316 cdi -00 sprintshift>manuaaliksi

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
jere78
Viestit: 7
Liittynyt: 25.1.2016 18:50
Paikkakunta: Forssa

316 cdi -00 sprintshift>manuaaliksi

Viesti Kirjoittaja jere78 »

Tervehdys vaan kaikille!
Otsikon mukainen projekti alkamaisillaan kun sprintshift-laatikolle ei maistunut kasvaneet tehot sataa kilometriä pidempään😊
Lähinnä askarruttaa onko cdi-mottien perässä useampaa erilaista manuaalilaatikkoa?
Ja löytyykö eteläsuomen alueelta osaajaa ohjelmoimaan tarvittavat muutokset eculle kun swappi on mekaanisilta osin tehty?
Kiitoksia!
-Jere
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 316 cdi -00 sprintshift>manuaaliksi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jere78 kirjoitti:Tervehdys vaan kaikille!
Otsikon mukainen projekti alkamaisillaan kun sprintshift-laatikolle ei maistunut kasvaneet tehot sataa kilometriä pidempään😊
Lähinnä askarruttaa onko cdi-mottien perässä useampaa erilaista manuaalilaatikkoa?
Ja löytyykö eteläsuomen alueelta osaajaa ohjelmoimaan tarvittavat muutokset eculle kun swappi on mekaanisilta osin tehty?
Kiitoksia!
-Jere
Satta olla että(manuaali) laatikon vaihtaminen toiseen(manuaalin) ei auta onkelmaan jos ohjelamssa on "liikaa" väntöä alakieroksilla

mutta ainkin kuusenalata... ;) löytyy
ratakisu ECU:un muutoksiin,
muissa kohdin voi tulla varsinaiset ropleemat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tapsa 89 ja kumppanithan tais tälläsen kopinaation tehä
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
jere78
Viestit: 7
Liittynyt: 25.1.2016 18:50
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja jere78 »

Joo ohjelmaa tehtäessä on pidetty mielessä ettei alas lyödä liian raskaasti momenttia👍
Autoon on tällä hetkellä vaihdettu 320cdi:n ahdin+ohjelmoitu sen kanssa.
Tällä setupilla tuntuu työntävän ihan tarpeeksi omaan käyttöön.Luulisin manuaalin ja järkevän käytön kanssa pääsevän pidemmälle kuin sprintshiftin kanssa?
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

En kyllä ymmärrä miksi tuolla manuaalilla pidemmälle pääsisi? Heikompi 5lovinen loota ja sama? kytkin.. Automaatti vaan tilalle jos virittää haluaa
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
jere78
Viestit: 7
Liittynyt: 25.1.2016 18:50
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja jere78 »

apg kirjoitti:En kyllä ymmärrä miksi tuolla manuaalilla pidemmälle pääsisi? Heikompi 5lovinen loota ja sama? kytkin.. Automaatti vaan tilalle jos virittää haluaa
Automaatti olisi kyllä miellyttävä vaihtoehto👍
Kytkimen ja vauhtipyörän olen päivittämässä tämän remontin yhteydessä myös.
Eikä todellakaan olla hulluja voimia tulevaisuudessakaan hakemassa.
Tähän väliin kyllä pakko mainita ison plussan kanssa hyvin hereillä olevasta foorumista,juhannuksesta huolimatta ihmiset hereillä noviisin kysymyksiin😀
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jere78 kirjoitti:Joo ohjelmaa tehtäessä on pidetty mielessä ettei alas lyödä liian raskaasti momenttia👍
Autoon on tällä hetkellä vaihdettu 320cdi:n ahdin+ohjelmoitu sen kanssa.
Tällä setupilla tuntuu työntävän ihan tarpeeksi omaan käyttöön.Luulisin manuaalin ja järkevän käytön kanssa pääsevän pidemmälle kuin sprintshiftin kanssa?
Jos paikat oli kunnossa niin kuitenkin sitä momentia on sinne alas
lipsahtanut "liikaa" mihin perustuu tuo luulo/oletus manuaalin paremasta kestosta kuin toisen "manuallin" järkevällä kestolla
sprintsifthän on manuuali mihin on laitettu kytkintä painelemaan hydrauli pumppu ja siirtäjiä siirtelemään moottorit,

kytkimeen/vauhtipyörään ulko muistista ovat samaa kokoa
eli kytkin onkelma ei poistu sen paremmin oli sitten kumi laatikko vain kunhan osat ovat ehjiä,

mutta ei muuta kuin onnea rakentelun
ja kantta tosian varutua siihen että ne mahdoliset onkelmat tulee
vastaan vallan muuala kuin ECU:un ohjelmoiniin kohdilla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyy semmonen sprint shit laatikko jos kuitenkin päätät pitäytyä siinä alkuperäisessä versiossa. Se laatikko kun ei ole sen kummempi kestolleen ohjaa sitä sitten robotti tai kädet ja jalat.
jere78
Viestit: 7
Liittynyt: 25.1.2016 18:50
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja jere78 »

Jos pitäydyn valitsemallani tiellä ja laitan manuaalitoosan niin minkälaista kytkin/vauhtipyöräkombinaatiota suosittelisitte?
Vääntökäyrä on tai ainakin mitä itse näistä sen vähän ymmärrän niin samalla tasolla alakierroksilla vakion kanssa.
Pelottelua kuulunut useammalta suunnalta että vauhtipyörää ei kannata kovaksi vaihtaa kun autosta tulisi kokolailla perkeleellinen paketti tämän jälkeen?
Onko jollain henk.koht. kokemusta moisesta?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”