rintteri 312 turbon ulina
rintteri 312 turbon ulina
tuli tuossa vaihtokaupoilla kaappi mese pihaan ja siinä nyt ihnmetyttää kun vedätäessä kuuluu turbon suhina kabiiniin tosi selvästi ja mielestäni ei oikein vedä ihan kun se laskis paineet sivuun...
missä vika.. letkut / putket kateltu ja näyttäs että on ehjät, mutta mites se venttiili siellä ahtimella täytyiskö sen liikkua miten herkästi
missä vika.. letkut / putket kateltu ja näyttäs että on ehjät, mutta mites se venttiili siellä ahtimella täytyiskö sen liikkua miten herkästi
Heikosti olet saanut vastauksia.
Sprintteri on siitä erikoinen että konehuoneen kaikki epämääräiset äänet kuuluu hyvin ohjaamoon mutta ulkopuolelle heikosti. Tarkistaisin uudelleen ahtoputket ja välijäähyn enkä jättäisi laskuista laturin rikkinäistä vapaakytkintä joka tietysti paljastuu aikanaan latauksen merkkivalosta.
Sprintteri on siitä erikoinen että konehuoneen kaikki epämääräiset äänet kuuluu hyvin ohjaamoon mutta ulkopuolelle heikosti. Tarkistaisin uudelleen ahtoputket ja välijäähyn enkä jättäisi laskuista laturin rikkinäistä vapaakytkintä joka tietysti paljastuu aikanaan latauksen merkkivalosta.
letkut yksitellen irrotettu ja tarkastettu sentti sentiltä, ehjältä näyttivät
ja nyt kun asiaa oon pare tutkinu ni kyllä ne suhinst ja sähinät ihan siitä tubolta kuulostas tulevan ja oikeestaan paremminkin ilmanputsarista on näet vaihettu vapaasti hengittelevä k&n kartio viltteri,
vedoista en sanoa onko mimmoset kun en moisilla ole ennen ajanu mutta ei se käsistä karkaa... ja vielä automaatti kyllä se varmaan 200D 124 selle vielä pärjää
ja nyt kun asiaa oon pare tutkinu ni kyllä ne suhinst ja sähinät ihan siitä tubolta kuulostas tulevan ja oikeestaan paremminkin ilmanputsarista on näet vaihettu vapaasti hengittelevä k&n kartio viltteri,
vedoista en sanoa onko mimmoset kun en moisilla ole ennen ajanu mutta ei se käsistä karkaa... ja vielä automaatti kyllä se varmaan 200D 124 selle vielä pärjää
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 19.10.2010 18:07
- Paikkakunta: Masku
Moro
Mul kans 312 tomaatti eikä sillä ny jalkoihin jää. Kunnolla tarjoo vaan saapasta et ahdot nousee ja savu tummenee. Voin huomisela mittailla 0-80 ajan. no ohan toi vast sisään ajettu 350 tkm mittarissa. Askin pakki korjattu 3 v sitten. Juur vaihdatin öljyt askiin kun toi käyttö on aikas rakaa. 1600 kg pärekori , nosturi 2000 kg yms perässä hilattavia.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16.7.2007 22:51
- Paikkakunta: Kouvola
Saa muuten tyhjällä autolla olla aika varovainen uudella asfaltilla sateella. Tullut muutama kerta tahattomasti(kin) vedettyä piiitkää sladia kun lähtee nelosella pintakaasulla kiihdyttämään rampeista.aadolf kirjoitti:ei siellä mitään kattia ole yks pikkunen vaimennin ja putki sivulle
ei tu kyllä vauhissa rupee tyhjääjauhamaan, mutta risteyksestä lähtiessä on kyllä parikertaa viivaa jääny ja saa tuolla kumii savuamaan paikallaanki jos haluu, on kokeiltu. kait tuo sitten on vielä vedoissaan
Tosin tollaset sladit ja tahaton sutiminen märällä asfaltilla liikennevaloista lähtiessä loppuivat samalla hetkellä kun Nokian NRC2:t tulivat tiensä päähän noin 140tkm ajettuina. Pintaa olis vielä ollut, mutta vöitä katkes.
Nykyiset Continental Vanco Four Seasonit pitää ihan eri tavalla, mutta kokemusta niistä ei ole vasta kuin 60tkm (ympäri vuoden). Tosin Nokiat eivät pitäneet uusinakaan, edes kesällä, mutta muuten olivat mukavat, hiljaiset, vakaat ja kestävät.
Samaa mietin, että ei helkutis oo mikää D-mallin sprintteri noin vihanen, tai ehkä ne sitte on, en uskoiset kirjoitti:En kyllä tunnistanu omaa pitkää-korkeaa edellisistä kirjoituksista. No, taidan putsata huomenna imusarjan kun ei ole muutakaan tekemistä, mutta pahoin pelkään ettei sprintteri siltikään lentoon lähde.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Aika erikoiselta kuullostaa. 216cdi saattais vähä potkaistaVensku_ kirjoitti:Samaa mietin, että ei helkutis oo mikää D-mallin sprintteri noin vihanen, tai ehkä ne sitte on, en uskoiset kirjoitti:En kyllä tunnistanu omaa pitkää-korkeaa edellisistä kirjoituksista. No, taidan putsata huomenna imusarjan kun ei ole muutakaan tekemistä, mutta pahoin pelkään ettei sprintteri siltikään lentoon lähde.
Huonot renkaat liian kovilla paineilla yhdistettynä huonoon takajousitukseen ja kuolleisiin takaiskareihin saa ihmeitä aikaanVensku_ kirjoitti:Samaa mietin, että ei helkutis oo mikää D-mallin sprintteri noin vihanen, tai ehkä ne sitte on, en uskoiset kirjoitti:En kyllä tunnistanu omaa pitkää-korkeaa edellisistä kirjoituksista. No, taidan putsata huomenna imusarjan kun ei ole muutakaan tekemistä, mutta pahoin pelkään ettei sprintteri siltikään lentoon lähde.
Mulla turha sutiminen ja tahattomat sladit loppuivat takaiskareiden ja ennen kaikkea renkaiden vaihdon jälkeen. Renkaiden pidossa on aivan uskomaton ero Nokia NRC2 ja Contin Vanco Four Seasonin välillä, vaikka Conteissa paineet paljon kovemmat.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16.7.2007 22:51
- Paikkakunta: Kouvola
taitaa olla lastua lykätty kun tommosia ahtoja lykkää? eikös nää vakiona ahda 0.7baraadolf kirjoitti:joo, nyton ahtopainemittari asennettu, ja täyskaasulla on semmoset 0.8- 0,9bar painetta elikkä ei kait sitä mihinkään sittenkään hukkaannu, vai?
itellä ollu pari vuotta lastu kiinni ja tyytyväinen muuten, mutta ravistaa jonkun verran parhaimmalla vääntöalueella kiihdytettäessä... onko muilla samaa ongelmaa? kaksoismassavauhtipyörän vaihdoin kun meni paskaks, mut ravistus jäi
uuden laitoin, ei uskaltanu ottaa riskiä että mossahtaa hetikohta ja kytkinpaketin vaihdoin kanset kirjoitti:... ja tietysti uus kytkinpaketti laitettiin? Oliko toi kaksoimassakin uus vai käytetty hyvä?Pattis kirjoitti: kaksoismassavauhtipyörän vaihdoin kun meni paskaks, mut ravistus jäi
onko kellään tietoo kun EDC valo syttyy, niin toimii ainoastaan tyhjäkäynti, että mikä piru tota koslaa vaivaa? se syttyy ainoastaa kun kaasun nostaa esim. kun tulee risteykseen... välillä tekee useammin ja välillä menee monta päivää ettei vittuile kertaakaan
valo sammuu kun kääntää virraty pois, välillä joutuu laittaan virrat pois useammin ja välillä riittää kun vauhdissa käyttää virrat pois ja starttaa uudestaan.
menee vähän ohi topicin mut kun nyt tuli mieleen
Joo, renkaat tekee aika paljon, tänään Actroksella ajellessa suti vielä 7 vaihteella, huvittavan tuntuista, massaa kuitenkin jokunen tonni tuollasen pyörän päällä.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
ei tule ei..... pitäänkö viijjä bittinikkareille siättöihin, vai mitenkä sais vetoja ja SAVUAPattis kirjoitti:kyllä mulla lykkää mustaa kun laittaa oikean jalan lattiaan, varsinkin jos on raskaanpaa perässäaadolf kirjoitti:lastusta ei tietoo, ei tuo kyllä anna nokee putkesta juuri ollenkaan. pitäs varmaan saaha syöttöjä lissää