Viton automaatin suodatin
Viton automaatin suodatin
Tuon suodattimen vaihto on lie "hieman" haastavaa, mutta olen nyt jäänyt kuitenkin siihen uskoon, että laatikkoa ei tarvitse sentään irroittaa ja purkaa kuitenkaan tuota varten.
Mutta kuinka moni tuon on vaihtanut? Tänään öljyn vaihtajien kanssa oli puhetta, että purkaantuu sinne eteenpäin kotelo, jonka alla tuo on ja ainakin heillä oli ihan hyllytavarana niitä suodattimia ja joitain ovat vaihdelleetkin.
En kysynyt hintaa vaihdolle, mutta ihan nopeana hommana eivät sitä pitäneet...
Lähinnä se, että kotiolosuhteissa luulisi saavan lisätilaa aika reilusti, jos jäähdyttimen ottaisi pois ja ajan kanssa turaisi?
Vai onko joku tuon vaihtanut?
Mutta kuinka moni tuon on vaihtanut? Tänään öljyn vaihtajien kanssa oli puhetta, että purkaantuu sinne eteenpäin kotelo, jonka alla tuo on ja ainakin heillä oli ihan hyllytavarana niitä suodattimia ja joitain ovat vaihdelleetkin.
En kysynyt hintaa vaihdolle, mutta ihan nopeana hommana eivät sitä pitäneet...
Lähinnä se, että kotiolosuhteissa luulisi saavan lisätilaa aika reilusti, jos jäähdyttimen ottaisi pois ja ajan kanssa turaisi?
Vai onko joku tuon vaihtanut?
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Niinhän tämä menisi normaalisti, mutta tuossa autossa on laatikko oikeastaan 90asteen kulmassa, jos olen tuon oikein ymmärtänyt.potox kirjoitti:luulisin et se on vain ihan laatikon ölppäpohja pois ja siitä vain suodatin vaihtoon- tyyliin... asiastahan en ole itse varma, mutta näin ainakin w124
Eli se "öljypohja" sojottaakin suoraan eteenpäin, eikä alas päin kuten tuossa W124:ssä jne.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/07072009.html
Tuossa laatikosta hieman kuvaa, mutta kiinni ollessaan tuo tulppa A on suoraan alaspäin sojottamassa ja kuten tuosta voi tulkata, niin ei öljypohjaa ole.
Auto on W638.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
hmm citikassa käytetty
ainakin C5 siellä on sisällä vain sellanen ns. verkko, mihin vain suurimmat tavarat jää kiinni
joutuu siinä mallissa purkamaan koko askin, muistaakseni
Ps. "Ilmeisesti valmistaja on ajatellut, että laatikko on huoltovapaa sillä öljynsuodatinkin on vaihteiston sisällä, eikä ole vaihdettavissa kuten Mercedeksen laatikoissa on. "

ainakin C5 siellä on sisällä vain sellanen ns. verkko, mihin vain suurimmat tavarat jää kiinni

joutuu siinä mallissa purkamaan koko askin, muistaakseni

Ps. "Ilmeisesti valmistaja on ajatellut, että laatikko on huoltovapaa sillä öljynsuodatinkin on vaihteiston sisällä, eikä ole vaihdettavissa kuten Mercedeksen laatikoissa on. "
Juu eli sitä putsarii ei saa vaihettuu muuta, kun purkamalla koko aski ja viton laatikkoon on oma öljysä, lisään tiedon lähi aikoina.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Niin, tuota öljyä on omaansa, mutta Mobil rohkeana luokittaa LT 71.. (tarkistan myös tuon loppunumeron..) tuonne käyväksi. Samaa öljyä käyttää paljon VAG:n autot.hotari kirjoitti:Juu eli sitä putsarii ei saa vaihettuu muuta, kun purkamalla koko aski ja viton laatikkoon on oma öljysä, lisään tiedon lähi aikoina.
Toisaalta melko sopivaa tuonne on myös ATF134 ja ehkäpä jopa suositeltavampaakin.
Tuota omaa öljyä meinasin sinne vaihdella ensin, mutta 134:ä sinne tuli kuitenkin. Jos tuolla nyt on aivan tuhoavat vaikutukset, niin kereehän ne vaihdella vielä poiskin

Sivulauseena; Yksi paikka olisi tuonne laittanut surutta Dexron III:sta, mutta jotenkin kuulosti kaukaa haetulta.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
elekee vaan menkö laittamaan dexron III öljyä lootaan. firman vitoon eräs huoltofirma (eipä tartte käyttää enään siellä) vaihtoi laaatikko öljyt ja pisti noi dexronit sisään, niin laatikko alkoi luistaa niin maan perkuleesti. olivat vielä sen jälkeen sitä mieltä että laatikko on sökö ja tekivät tarjouksen uudesta vaihdettuna.
No eikun vito toiselle pajalle niin huuhtelivet lootan 20 litralla mersun omaa öljyä, nyt pelaa kuin unelma.
niin ja kyseessä siis 112cdi etuveto vito
No eikun vito toiselle pajalle niin huuhtelivet lootan 20 litralla mersun omaa öljyä, nyt pelaa kuin unelma.
niin ja kyseessä siis 112cdi etuveto vito
316 sprintteri oli. nyt 112 vito, 115 vito, 2 kpl 319 sprintteri ja 300GD . eiköhän sitä nuilla kelpaa
[quote="hotari"]Juu eli sitä putsarii ei saa vaihettuu muuta, kun purkamalla koko aski ja viton laatikkoon on oma öljysä, lisään tiedon lähi aikoina.[/quote
mersun luokitus numero on 236.11 varaosanumero on 001 989 22 03
Febi 14738
mersun luokitus numero on 236.11 varaosanumero on 001 989 22 03
Febi 14738
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Tämä synteettinen dexron3 toimii tuossa laatikossa, mutta sitä ei kannata sekoittaa siellä jo olevaan eri väriseen eli alkuperäiseen öljyyn. Turbiinin tyhjennyshän oli tässä mallissa "vaativaa".
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=59-0202
Peukeot ja sitrooen kaupoista saa myös sitä ihan samaa huippuöljyä -50% alennuksella verrattuna merseedes kauppaan.
Itse ajelen tuolla valvolinella kun koko laatikko turbiineineen käytettiin tyhjänä ja samalla ne kitkapakat ja suodatin tuli uusittua. Tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi, varsinkin kun vaihdan öljyt palttiarallaa 30 tkm välein
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=59-0202
Peukeot ja sitrooen kaupoista saa myös sitä ihan samaa huippuöljyä -50% alennuksella verrattuna merseedes kauppaan.
Itse ajelen tuolla valvolinella kun koko laatikko turbiineineen käytettiin tyhjänä ja samalla ne kitkapakat ja suodatin tuli uusittua. Tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi, varsinkin kun vaihdan öljyt palttiarallaa 30 tkm välein
