310d sprintterin polttoainepumpun säätö

Vastaa Viestiin
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

310d sprintterin polttoainepumpun säätö

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Pitäisi vähän saada lisää tehoa tohon romuun. Voimaa.com:sta tai digitunningistahan sitä saisi myös mutta aloitampa pumpulla.

Olisiko mitään viestiketjua taikka muita ohjeita dieselin syötön lisäykseen?
Lähinnä jotain kuvia, mistä vääntää ja mihin suuntaan...
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

ÖÖÖ
Eikös 310 oo jo sähköinenpumppu?
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Elevator »

en tiedä mikä siinä on mekaaninen vai sähköinen molempia tai ei ollenkaan, sen tiedän vaan että säätää sitä voi koska kertaalleen sitä on säädettykin. Viimeksi syöttöä pienennettiin, nyt sitä olisi tarkoitus tosiaan suurentaa.

Miten muuten, saako tuota moniurahihnan kiristimen "akselia"/keinua/mikä ikinä onkin, vaihdetuksi ilman flektin irroitusta? Sitä iskaria ei erikseen saa vaihdetuksi ainakaan, se on jo koettu mutta onnistuuko koko paketin vaihto?
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Elevator »

tämähän on suorastaan aktiivinen foorumi :wink:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Otappa kuva syöttöpumpusta.

Tai.. sekin riittää kun tietää lähteekö pumpulta suutinputken rivissä ylöspäin vai pumpun perästä ympyrän kehällä.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Oisko nyt niin käynyt että kukaan ei ole tota hommaa vielä tehnyt kun ei kommenttia tule :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

IRC:ssä tätä pähkäiltiin. Kukaan ei oikeastaan osannut sanoa onko 310D rintteri esikammio vai suoraruisku koneella.
Minusta se on suoraruisku sähköisella jakajapumpulla. :D
busanisti
Viestit: 15
Liittynyt: 09.4.2006 0:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja busanisti »

Elevator kirjoitti:Miten muuten, saako tuota moniurahihnan kiristimen "akselia"/keinua/mikä ikinä onkin, vaihdetuksi ilman flektin irroitusta? Sitä iskaria ei erikseen saa vaihdetuksi ainakaan, se on jo koettu mutta onnistuuko koko paketin vaihto?

kyllä sen iskarin saa vaihdetuksi ilman flektin irroitusta, tai ainakin minä sain vaihdettua sen.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mika.T kirjoitti:IRC:ssä tätä pähkäiltiin. Kukaan ei oikeastaan osannut sanoa onko 310D rintteri esikammio vai suoraruisku koneella.
Minusta se on suoraruisku sähköisella jakajapumpulla. :D
Minä väittäisin että sähköisellä jakajapumpulla ja esikammio kone... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

310 sprintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve
jos se on sprintteri,niin sama patti kun 312 mallissa,eroa
aivolaatikko.

Jamppa
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

nö eikös tämä oo samalla koneella kun 110d vito, vai onko :roll: vitossahan on esikammiokone rivipumpulla :huh:
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

190dee kirjoitti:nö eikös tämä oo samalla koneella kun 110d vito, vai onko :roll: vitossahan on esikammiokone rivipumpulla :huh:
110D vito on 2.3nelipyttysellä.
310D ja 312D Rintterissä on 2.9 viispyttynen suoraruisku.

x08D rintterit on samalla 2.3:lla kuin vito.
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Elevator »

itte en asiasta oikeen tiedä mitään, kun en tunne noiden diiseleiden sielunmaailmaa sen enempää. Mä vaan ajan ja oon nyt päättänyt ruveta omatoimimekaanikoksi:D
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Elevator »

se pumppu näyttää tältä, mikä se sitten onkin Kuva
Kuva
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

näyttäis bossin sähköjakajalta, siihen voi saada lisää syöttöä ilmamassamittaria huijaamalla :roll: tai pumpunkannen siirtämistäkin voi kokeilla.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Tai sitte ihan oikeasti softala :roll:
No Merc at the moment
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Elevator »

pp d kirjoitti:Tai sitte ihan oikeasti softala :roll:
huomenna asennetaan autoon ne posion powerplus suuttimet. Sen jälkeen se softa on varmaan seuraava, sitten joskus...
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Elevator »

on muuten ollut suutinten vaihdossa auto jo kolmepäivää, kuulemma yks hehku tiukassa mutta oikeesti mitä vittua, KOLME PÄIVÄÄ?
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Elevator kirjoitti:kuulemma yks hehku tiukassa
Varmaankin 5 pytyn hehku joka on erittäin mukavassa paikassa ja jättävät monesti vaihtamatta
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Elevator »

oli kakkosen hehku vain, eli ei mikään edes silleen paha. Pajalta ilmoittivat ekaksi etteivät saa irti, menee kansityöksi. No vähän avauduin, ehkä liikaakin mutta 2h päästä soittivat että vaihtoivat miestä ja saivat sen suuttimen pois. On se ihmeellistä 4 päivään! Viel se on siis viikonlopunkin se auto siel, maanantaina vasta kasaan. Saas nähdä millaista tappelua tulee hinnasta...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ne suuttimet tosiaan on joskus todella LUJASSA.

Mihis hintaan lupaili suutinkärkiä?
Malli tais olla se Powerplus 591?
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Mika.T kirjoitti:Ne suuttimet tosiaan on joskus todella LUJASSA.

Mihis hintaan lupaili suutinkärkiä?
Malli tais olla se Powerplus 591?
Joo sellaiset sinne olisi menossa. Sain koko remontista tarjouksen 1200e suuttimineen, töineen ja särkyneen suutin-anturin. Jospa se olis sitten homma tehtynä maanantaina.
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

pientä lisämutkaa suutinrempassa ja pumpun säädöissä?

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Elevator kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Ne suuttimet tosiaan on joskus todella LUJASSA.

Mihis hintaan lupaili suutinkärkiä?
Malli tais olla se Powerplus 591?
Joo sellaiset sinne olisi menossa. Sain koko remontista tarjouksen 1200e suuttimineen, töineen ja särkyneen suutin-anturin. Jospa se olis sitten homma tehtynä maanantaina.
Tänään, siis tänään, sain auton remontista. Suutinten vaihto kesti 8pv viikonloppu mukaanlukien. Ketutti kyl jo niin äärimmilleen :evil:

Kertaakaan ilman että itse soitin korjaamoon ei otettu mitään yhteyttä asiasta, miten työ edistyy taikka että olisi ollut ongelmia. Kerran erityisestä pyynnöstä otettiin yhteyttä saatiinko jumittunutta suutinta irti vai ei.

Perjantaina suutin oli saatu irti, silloin ilmoitettiin että hinta nousee hiukan mutta siitä keskustellaan sitten kun työ on suoritettu. Samassa puhelussa luvattiin että maanantaina asennetaan uudet osat. Käsitin siis että maanataina, eilen olisin auton jo saanut.
No tänään sen sain. Hinta oli 1815e eli korjausarviosta poiketen 615e enemmän kuin oli sovittu. Hinta sisälsi myös yhden suutinrungon joka oli täytynyt vaihtaa rikkoutuneen tilalle, arvo 200e.

No tästähän alkoi tappelu. tunti väännettiin ja korjaamoalan työehtoihin vedoten maksoin lopulta 1600e. Ketuttaa silti. Miksi korjaamot eivät voi toimia kuten kaikki muutkin rehelliset yritykset ja ilmoitaa uusista korjausarvoista kuten kuuluu, rahallisena korjausarviona. Seinältä tavasin lausetta, "korjausarviota ei saa ylittää 15%, ilman uuden korjausarvion esittämistä.

No oli kuin oli.

Tulokset:
Posion powerplus suuttimethan siihen oli asennettu, kuten oli tilattu. Koeajolla en huomannut juuri mitään eroa entisiin, pikemminkin ainoa ero tuntui olevan huippunopeuden laskuna. Ennen remonttia entisillä suuttimilla auto kelasi 140 huippunopeuden, nyt se oli tiukassa, paljon tiukemmassa kuin ennen.

Mistä siis on kysymys, mikä mättää? Laitoinko rahan turhaan vai onko jokin säätö pielessä? Moottorin ohjaukseen ei koskettu tässä yhteydessä, ainakin näin kerrottiin.

Gurut koolle 8)
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

:?: :shock:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock:

Kulut kohdallaan. :evil:

Nyt auto vaatinee vielä ohjelman muutoksen tai ns. "evry-modin" :D Jolla koneelle saadaa lisää soppaa.

Suuremmista suuttimista saatava hyöty ei näemmä tule esille kuin vasta kovemmilla syöttömäärillä jolloin suurempien suuttimien avulla saadaan sylinteriin suurempi polttoainemäärä nopeammin kuin vakioilla.
tämä taas johtaa tehon nousuun ja pienempään savutukseen vs. vakio suuttimet.
Elevator
Viestit: 21
Liittynyt: 12.5.2008 23:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Mika.T kirjoitti::shock:

Kulut kohdallaan. :evil:

Nyt auto vaatinee vielä ohjelman muutoksen tai ns. "evry-modin" :D Jolla koneelle saadaa lisää soppaa.

Suuremmista suuttimista saatava hyöty ei näemmä tule esille kuin vasta kovemmilla syöttömäärillä jolloin suurempien suuttimien avulla saadaan sylinteriin suurempi polttoainemäärä nopeammin kuin vakioilla.
tämä taas johtaa tehon nousuun ja pienempään savutukseen vs. vakio suuttimet.
Mitäs sä tarkoitat evry-modilla? millanen jumppa se se on :shock: Sen ohjelmankin ajattelin vielä tässä päivittää mutta tähän hetkeen ei rahaa siihen ole. On tullut laitettua tohon autoon tänä vuonna jo 6000e ja ei tunnu loppuvan:D

Joku joskus puhui siitä että turboa ainakin voi huijata jollain tavoin, mutta sehän ei liity tähän. Mutta voikos tuota sähköistä polttoainepumppua huijata millään tempulla?

Musta tuntuu että mulla on viel joku päivä aika mehevä takalautanostin sleepperi :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”