Mb vito 115 cdi naputus
Mb vito 115 cdi naputus
eli ongelma on mb vito 115 cdi vm 08 automaatti
ajettu n 390000
homma läht siitä että auto tuli suuttimien pohjatiivisteiden vaihtoon
ensin painittiin 1 suuttimen kanssa ja päivä meni että saatiin irti kun oli vuotanut ja parkiintunut kiinni.. no viimenään kone lämpöiseksi ajamalla ja suutin löysäämällä auto ulos ja kierros hallin ympäri niin lähti irti
auto sisään ja suutin irti.. kuparitiivisteessä näkyis selvästi että tiivistepintaa ei ole ollut kovnkaan paljon ja vuotokohta pääteltävissä
no kansi kalvattiin että pinta hyvä mitattiin paljon lähti ja mtattiin vanha tiiviste joka oli 1,55 mm paksu
tilalle laitettiin 2 mm paksu koska se oli hyvin lähellä siitä mikä oli lähtenyt kannesta pois
sitten yritämään seuraavaa eli 2 ja 3 lähti hyvin ja pohjat kohtuuhyvät kevyt kalvaus ja n1,55 mm paksut tiivisteet
no nelonen ei sitten liikkunutkaan mihinkään joten 1,2,3 kiinni ja taas ajamaan ja löysäämään jne..
ei lähtenyt irti kevyellä käyttelyllä joten pikku ajolenkki ja noin 1km ajon jälkeen auto hiipui..
edellisellä kerralla kun 1 suutin lähti irti niin se selvästi vuoti ohi ja supsutti nyt hyytyi eritavalla
sammui ja uudstaan käyntiin kesti käynnissä noi 3-4m ja sammui ja muutaman yrityksen jälkeen puomilla takas pajalle
no luultiin että suutin irti mutta ei liikkunut mihinkään.. eikä suostu lähtemään käyntiin..
lyötiin testeri AUTOCOM kiinni ja sitä kautta heitti oikosulkua ikakoodeilla suuttimille..
no mitattiin suuttimet läpi ja 1 sutin oli maissa
tilattiin uusi suutin ja se kiinni ohjelmoitiin numerot koneella ja auto käyntiin kevyen sahauksen jälkeen.. ja uusi yritys nelosen kanssa
tällä kertaa oli hommattu kentin suuttimen irroitus ainetta.. noin 30-45 min liotuksen ja käyttelyn /kierrosten nostelun jälkeen alkoi supsuttamaan ja ei muuta kun auto sisään ja suutin irti..
kansi oli suht ok suuttimen tiivistepinnasta joutui kalvaamaan vähän että saatiin tasainen pinta ja hieman kannesta.. se tiiviste prikka oli aivan luonnottoman näköinen ja siitä puuttui ihan pieni pala eikä ollut reunoiltaankaan enää tasapaksu vaan kaventunut osittain
no suutin takas paikoilleen 2 mm tiivisteellä ja auto käyntiin niin
nakuttaa tyhjäkäynnillä ja nakutus nousee kun nostaa kierroksia tasaisesti koko ajan
tässä vaiheessa päätettiin vaihtaa myös se 4 suutin..
uusi suutin kiinni ja nakutus jatkui se sis 2,0 tiivisteellä
sitten kokeiltiin niin että laitettii 1 vanha suutin eli se mikä oli oikosessa painelinjaan kiinni ja toinen vanha paluulinjaan ja sähköpiuhaan ja autoa käyntiin ilman suutinta paikallaan että naputtaako vielä kun epäiltiin jo nostinta
no paha sanoa kun meteli niin pirun kova..
seuraavaksi uusi suutin paksummalla tiivisteellä eli 2,5 mm
tässä vaiheessa mainitaan että myös endoskoopilla tarkistettiin aina asentaessa että mitään rojua ei ole eksynyt tiivistepinnoille.. 4 sylinteriin yritettiin katsoa männän päälle mutta näytti siistiltä konetta myös pyöritettiin samalla ja mitään ei siellä näkynyt..
no uusi suutin kiinnni 2,5 mm tiivisteellä ja kone käymään omasta mielestäni nakutus hiljeni hieman tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla edelleen kuuluu..
nyt kone käy jonkun aikaa ja sytyttää vikavalon ja koodit kun lukee niin taas herjaa suutinpiirin oikosulku..
toivottavasti herää jotain ajatuksia alkaa ideat loppua
ajettu n 390000
homma läht siitä että auto tuli suuttimien pohjatiivisteiden vaihtoon
ensin painittiin 1 suuttimen kanssa ja päivä meni että saatiin irti kun oli vuotanut ja parkiintunut kiinni.. no viimenään kone lämpöiseksi ajamalla ja suutin löysäämällä auto ulos ja kierros hallin ympäri niin lähti irti
auto sisään ja suutin irti.. kuparitiivisteessä näkyis selvästi että tiivistepintaa ei ole ollut kovnkaan paljon ja vuotokohta pääteltävissä
no kansi kalvattiin että pinta hyvä mitattiin paljon lähti ja mtattiin vanha tiiviste joka oli 1,55 mm paksu
tilalle laitettiin 2 mm paksu koska se oli hyvin lähellä siitä mikä oli lähtenyt kannesta pois
sitten yritämään seuraavaa eli 2 ja 3 lähti hyvin ja pohjat kohtuuhyvät kevyt kalvaus ja n1,55 mm paksut tiivisteet
no nelonen ei sitten liikkunutkaan mihinkään joten 1,2,3 kiinni ja taas ajamaan ja löysäämään jne..
ei lähtenyt irti kevyellä käyttelyllä joten pikku ajolenkki ja noin 1km ajon jälkeen auto hiipui..
edellisellä kerralla kun 1 suutin lähti irti niin se selvästi vuoti ohi ja supsutti nyt hyytyi eritavalla
sammui ja uudstaan käyntiin kesti käynnissä noi 3-4m ja sammui ja muutaman yrityksen jälkeen puomilla takas pajalle
no luultiin että suutin irti mutta ei liikkunut mihinkään.. eikä suostu lähtemään käyntiin..
lyötiin testeri AUTOCOM kiinni ja sitä kautta heitti oikosulkua ikakoodeilla suuttimille..
no mitattiin suuttimet läpi ja 1 sutin oli maissa
tilattiin uusi suutin ja se kiinni ohjelmoitiin numerot koneella ja auto käyntiin kevyen sahauksen jälkeen.. ja uusi yritys nelosen kanssa
tällä kertaa oli hommattu kentin suuttimen irroitus ainetta.. noin 30-45 min liotuksen ja käyttelyn /kierrosten nostelun jälkeen alkoi supsuttamaan ja ei muuta kun auto sisään ja suutin irti..
kansi oli suht ok suuttimen tiivistepinnasta joutui kalvaamaan vähän että saatiin tasainen pinta ja hieman kannesta.. se tiiviste prikka oli aivan luonnottoman näköinen ja siitä puuttui ihan pieni pala eikä ollut reunoiltaankaan enää tasapaksu vaan kaventunut osittain
no suutin takas paikoilleen 2 mm tiivisteellä ja auto käyntiin niin
nakuttaa tyhjäkäynnillä ja nakutus nousee kun nostaa kierroksia tasaisesti koko ajan
tässä vaiheessa päätettiin vaihtaa myös se 4 suutin..
uusi suutin kiinni ja nakutus jatkui se sis 2,0 tiivisteellä
sitten kokeiltiin niin että laitettii 1 vanha suutin eli se mikä oli oikosessa painelinjaan kiinni ja toinen vanha paluulinjaan ja sähköpiuhaan ja autoa käyntiin ilman suutinta paikallaan että naputtaako vielä kun epäiltiin jo nostinta
no paha sanoa kun meteli niin pirun kova..
seuraavaksi uusi suutin paksummalla tiivisteellä eli 2,5 mm
tässä vaiheessa mainitaan että myös endoskoopilla tarkistettiin aina asentaessa että mitään rojua ei ole eksynyt tiivistepinnoille.. 4 sylinteriin yritettiin katsoa männän päälle mutta näytti siistiltä konetta myös pyöritettiin samalla ja mitään ei siellä näkynyt..
no uusi suutin kiinnni 2,5 mm tiivisteellä ja kone käymään omasta mielestäni nakutus hiljeni hieman tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla edelleen kuuluu..
nyt kone käy jonkun aikaa ja sytyttää vikavalon ja koodit kun lukee niin taas herjaa suutinpiirin oikosulku..
toivottavasti herää jotain ajatuksia alkaa ideat loppua
tänään tarkistettu reaalidatalla suuttimen korjaus arvot
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 1 -1,84mm3/tahti
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 2 -1,61mm3 /tahti
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 3 -1,79mm3/tahti
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 4 +5,24 mm3/tahti
ja suutin nro 1 ja 4 ovat uusia
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 1 -1,84mm3/tahti
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 2 -1,61mm3 /tahti
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 3 -1,79mm3/tahti
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 4 +5,24 mm3/tahti
ja suutin nro 1 ja 4 ovat uusia
Kannattaa mittailla puristukset ensin testerillä ja jos siitä löytyy jotain niin sitten vielä mekaanisella painemittarilla.
Oisko nyt vaan tullu mäntään vauriota tms. kun joutunut huudattaan suuttimia irti
Vähän viittaa siihen ettei oikein pala 4:ssa jos pitää syöttää noin reilusti plussaa korjausarvojen perusteella.
Viton koneita löytyy hyllystä jos jotain Fatal-erroria on koneeseen tullut.
Oisko nyt vaan tullu mäntään vauriota tms. kun joutunut huudattaan suuttimia irti
Vähän viittaa siihen ettei oikein pala 4:ssa jos pitää syöttää noin reilusti plussaa korjausarvojen perusteella.
Viton koneita löytyy hyllystä jos jotain Fatal-erroria on koneeseen tullut.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Oliko nelosen suutin uusi vai ns. kunnostettu tai euroopasta ostettu?
Minulle on kerran sattunut kunnostettu suutin joka piti heti asennuksen jälkeen aivan h*lvetimoista naputusta ja konekin kävi rynkyttämällä. Ei auttanut kuin käydä marmorilta hakemassa uusi suutin ja sillä tuli taas käynti kuntoon.
Minulle on kerran sattunut kunnostettu suutin joka piti heti asennuksen jälkeen aivan h*lvetimoista naputusta ja konekin kävi rynkyttämällä. Ei auttanut kuin käydä marmorilta hakemassa uusi suutin ja sillä tuli taas käynti kuntoon.
4 suutin uusi boschin paketista otettu ja taisi tulla jopa veholta samoin ykkönenMeissenkeri kirjoitti:Oliko nelosen suutin uusi vai ns. kunnostettu tai euroopasta ostettu?
Minulle on kerran sattunut kunnostettu suutin joka piti heti asennuksen jälkeen aivan h*lvetimoista naputusta ja konekin kävi rynkyttämällä. Ei auttanut kuin käydä marmorilta hakemassa uusi suutin ja sillä tuli taas käynti kuntoon.
ja sama naputus on sillä vanhalla nelos suuttimella ja uudella.. vanhalla e tainut korjaus arvo tosin olla ihan noin korkea
sepäs siinä kun tosiaan se 1 ja 4 suutin on uusia boschin laatikosta vielä eikä mitään ebaysta tilattujadealer kirjoitti:Nelosen suutin korjaa suunnilleen maksimia, eli sieltä löytyy vika. Tarinaa lukiessa ei kyllä löytynyt mitään mikä tuon aiheuttaisi, kun on eri suuttimiakin sinne kokeiltu
tuli vielä mieleen että pitää tilata lisää niitä tiivisteitä ja kokeilla vaihtaa vielä vaikka 3 ja 4 suutin keskenään ja kattoa sit ne korjaus arvot jos suutinvikaa niin sillä luulis korjaus arvon vaihtavan sylinteriä
Aki P kirjoitti:Kannattaa mittailla puristukset ensin testerillä ja jos siitä löytyy jotain niin sitten vielä mekaanisella painemittarilla.
Oisko nyt vaan tullu mäntään vauriota tms. kun joutunut huudattaan suuttimia irti
Vähän viittaa siihen ettei oikein pala 4:ssa jos pitää syöttää noin reilusti plussaa korjausarvojen perusteella.
Viton koneita löytyy hyllystä jos jotain Fatal-erroria on koneeseen tullut.
mäntä kyllä näytti endoskoopilla katsoen varsin siistiltä tosin silläkään ei ihan täydellisesti näe
pitää palata asiaan jos tarvi ruveta uusimaan oikein isoja kappaleita..
se tosiaan nakutti jo sillä vanhalla nelos suuttimella tiivisteen uusimisen jälkeen.. ja sama homma uudella tyhjäkäynnillä nakutus hieman hiljeni omasta mielestäni kun laittoi paksumman tiivisteen.. sitähän ei osaa nyt sanoa montako kertaa tuo kansi on jo kalvattu
nonin eli kokeiltiin suuttimet 3 ja 4 rstiin arvot ei juuri muuttuneet
seuraavaksi rakennettiin vanhasta hehkutulpasta adapteri hyödynäen moparin öljyntikun putkea ja mittaria joka näyttää sylinterin ohivuodot prosenteilla
mitattiin 1 ja 4 pytyt ja 1 ohib´vuoto noin 5 % ja 4 noin 65%
no imusarja ensin pois ja kansi perään ja sieltä paljastu mäntävaurio
oli männästä irronnut pienipala ja tarttunut kanteen
hyvä että ol tallessa eikä turbossa
kuvankin voin laittaa kunhan joku kertoo miten.. samalla voitaisiin vähän arvailla mistä moinen johtuu
seuraavaksi rakennettiin vanhasta hehkutulpasta adapteri hyödynäen moparin öljyntikun putkea ja mittaria joka näyttää sylinterin ohivuodot prosenteilla
mitattiin 1 ja 4 pytyt ja 1 ohib´vuoto noin 5 % ja 4 noin 65%
no imusarja ensin pois ja kansi perään ja sieltä paljastu mäntävaurio
oli männästä irronnut pienipala ja tarttunut kanteen
hyvä että ol tallessa eikä turbossa
kuvankin voin laittaa kunhan joku kertoo miten.. samalla voitaisiin vähän arvailla mistä moinen johtuu
Kun kirjoitat viestiä niin oikealla viestikentän päällä on nappi "lähetä kuva" niin sieltä. Liian iso jos on kuva niin ei mene lävitse, pitää pienentää ensin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex