Kolmas pohdinnan kohde, Paavo vs. V70 kädenvääntö ?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Kolmas pohdinnan kohde, Paavo vs. V70 kädenvääntö ?

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Laitetaans tännekin, koitin volvolandian sivuilta uumoilla vastausta, mutta siellä on sitä sinisilmäistä omistajaa ja liikaa tietoa, ei löydä kana jyvää.

Kertokaas kokeneemmat ja viisaammat, onko tollanen volle mistään kotosin?
Olen yrittäny aivopestä itteäni mersumiheksi huonolla menestyksellä (rahat ei riitä siihen mitä haluan), mutta jostain hiipi tollanen ja ihastuminen pääs tapahtumaan. Auto ois automaatilla oleva suomituonti, huoltokirjalla, ladattu aika kivalla määrällä varusteita (xenon x2) ja ajettu alta 250tkm.
Mitkä noissa on heikkoja kohtia? Minkä hintasta tollasen pitäminen on? Kallista tietenkin, mutta miten kallista? Nyt ko on ajellu tolla Seat Cordoban TDI:llä, ei omistamisen kulut ole turmioon vieneet, niin jotenkin tuntuu ajatus "mustaan aukkoon" rahan heittämisestä pelottavalta.

Kuinka p*ska toi automaattilaatikko on?

Kertokaa ja päästäkää pahasta.

Pappii...
Viimeksi muokannut SamuliS, 22.1.2008 4:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Olikos nää vielä niitä vw transporttereita?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viat(tomuus)

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Ilmeisemmin.
Lista on pitkä vs. hieman lyhkäsempi.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: Seuraava pohdinnan kohde, Volvo V70 TDI automaatti -98

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

SamuliS kirjoitti:Pappii...
Tai Nokilekaa.....

Kumpikin on päätynyt sedan merusta varmari-volvon kautta 300TDT Mersuun :lol: Kummaa porukkaa :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kyllä kun tuolla volvolandian sivuja selailee, jää kuva että vikaa riittää. Tosin on autojakin paljon maassa, mutta silti..
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Veljelle käytiin tuollainen hakemassa pari kuukautta sitten. Automaatti oli ensin hakusassa mutta niistä kuului sen verran huonoa kokemusta että valinta oli manuaali. Joku yli 10tkm se kai sillä on "vasta" ajellut, ei vikoja ainakaan vielä. Papillahan kokemusta 850 volvosta, sehän on melkein sama laite.

Eli kestävyydestä ei vielä kokemusta näin äkkiä mutta muuten:

+ ihan hyvä ajaa
+ melko hiljainen
+ hyvät penkit
+ melko taloudellinen

- vähän muovinen sisältä
- tuulen suhinoita kuuluu
- hitusen jäykkä ohjaus
- ETUVETO


+- kiva moottori, mutta ei mitenkään hirmu tehokas
+- tilaa on kohtuullisesti mutta hieman voisi olla lisääkin

Ihan kiva auto, jos vaihtoehtona saman hintainen 124 mersu niin aika tiukille menee, Volvo voisi voittaakin jos vetotapa olisi oikea.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Veljelläni noita ollut ja on taksikäytössä; 140 heppaisessa laatikko kestää, 170 heppaisessa on ollut vikoja. Jos nuo hv:t sitten on oikein, muistikuvaani.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Ruoja kirjoitti:Veljelläni noita ollut ja on taksikäytössä; 140 heppaisessa laatikko kestää, 170 heppaisessa on ollut vikoja. Jos nuo hv:t sitten on oikein, muistikuvaani.
Tuota vanhaa koppaa on vaan 140 heppasena, mutta siinäkin on joku laatikko malli heikko :wink:
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Mun käsityksen mukaan tuo laatikko kyllä kestää, varsinkin jos ei rupee pelleileen lastutuksen kanssa
BMW E31 V12
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Pitää yrittää urkkia mikä vm. jne laatikko on heikko.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No sellaista minä taas olen kuullut että noista tuon ikäisistä laatikko usein porsii siinä 300-400tkm kohdalla. Ei siis mikään susi laatikko, mutta kun aika moni noista ehdokkaista oli juuri ~300tkm ajettuja eli remppa olisi ollut kohta edessä. Automaatti kyllä kävisi hyvin tuollaiseen turbotiisseliin, niinkuin aina :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Samuli, osat on aika mukavan hintaisia. Riippuen tietenkin mistä ne ostaa, mutta kuitenkin.

Ajolleen kelvollinen, mutta minä en ottaisi TDI moottorilla olevaa volvoa automaattina. Siitä on paras terä moottorista viety. Tuntuma on minusta kuminauhamainen. Joku voi tykätä, minä en tykännyt. Muutenkin tuo automaattilaatikko, mitä tuossa käytetään on minusta jotenkin "hämärä".
Manuaalina ja vakkarilla höystettynä oli mukava paketti. Tuolla jossain on topicci, jossa on minun kokemukset yms listattuna. Siellä myös huoltojen hintoja yms.
Nyt kun vaihdoin autoa, asetin itselleni ehdon. Mikäli päädyn Volvoon on moottorin oltava D5. Kun katselin hintoja... Päädyin nykyiseen Mersuuni.

Mikäli olet tuollaista ostamassa käytä se kuntotarkastuksessa. Huollot olisi myös hyvä saada selville. Esim pelkkä jakopään huolto maksaa 500 - 1000€ riippuen missä sen tekee. Jos liike on myymässä ja kertovat, että autoon on vaihdettu jakopään osat niin yritä saada selville vaihdettiinko myös vesipumppu. Samassa huollossa pitäisi myös vaihtaa syöttöpumpun remmi ja kiristimet. Mikäli tuo remmi katkeaa, saat autolle hankkia lavetti kyytiä.

En minä halua pelotella, mutta kerron mitä mieltä olen.

Tiisseli on vakiona 140hp.

Lisätään vielä tämä... Auton eri järjestelmien vikakoodit yms pikku tietoa saa auton OBD2 pistokkeesta. Mikäli käytät autoa korjaamolla niin katso sellainen paja, jossa auton voi käyttää piuhan nokassa.

:)

Laitan vielä tuon oman pitkän topicin tähän...
viewtopic.php?t=11101

Oleppa hyvä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

TDI on tosiaan 140hv, ja bensiini moottoreista löytyy ne vapaastihengittävät 140hv, sekä 170hv versiot. Alle -00 vuosimallin 140hv versio on 10-venttiilinen.

Tuo moottorihan on ymmärtääkseni kohtuullisen kestävä. Remmin kun muistaa vaihtaa, joskus sen vesipumpunkin, niin melko pitkälle se kai vaunua kuljettaa. 400-500tkm, ja on ehkä suutin investoinnin aika?

AW:n lootahan dieselissäkin on, ja se kai kestää käyttäjästä riippuen sen, mitä AT-vaihteistot yleensäkin poikittaisen koneen lappiossa.

Alatukivarret, helat, puslat, kallistuksenvakaajan pystytangot, moottorin tukikumit, yms. tulee nopeasti mieleen väljähtävistä paikoista. Irtoavat käsijarrukenkien pinnat, elektroniikka ongelmat (enemmälti kai bensiinimalleissa), Ilmastoinnin pikku häiriöt, jotain pientä takaluukun lukossa...

Etuvetoinen kyllä, mutta varsin mielekäs ajettava! Kunhan mikään paikka ei ole väljänä. Ei noissa mitään aivan kamalaa ole, mutta tietenkin olisi hyvä löytää maltillisesti ajettu hyvä yksilö.

Nivelet ja tukivarretkin on kohtuullisen hintaisia, kun ottaa siniset lasit pois päästä, ja marssii varaosakeskuksesta hakemaan aivan samat osat kuin tiskiltä.
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

tuohon at-lootaan maksaa kuulemman täydellinen korjaussarja 450€ :shock:
ettei niitten laatikoiden korjaaminen nyt aivan mansikoita maksa :wink: jos niikseen tulee.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

190dee kirjoitti:tuohon at-lootaan maksaa kuulemman täydellinen korjaussarja 450€ :shock:
ettei niitten laatikoiden korjaaminen nyt aivan mansikoita maksa :wink: jos niikseen tulee.
Mistäs tollasen sarjan löytää
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jaa, entäpä työt... Minä kun kävin koeajamassa yhden V70:sen niin auton mukana oli lasku jossa oli loppusummana yli 2000€, eikä ollut edes "merkkiliikkeen" huoltolasku. En muista mitä kaikkea ne oli joutuneet tuohon korjaamaan, mutta kallis remppa mikäli olisi omasta lompakosta pitänyt maksaa.

:wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Pappi kirjoitti: Manuaalina ja vakkarilla höystettynä oli mukava paketti.
Onhan se, mutta AT-vaihteiston kanssa siitä vakkarista(kin) nauttii enemmän... Resume. :wink:

100Nm lisää vääntöä, niin on kuminauhakin yllättävän paljon tiukemman oloinen! so far 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nooo nykyinen on AT & Cruisella höystetty 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Pappi kirjoitti:Nooo nykyinen on AT & Cruisella höystetty 8)
Ja Märssssy :!: :lol:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Nuitahan on kahdella eri laatikolla, vanha mallin huomaa pitkästä öljytikusta+tikunputkesta.
Uuden huomaa alhaalla laatikon kyljessä olevasta 10cm muovitikusta.
Raja menee jossain -99, classic on uudemmalla
Vanha on kovempi vaihdoiltaan jne. epämukavampi.
Mutta oman käsityksen mukaan kestää hivenen paremmin mitä uusi. :roll: Kyllä uusikin öljyjä vaihtamalla menee 3-400tkm ajosta riippuen.

Mikähän se 450€ korjaus-sarja on? ikään kuullutkaan :shock:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Jarno.V kirjoitti: Mikähän se 450€ korjaus-sarja on? ikään kuullutkaan :shock:
soitteleppa nurmon autopiste nimiseen firmaan ja kysele sieltä jos haluat tietää enempi, se äijä oli ainakin kuulemma hommannut sellaisen korjaussarjan jostakin helsingin suunnalta. niin ja seinäjeon kertakäyttöautolla maksaa muistaakseni sama korjaussarja noin pyöreesti 2000€ :shock:
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mikäli autolla meinataan kuljettaa isoja ja raskaita kuormia on Volvossa yksi selkeä miinus.

Siinä ei ole vakiona perän tasonsäätöä. Ikävää jos perä kulkee maata viistäen. Mikäli varustelistalla on nivomatic niin sitten tilanne on toinen. Harvoissa vaan on tuo varuste. Harmi sinällään. 850:n vakiojouset eivät oikein riittäneet hevoskopin kanssa. Autoon olisi saanut vetovaunujouset, mutta yksin ajaessa olisi perästä saattanut tulla liian kova.

Näyttää olevan suuria alueellisia eroja noissa laatikkoremonttien hinnoissa. :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Pappi kirjoitti:Näyttää olevan suuria alueellisia eroja noissa laatikkoremonttien hinnoissa. :wink:
niin ja tuo hinta oli vain osille eikä siihen kuulu mitään asennustöitä :wink: kyllä siihen varmaan ainakin tonni tulee hintaa kun sen teettä jossain korjaamolla.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Moro

Itselläni nyt kokemus vm1997/98 V70 Tdi:stä. Auto on toiminut hyvin kilometrejä oli ostaessa takana 181000km nyt vajaa 2 vuotta ajelleena 249000km. Nivelet etupäässä ovat alamittaiset keulanpainoon nähden (n.1090kg) jos ajaa huonommilla teillä saa varautua koiranluiden uusimiseen, alapallonivelten vaihtoon (ei saa erikseen vaan alatukivarsi tulee kaupanpäälle :shock: ) samoin raidetangonpäät ovat kanssa kulutusosia. Sisätilat ovat hyvät (takakontti on pienempi vrt. 124 farmari mutta sisätilat ovat isommat). Penkit todella hyvät istua monipuolisine säätömahdollisuuksineen. Automaattilaatikko ei ole parhaimmasta päästä kestoltaan on ollut jonkun verran ongelmia vetolevyn kiinnityksissä. Hyvä auto jos on vara pitää huolta ja huoltaa asiaankuuluvasti. Kaikenhan saa rikki halutessaan ja huonolla huollolla. Itselläni nyt lastutettuna+ahdot nostettuna ajettu 25000km eikä ongelmia ole suuremmalti ollut, Pitävällä kelillä rivakoissa vedoissa kytkin tykkää antaa periksi ja kaksoismassa vauhtipyörä jyristää, mutta tämähän ei ole auton vika. Hintahaitari noissa todella iso. Jos tulee vielä jotain mieleen mitä en kertonut, kysy ihmeessä vastaan mielelläni jos pystyn auttamaan.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Nokkaremmiäkös noissa muuten piti vahdata jos en nyt väärin muista, kokemusta ei ole kun pikku lenkittelystä, kauhea mekkala ja mitään ei tapahu, penkit oli vulvamaiset. Pomo haukku nuo alimpaan helvettiin ja vaihto.....foorttiin :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kiitos SirHenkka.

Bossille... Nokkaremmihän se on, mitä kannattaa seurata. Eikä tuo huonoa tee jos välillä kurkkaa tuon pumpun remmin koteloon.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Alipainepumputhan paukkuu aina välillä. Vai oliko niissä joku stefa mikä pullahtaa pihalle. Aiheuttaa melkoista naputusta joka lakkaa kun polkaisee kerran pari jarrua. Eihän niitäkään usein mene, mutta tietääpähän jos sattuu vastaan ettei ole välttämättä itse kone mistä ääni kuuluu.
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

eipä kestä pappi. Alipainepumpusta sen verran eli öljy pääsee väärällepuolelle kalvoa ja siitä johtuen naputtaa (ei kuitenkaan tapa autoa) viisaat ovat kertoneet että rupeaa ääntämään n.200000km kohdilla. Nyt kuunneltu naputusta n.50000km vaihdetaan kunhan keretään ja lopetetaan köyhtyminen. Nokkaremmi vaihdellaan 90000km tai 120000km välein ja samalla laitetaan asiaan kuuluvasti vesipumppu,kiristin ja vapaa rulla. tarvittaessa alahihnapyörä värinänvaimentimineen. Ja Bossille riippuu mihin vertaa tapahtuuko mitään vai ei... Hiljaisempikin tosin voisi olla mutta diesel pitää yleensä ääntä ainakin tuon ikäpolven autoissa. Äänieristys ei ole mikään huippu mutta hintalaatu suhde mielestäni kohdallaan.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Saikos tuon alipainepumpun korjattua, vai meneekö vaihtoon kokonaan? Ihan vain siksi sotken topicia kun veljen autossakin se naputtelee :oops: Mittarissa muuten n.260tkm.

Ja äänieristys on minun mielestä aika hyvä, ei nyt huippu mutta hyvä. Moottorin ääni kuuluu vasta kun kiihdyttää ja on mukava vitosen murina.
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

saa sen korjattuakin löytyy muistaakseni jopa ohjeetkin volvolandiasta. Sisältää kuitenkin jousia ym. uloslentävää osaa mutta näppäräsorminen kaveri suoriutuu tehtävästä.Jos kuitenkin päätyy uuteen niin kuulemani mukaan kannattaa ostaa vw:n liikkeeltä uusi on halvempi kuin volvolla. Jostain syystä myös motonet kauppaa transportteriin erihintaista ja erinumerolla olevaa osaa. 50e halvempi kuin volvon vastaava. Tiedä sitten onko käyttöakselin pituudessa eroa luulisin että ei tämä menee jo kyllä mutuiluksi kun ei ole varmaa tietoa en tiedä osaisikos dealer vastata asiaan??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”