312D Sprinterin ruiskutusennakon säätö

Vastaa Viestiin
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2561
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

312D Sprinterin ruiskutusennakon säätö

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Mekasta löysin ohjeen jossa oli puhetta irto pumpun asentamisesta ja ajoittamisesta. Mistä löydän pumpun ajoitusmerkin, jos haluaisin säätää ennakkoa ihan pumppu autossa paikoillaan?

Härveli lähtee kovin huonosti kylmänä käymään jos ei malta hehkuttaa reilusti, nykyisellään vaatii lohkolämmitintä heti kun menee keli pakkasen puolelle. Jos ei malta hehkuttaa tarpeeks ja sahailee väkisin käymää ni sitte tulee miehekäs musta pölläys pakoputkesta. Ja vaikuttaa se pikkusen vetelältä kiihtymäänkin.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Samalla tavalla se ajoitetaan kuin Mekan ohjeessa, asennusvaihe vaan jää pois.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2561
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Eli tarvitaan mittakello. Mää taidan kysyä hintaa tosta Johanssonilta sitte samalla ku käytän ton C:n laatikkoöljynvaihdossa. Ei viittis ihan korvakuulolta ruuvailla.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Re: 312D Sprinterin ruiskutusennakon säätö

Viesti Kirjoittaja et »

aaltojarvi kirjoitti:Jos ei malta hehkuttaa tarpeeks ja sahailee väkisin käymää ni sitte tulee miehekäs musta pölläys pakoputkesta.
Runsas määrä ilmaa polttoaineen seas aiheuttaa tuon pölläyksen ja käyntiinlähtö vaikeaa kun dieselit valunu tankkiin.

Tuollainen teksti löytyi naapurifoorumilta:

Coupemeppe kirjoitti
tuo pumpun ajoitus kellolla on ihan huuhaa homma. itellä oli pumpun vaihto homma pari viikkoa sitten eikä se onnistutunut tuon ohjeen avulla. savusi ja ryskytti. soitto veholle ja sanoivat ettei onnistu noilla ohjeilla. laita kampiakselin merkki 12 astetta EYKK. pumpun rattaassa oleva lovi 1 sylinterin lähdön kohdalle.
pumpun säätövarat puoleen väliin. pumppu paikalleen. tarkka ajoituksen säätö tehdään starilla esim. veholla. ainakaan jkl:n veholla ei ollut
montaa kymppiä.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2561
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nuo ilmavaivat on hoidettu viime syksynä pois. Pumppuvikoja näissä lie ollut kans. Tarttee ottaa asiakseen hoitaa auto *:in jatkoksi...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Alkoi itseäkin kiinnostaa.
Onkos jollain tietoa että miten starilla näkee ruiskutusennakon?
Menee parisen viikkoa että pääsen omassa autossa testaamaan :D
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Onkohan pumppuvika seurausta ilmavaivoista vai ilmavaivat seurausta pumppuviasta?

Talvi meni omalla rintterillä kohtalaisesti kun kävin aina sammuttaes laittamassa paluuletkun hanan kiinni 8) . Ilmat kun lämpeni enkä jaksanu enää konepelliä nostella niin olihan vaikeita käynnistyksiä vaikka vain muutama aste pakkasta.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

jolle kirjoitti:Alkoi itseäkin kiinnostaa.
Onkos jollain tietoa että miten starilla näkee ruiskutusennakon?
Menee parisen viikkoa että pääsen omassa autossa testaamaan :D
No mitä se staari sanoi?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Enpä ole vielä kerinnyt testaamaan että miten starilla tarkistetaan ennakko, auto ei ole kylläkään seissyt tallissa kun näkyi olevan ajettu parissa viikossa yli 2 tkm :lol:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Eilen testasin tuota hommaa ja ennakon säätö näistä tapahtuu niin että pumppu heitetään vähän sinne päin ja sitten starilla hienosäätö kohdilleen.
Sellaista mietin että kun mulla oli ennakko ihan oletusarvossa mutta mites venynyt jakoketju vaikuttaa tuohon? auto olettaa että ennakko on joku mutta todellisuudessa se onkin eri?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”