sprinter 316cdi lämmönsäätö

Vastaa Viestiin
peitsamo
Viestit: 3
Liittynyt: 12.3.2015 22:38

sprinter 316cdi lämmönsäätö

Viesti Kirjoittaja peitsamo »

Eli kyseessä sprinter vm.2005. Lämmönsäätö vipu jos ei ole täysin kylmä asenossa niin puhaltaa kuumaa. Eli saa vaan joko kylmää tai kuumaa ei siltä väliltä mitään. Mistähän voisi johtua?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: sprinter 316cdi lämmönsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

peitsamo kirjoitti:Eli kyseessä sprinter vm.2005. Lämmönsäätö vipu jos ei ole täysin kylmä asenossa niin puhaltaa kuumaa. Eli saa vaan joko kylmää tai kuumaa ei siltä väliltä mitään. Mistähän voisi johtua?
Kanatta tarkistella kaikki alipaineletkut jos on ilmastointi niin sen anturit
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
peitsamo
Viestit: 3
Liittynyt: 12.3.2015 22:38

Viesti Kirjoittaja peitsamo »

On ilmastointi. Onkos tämmösessä sähköinen toi säätö vai vaijerilla? Missä vesiventiili sijaitsee?
peitsamo
Viestit: 3
Liittynyt: 12.3.2015 22:38

Viesti Kirjoittaja peitsamo »

Onkos kellään mitään kytkentä kaavaa lämmönsäätö systeemiin tai vesiventtiilin ohmi määrä jne?
Avatar
janne_j
Viestit: 61
Liittynyt: 13.11.2005 16:00
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja janne_j »

Täällä sama ongelma eli kuumaa vaan puhaltaa.. Onko säätö vaijerilla vai sähköinen? Auto siis 2004 316cdi..
Boxx
Viestit: 6
Liittynyt: 19.2.2016 20:38
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Boxx »

Jos on ilmastointi niin tuo säädin on sähköinen, siksi pyörii niin herkästi. Jos tavallinen niin vaijereilla ja ajan myötä liikkuu todella jäykästi ympäri.

Itsellä ainakin, kun pitkään on käyttämättä, esim. talvella vain kuumalla, niin keväällä ei tahdo millään puhaltaa viileää. Luulen että säätömoottori/läppä jumittaa. Lähtee yleensä pelaamaan kun liikuttelee säätövipua edestakaisin jonkin aikaa.

Näin ainakin minulla...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Boxx kirjoitti:Jos on ilmastointi niin tuo säädin on sähköinen, siksi pyörii niin herkästi. Jos tavallinen niin vaijereilla ja ajan myötä liikkuu todella jäykästi ympäri.

Itsellä ainakin, kun pitkään on käyttämättä, esim. talvella vain kuumalla, niin keväällä ei tahdo millään puhaltaa viileää. Luulen että säätömoottori/läppä jumittaa. Lähtee yleensä pelaamaan kun liikuttelee säätövipua edestakaisin jonkin aikaa.

Näin ainakin minulla...
Noissa staa olla syyn poikanen tuolla toisessa jutussa kertoomasi teho onkelmaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lämmitys, ilmastointi”