Sprinter ei lämpene, vika korjattu > termostaatti

Vastaa Viestiin
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Sprinter ei lämpene, vika korjattu > termostaatti

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Tuossapa lainasin itseäni w203 keskustelusta

---No, ei kuulu ihan tälle säikeelle, mutta Sprinter ei lämpene yli 70 vaikka mitä tekisi. Termostaatti vaihettu- ei vaikutusta, keula aivan tukossa- eipä juuri vaikutusta, eberi huutaa täysillä, nousi entisestä 40 tuonne 60 -70 hujakoille. Olisko se tämä pikkutermostaatti.

Osaisiko joku sanoa missä se lymyää, jos sitä yleensäkään on?

Konehan taitaa olla sama 4 pyttyinen cdi jota käytetään 2000 luvun C 200/220 malleissa ja Väykyissä 200/220

Niin ja auto Sprinter 313 cdi , vm 2000.---

Eli löytyiskö täältä gurua, joka auttaisi miestä mäessä.
Viimeksi muokannut 57pannu, 13.1.2011 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Minkähän lämmön termari sinne on laitettu :?:
Nuo taitaa tuottaa muutenkin niin vähän lämpöö käydessään
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Vika korjattu, termostaattihan se oli

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Enpä nyt muista, mutta Mersun orggis, liekö jossain 85 -90 tietämillä. Mutta kun ei kesälläkään lämmöt nouse. Eikä toisaalta tilanne kummetunut termarin vaihdon jälkeenkään.

Nyt kun sain eberin pöhisemään niin ajolämmöt nousi sen parikymmentä astetta, mutta tosiaan vieläkin on 60 /70 paikkeilla. Ylävesiletku on lämmin, mutta johtuuhan se lämpö vettä pitkin, termostaatti oliskin kiinni.

Tuolla toisessa säikeessä puhuttiin siitä pikku termostaatista, tuntui olevan jonkinlainen lämpöjen taikasana.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Lainataanpas ketjua :idea:

Mitenkäs on, mihin lämpöihin tommosen 313CDI rintterin kuuluu lämmitä tälläsillä pikkupakkasilla?

Ajo on jatkuvaa kaupunkipyöritystä, välillä pikkuveto kuudenkympin alueella, välillä 10minuuttia tyhjäkäynnillä. Ja lämmöt parhaimmillaan 60astetta, tyhjäkäytön jälkeen 40.

Tuntuis vähän alhaselle :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3029
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kylmä se on. Kyllä se rintterikin pitäisi sinne reiluun 80 asteen tuntumaan nousta. Hitaasti, mutta kuitenkin. Eihän nyt ole edes oikeasti pakkastakaan, näillä kulmilla.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Paniikki ohi, pistin asiakaspuolen lämmityksen pois niin johan nous yli 80 asteen :P
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Sippaat
Viestit: 11
Liittynyt: 27.12.2014 11:02

Viesti Kirjoittaja Sippaat »

Terve rintteri miehet!
Löytyykö W903 sitä pikkutermostaattia? Tämä minun peli on 316 cdi -00 eikä lämmöt taho nousta kaupunki pyörityksessä yli 60c.

Ylävesiletkuun laitoin volvon 92asteisen termostaatin muttei tilanne dramaattisesti muuttunu, ehkä pikkuisen nopeammin nousee lämpö muttei kumminkaan yllä tuonne mihin termostaatti yltäis...
Avatar
Sippaat
Viestit: 11
Liittynyt: 27.12.2014 11:02

Viesti Kirjoittaja Sippaat »

Onko kukaan ottanut tuota jäähdyttimen tuuletin siipeä pois kokonaan?
Ei taida tarvia näin talvisin ollenkaan. Nyt nousi lämpömittarikin viisarin verran yli 80c kun on keli lauhtunut nollaan ja vuorasin tuon keulan umpeen pahvilla.
Onko ilmastoinnin flekti kytkettynä pelkästään ilmastointiin vai toimiiko myös moottorin jäähdytyksen kans?
316 -00
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

moro

mulla ei oo ropellia ollenkaan. Ilmastoinnin ropelli toimii myös jäähdytyksen kanssa, joten viskoa ei periaatteessa tarvi kesälläkään. VINK! ajomelukin väheni vähäse ;)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sippaat
Viestit: 11
Liittynyt: 27.12.2014 11:02

Viesti Kirjoittaja Sippaat »

Kiitoksia Sergey! Taidampa huomenna raapassa tuulettimen pois.
Katsotaan miten käy seuraavilla pakkasilla.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Tuskin mitään eroa propellin pois ottamisella talvella, mutta eipähän turhaan tuuleta rapaa syksyisin ja keväisin.


Viestiketjus oli kyse Cdi vehkeestä ja itellä suoraruiskus ollu propelli pois monta vuotta, mutta kesällä saa nopeasti lämpöä kabiiniin ettei tarvi palella suomen kesäs. (juhannuksena ja joulukuun puolesvälis sama lämpötila)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nyt mulla o myös pahvi keulalla...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

En usko noihin virityksiin. Eriasia jos vuoraa koneen niikun lämminvesivaraajan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”