Kolmas pohdinnan kohde, Paavo vs. V70 kädenvääntö ?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Hö, eikö kukaan hoksannut mainita artic merkkisestä savukonetta. Siinä on sellanen "vito" kestävyys. Yhden uuden lämmittimen hinnan kun laittaa vuodessa osiin niin toimii...ehkä... hyvällä tuurilla.


Lisäisin vielä muutaman jutun vikalistaa, näitä saattaa tulla eteen:
ilmamassamittari
Hälytin vikoja (lasilanka poikki)
Ovimodulit (ikkunakatkasimet)
Abs ohjausyksikkö
Takalasinpyyhin mekanismi hapettuu jumiin, moottori saattaa myös palaa
Höyrystimen kenno hapettuu puhki
Automaatti ilmastoinnin läppämoottorit hajoilee
Kompura vikoja (magneettikytkin)
Keräin hapettuu puhki
Lämmityslaitteen kennon o-renkaat
Ajovalopyyhkimen moottorit

Ja jotain muuta mitä unohdin mainita.


Mainitaan nyt sekin että S/V70 ei ole huono auto
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kiitokset SirHenkalle lisävalosta.

Ei ole huono auto, tota vika listaa kun lueskelee ja vertaa märssyjen vastaavaan, alkaa Volvo vaikuttamaan "rahamiehen autolta".
Ensimmäinen ehdokki meni, joten kuume laukes. Nyt sitten ettimään seuraavaa yöunen viejää. Kiitos

Onkos näistä ponttoonikylkisistä V70 minkään vertaa kokemusta? Tuntuis että jos vetäis vyötä kireelle, saattais saada sellasen loppuun ajetun pas*an.

Pitäiskö ne kiikarit kääntää takas, väyryseen? Eikös muutama löydy joilla on kokemusta molemmista, kumpi vie enempi yöunta ja ohentaa lompakkoa? Hintahaarukkaa saa venytettyä n. viidentoistakiloeuron tietämille..
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No sanotaan nyt tähänkin oma mielipide vaikka aiheuttaakin varmasti joillekin herneiden kerääntymmistä hengitystiehyeisiin.

Tuollainen vanhempi V70 on siis kova vastus 124:selle, oikeastaan parempikin joiltain osin.Vetotapa on tosin minun makuun aivan väärä mutta muuten...Mutta väykkyyn verrattuna se ei pärjää, varsinkaan matkaajelussa. No onhan hintakin pikkusen Volvoa isompi jos kunnollisen haluaa. Tuollaisesta uudemmasta ponttooni Volvosta ei kyllä kokemusta, mutta luulisi sen olevan sitten taas väykyn kanssa kova kilpailija :roll:
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ei noita vikoja joka volvossa ole. Aika harvassa kun katsoo paljonko autoja on liikenteessä. Noita kun työkseen korjaa niin näkee vain sen toisen puolen.

Eka 70 vs. "välikoppa" verrattaessa näppituntuma on että välikoppasessa on enemmän vikoja. Koneista sen verran että volvon oma D5 on hyvä kone. Kone tuli välikoppaseen vm 2001->
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Pappi tossa raotti verhoa ja taitaa olla ettei kaks dalmatialaista, lapsi rattaineen ja aikuisten vkl kamat taida sovussa mahtua V70?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mikäli haluat matkustaa mukavasti, pahasti eppäilen tilojen riittävyyttä.
Käy nimittäin tuo S124 myös pieneksi kun mukaan otetaan saksanpaimenkoira, pari kissaa, + tavarat.

Tuohon kun lisätään mahdollinen jälkikasvu niin joutuuko tässä hankkimaan "tilauton" :x Jee jee...

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:eec: Älä vaan väykkyä...nehän on ihan p*skoja... 8)

nimim. ei väykyn omistus aikana vielä mitään ongelmaa...*kopkop*
BMW E31 V12
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

ponttoonikylkiseen volvoon on tullut aika paljon parannuksia. Halvempaa ajoa varmasti mersulla, minulla tilanteen ratkaisi aika pitkälle se kun mersuun (124 farmari) ei sovi lasten istuin selkä menosuuntaan kuskin penkin taakse. En viitsi ajaa montaakaan kilometriä polvet suussa, nyt tällä hetkellä taas sopisi matkustamaan kun molemmat lapset matkustaa kasvot menosuuntaan korokkeilla, toukokuussa sitten taas olisi ahdasta kun tulee kolmas. Vito 500tkm:lle et olisi paljastanu ardicin huonoutta... menee kokolailla katu-uskottavuus volvosta. Onneksi omassa v70:ssä ei ole moista lelua riesana. Volvolle piste korista (sinkitty) ei ruostu niin arasti. Itse ajan paljon 5-tietä ja 23-tietä jotka suolattu suolaamisen ilosta koko ajan, ja kori ei ainakaan vielä ole ruennut pykimään. Ei pahemmin kyllä kotipäällikön 124 mersussakaan (pestään 2 kertaa viikkoon) joten näillä mennään ainakin toistaiseksi. Molemmissa merkeissä on hyvät ja huonot puolensa (Volvo ja MB) Mersua arvostan sen luotettavuuden ja kestämisen takia.
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Pappi kirjoitti:Mikäli haluat matkustaa mukavasti, pahasti eppäilen tilojen riittävyyttä.
Käy nimittäin tuo S124 myös pieneksi kun mukaan otetaan saksanpaimenkoira, pari kissaa, + tavarat.

Tuohon kun lisätään mahdollinen jälkikasvu niin joutuuko tässä hankkimaan "tilauton" :x Jee jee...

:)
Pappihan voisi ostaa heinävedeltä sellaisen mustan suksiboxin 124 farkkuun... Taas sopii enempi tavaraa...Voidaan vaikka katsella sitä tarkemmin jos tulet lomilla/vapailla käymään. Mennään älypajalle päiväksi hankaamaan autoihin kiiltoa...
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

SirHenkka kirjoitti:...Vito 500tkm:lle et olisi paljastanu ardicin huonoutta... menee kokolailla katu-uskottavuus volvosta. Onneksi omassa v70:ssä ei ole moista lelua riesana...
Pakkohan se oli :D . Articin viat johtuu pitkälti siitä että ajetaan lyhyttä ajoa ja lisälämmitin ei kerkeä kunnolla lämpenemään, karstottuu. Lisäksi näitäkin on ollut että lämmitin on käynyt(lisälämmitin tilassa) vaikkapa 300 tuntia ilman että autonomistaja on sitä huomannut. Automaatti lämmitys kannattaa kytkeä irti (lämmittimen D+ johto)

Vitossa V70 -98 artic on toiminut hyvin 8)
Kaksi talvea käytetty, eikä ole ollut mitään vikaa :roll: vielä
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Noita Volvojakin saattaisi jostain ehkäpä löytyä jopa koeajettavaksi, maybe? :lol:

Väykyssä on kyllä pituus-suunnassa enemmän tilaa kuin missään V70:ssä koskaan tänäpäivänä milloinkaan!
Yhtälailla ihmisille tai turvaistuimille takapenkillä, kuin myös vaunuille ja reporankana makaaville dalmiksille peräkontin puolella.

Lisäksi kaikki Väyryseen liittyvät vikakertomukset yms. ovat täyttä tarua, kuten eskimot ja viikingitkin! :ope:

No, joko on kumpaakin testattu? 8)
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Kirjoitinkin 124 korisesta farmarista ja 1998 v70 volvosta koska helppo vertailla. Molemmat löytyy samasta osoitteesta. Väyrystä ei ole varaa ostaa kuin korkeintaan 200d ja sekin 560000km ajettuna joten en näe järkeä omalla kohdalla vaihtaa siihen. Onko farkkuväyrynen todella niin paljon suurempi sisätiloiltaan?? Sedan ei ainakaan ole koska sellainen löytyy isältäni ja on ollut lainassa muutamaan kertaan sama vaiva on sisätiloissa kuin 124 korissa. :shock:
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Koeajoa pitää alkaa tiirailemaan molemmista. Oliskohan pks V70/väyrysen omistajia jotka kahvia/korvausta vastaan esittelis autoaan?

Edit. Mikä on totuus väyrysestä? Tuntuu tarinoiden perusteella olevan silkkoa...
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Onhan noita kaikenlaisia tullut testailtua.



Kuva

Tuossa korimallissa on etupenkkiläisen annettava hieman Väykky-kuskia enemmän myöten, kun laitetaan selkä menosuuntaan sijoitettava lastenistuin takapenkille.

Ja sieltä farmari Väykyn takakontista löytyy siis pituus-suunnassa jonkin verran enemmän tilaa. Väykyssä joutuu laittamaan lastenvaunuissa jarrun päälle, kun taas Volvossa samat Emmaljungat pitää kammeta kuormaverhokasettia vasten niin, että toisen pään pyörät ovat ilmassa.

Mahtuuhan toki Volvoonkin melko hyvin tavaraa, että ei sillä. Ja hieno auto sekin on päästellä, kertakaikkiaan! :D

Tommonen -00 2.5T AT Classic oli joskus itellä...
Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Noita muksujen jakkaroitahan on tietenkin monenlaisia.
Tässä on yksi huono kuva Paavon takapenkin suunnalta...

Kuva

Apukuskin puolella takana matkustaa 4kk ikäinen sikaniska poika, ja kuljettajan takana 3v7kk ikäinen GTi-tyttö. Isompi Mega-Beibe matkustaa monesti tuolla heidän välissä, ihan kohtuu mukavastikin.

Etupenkit saa silti säätää varsin leppoisaan asentoon. Kuten kuvista voi huonosti päätelläkin...

Kuva
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Nimenomaan takakontissa on mersuissa enempi tilaa kuin volvoissa. 124 ronttiinkin menee lastenvaunut heittämällä aivan sama miten perin. Volvoon ne joutuu asettelemaan (ei onneksi tarvitse ottaa pyöriä irti) Hyvin kuitenkin on sovittu reissuamaan 2 lasta 2 aikuista ja viikon tavarat. SamuliS Voithan sinä käydä vertailemassa ko. autoja liikkeissäkin uskoisin että niitä etelässä on ja varmaan avuliaasti myyjät esittelee ja antaa vertailla molempia merkkejä. Mielestäni väyrysen on pakko olla laadukkaampi kuin volvo koska maksaakin se enempi jossain sen hinnan on pakko näkyä. Olen edelleen sitä mieltä että väykyt ovat paljon hiljaisempia maantiellä kuin volvot. Kyllä se näkyy Paavo olevan iso auto, samalla lailla meilläkin mentiin volvolla. Kai se rahapussin paksuus loppuenlopuksi määrää kummanko ottaa volvon vai mersun.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

SamuliS kirjoitti: Edit. Mikä on totuus väyrysestä? Tuntuu tarinoiden perusteella olevan silkkoa...
Tarinoita on monia, niin Väyrysistä kuin Volvoistakin. Vähemmän niitä kehuja lisäksi kirjoitellaan, tai muistetaan. :)

Ehdottomasti koeajoille, ja istuimet mukaan! Sillä se asia alkaa parhaiten selvitä. :D
Viimeksi muokannut Tomaatti II, 17.1.2008 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hiukan OT mutta aikanaan omistin Audi 80:sen. Sain sen kontin pohjalle räsymaton, joka on kulkeutunut näihin päiviin asti. Nakkasin sen eilen sitten mersun konttiin. Jestas, tuossa on 2 x syvempi kontin pohja pituus-suunnassa kuin audissa. Ainoa harmittava seikka kontin käytännöllisyyden puolesta on takalasin muoto. Volvon pysty perä antaa konttiin tilaa paremmin esim koirahäkille, kuin s124:sen luiskan mallinen takalasi.

End of OT.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

SirHenkka kirjoitti: Volvolle piste korista (sinkitty) ei ruostu niin arasti. .
Eikä varsinkaan takaluukku, seon lasikuitua. :idea:

Itsekin noita korjanneena ehkä kuiten itselle ostaisin "välikoppasen", eli 285:en. Onhan se nyt sata kertaa mukavampia ja hiljasempi, joitain pieniä ropleemia siinäkin esim. mittaristo kallis(tosin korjattavissa).
ABS boksi ongelmia taas ei ole siinä. Ja alapallotki saa erikseen.
D5 kone siihen vielä ja manuaaliloota niin ihan kauheita ylläreitä tuskin tulee. Jarruletkuja+niveliä menee mut koneet on lujia, pumput kestää dieseleissä ja kori. Artic taas on luku sinänsä..
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Jarno.V kirjoitti:
SirHenkka kirjoitti: Volvolle piste korista (sinkitty) ei ruostu niin arasti. .
Eikä varsinkaan takaluukku, seon lasikuitua. :idea:

Itsekin noita korjanneena ehkä kuiten itselle ostaisin "välikoppasen", eli 285:en. Onhan se nyt sata kertaa mukavampia ja hiljasempi, joitain pieniä ropleemia siinäkin esim. mittaristo kallis(tosin korjattavissa).
ABS boksi ongelmia taas ei ole siinä. Ja alapallotki saa erikseen.
D5 kone siihen vielä ja manuaaliloota niin ihan kauheita ylläreitä tuskin tulee. Jarruletkuja+niveliä menee mut koneet on lujia, pumput kestää dieseleissä ja kori. Artic taas on luku sinänsä..
tuosta lasikuituisuudesta olen hieman erimieltä tai sitten peli ei ole rehellistä varkaudessa liikkuu yksi v70 josta korjattu takaluukkua ja se on alkanut ruostumaan.... :shock:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kuten myös itsekin olen muutamissa huomannut komiasti ruostetta takalasin ja luukun välisessä saumassa. Taannoin pesin erästä farkku Volvoa ja tuosta kyseisestä saumasta valui pitkään pesun jälkeen rapavettä. Volvolandian sivuilta kun lukee niin moni on puhdistanut tuon sauman ja täyttänyt sen jollain liimamassalla... Tämä kyseinen auto oli vanhempaa mallia. Ei tätä ns "välikoppaa".

:roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Niin siis välikoppasessa, ponttoonikyljessä eli 285:sessa on lasikuitua, vanhassa romussa peltiä. Jossa myös on ongelma kun rek.kilven ylämuovi vuotaa ja sähköt luukussa+luukku happamoituu :roll:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

"Ponttoonikylki - Välikoppa - 285" Rakkaalla lapsella monta nimeä :happy:

Kohta tätä välikoppaa taitaa olla aika mukavasti saatavilla kun uuden mallin myynti saadaan kunnolla käyntiin. Vai onkohan tuon toimitusaika niin pitkä ettei niitä vielä paljoa liikenteessä näy.

:?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Väykky tottakai.
Ja jos tulee toimeen hieman vanhemmalla niin mielellään EI cdi-mallia. :lol: Niissähän tuota tuntuu olevan kaikenlaista.

nm. 35tkm ilman rehellistä vikaa. :D Muutenhan olen omaa väykkyä kovastikkin laitellut. :D

Ari66 vois tähän tempassa muutaman faktan. :D Taitaa olla foorumilaisista se joka on eniten väyrysellä ajellut.
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

mulla on välikopan v70 ja s124. volvo on hiljainen, mukava ja hajuton. mersu on aika paljon vanhempi ja erilainen. tavaratila on mersussa pitempi kuin volvossa, mikä oli pienoinen yllätys.

v70 on bensiinimoottorilla ja automaatilla. ei varsinainen raketti ja soppa maistuu niin kuin terveelle autolle kuuluukin. huonoja puolia on ihmeelliset sähköilmiöt, kuten keskuslukon toimimattomuus ja hälyttimen yliherkkyys. olen buutannut auton peräkontista muutaman kerran irroittamalla akkukaapelin. koiranluita, polttimoita, jakopään osia, jarruosia eteen ja taakse, tukivarsia, raidetankoja, renkaita vaihtamalla 10tkm vuosittainen ajosuorite menee ilman sen suurempia huoltoja. ei voi kuin valittaa :lol:

s124. mukava ajaa. kuutonen uhkuu dieselvoimaa ja auto on Mersu. kuitenkin jääkaljama kelillä pimeässä, pakkaan perheen mielummin volvoon ja jätän mersun pihalle. väyrysellä tilanne vois olla toisin.

kannattaa ostaa auto alle 100tkm ajettuna tai sitten vähintään 250tkm rullanneena. 100-200tkm uusitaan alustaa eka kerran ja 250tkm ajetussa kierros on käyty jo läpi.
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Jarno.V kirjoitti:Niin siis välikoppasessa, ponttoonikyljessä eli 285:sessa on lasikuitua, vanhassa romussa peltiä. Jossa myös on ongelma kun rek.kilven ylämuovi vuotaa ja sähköt luukussa+luukku happamoituu :roll:
no jopas oli asiallinen kommentti vanhassa romussa peltiä...1997-2000 siis ovat vanhoja romuja?? Tietty asia on täysin riippuvainen lompakon paksuudesta mitä pitää romuna ja mitä ei. Itselläni ei ole varaa arvostella toisen autoa romuksi ja omaakin yritän pitää hyvin että säilyisi pitkään ja hyvänä.
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Volvoa tekee kyllä mieli, mutta realismi (tilan tarve) taitaa kääntää kelkan vanhempaan väyryseen. Onkos 290 "uudempaa" tekniikkaa kuin 300 turbo?

Noh, onneks on "armonaikaa" toukokuuhun asti, ellei jätkä päätä tulla ennen aikojaan.

Autoliikkestä täytyy mennä kattelemaan, ajatuksena jonkun omistajan autoon ois mielenkiintoisempaa tutustua, omistaja tuuppaa olemaan rehellisempi huonojen puolien kertomisessa.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

SirHenkka kirjoitti:no jopas oli asiallinen kommentti vanhassa romussa peltiä...1997-2000 siis ovat vanhoja romuja?? Tietty asia on täysin riippuvainen lompakon paksuudesta mitä pitää romuna ja mitä ei. Itselläni ei ole varaa arvostella toisen autoa romuksi ja omaakin yritän pitää hyvin että säilyisi pitkään ja hyvänä.
Heh.. no ei tartte nuin kirjaimellisesti ottaa, ei mulla varaa ole pitää vanhakoppastakaan ja mulle on ihan se ja sama miksi joku tuota mun omaa ruoskaa nimittelee :lol:

Tarpeeksi kun nuita korjaa niin alkaa rapiseen kaikenlainen statusarvo miltä vain rolls-roycelta. :roll:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarpeeksi kun nuita korjaa niin alkaa rapiseen kaikenlainen statusarvo miltä vain rolls-roycelta.
Näinpä.
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Voiko nää olla näin halpoja?

edit, näemmä.
Pitääki kääntää katse ruotsiin.
Viimeksi muokannut SamuliS, 19.1.2008 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”