Sprinterin kansi vaihdettu, muut korjailut jatkuu...

Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

dealer kirjoitti:Suuttimen putkia ei tartte availla, kun saat ilmattua kannen päässä olevalle siirtopumpulle saakka niin lähtee kohtuudella käyntiin.
Eli siirtopumpun(<suodatin) liitin irti ja (12v öljypumpulla) imulla siitä niin kauan kun ilman tulo loppuu?
Eikö tankkiin päin paineella toimi?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jos sulla on joku vempele millä imeä niin ime suoraan raili putken päästä lähtevästä paluuletkusta.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

laineracing kirjoitti:Jos sulla on joku vempele millä imeä niin ime suoraan raili putken päästä lähtevästä paluuletkusta.
Joo, tuota vois kokeilla, mutta vain suodattimen päästä railiputkelta tulevan paluuputken päästä, kun tuo raili on imusarjojen alla piilossa, ettei tarttis purkaa.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Suodatin täyteen kannusta, ja pikku imaisu siirtopumpulta tai paluuletkusta ja avaimesta käyntiin ...

Muistithan putsata ja kuivata kansipulttien kierteet ... ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

laineracing kirjoitti:Jos sulla on joku vempele millä imeä niin ime suoraan raili putken päästä lähtevästä paluuletkusta.
Juuri näin.

Tänään sitten jäi hiukan aikaa töiden jälkeen ennen auringon laskua, vettä vähän tihkutti, mutta ajattelin, että nyt...

Irrotin suodattimen päältä paluuputken klemmarin (siinähän on semmonen t-liitin) ja laitoin 12v pumpun siihen kiinni ja imemään. Imi ja imi aikansa, ei tuu putkesta mitään aloin miettimään että ilmaa saa jostain. Katsoin lampulla suodattimelta pikkupumpulle menevää putkea, isoa kuplaa juoksee ja paljon. Suodattimen liitin varmaan, ajattelin...
Imin ja imin vielä... Aina vaan kuplaa...
Hei, pitäisiköhän tuo t-liittimeltä irroittamani putken t-liittimen puolikin sulkea :idea:
No sormi siihen, ihan kun kuplat vähän vähenisivät...
Niin kuplien juoksu sitten loppui, imin vielä hetken, ja putki kiinni ja kokeilemaan.
Staaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart, staaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart...
Ei vieläkään. Avataan suuttimelle tulevaa putkea vielä, pshiiiu, paineet tulee ulos, ei diisseliä. Jätetään auki ja staaaaaaaaaaaaart.
Putki kiinni. Suutimen juuri kastunut diisselistä...
Staaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart, ja hörähti käyntiin ensimmäisen kerran moneen viikkoon. huh.

Vielä ei voi juhlia, ei ole koeajettu, käyttelin 20 minuuttia tyhjäkäynnillä ja tutkiskelin ääniä, vuotoja jotain muuta ihmeellistä...
Ei mitään kovin kummallista tapahtunut, ainakaan vielä. Jotain ääniä kuului hihnan pyörittämistä rinkuloista, rahinaa tai vastaavaa, joka rauhoittui myöhemmin.
Ja silloin tällöintulevaa kilkahdusta (suhteellisen hentoa)tai sirkutusta, ehkä ketjukotelon suunnalta (tämä ääni oli ennekin).
Vähän nostin lopussa kierroksiakin, erittäin tasaisesti tuntui käyvän ja vastasi kaasupolkimeen ripeästi.
Yksi asia jäi vaivaamaan, kuplaa liikkui vieläkin pikkupumpulle menevässä putkessä, mutta pienempää?
Oisko vuoto kuitenkin suodattimen liittimen o-renkaassa vai kestääkö kaemmin ennen kuin kaikki ilmaantuu?

Ja lisäilin vielä nesteitä ja annoin käydä hetken, kunnes sammutin täytyy viikonloppuna tutkia vielä ja katsoa josko pääsisi koeajolle.

Mutta tällä hetkellä näyttää varovaisen hyvälle.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

pekkovee kirjoitti: Muistithan putsata ja kuivata kansipulttien kierteet ... ?
Juu, mulla tuli uus kansi, mut silti puhaltelin kaikki reiät ilmalla ja käytin kierteet läpi yhdellä pultilla pohjaan ja takas. Ja öljysin pultin kierteen päästä ja prikkaosan kohdalta, kiristys järjestyksessä ensin 60 nm ja 90 + 90 astetta.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

hyvähyvä !!!

kansipulttien kierteillä tarkoitin, hiukan kyllä myöhään, lohkossa olevia porauksia kierteineen, ettei jää öljyä / nesteitä / kökköä pohjille, jolloin kannen pultin momentti menee pieleen, kun pultti tapaa kökköön

joka tapauksessa, ei oo ihan joka harrastajan hommia / suoritus

isot peukut tähänastisista
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

pekkovee kirjoitti:hyvähyvä !!!

kansipulttien kierteillä tarkoitin, hiukan kyllä myöhään, lohkossa olevia porauksia kierteineen, ettei jää öljyä / nesteitä / kökköä pohjille, jolloin kannen pultin momentti menee pieleen, kun pultti tapaa kökköön

joka tapauksessa, ei oo ihan joka harrastajan hommia / suoritus

isot peukut tähänastisista
Kiitos, ja niin joo eihän tuo kansi vaikuta tuohon hommaan, mutta joo putsailin ne kierteet rauhassa, kun tuli tuota rauhassa laiteltua niin yritin kaikki mahdolliset hommat tehdä.
Ja enhän mä oo edes harrastaja, ehkä tuleva sellainen, kun nyt joutu osteleen jo jonkin verran työkaluja. Alkaa olemaan parit momenttiavaimet, räikkäsarja, kalvain sarja ym. ym eripari holkkeja ja avaimia mersun kokoja.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Tänään taas käyttelin tyhjäkäynnillä lämpimäksi ajelin vähän tässä kotitiellä (on vielä seisonnassa) ja tuntu pysyvän käynnissä. Yritin tiirailla vuotoja ja kuuntelin ääniä, ei löytynyt isompia vuotoja ainakaan. Äänetkin rauhoittui mitä enempi käytti, pienellä koeajolla mersu tuntui rullaavan paremmin kuin ikinä minulla olo aikanaan.
Aion kyllä laittaa korjauslistalle ensitilassa polttoaineputket (kävin veholta kysymässä hintoja, 3 muovista läpinäkyvää yht: n. 50 €), vielä juoksee kuplaa, mutta ei tuntunut haittaavan käyntiä. Käyntiin lähtö kesti ehkä kauemmin kuin ennen.
Supsutusta ei kuulu, eikä tunnu enään haisevan, mutta täytyy tarkkailla suuttimia jonkun aikaa.
Huomenna ehkä taas liikennekäyttöön ja pääsee pitemmälle ajolle testaamaan...
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

kannattaa jättää se koneen päällimuovi ainakin hetkeks pois, ja tiirailla niitä suuttimen juuria ...

(hyvällä fikkarilla pimeessä näkyy muuten hyvinkin ujot höyryt)
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

pekkovee kirjoitti:kannattaa jättää se koneen päällimuovi ainakin hetkeks pois, ja tiirailla niitä suuttimen juuria ...

(hyvällä fikkarilla pimeessä näkyy muuten hyvinkin ujot höyryt)
Joo, itseasiassa se päällismuovi on jossain maailmalla muutenkin ja ei oo varmuutta löytyykö edes...
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onnittelut onnistuneesta kansihommasta 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hienoa :wink:
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Kiitoksia kaikille.
Tänään ajettu noin 150 kilometriä lopelle ja takaisin. Tuntuu, että mitä enempi ajaa sen paremmin kulkee. Yritetty löytää vuotoja, huonolla menestyksellä :cry: :arrow: :wink: :lol:
Venakopan suojamuovikin löytyi tuolla matkalla, oli jäänyt lopelle.
Laitan pa-putket tilaukseen, ens viikolle luvattu vähän lämpimämpää, jos sais vielä nuo vaihdettua ja kopan paikoilleen, ehkä sitten olis tää projekti lopussa... Mutta katsellaan... Pikku hiljaa...
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Päivitystä.
Ajettu nyt uudella kannella 750 km. Ei ole havaittu vuotoja, vähän pakokaasut haisee käynnistämisen jälkeen (ehkä kylmänä?), mutta niin vähän, että täytyy oikein yrittää haistella sitä. Täytyy vielä tarkistella pakosarjaa ja pakoputken liitosta.
Pa-putket valmiina veholla odottamassa noutoa.
Kulutuksesta sen verran tietoa (alustavaa) että 10 litraa vei satasella kun ajoa oli maantiellä 3/4 osaa ja kaupungissa 1/4 osa.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Hieno kertomus. Hyvällä ja kiireettömällä asenteella teet remonttia. Onnittelut myös täältä onnistuneen remontin johdosta
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Kiitos.

Nyt eilen löysin vuodon, eli suodattimen päällä oleva pikkupumpulle menevän putken liitin vuotaa, tiputtaa pikkusen suodattimen päälle diisseliä. Uudet putket o-renkaineen on jo valmiina odottamassa, kun arvelinki tälläistä (oli liittimety niin haperoita, että kun avasi meni monesta jotain osia rikki), ja nyt nippuside pitää liitintä paikoillaan ettei pääse nousemaan. Toinen vastaava on railiputken päälle tulevan pa-putken liitin.
Auto kumminkin toimii hyvin, vaikka ainakin kyseinen kohta vuotaa, ja kuplia juoksee pikkupumpulle päin jonkin verran.

Päivitellään kun seuraavaksi tapahtuu...
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Hommat vähän jatkuu...

Purkasin imusarjojen yläosan ja huomasin seikkoja:
-1. suuttimen juurella venakopan päällä kuopassa nestettä, tutkiskelin on valkeaa eikä tuoksu millekään. Epäilen että suutinrasvaa ja vettä sekaisin, joten ei ehkä vaarallista?
-Öljyä imusarjoissa kosteaa jonkin verran?
-pa-putket hiukan vaikea vaihtaa tällä purkamisella, täytyy katsoa onnistuuko, vaiko pitääkö jättää osa myöhemmäksi ja purkaa silloin myös syyläri.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Joo, eli yhden putken sain vaihdettua, sen joka menee suodattimelta pikkupumpulle, ja se vähän juuri vuosikin o-renkaastaan. Muut täytyy hoitaa myöhemmin, ehkä kesällä jos ei mitään pakottavaa tule, vaatii nimittäin syylärin ym. purkamisen.

Tarkistelin vielä muita vuotoja ja laitoin kopankin paikoilleen sekä vaihdoin uuden 100 ampeerisen akun.

Äänet mielestäni vähän hiljeni kopan laitosta.

Sprinterin pa-järjestelmän ilmaaminen:
Kun suodatin on vaihdettu tai muut työ on tehty ja kaikki pa-järjestelmän liitokset ovat kiinni sekä tarkistettu. Avaa alla olevan kuvan mukaan paluuputken liitos suodattimen päältä.
Kuva
Liitä putkeen tiiviisti laite joka imee, esim. "lutkutin", öljynvaihtopumppu tms. ja aloita imeminen. Näet suodattimelta pikkupumpulle menevässä putkessa kuplien liikkuvan. Ime niin kauan kuin kuplat vähenevät taikka loppuvat kokonaan, kuitenkin riittää, että ne vähenevät ja voit arvioida milloin polttoaine on päässyt railiputkeen asti. Voit tehostaa imua sulkemalla vaikka sormella suodattimen päällä olevan t-liittimen pään.
Irroita pumppu ja laita paluuputki takaisin omalle paikalleen. Starttaa auto. Voi vaatia hiukan pitemmän startin riippuen kuinka tyhjäksi pa-järjestelmä on päässyt.
Tämä on vain yksi esimerkki tapa ilmata pa-järjestelmä, siihen löytyy varmasti monia muitakin hyväksi todettuja tapoja, mutta tämä toimi minulla.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

n. 2000 km ajeltu "kansi"remontin jälkeen, on kait jonkinlaisessa sisäänajossa ollut, kun tuntuu, että käyntiäänet paranee/pehmenee kokoajan. Ei mitään ongelmia.
Korjaus listalle tullut jotain:
-kytkin luistaa ajoittain pikkasen, ei pahasti (seurataan tilannetta, ehdotuksia?)
-vaihteiston öljyt sekä peräöljyt pitäis vaihdattaa
-pitäisi käyttää alasuoja pois, että pääsisi siivoomaan sen. samalla vuotojen tutkinta alakautta.

Muuna hommana menossa valoprojektit, kauko keskuslukituksen asentaminen, piuhoja vedelty jo, mutta odotellaan moottoreita saapuvaksi, mulla on jälkiasenteinen hälytin jo asennettuna ja siinä valmiit lähdöt moottoreille, joten ei tarvii kait muuta ku asentaa moottorit paikoilleen. Tähän vihjeitä?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No ei varsin vihjeitä, tuollain laittelin omaan rintterin esi-isään keskuslukon, toista vuotta tuo on mennyt, mitä nyt yksi keskusyksikkö kojahti puolessamatkaa :wink:

viewtopic.php?p=517735#517735
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Keskuslukkojen moottoreiden asennus aloitettu vihdoin, kun kelit vähän lämpes, ja moottoritkin oli jo valmiina. Pari ovea jo pelittää, yksi etu ja sivuovi. Sivuovessa hidasti liukuovikytkimen asennus, mutta sain viritettyä. Sprintterin ovien lukoista löytyy hyviä paikkoja jälkiasenteisen moottorin kytkentään (parikin eri vaihtoehtoa taikka vaijeriin jos ei muuten löydy), laitoin suoraan lukkoon, sivuovessa oli sellainen lattaraudan näköinen "vipu" joka liikkui lukitessa ylös ja alas, siihen sai hyvin kiinni. Laitetaan patentista kuvia kunhan jatkan hommia... Etuoven lukossa oli oikein valmis sopiva reikäkin moottorin vetometallilangalle, siihen ensin asensin, mutta eipä jaksanut työntää lukkoon, siirsin sitten toiseen paikkaan, samanlaiseen lattaan kun sivuovessa, ja siinä sitten alkoi toimia, pienien säätelyiden jälkeen. Piuhojen laittelu oli kanssa aikaavievää puuhaa, nyt kulkee ne sentää jo valmiina, edestä ratin alta missä hälytyksen keskusyksikkö sijaitsee lähtee etuoville, sitten pelkääjän puolelta jatkaa sivuovelle, siinä turvavyön kelan vieressä olevassa kotelossa ylös, tästä haara sivuoven liukuovikykimelle, ylös jatkuu kattopanelien alle ja siellä vienti takaosastoon ja takakulmaan asti, jossa alas. Takaovea en vielä ehtinyt laittaa, mulla on siihenkin liukuovikytkin, sillein se kuuluisi asentaa, mutta voi olla, että vedän vain löysällä piuhalla alasaranan kyljessä...

Laitetaan kuvia ja tarkempaa selostusta seuraavalla kerralla.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Kiireitä ollut, mutta tänään tuli yksi ovi taas laitettua moottoroiduksi.

Kuva
Tässä näkyy takaoven sisällä moottori, eli on siellä lukkolaitteiden alapuolella sisäpuolella, kaikkien ovien moottorit on enemmän ja vähemmän samoilla paikoilla. Kuvaan vielä sellainen muuto, että myöhemmin asensin samoile paikoille vielä "kiskolla", jotta pääsi paremmin säätelemään.

Kuva
Tästä näkee sen lattaraudan tapaisen kohdan lukossa, johon sai hyvin moottorin tangon omilla liittimillä patentoitua kiinnityksen. Toinen mahdollinen kohta oli takana vasemmalla.

Kuva
Kuva
Ja tuli sitten kuitenkin takaoveenkin asennettua tuollainen halpa kiinalainen liukuovikytkin vähän modifioituna.

Yksi etuovi olis vielä laitettavana.

Tänään syttyi myös öljyvalo hetkeksi, mittatikkua katsottuani, lisäsin litran öljyä. Ajellut remontin jälkeen noin 4000 kilometriä ja veikkaisin, että jonnekin on hävinnyt 0,5 -1 litra öljyä?
Täytyy nyt vielä tarkkailla, mutta olisiko se tuolta turbolta päässyt, taikka huohottimen putkesta, kun imukanavia ennen turbolta ja ahtoilmanjäähdyttimeltä tulevassa paksussa putkessa olen havainnut öljyä aiemmin?
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

Oliko kannen vaihdossa tarvetta millekkään erikois työkalulle? Itellä sama hommeli vitoon edessä...
C 270 CDI A -02
Vito 1?? CDI A -07
www.tscustoms.fi
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Peruslenkkiavaimien ynnämuiden lisäksi tuli hankittua, pari momentti avainta, joitain tiettyjä hylsyjä, kalvain suuttimille, ja jotain muuta pientä. itsellä lähti suuttimet suht hyvin irti, eikä tarvinnut ulosvetäjää.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

päivitystä...

Viesti Kirjoittaja janiperho »

muutoin päivitystä aiheeseen... pitkään aikaan ei ole ehtinyt ja ei ole tarvinnutkaan päivitellä täällä ainakaan vikojen vuoksi.
vajaa 40 tuhatta ajettu ison rempan jälkeen, ja katsastuksestakin meni läpi ilman mitään vikoja (toinen molemmista kerroista kun tätä autoa katsastanut) taidan alkaa ymmärtämään miksi mersu :) , normaalisti olisi kyllä tän ikäsessä autossa ollut vähintää koiranluuta tms. vikaa. Eli tuo puoli hyvin mennyt. Nyt sitten ikävämmät asiat...
Muutama päivä sitten syttyili abs valo luistovalon (rengas ja liirto) kanssa ja oli päivän kuvioissa pariin eri otteeseen, nyt kyllä sammuneena jokusen päivän, epäilen jarrupaloja, vaiko olisiko tarkempaa tietoa tuosta valoyhdistelmästä?
Ja toinen homma oli tänään auto oli juuri saavuttamassa normaali lämpötilan ajoin jotain 5 km:n matkan niin sammui liikkeestä ja edc valo palamaan, vedin tien sivuun, virrat pois ja starttasin lähti käyntiin, ajoin pari sataa metriä ja valoissa taas sammui samanlailla. lähti taas käyntiin ja pääsin vielä kyllä koti parkkipaikalle, mutta nyt pitäisi tietää mistä lähteä vikaa etsimään (ja tiedän star jne.) ei ainakaan vielä onnistu, yli huomenna reissuun jne. löytyy kyllä oma halpis vikakoodinlukija, sillä ehkä alkua ja epäilynä yksi vaihtamaton polttoaine putki mikä on pyörinyt autossa jo melkein vuoden päivät, muttei ole ollut aikaa vaihtaa :oops: , sopisiko oireisiin tuo putken tiivisteen vuoto? muita veikkauksia?
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

Saman vian tekee jos löpö loppuu eli voimakas ilmavuoto mahdollista.
C 270 CDI A -02
Vito 1?? CDI A -07
www.tscustoms.fi
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Tänään katoin koodit, ei vikakoodeja, nollasin ja kävin ajelulla, pääsin 500 metriä ja sama juttu. Sammui ajosta ja virtojen pois käytön jälkeen taas käyntiin, ja ajoin takasin. Ideoita?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ellei mitään vikakoodeja tule saattaa olla kosketushäiriöitä sulakerasiassa ratin alla - tai jossain muualla.
epäilen jarrupaloja
Ei sytytä ABS tms. valoja vaan palojen kuluneisuuden merkkivalon.
wiimax.fi
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

dealer kirjoitti:Ellei mitään vikakoodeja tule saattaa olla kosketushäiriöitä sulakerasiassa ratin alla - tai jossain muualla.
epäilen jarrupaloja
Ei sytytä ABS tms. valoja vaan palojen kuluneisuuden merkkivalon.
ok. hyvä tietää.

tekeekö muuten tuollaista jos suuttimen plugi on löysällä tai välillä huonossa kosketuksessa? koska tuo vanhan tiedon mukaan saattaisi olla mahdollisuus (osasta plugeja on kiinnitys klipsiosa rikki).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”