Tekipä tekovitut tuo ML tänään ku ajelin tuolta Kuopion ja Iisalamen seutuvilta kotiopäin.
Yks kaks mittaristoon lävähti BAS, ESP, ETS, ABS, EPC, jarrupalojen varoitusvalo ja käkkärin merkkivalo. Samalla mittariston summeri rämähti huutamaan ja nopeusmittari tippu nollille.
Samalla lootaan jäi vitonen päälle kun sattui olemaan vajaa satku vauhtia.
Loota ei vaihtanu enää pykäliä lainkaan vaan piti koko loppumatkan vitosta päällä (~350km)
Mukava muuten lähteä paikaltaan liikkeelle kun lootassa on viitonen pesässä.
Tapio89:lle soittelin ja tapsa meinas että abs-anturi ois takaa rikki. Oireet kuulemma pätee siihen(kin). No mutta seuraaavasssa risteyksessä kokeilin vähän jarrutella reippaammin ja ABS kuitenkin toimi normaalisti vaikka valot paloikin
No ei siinä kotia päästiin sen kummemmin kommelluksitta kun muisti pitää vaihdekepin D:llä samalla sammuttamatta autoa vaikka pysähdyksiä piti tehdä,
No ja kotona löin testerin kiinni...
Can-väylässä tiedonsiirtovikaa vaikka ja minkä poksien välillä. mm. EZS-ESP/BAS-ABS-mittaristo-Lämppärinpaneeli-jnejnejne
Niitä taka-antureita en kuitenkaan tälle iltaa kerennyt tarkistaa...
Kertooko sekava selostus jollekkin mitään oleellista?
Pitänee huomenissa jatkaa kun olis mukava päästä liikkeelle muutenkin potkukelkalla.
W163 Väylä vikkaa.
Mullahan omassa ajoittain vesikelillä tms. syttyi kaikki valot kuin joulukuusessa. Syyksi loppuviimein löytyi hiertynyt pyörintanopeusanturin johtosarja joka oli runkoa vasten. Lopuksi vielä poltteli esp/bas kun ohjauskulma-anturin perustieto oli hukkateillä.
Lisäksi noissa on olut häiriöitä abs opumpun luona johtosarjoissa kun sisälokari hankaa piuhoja puhki ja hapettuu.
Lisäksi noissa on olut häiriöitä abs opumpun luona johtosarjoissa kun sisälokari hankaa piuhoja puhki ja hapettuu.
No itteasiassa tuollanen johtosarjan hankautuminen tms, vois olla mahdollista kun valot ensin vilkkui ja mittari pomppi eestaas ja paheni kokoajan ja jonkinajan päästä valot jäi palamaan jatkuvasti ja mittari pysyi nollissa ja lootassa se ainoa vaihde pesässä.
nyt pirssi on pihassa ja kun laittaa käyntiin niin ko. valot jää palamaan ja vaihekeppi pysyy "lukossa"
Olipa hyvä tietää tuollaiset "vikapaikat" Pitänee huomenissa tonkia läpi.
nyt pirssi on pihassa ja kun laittaa käyntiin niin ko. valot jää palamaan ja vaihekeppi pysyy "lukossa"
Olipa hyvä tietää tuollaiset "vikapaikat" Pitänee huomenissa tonkia läpi.
Akin vihjeet johti toivottuun tulokseen. Kiitos niistä
ABS pumpun johtosarja oli tosiaan hankautunut sisälokarin reunaan ja pari johtoa kaipasi akuuttia liittämistä.
Tinaa, kutistesukkaa ja rulla erkkaria nipun päälle ja johtonipun kääntäminen eri asentoon auttoi tähän vaivaan toivottavasti lopullisesti.
Eipä tuotakaan johtonipun asentoa aiemmin huomannut kun ~vuosi sitten tein uudet takajarruputket.
ABS pumpun johtosarja oli tosiaan hankautunut sisälokarin reunaan ja pari johtoa kaipasi akuuttia liittämistä.
Tinaa, kutistesukkaa ja rulla erkkaria nipun päälle ja johtonipun kääntäminen eri asentoon auttoi tähän vaivaan toivottavasti lopullisesti.
Eipä tuotakaan johtonipun asentoa aiemmin huomannut kun ~vuosi sitten tein uudet takajarruputket.
Tässä kävi "naapurin" auto piuhan päässä w163 320 vm 2000. Aivan samat oireet kun Mikan autossa. Vikakoodeja tosiaan kaiken maailman ohjainlaitteiden eli esp, egs, asr, eam, välisestä can väyläliikenteestä. Myös jarruvalo kytkimestä Bas:n alla.
Vinkiksi saatiin tästä johtosarjat, katsotaan mistä vika löytyy.
Myös 2. syl suutinta herjasi ja sytytyskatkoksia 2. sylinterissä kahdella eri koodilla. Varoitti star oikein että voi aiheuttaa kat vikaa. Tosiaanko vikana suutin? vai kuitenkin puola?
Vinkiksi saatiin tästä johtosarjat, katsotaan mistä vika löytyy.
Myös 2. syl suutinta herjasi ja sytytyskatkoksia 2. sylinterissä kahdella eri koodilla. Varoitti star oikein että voi aiheuttaa kat vikaa. Tosiaanko vikana suutin? vai kuitenkin puola?