312D Sprinterin ruiskutusennakon säätö
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2561
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
312D Sprinterin ruiskutusennakon säätö
Mekasta löysin ohjeen jossa oli puhetta irto pumpun asentamisesta ja ajoittamisesta. Mistä löydän pumpun ajoitusmerkin, jos haluaisin säätää ennakkoa ihan pumppu autossa paikoillaan?
Härveli lähtee kovin huonosti kylmänä käymään jos ei malta hehkuttaa reilusti, nykyisellään vaatii lohkolämmitintä heti kun menee keli pakkasen puolelle. Jos ei malta hehkuttaa tarpeeks ja sahailee väkisin käymää ni sitte tulee miehekäs musta pölläys pakoputkesta. Ja vaikuttaa se pikkusen vetelältä kiihtymäänkin.
Härveli lähtee kovin huonosti kylmänä käymään jos ei malta hehkuttaa reilusti, nykyisellään vaatii lohkolämmitintä heti kun menee keli pakkasen puolelle. Jos ei malta hehkuttaa tarpeeks ja sahailee väkisin käymää ni sitte tulee miehekäs musta pölläys pakoputkesta. Ja vaikuttaa se pikkusen vetelältä kiihtymäänkin.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2561
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Re: 312D Sprinterin ruiskutusennakon säätö
Runsas määrä ilmaa polttoaineen seas aiheuttaa tuon pölläyksen ja käyntiinlähtö vaikeaa kun dieselit valunu tankkiin.aaltojarvi kirjoitti:Jos ei malta hehkuttaa tarpeeks ja sahailee väkisin käymää ni sitte tulee miehekäs musta pölläys pakoputkesta.
Tuollainen teksti löytyi naapurifoorumilta:
Coupemeppe kirjoitti
tuo pumpun ajoitus kellolla on ihan huuhaa homma. itellä oli pumpun vaihto homma pari viikkoa sitten eikä se onnistutunut tuon ohjeen avulla. savusi ja ryskytti. soitto veholle ja sanoivat ettei onnistu noilla ohjeilla. laita kampiakselin merkki 12 astetta EYKK. pumpun rattaassa oleva lovi 1 sylinterin lähdön kohdalle.
pumpun säätövarat puoleen väliin. pumppu paikalleen. tarkka ajoituksen säätö tehdään starilla esim. veholla. ainakaan jkl:n veholla ei ollut
montaa kymppiä.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2561
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Onkohan pumppuvika seurausta ilmavaivoista vai ilmavaivat seurausta pumppuviasta?
Talvi meni omalla rintterillä kohtalaisesti kun kävin aina sammuttaes laittamassa paluuletkun hanan kiinni . Ilmat kun lämpeni enkä jaksanu enää konepelliä nostella niin olihan vaikeita käynnistyksiä vaikka vain muutama aste pakkasta.
Talvi meni omalla rintterillä kohtalaisesti kun kävin aina sammuttaes laittamassa paluuletkun hanan kiinni . Ilmat kun lämpeni enkä jaksanu enää konepelliä nostella niin olihan vaikeita käynnistyksiä vaikka vain muutama aste pakkasta.
Eilen testasin tuota hommaa ja ennakon säätö näistä tapahtuu niin että pumppu heitetään vähän sinne päin ja sitten starilla hienosäätö kohdilleen.
Sellaista mietin että kun mulla oli ennakko ihan oletusarvossa mutta mites venynyt jakoketju vaikuttaa tuohon? auto olettaa että ennakko on joku mutta todellisuudessa se onkin eri?
Sellaista mietin että kun mulla oli ennakko ihan oletusarvossa mutta mites venynyt jakoketju vaikuttaa tuohon? auto olettaa että ennakko on joku mutta todellisuudessa se onkin eri?