V70 ja hammastangon heikkous!? Ja nyt vähän muutakin

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

V70 ja hammastangon heikkous!? Ja nyt vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Terve,
Taksissa rupesi (D5) hammastanko vuotamaan reilun 200 tkm. kohdalla. Lopuksi koko hammastanko piti uusia merkkiliikkeessä-2000 euroa se maksoi.
Eilen yksi kaveri kertoi, että hänellä on nyt sama ongelma omassaan tosin auto on matalapaineturbobensa (liekkö eroja dieselin hammastankoon) ja kilometrejä vain 80 tkm.
Tämä lienee nyt se V70 heikohko kohta?
Viimeksi muokannut kardaani, 15.11.2006 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jere
Viestit: 212
Liittynyt: 18.1.2006 22:08
Paikkakunta: oulusa

Re: V70 ja hammastangon heikkous!?

Viesti Kirjoittaja jere »

kardaani kirjoitti:Terve,
Taksissa rupesi (D5) hammastanko vuotamaan reilun 200 tkm. kohdalla. Lopuksi koko hammastanko piti uusia merkkiliikkeessä-2000 euroa se maksoi.
Eilen yksi kaveri kertoi, että hänellä on nyt sama ongelma omassaan tosin auto on matalapaineturbobensa (liekkö eroja dieselin hammastankoon) ja kilometrejä vain 80 tkm.
Tämä lienee nyt se V70 heikohko kohta?
vai oliko se sittenkin bensavehkeiden kaasuläppäkotelo (Marelli) 800 euroa töineen, koiranluut yms. alustan osat vai hajoava mittaristo 1000 euroa... jne.

mitkä ne vahvat kohdat oli?

:lol:
nih
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Re: V70 ja hammastangon heikkous!?

Viesti Kirjoittaja raul »

jere kirjoitti:mitkä ne vahvat kohdat oli?

:lol:
No ei ainakaan polttoainetankin luukut :lol: varsinkaan saranat :D
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

No aika harvinaista on tuommoinen v70:ssä, omasta mielestäni. :?
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä ole koskaan moista tullut eteen.

Yhteen olen kaasuläppäkotelon vaihtanut, liekö miten yleistä.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

850:ssä hammastangon stefat alkoivat tihkumaan lukemassa 160 tkm. Volvolla olisivat myyneet koko roskan 4500 markalla. Yksi kyläseppä vaihtoi stefat 300 markalla.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jusamb kirjoitti:850:ssä hammastangon stefat alkoivat tihkumaan lukemassa 160 tkm. Volvolla olisivat myyneet koko roskan 4500 markalla. Yksi kyläseppä vaihtoi stefat 300 markalla.
Sama juttu muuten satasessa Audissa, yrittävät huijata stefojen sijaan koko tangon. :roll: "Korjaussarjaa ei ole saatavilla..." :jerkit:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Entäs sitten kun se tanko on syöpynyt stefan kohdalta. Tosin oli vanhakoppanen.
Väyryseen saa muuten tankoa tarvikkeena em. syistä. :wink:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Aki P kirjoitti:Entäs sitten kun se tanko on syöpynyt stefan kohdalta.
Sitten lisätään öljyä n. 0,65 dl/10.000 km :roll: :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
jere
Viestit: 212
Liittynyt: 18.1.2006 22:08
Paikkakunta: oulusa

Viesti Kirjoittaja jere »

dealer kirjoitti:Yhteen olen kaasuläppäkotelon vaihtanut, liekö miten yleistä.
niin, yleistä ja yleistä, suomen maahantuojan mukaan ei ole yleistä kun taas mm. ruotsissa ja usassa on takaisinkutsukampanjoita ja -vaihtoja juurikin tämän ETM:n (kaasuläppäkotelo) takia. Koskee lähinnä 99-02 malleja, jossa tietty Marellin malli. Joillakin on päästy vaihtamatta niinkin paljon kuin 120000 km. Uusikin on Marelli, mutta ilmeisesti toimii.

Ilmenee esim. sillein, että auto menee Limp Modeen (volvon vikasietotila), jossa tehot pudotetaan ja max. nopeus 80km/h. Ei ole kivaa, jos sattuu esim. rekkaa ohittaessa... :cry:

mutta ei hättää, maahantuojan mukaan "se on semmosta" :kele:
nih
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuossa jota minä sepitin ilmeni sillälailla että sammahteli milloin sattuu kesken ajon.
Välillä toimi viikon, sitten pelit seis ja taas ehkä lähti käyntiin, ehkä ei.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

dealer kirjoitti: Yhteen olen kaasuläppäkotelon vaihtanut, liekö miten yleistä.
Miten muuten saitte softan siihen? tuli vaan mieleen...

Njoo kyllä nuita marellin läppämutikoita on hajonnut jonkun verran, uudemmissa se on denso. "se on semmosta" on kyllä aika osuva ilmaus. :lol:
Mutta esim. onhan mersun 220d hajoillut pumppuja, kuka ne rempat on maksanu :?:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Softa haettiin merkkiliikkeestä muutaman kilometrin päästä.
Softa haetaan Volvoon aina kun jotakin vaihdetaan, ikkunannostimen katkaisinkaan ei ala toimimaan ilman 75 euron softaa. :evil:
onhan mersun 220d hajoillut
Mersua ei kannata tässä yhteydessä edes mainita, ainakaan CDI:tä. :lol:
On sellaista modea että 200D venyneellä jakoketjulla on raketti verrattuna moiseen. :shout:
Wanha kunnon Lucas-pumppu on pientä vielä.
jere
Viestit: 212
Liittynyt: 18.1.2006 22:08
Paikkakunta: oulusa

Viesti Kirjoittaja jere »

dealer kirjoitti:Softa haetaan Volvoon aina kun jotakin vaihdetaan, ikkunannostimen katkaisinkaan ei ala toimimaan ilman 75 euron softaa. :evil:
:lol: :lol: :lol: :lol:

justiinsa näin se on, oulussa ku meet wetterille vaihdattamaan ajotietokoneen kielen, softa maksaa vaan 0,17 snt mutta kokonaishinta vaihdolle on kuitenkin 120 euroa. Elämä on, varsinkin kun auto käy piuhan nokassa kokonaista 5 minuuttia.

:shock: :shock: :shock: :shock:
nih
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Niin tuossa volvo V70 D5:ssa on ilmennyt myös tehojen lasku. Eli autolla pääsee maksimissaan 80km/h ja omistaja kertoi, että viime viikolla tippui 60 km/h-alkoi toimimaan kun auton sammutti välillä.
Kun volvolta kyseltiin niin sanoivat, että joku paikka nokeentuu eli pitää käyttää kierroksia-kierroksia on käytelty ja on toiminut taas muutaman viikon.
Eli kokonaisuudessaan volvon viat kokemuksella 2,5 vuotta 300 tkm.

1. akku meni tyhjäksi itsestään useasti-virtalukko uusittiin
2. automaattilaatikkoon korjattiin jotain 230 tkm. kohdalla takuuseen.
3. vikatila on mennyt päälle-ei korjauksia.
4. iskunvaimennin taakse aivan rikki.
5. hammastanko uusiksi.

alustan osia tietysti vaihdettu, mutta ei mitään mersua enempää kuitenkaan.

Samaan aikaan hankittu MB C-malli.

1. automaattilaatikon turbiini takuuseen 170 tkm.
2. nykiminen palutui 150 tkm. jälkeen, mutta ei ole korjattu kun auto meni vaihtoon-takuuseen olisi mennyt uudelleenkin.
3. alustan osia tietysti.

Loppupäätelmä: Ylläpitokulut volvolla jonkin verran alhaisemmat, volvoa piti apukäynnistellä muutaman kerran, johtuen virtalukkoviasta, volvo mennyt vikatilaan ja nopeus vain 60 tai 80 km/h. Volvossa kestää rankaat pidempään ja kuluvat tasaisemmin. Hammastanko rikkoontui-uusi vähän käytetty tilalle.

Mersu ei ole jättänyt kertaakaan tielle 330 tkm. Huollot kalliita. Automaattilaatikossa nykimisongelmia pintakaasulla 2000 kierroksen kohdilla. Ei niin herkkä kolisemaan kuin W202-malli.

Eli kyllä mersu on luotettava ja niin on volvokin. Vaihtohyvitys samaa luokkaa. Joten loppujen lopuksi sama kummalla ajoi paitsi, että volvossa on tilaa ja voimaa enemmän.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

on tainnu olla tuo volvo taksitolpalla väykkyjen välissä :lol:

ei vaan rupiaa tuntumaan etten hommaa itelle autoa joka on valmistettu 2000-luvulla :shock: ei kestä p*rse korjata tuommosia :!:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Tuo tehojen puuttuminen, eli limb mode johtuu yleensä ahtimen säätösiipien jumimisesta, jolloin ahdot käy yli rajan ja tehot puotetaan.
Joskus myös moottorikumit vuotaa tai jokin muu alipainevuoto.
Voi sen ahtimen purkaa ja puhdistaakin, mutta ei merkkiliikkeessä sitä yleensä aleta tekemään.
Muutenhan tuolla on 300tkm päässy aika vähillä murheilla, tuo hammastanko ja virtalukko ei kyllä ole mitään tyyppivikoja 70:ssä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Juu. Ei siinä volvossa ole sen kummempia vikoja ollut. Sitä en osaa sanoa kuinka hyvin volvon taksihuollossa on ennakoita muita tiettyjä korjaustoimenpiteitä, kuten automaattilaatikkoon tehdyt toimenpiteet. Kun en ole auton omistaja niin en oikeastaan tiedä kun minulle kerrotut ja ajossa eteentulleet viat.
Autona C-203 on laadukkaammin valmistettu kokonaisuudessaan.
Ensi viikolla koitan päivän E220 cdi farmaria. Sen pitäisi olla sitten valtatielaiva vakaudessaan. Ihan odottavalla mielellä hyppään E:n kyytiin, sillä olen ajanut väyrystä viimeksi silloin kun malli oli W210. Ja kun väyrysiä niin parjataan niin katsotaan millainen auto on kyseessä. Teen siitä vaikka koeajoraportin ensi viikolla.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

kardaani kirjoitti:Teen siitä vaikka koeajoraportin ensi viikolla.
Hieno homma :)
Sitä odotellaan.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Tehkää joku koeajo uudesta s80:stä kun niitä ainakin helsinkin tolpilla on alkanut näkymään. :idea:
Sen luotettavuudesta ei mitään havaintoa vielä, mutta pikkasen pelkään että siinä alkaa se kuuluisa foordin "kädenjälki" näkymään.. :roll:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Ajettu on S80 2.5T Geartronic Momentum -07 En jaksa nyt sen kummempaa rapparia vääntää. Hieno pelihän se on päästellä. Ei ainakaan sillä lenkillä tullut mieleen, että missään oltaisiin otettu takapakkia edeltäjään verrattuna.
Itse olen sitä mieltä, ettei pieni Fordin kosketus tietyin osin Volvoa pahentaisi, päin vastoin.

Kummassakohan on enemmän ongelmia, Focus ST:ssä, vai S40T5:ssa? :wink:
Kuva
Avatar
myrkky
Viestit: 114
Liittynyt: 01.11.2006 23:20
Paikkakunta: Luotikuja 13

Viesti Kirjoittaja myrkky »

Kahteen V70 volvoon vaihtoivat takuutyönä automaattilaatikon entiselle koulukaverille taksiin, mut eipä senpuoleen ole hänellä muutkaan merkit juuri luotettavuudellaan juhlimisen aihetta antaneet.. mm. passat ja alle 10 asteen pakkanen: öljyt pihalle.

Toivon itse, että pysyn näin köyhänä kuin olen.. noita 80-lukulaisia osaa vielä korjata itse. :)
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ai niin volvossa on mennyt kahden ja puolen vuoden aikana kaksi akkua-kolmas siis jo nokalla. Mistä tuo kertoo?
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

kardaani kirjoitti:Ai niin volvossa on mennyt kahden ja puolen vuoden aikana kaksi akkua-kolmas siis jo nokalla. Mistä tuo kertoo?
Että ardiccia on käytetty? :lol:
Vai menikö ne tuon virtalukon takia tyhjiksi ja hajalle?
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Tomaatti II kirjoitti: Kummassakohan on enemmän ongelmia, Focus ST:ssä, vai S40T5:ssa? :wink:
Näistä kahdesta on paha nimetä ongelmallisempaa, tuo toinen on ainakin täysi pommi jo 2.4i-versionakin.. :shock: Traumaattista. :shock: Nyt äkkiä puarikuapille. :eec: :roll:
BMW 318d -09
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
Tomaatti II kirjoitti:Kummassakohan on enemmän ongelmia, Focus ST:ssä, vai S40T5:ssa? :wink:
Kävin tuossa kerran paikallisessa Foordiliikkeessä koeistumassa tuon Focus ST:n :oops: (selitys: olin hakemassa äitimuorin Escrotiin osia). Onhan siinä Recaron penkit ja kaikki mutta yksi yksityiskohta ei sopinut ns. "urheilullisempaan" autoon ollenkaan – vaihdekepissä ei ole sivusuunnassa mitään pykälää viitos-kuutosen ja pakin kohdan välillä. :shock: Eli kyseessä oli normaali levennetty H-kaavio, pakki oikealla alhaalla. Kun neloselta vaihtaa viitoselle, pitää olla tosissaan tarkkana, että viitosen kohta löytyy.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Jarno.V kirjoitti:
kardaani kirjoitti:Ai niin volvossa on mennyt kahden ja puolen vuoden aikana kaksi akkua-kolmas siis jo nokalla. Mistä tuo kertoo?
Että ardiccia on käytetty? :lol:
Vai menikö ne tuon virtalukon takia tyhjiksi ja hajalle?
Virtalukko uusittu jo reilu vuosi sitten ja ardicia ei käytetä juuri lainkaan-auto on tallissa.

Nyt tuli vikailmoituksia kaksi kappaletta: ABS/luistonesto vaatii huollon ja jarruassistentti vaatii huollon. Eli luistonesto ei toimi lainkaan. Joskus varoitusvalot sammuu muutamaksi minuutiksi, mutta syttyvät jälleen uudelleen. Sammutuksella ei vaikutusta.

Automaattivaihteisto käsinvaihtoasennossa ei vaihda itsenäisesti alaspäin vaikka nopeus laskee kullekin vaihteelle liian alhaiseksi. Eli 5 pykälä jää päälle vaikka autolla pysähtyy- mutta hyvin jaksaa vääntää 5:llakin paikaltaan. D-asento toimii normaalisti.

Joku kolahtaa kun päästää kaasun ja painaa uudelleen.

Oikealle käännettäessä täristää vasemmasta etureunasta-teki tämän kahdesti tänään oikealle käännettäessä hiljaisesta vauhdista.

Nuo ovat ehkä silti ihan pikkuvikoja-auto kuitenkin toimii ja moottori on todella riski.

Tietäiskö joku noista virheilmoituksista jotain?
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Siis tuliko nuo kaikki yhtäaikaa?
Jos niin tulee mieleen laakerivika, joka täristää ja nopeusanturi sen takia poissa pelistä.
Tosin tuo täristys voi tulla kun rengas ottaa ääriasennossa sisälokariin, rajoittimet kuluvat.
Toisaalta tuo vikavalo voi johtua myös jarrupoljin anturin viasta, koodeistahan tuon näkee mitä herjaa.

Jaa kato muuten ekana että vetarin pultti on tiukalla, eli siis renkaan keskellä se 14mm.
Jos ei kulje niin kromaa se.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Käytetty testerissä-ilmoittaa vikaa takapään abs-antureissa. Kehä voi olla kuulemma irti tai paskainen. Mutta sekään ei olisi vierasta jos abs-keskusyksikkö on viallinen.
Vasemman puolen tärinä ei ole ilmennyt uudelleen oikealle hiljaisesta vauhdista käännettäessä. (huom. ei ollut lähelläkääm ääriasentoa)
Joku kolahtaa kun kaasun päästää ja painaa uudelleen kaasua-kolahtaa joskus kaasua löysätessäkin.
Mutta kyllä täytyy todeta, että D5 vastaa kaasuun kyllä hyvin eikä ole mennyt vikatilaan enää kun saa reippaasti kaasua. Tuntuu siltä, että tietyissä nopeuksissa kun kiihdyttää niin moottori repii autoa.

Alusta on kyllä velton oloinen ja sen huomaa nopeassa ratin käännössä kovemmassa vauhdissa-auto suorastaan huojuu kun paino siirtyy puolelta toiselle. Nyt kun olen volvoa ja mersua enemmän päässyt vertailemaan niin kyllä mersu on selvästi laadukkaampi ja paremmin suunniteltu kokonaisuus. Ainoa seikka jossa volvo haastaa mersun oikeasti lienee ruostumattomuus, turvallisuus, penkki, lumella eteneminen? Nyt ei tule kyllä muuta mieleen-kertokaa jos tulee vielä muuta mieleen niin kumoan väitteenne(ehkä) ja tässä vertaillaan W203:sta ja V70 autoja objektiivisesti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”