vito 639 lanssin akut
vito 639 lanssin akut
mikä lanssia vaivaa kun hupiakun joutuu uusimaan vuoden välein
vito 639 lanssin akut
kyseltiin tamlanssilta kytkentäkaavioita. tuli vastaus , ettei noin vanhaan ole enään tallessa lanssi vm 08
jännitettä ei mittailtu akkutalossa mittasivat ja totesivat sököksi. autossa paikollaan sunitin tietokone , näyttöruutuun tulee texti 1-2 akut yhdistetty,kun akkusympolia klikkaa . Onko akkujen välissä rele ? Invetteri ylläpitolaturi myös paikoillaan Sais jostain sähkökaavioita,niin vois näyttää jollekkin sähköjuttuja ymmärtävälle
Vahvasti mutulla tuntuisi siltä, että siellä on jatkuvasti jotain kulutusta niin, että akku on vajaa koko ajan.utukk kirjoitti:jännitettä ei mittailtu akkutalossa mittasivat ja totesivat sököksi. autossa paikollaan sunitin tietokone , näyttöruutuun tulee texti 1-2 akut yhdistetty,kun akkusympolia klikkaa . Onko akkujen välissä rele ? Invetteri ylläpitolaturi myös paikoillaan Sais jostain sähkökaavioita,niin vois näyttää jollekkin sähköjuttuja ymmärtävälle
Mainitset invertterin, ei kai se ole päällä jatkuvasti? Oletettavasti akkujen välillä on rele joka huolehtii hupiakun latauksesta ja siitä, ettei starttiakku pääse hupipuolen kautta tyhjenemään.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tai sitten jotain poistettujen härvelien avonaisi syöttö johtojaLeemu kirjoitti:Vahvasti mutulla tuntuisi siltä, että siellä on jatkuvasti jotain kulutusta niin, että akku on vajaa koko ajan.utukk kirjoitti:jännitettä ei mittailtu akkutalossa mittasivat ja totesivat sököksi. autossa paikollaan sunitin tietokone , näyttöruutuun tulee texti 1-2 akut yhdistetty,kun akkusympolia klikkaa . Onko akkujen välissä rele ? Invetteri ylläpitolaturi myös paikoillaan Sais jostain sähkökaavioita,niin vois näyttää jollekkin sähköjuttuja ymmärtävälle
Mainitset invertterin, ei kai se ole päällä jatkuvasti? Oletettavasti akkujen välillä on rele joka huolehtii hupiakun latauksesta ja siitä, ettei starttiakku pääse hupipuolen kautta tyhjenemään.
vuotaa maihhin(eli sillä tapaa kulutusta päällä)
usein näissä ex sitäsun tätä autoissa näkee että lisä varustelua kun purettu niin se on tehty tyyliiin nykäistään siitä halutusta lisä laiteesta ja mukan tulee johtoja mitä tulee ja loputt jää roikkumaan minne jää miten avonaisena tai suojattuna
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mun ex Tamlans rintteri vei hupipuolen akun 100AH paris päiväs nollaa. Jos ei ollu piuhassa parkisaa niinku asemalla. Vaikka olis kaikki tietokoneet ja muut offilla. Ehkä sniis vehkeis on tuo muistin virta niin iso et syö akun.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
vito 639 lanssin akut
yks kaveri arvuutteli ,että voisko auton laturi tai pääakku olla huonokuntoinen. eikös se niin mee että ensin pääakku täyteen,sitten hupiakulle lataus? Invetterissä katkaisin ollut latausasennossa
Re: vito 639 lanssin akut
Tähän mun ritteri tiolla nii ei oo sarjassa. Koska 1-2 pv men et hupiakku tyhjeni ja viikonjälest ei pää akku startannuutukk kirjoitti:yks kaveri arvuutteli ,että voisko auton laturi tai pääakku olla huonokuntoinen. eikös se niin mee että ensin pääakku täyteen,sitten hupiakulle lataus? Invetterissä katkaisin ollut latausasennossa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Yleisellä tasolla nuo erotukset on yleensä tehty sellaisella releellä joka kytkee/katkoo jännitteen mukaan.
Esimerkiksi näin:
Auton ollessa sammutettuna akkujen jännite on jossain 12.6V huitteissa(olettaen ettei ole kulutusta)
Rele on tällöin auki.
Moottori käynnistetään ja starttiakun jännitteen noustessa yli 13.6V rele kytkee akut yhteen, jolloin niitä molempia ladataan.
Taas kun moottori sammutetaan ja lataus luonnollisesti loppuu, rele pysyy kytkettynä kunnes jännite laskee 12.8V jolloin rele aukeaa ja akut ovat taas erillään.
Eli starttiakku jää täydeksi vaikka hupipuolella tapahtuisi mitä.
Kytkentä ja erotusjännitteet saattavat hiukan vaihdella releestä riippuen.
Kyllä minä lähtisin tosiaan sitä vikaa hakemaan sieltä hupipuolelta ja nimenomaan siitä invertteristä tai mahdollisesti pois puretuista varusteista/niiden johdoista.
Ensimmäiseksi kannattaa mitata virrankulutus levossa.
Ampeerimittari hupiakun +navan ja kaapelin väliin (pihtimittari on paljon kätevämpi jos on saatavilla) ja mikäli kulutusta ilmenee, niin sitten raksimaan sulakkeita yksi kerrallaan pois
Jolloin pitäisi löytyä minkä sulakkeen takana kuluttava laite tai kytkentä on.
Esimerkiksi näin:
Auton ollessa sammutettuna akkujen jännite on jossain 12.6V huitteissa(olettaen ettei ole kulutusta)
Rele on tällöin auki.
Moottori käynnistetään ja starttiakun jännitteen noustessa yli 13.6V rele kytkee akut yhteen, jolloin niitä molempia ladataan.
Taas kun moottori sammutetaan ja lataus luonnollisesti loppuu, rele pysyy kytkettynä kunnes jännite laskee 12.8V jolloin rele aukeaa ja akut ovat taas erillään.
Eli starttiakku jää täydeksi vaikka hupipuolella tapahtuisi mitä.
Kytkentä ja erotusjännitteet saattavat hiukan vaihdella releestä riippuen.
Kyllä minä lähtisin tosiaan sitä vikaa hakemaan sieltä hupipuolelta ja nimenomaan siitä invertteristä tai mahdollisesti pois puretuista varusteista/niiden johdoista.
Ensimmäiseksi kannattaa mitata virrankulutus levossa.
Ampeerimittari hupiakun +navan ja kaapelin väliin (pihtimittari on paljon kätevämpi jos on saatavilla) ja mikäli kulutusta ilmenee, niin sitten raksimaan sulakkeita yksi kerrallaan pois
Jolloin pitäisi löytyä minkä sulakkeen takana kuluttava laite tai kytkentä on.
vito 639 lanssin akut
kiiitos,tämän neuvon ymmärti meikäläinenki onkohan ne releet ym kuskin penkin alla?