti millä sen saisi selville? Korjaus arvot olivat neljässä pytyssä luokkaa -0,2 ja yhdessä +1,0.
Tässä yksi mahdolinen konsti

3sylinteri ok (uusisuutin)
Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

CDI203 kuvaamalla mittauksella vika todennäköisesti löytyy :roll:
Nyt töihin vaihtamaan 112cdi Viton suuttimia, sammuilee kiihdytyksissä :idea: :arrow:
wiimax.fi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Saatapi olla Cr-pumppuki syyllinen.
No Merc at the moment
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Pah. Ei siinä mitään vikaa ole. On ihan ominaisuus näissä, mullakin tekee samaa. :lol:

Kauanko tuossa letkutestissä on käytetty konetta? Mulla kävi minuutin ja tuli vajaa kymmenen senttiä tuohon samaan letkuun ainetta. Kaikissa sama. Se olisi milleinä luokkaa 6-7ml. Humppailee käynti myös vähän.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Perttu K kirjoitti:Pah. Ei siinä mitään vikaa ole. On ihan ominaisuus näissä, mullakin tekee samaa. :lol:

Kauanko tuossa letkutestissä on käytetty konetta? Mulla kävi minuutin ja tuli vajaa kymmenen senttiä tuohon samaan letkuun ainetta. Kaikissa sama. Se olisi milleinä luokkaa 6-7ml. Humppailee käynti myös vähän.
Kuvatus napattu meren rannalla ~ -25-30c tuulta ~10-13m/s
ja putkiloihin tuli tuo lähes samantien
(niin ei aikaa sen enmpää mittailtut)

tietävästi auto tuli kuntoon likaa vuotannet vaihtamalla
(usein käy että yhden kun vaihtaa niin hetken päästä vuotaa seuraava mikä oli vielä edlisessä tarkistuksessa rajoissa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pp d kirjoitti:Saatapi olla Cr-pumppuki syyllinen.
Varsinkin jos vuota ei ole paljon ja säädin on ok
niin sen yhden "kammion lepuutus"systeemi on mista kiusaa
tehnnyt loppun ajellun pumpun lisäksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Ai muillakin hyytyy kesken. Jes. Ei olla yksin.
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Rosteri-Mosse
Viestit: 16
Liittynyt: 28.5.2012 13:36

Viesti Kirjoittaja Rosteri-Mosse »

Taitaa olla pienimmän riesan tie tilata Robi-Teciltä viisi suutinta ja kahtoa sammuileeko sitten. Autolla ajettu reilu 180 000 km, eihän tuo suuttimien vaihto sinällään mitenkään hukkaan menisi, temppuilevat kohta kuitenkin...

Täytyy mitata vielä nuo ohivuodot tyhjäkäynnillä tarkemmin, pajalla oli mittaus vähän "sinne päin". Onko kuormituksen aikaisen ohivuodon selvittämiseen joku konsti?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos tarvetta niin löytyisi A6130700587 suutin (320cdi, ML270cdi), ei ylimääräisiä ohivuotoja ja korjausarvot lähellä nollaa. Hintaa 70 euroa.
Löytyy myös A6130700887 yhtä hyväkuntoisena, vastaava suutin vähän eri numerolla.
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

dealer kirjoitti:Jos tarvetta niin löytyisi A6130700587 suutin (320cdi, ML270cdi), ei ylimääräisiä ohivuotoja ja korjausarvot lähellä nollaa. Hintaa 70 euroa.
Löytyy myös A6130700887 yhtä hyväkuntoisena, vastaava suutin vähän eri numerolla.
olisko nelisataseen käypä tää suutin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei käy, ja nuo on myytykin jo aikaa sitten. Jotain 400 suuttimia voi olla mutta korjausarvoista ei muistikuvaa.
wiimax.fi
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

OK.seiskan suuttimessa jotain vikaa toisen turbon paine anturissa,ja erg puolella,sanoivat kun käytin töpselin nokassa,kuittasivat viat pois ja sanovat tervetuloa kahden viikon tai 1000 km jälkeen takasi ni katsovat mitä vikoja on ilmaantunu takasin.täs oli todella paljon vikakoodeja eikä käyny kuittauksella aikoihin.siks katsotaan mitä siitä vikaläjästä on palautunu takaisin.laitetaan sinne uusi suutin.mikä on aikalaisten veikkaus/tieto,kun pukkaa mustaa niin halavatusti kunnon polkaisulla,tyhjäkäynnilläkin erottaa selkeästi mustan savusta,vetoja on kyllä,edelliseen 211 320:nähden huomattavast enemmän??ei muuten mut jos joku on korjannu vastaavan vian ni vois ehdottaa etteivät uusisi kokeilu periaatteella kaikkea sähköhilpettä sinne.Joka tapaukses auto laitetaan nyt kuntoo oli mikä hyvänsä.näkeekö sitä fyysisesti mistään onko koneelle asennettu se surullisen kuuluisa "tuhoboxi"
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

G280E kirjoitti:OK.seiskan suuttimessa jotain vikaa toisen turbon paine anturissa,ja erg puolella,sanoivat kun käytin töpselin nokassa,kuittasivat viat pois ja sanovat tervetuloa kahden viikon tai 1000 km jälkeen takasi ni katsovat mitä vikoja on ilmaantunu takasin.täs oli todella paljon vikakoodeja eikä käyny kuittauksella aikoihin.siks katsotaan mitä siitä vikaläjästä on palautunu takaisin.laitetaan sinne uusi suutin.mikä on aikalaisten veikkaus/tieto,kun pukkaa mustaa niin halavatusti kunnon polkaisulla,tyhjäkäynnilläkin erottaa selkeästi mustan savusta,vetoja on kyllä,edelliseen 211 320:nähden huomattavast enemmän??ei muuten mut jos joku on korjannu vastaavan vian ni vois ehdottaa etteivät uusisi kokeilu periaatteella kaikkea sähköhilpettä sinne.Joka tapaukses auto laitetaan nyt kuntoo oli mikä hyvänsä.näkeekö sitä fyysisesti mistään onko koneelle asennettu se surullisen kuuluisa "tuhoboxi"
Eipä niitä tarvitse arvailemalla vaihdella seurailee *:rin antamia
Tarkistus ohjeita, mittaus arvoja

Tohoboxsi näkyy myös monesti
Mittaus arvoissa ja jos ei siellä niin ylimääräisenä mutikana
Johto sarjassa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
slk230
Viestit: 3
Liittynyt: 08.10.2015 22:30
Paikkakunta: henkisesti >N66

Viesti Kirjoittaja slk230 »

Samanlainen auto ja sama vaivakin kuin otsikossa, paitsi että joka kerta sammuu kun kick-down-napin verran painaa kaasua.
Ohivuoto: kylmänä käyntiin, puoli minuuttia ja tuloksena pytyt 1-4 20ml ja 5 10ml. Vaihdanko suosista suuttimia? Neljä vai kaikki?
Starilla paikallaan testatessa en löytänyt muuta tähän ongelmaan liittyvää kuin nuo aiemminkin mainitut rail-painehäiriöt.
Vaihdoin PA-suodattimen ja muoviputken pumpulle. Ei vaikutusta. Putkessa ei mene ilmaa.
Rail-paineen säädintä pääsen tarvittaessa kokeilemaan toisesta MöhkäLeestä joka myös optimoitu muttei sammu. Kannattaako vielä kokeilla ennenku vaihtaa suuttimia?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mahdollisesti johtuu suurimmaksi osaksi suuttimista, osasyynä voi olla korkeapainepumpun kuluneisuus / sisäinen vuoto, paineensäätöventtiili ym. mutta vaikka pientä kuluneisuutta olisikin siellä täällä kaikkea ei tarvitse uudenveroiseksi korjata.
wiimax.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

slk230 kirjoitti:Samanlainen auto ja sama vaivakin kuin otsikossa, paitsi että joka kerta sammuu kun kick-down-napin verran painaa kaasua.
Ohivuoto: kylmänä käyntiin, puoli minuuttia ja tuloksena pytyt 1-4 20ml ja 5 10ml. Vaihdanko suosista suuttimia? Neljä vai kaikki?
Starilla paikallaan testatessa en löytänyt muuta tähän ongelmaan liittyvää kuin nuo aiemminkin mainitut rail-painehäiriöt.
Vaihdoin PA-suodattimen ja muoviputken pumpulle. Ei vaikutusta. Putkessa ei mene ilmaa.
Rail-paineen säädintä pääsen tarvittaessa kokeilemaan toisesta MöhkäLeestä joka myös optimoitu muttei sammu. Kannattaako vielä kokeilla ennenku vaihtaa suuttimia?
Eli puolessa minuutissa tule tulee enemään kuin minuutissa saisi tulla
jos myös tuo 10ml on puolen minuutin tulos niin sekin on liikaa
lisäksi keskenäisiä eroja on liikaa(max 20%)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Puralantien UA
Viestit: 11
Liittynyt: 22.12.2013 17:49

Viesti Kirjoittaja Puralantien UA »

En jaksanut lukea kaikkia vastauksia mut vika tiedossa.
Rail paineanturi vaihtoon.

Oma sprinter teki kärry perässä alamäkeen moottorijarruttaessa sitä et epc vai edc valo syttyi ja auto sammui. Piti aina käyttää tienpenkalla avain nollassa ja jatkaa matkaa. Anturi täynnä paskaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Puralantien UA kirjoitti:En jaksanut lukea kaikkia vastauksia mut vika tiedossa.
Rail paineanturi vaihtoon.

Oma sprinter teki kärry perässä alamäkeen moottorijarruttaessa sitä et epc vai edc valo syttyi ja auto sammui. Piti aina käyttää tienpenkalla avain nollassa ja jatkaa matkaa. Anturi täynnä paskaa.
Ihan mielen kiinnosta miten tuo anturi saa suutimet vuotaman paluu puolelle
kuten tuossa edelisessä viestissä

vai mihin vastaus oli tarkoitettu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Puralantien UA
Viestit: 11
Liittynyt: 22.12.2013 17:49

Viesti Kirjoittaja Puralantien UA »

Jos ongelma koostui ensimmäisestä viestistä, eli auto sammuu ja näyttäisi että suuttimissa ei ole vikaa, niin muutamia potilaita olen jo kuullut et rail-paineanturi on täynnä moskaa ja antaa väärää tietoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”