öljyvalo sytty-> 200m ja töks kone jumii mikä petti?

Vastaa Viestiin
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

öljyvalo sytty-> 200m ja töks kone jumii mikä petti?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

ostin joku 80 luvun mersun pikku 9h bussin. näin oli kuulemma meno lakannu että öljyvalo syttyny ja pari sataa metriä ni oli kone topannu. sen jälkeen vielä lähteny mutta hetimiten sama homma.

mikäs sieltä mahtaa olla pettäny? tai mikä näistä yleensä menee?

kuulemma 2 vuotta sitten laitettu tammer dieselin vaihto moottori.

öljyä on koneessa ja huollettukkin.


vinkkejä odotellen mutta onha se vissii sitte leikannu kiinni.. :?
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

olisko öljypumppu kaput :idea:
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Roobert kirjoitti:olisko öljypumppu kaput :idea:
se on vissii ainut vaihtoehto koska öljyä on. eli sitten on myös koko kone kaput..
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

onkos tuossa kyseisessä mersussa erikseen öljynpaineet mittaristossa vai ajaako tuo valo molempia asioita? kovin vaan tuntuu järkeen käypäseltä että kun öljynpaineet häviää -> valo syttyy -> voitelu häviää -> kone leipoo :lol:
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

onkos tuossa kyseisessä mersussa erikseen öljynpaineet mittaristossa vai ajaako tuo valo molempia asioita?
Pelkkää painetta se valo näyttää noissa kaapeissa (ainaki vanhemmissa). Moottorihan on ilmeisesti OM616 tai 617?

Nyt vaan kone auki että nähdään mikä sieltä on juminu. :shock:
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

nii onha se melko selvä että on leiponu ja kunnolla. meinasi vaa jos jollain ois ollu joku muu syy heittää. ja tietty siinä toivossa että ois joku pikku vika :lol:

617 kone se on. joo pitää purkaa ku saa eka auton omalle tontillekki. Raidilta ostin ku halvalla sai :) lähinnä vaa markiisin takia mutta oisha tollane komee matkailu autona. bussina ei oo varaa ajaa, pari tonnia kulut vuodessa :lol:
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Öljypumpun ylähela jäänyt vaihtamatta kun on koneremonttia tehty :roll: . Tästä aiheutuu se että pumppua pyörittävä ratas pääsee nousemaan niin ylös että hammaskosketus rattailta häviää ja pumppu lakkaa pyörimästä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

ei oo ollu paha investointi toi vaihto kone. ainoastaan 5000 euroa :shock:
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”