rintteri 312 turbon ulina

Vastaa Viestiin
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

rintteri 312 turbon ulina

Viesti Kirjoittaja aadolf »

tuli tuossa vaihtokaupoilla kaappi mese pihaan ja siinä nyt ihnmetyttää kun vedätäessä kuuluu turbon suhina kabiiniin tosi selvästi ja mielestäni ei oikein vedä ihan kun se laskis paineet sivuun...
missä vika.. letkut / putket kateltu ja näyttäs että on ehjät, mutta mites se venttiili siellä ahtimella täytyiskö sen liikkua miten herkästi :?:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Heikosti olet saanut vastauksia.

Sprintteri on siitä erikoinen että konehuoneen kaikki epämääräiset äänet kuuluu hyvin ohjaamoon mutta ulkopuolelle heikosti. Tarkistaisin uudelleen ahtoputket ja välijäähyn enkä jättäisi laskuista laturin rikkinäistä vapaakytkintä joka tietysti paljastuu aikanaan latauksen merkkivalosta.
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

rintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

jos vetoja ei juuri ole ja tuhinat on kovat kiihdytellessä,niin paineet menee karkuun.
Turbon letkut irti tai halki.

Terveisin Jamppa
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

letkut yksitellen irrotettu ja tarkastettu sentti sentiltä, ehjältä näyttivät

ja nyt kun asiaa oon pare tutkinu ni kyllä ne suhinst ja sähinät ihan siitä tubolta kuulostas tulevan ja oikeestaan paremminkin ilmanputsarista on näet vaihettu vapaasti hengittelevä k&n kartio viltteri, :eec:

vedoista en sanoa onko mimmoset kun en moisilla ole ennen ajanu :roll: :roll: mutta ei se käsistä karkaa... ja vielä automaatti :lol: kyllä se varmaan 200D 124 selle vielä pärjää 8)
karvanaamari
Viestit: 29
Liittynyt: 19.10.2010 18:07
Paikkakunta: Masku

Moro

Viesti Kirjoittaja karvanaamari »

Mul kans 312 tomaatti eikä sillä ny jalkoihin jää. Kunnolla tarjoo vaan saapasta et ahdot nousee ja savu tummenee. Voin huomisela mittailla 0-80 ajan. no ohan toi vast sisään ajettu 350 tkm mittarissa. Askin pakki korjattu 3 v sitten. Juur vaihdatin öljyt askiin kun toi käyttö on aikas rakaa. 1600 kg pärekori , nosturi 2000 kg yms perässä hilattavia.
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

joo, nyton ahtopainemittari asennettu, ja täyskaasulla on semmoset 0.8- 0,9bar painetta :D elikkä ei kait sitä mihinkään sittenkään hukkaannu, vai? :roll:
ribaabbariba
Viestit: 122
Liittynyt: 16.7.2007 22:51
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Mulla sprintterissä (312) löi takanakit joutavaa tyhjällä autolla 60-80 välillä. Kun lähti risteyksestä märällä piti olla tarkkana jos lähti tiukkaan väliin, jää jauhamaan vaikka on kuormaakin.

Kyl pitäs ehtiä, jos on kunnossa.

Onko katti suolestettu?
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

ei siellä mitään kattia ole :lol: yks pikkunen vaimennin ja putki sivulle :wink:
ei tu kyllä vauhissa rupee tyhjääjauhamaan, mutta risteyksestä lähtiessä on kyllä parikertaa viivaa jääny :wink: ja saa tuolla kumii savuamaan paikallaanki jos haluu, on kokeiltu. kait tuo sitten on vielä vedoissaan :)
frak
Viestit: 231
Liittynyt: 28.10.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja frak »

aadolf kirjoitti:ei siellä mitään kattia ole :lol: yks pikkunen vaimennin ja putki sivulle :wink:
ei tu kyllä vauhissa rupee tyhjääjauhamaan, mutta risteyksestä lähtiessä on kyllä parikertaa viivaa jääny :wink: ja saa tuolla kumii savuamaan paikallaanki jos haluu, on kokeiltu. kait tuo sitten on vielä vedoissaan :)
Saa muuten tyhjällä autolla olla aika varovainen uudella asfaltilla sateella. Tullut muutama kerta tahattomasti(kin) vedettyä piiitkää sladia kun lähtee nelosella pintakaasulla kiihdyttämään rampeista.

Tosin tollaset sladit ja tahaton sutiminen märällä asfaltilla liikennevaloista lähtiessä loppuivat samalla hetkellä kun Nokian NRC2:t tulivat tiensä päähän noin 140tkm ajettuina. Pintaa olis vielä ollut, mutta vöitä katkes.

Nykyiset Continental Vanco Four Seasonit pitää ihan eri tavalla, mutta kokemusta niistä ei ole vasta kuin 60tkm (ympäri vuoden). Tosin Nokiat eivät pitäneet uusinakaan, edes kesällä, mutta muuten olivat mukavat, hiljaiset, vakaat ja kestävät.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

En kyllä tunnistanu omaa pitkää-korkeaa edellisistä kirjoituksista. :D No, taidan putsata huomenna imusarjan kun ei ole muutakaan tekemistä, mutta pahoin pelkään ettei sprintteri siltikään lentoon lähde.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

et kirjoitti:En kyllä tunnistanu omaa pitkää-korkeaa edellisistä kirjoituksista. :D No, taidan putsata huomenna imusarjan kun ei ole muutakaan tekemistä, mutta pahoin pelkään ettei sprintteri siltikään lentoon lähde.
Samaa mietin, että ei helkutis oo mikää D-mallin sprintteri noin vihanen, tai ehkä ne sitte on, en uskois :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Vensku_ kirjoitti:
et kirjoitti:En kyllä tunnistanu omaa pitkää-korkeaa edellisistä kirjoituksista. :D No, taidan putsata huomenna imusarjan kun ei ole muutakaan tekemistä, mutta pahoin pelkään ettei sprintteri siltikään lentoon lähde.
Samaa mietin, että ei helkutis oo mikää D-mallin sprintteri noin vihanen, tai ehkä ne sitte on, en uskois :D
:D Aika erikoiselta kuullostaa. 216cdi saattais vähä potkaista :shock:
frak
Viestit: 231
Liittynyt: 28.10.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja frak »

Vensku_ kirjoitti:
et kirjoitti:En kyllä tunnistanu omaa pitkää-korkeaa edellisistä kirjoituksista. :D No, taidan putsata huomenna imusarjan kun ei ole muutakaan tekemistä, mutta pahoin pelkään ettei sprintteri siltikään lentoon lähde.
Samaa mietin, että ei helkutis oo mikää D-mallin sprintteri noin vihanen, tai ehkä ne sitte on, en uskois :D
Huonot renkaat liian kovilla paineilla yhdistettynä huonoon takajousitukseen ja kuolleisiin takaiskareihin saa ihmeitä aikaan :-)

Mulla turha sutiminen ja tahattomat sladit loppuivat takaiskareiden ja ennen kaikkea renkaiden vaihdon jälkeen. Renkaiden pidossa on aivan uskomaton ero Nokia NRC2 ja Contin Vanco Four Seasonin välillä, vaikka Conteissa paineet paljon kovemmat.
ribaabbariba
Viestit: 122
Liittynyt: 16.7.2007 22:51
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Omasta mielestä entinen 312 kulki tyhjänä vähintään riittävästi ajo-ominaisuuksiin nähden. Uus 315 on sen verran parempi ajaa, että tehoa vois olla enempiki, ja tietty rajotinki haittaa menoa.
Pattis
Viestit: 48
Liittynyt: 23.8.2011 22:56
Paikkakunta: turenki

Viesti Kirjoittaja Pattis »

aadolf kirjoitti:joo, nyton ahtopainemittari asennettu, ja täyskaasulla on semmoset 0.8- 0,9bar painetta :D elikkä ei kait sitä mihinkään sittenkään hukkaannu, vai? :roll:
taitaa olla lastua lykätty kun tommosia ahtoja lykkää? :shock: eikös nää vakiona ahda 0.7bar :roll:

itellä ollu pari vuotta lastu kiinni ja tyytyväinen muuten, mutta ravistaa jonkun verran parhaimmalla vääntöalueella kiihdytettäessä... onko muilla samaa ongelmaa? kaksoismassavauhtipyörän vaihdoin kun meni paskaks, mut ravistus jäi :evil:
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

lastusta ei tietoo, ei tuo kyllä anna nokee putkesta juuri ollenkaan. pitäs varmaan saaha syöttöjä lissää :nerd: :nerd:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Pattis kirjoitti: kaksoismassavauhtipyörän vaihdoin kun meni paskaks, mut ravistus jäi :evil:
... ja tietysti uus kytkinpaketti laitettiin? Oliko toi kaksoimassakin uus vai käytetty hyvä?
Pattis
Viestit: 48
Liittynyt: 23.8.2011 22:56
Paikkakunta: turenki

Viesti Kirjoittaja Pattis »

et kirjoitti:
Pattis kirjoitti: kaksoismassavauhtipyörän vaihdoin kun meni paskaks, mut ravistus jäi :evil:
... ja tietysti uus kytkinpaketti laitettiin? Oliko toi kaksoimassakin uus vai käytetty hyvä?
uuden laitoin, ei uskaltanu ottaa riskiä että mossahtaa hetikohta ja kytkinpaketin vaihdoin kans :D
onko kellään tietoo kun EDC valo syttyy, niin toimii ainoastaan tyhjäkäynti, että mikä piru tota koslaa vaivaa? se syttyy ainoastaa kun kaasun nostaa esim. kun tulee risteykseen... välillä tekee useammin ja välillä menee monta päivää ettei vittuile kertaakaan :(
valo sammuu kun kääntää virraty pois, välillä joutuu laittaan virrat pois useammin ja välillä riittää kun vauhdissa käyttää virrat pois ja starttaa uudestaan.

menee vähän ohi topicin mut kun nyt tuli mieleen :oops:
Pattis
Viestit: 48
Liittynyt: 23.8.2011 22:56
Paikkakunta: turenki

Viesti Kirjoittaja Pattis »

aadolf kirjoitti:lastusta ei tietoo, ei tuo kyllä anna nokee putkesta juuri ollenkaan. pitäs varmaan saaha syöttöjä lissää :nerd: :nerd:
kyllä mulla lykkää mustaa kun laittaa oikean jalan lattiaan, varsinkin jos on raskaanpaa perässä :lol:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Joo, renkaat tekee aika paljon, tänään Actroksella ajellessa suti vielä 7 vaihteella, huvittavan tuntuista, massaa kuitenkin jokunen tonni tuollasen pyörän päällä. :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Pattis kirjoitti:
aadolf kirjoitti:lastusta ei tietoo, ei tuo kyllä anna nokee putkesta juuri ollenkaan. pitäs varmaan saaha syöttöjä lissää :nerd: :nerd:
kyllä mulla lykkää mustaa kun laittaa oikean jalan lattiaan, varsinkin jos on raskaanpaa perässä :lol:
ei tule ei..... pitäänkö viijjä bittinikkareille siättöihin, vai mitenkä sais vetoja ja SAVUA :?: :?: :?: :?:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”