Tiileriparka :(

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä ole vesivahinkoja ollut näissä meidän felluissa, en tiedä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jnz kirjoitti:Naapurin papalla on tollanen 1.9D feliizia vm. 2000. Ihmetteli kun vesi tulee kuskin jalkatilaan jostain. Tutkittiin asiaa eikä oikein löydetty vuotokohtaa. Epäili että tulisi tuulilasin välistä, mutta ei oikein mun mielestä natsannut. Verhoilumattokin oli kuiva jalkatilassa. Itse epäilin että vesi tulis jostain oven sisältä. Onko tiilerillä kokemuksia vastaavasta?
Tuulilasin alareunasta ovat ikävän hanakoita ruostumaan, pappa on oikeillä jäljillä. Lisää kokemuksia ja ehdotuksia vois kysellä vaikka tuolta:
Skoda-forum
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Eihän näissä ole samaa kuin nelos golhvi pohjaisissa eli pyyhinmoottori ei hajoa vaan pyyhkijöiden vivuston akseli jumittaa/hapettuu reikäänsä lopulta niin ettei käänny isoimman koon knipexeilläkään :shock:
sulake tosin harvoin palaa ennenkuin moottori.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvä muistutus, Jarno. Vivusto kuitenkin liikkui ihan hyvin.

Itse asiassa vilkaisin sulaketta polttavan moottorin sisään ja vikakin näkyi selvästi - kolmesta metalliliuskasta jotka painavat liukulevyyn yksi oli kulunut ja lopen tökännyt sekä kääntynyt mutkalle.
:arrow: virrat suoraan maihin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Äitimuorin Felicia katsastettu eilen.
Suullinen huomautus tuli toisesta palaneesta rekisterivalon polttimosta, ei muuta maininnan arvoista.
Siltäpä tuo on tuntunutkin että katsastuskunnossa on siltään, ja muutenkin kunnossa.

Omassa vihreässä pakoputki tuntuu pörisevän, taidan antaa sen katketa niin näkee selvästi missä kohtaa vika on :idea: tuskin se pohjasta mitään hajottaa lähtiessään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Sopivasti kun katkee siitä taka-akselin ylityksestä niin takimmainen pönttö nousee pystyyn ja tulee takakontin pohjasta läpi :lol: Nimimerkillä 2 kertaa tuosta kohti korjattu 8)

Minulla ei tullut pohjasta läpi, mutta piti aika miehekkään kolinan. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pikku huoltoa omaan vihreään.
Vaihteistoöljyillä tuli 60tkm täyteen joten vaihtoon; VS200 ulos ja Castrol ATF dexron III tilalle.
Samalla sormenpään kokoisen reiän hitsaus pakoputkesta ja takapyöränlaakerien kiristys sekä rengaspaineiden ja alustan tarkastukset.
Puhaltimen moottorin rasvaus, tuppaa ykkösellä kitisemään joskus.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Huomasinpa että isomman akun asennuksessa vihreään on käynyt pikku viba ja akku painaa lämmityslaitteen letkun osin linttaan.
Akku on nyt siirretty sivuun pois letkua tukkimasta.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Akkuhan on toiminut lämmönsäätö venttiilinä
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

piku kirjoitti:Akkuhan on toiminut lämmönsäätö venttiilinä
Nimenomaan :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Monessa pirssissä ei olekaan 74 ampeeritunnin hanaa lämmityslaitteessa :lol:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Täytyy sanoa että eukolla on sokota oktavia vuosimallia 2000 ja se kyllä pesee mersut mennentullen, nooo, ei ehkä mukavuudessa mutta auto on varma ja toimii aina.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ettei pääsisi meiltä feliciat loppumaan ostin yhden lisää, foorumilainen pappi kun omaansa kauppaili.
Auto joko tulee pojalle ajoon jahka hän saa ajokortin tai sitten yksi näistä rotteloista tulee myyntiin.
Tämä rivi siis löytyy pihasta, -96, -97, -98, -99:
Kuva
Vasemmanpuoleinen on em. uusin tuttavuus, 295000 ajettu -96 ja tietysti 2+3 paku.
Hyvähän tuo oli ajaa
(ja tässä verrataan toisiin samanmoisiin, ei ässämersuun)
ja alustaltaan jämäkämpi kuin minun työmatka-ajossa pehmittämä :shock: vihreä -97.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

dealer kirjoitti:Ettei pääsisi meiltä feliciat loppumaan ostin yhden lisää,
Ööö et oo niiku apua hakenu tuohon ongelmaasi :?: :lol: :lol:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Oon kuullu sanottavan että saabismi on sairautta, mikähän tämä Skoda- fetissi sitten on ? :nocando:


Omien kokemusten perusteella skoodat on olleet hyvin vähävikaisia, isompaa remppaa ei juuri ole ollut. Ei ole siis omakohtaisia kokemuksia vaan tutuilla on pari skoodaa, oiskohan nelivuotias octavia ja vähän vanhempi faabia.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ööö et oo niiku apua hakenu tuohon ongelmaasi
saabismi on sairautta, mikähän tämä Skoda- fetissi sitten on ?
En uskaltanu edellisessä viestissä kertoa että yks keulakolaroitu -99 diesel combi felicia on kans tulossa pihaan, kauniiden sanojenne 8) rohkaisemana tuon tämänkin julki.
Siihen tarvitaan konepelti, syyläri ym. mitä löytyy varaosaromusta ... ans kattoo joutuuko ajan kans kasaamaan ihan liikennekelpoisen kulkineen.
Luultavasti ei, varaosiksi vaan...
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Ei se ole ongelma :!:

Tuo on ammattitaitoa. :wink: (ja laskutaitoa tulot-menot= millä ajetaan) :ope:

Jos noin toimisin itsekin: ajaisin 90-luvun alun Toyota Corollalla :pappa:

Jos osaa ja on hyvät tilat (ilmaiset) korjata niin voi ajaa vaikka Ladalla, tai vanhalla Saabilla. :oops: :oops: :oops:

Olisin varmaankin toista mieltä tästäkin, jos ainut korjauspaikka minullakin olisi kerrostalon parkkipaikka ja työkaluna Bilteman jakoavain.




Omaa= vuokrattua auton säilytys/ korjaustilaa, mahdollisuus työpaikan tilojen ja testerien käyttöön + 18 vuoden työkokemus monimerkkikorjaamoilla :hihihi: <-- kerrostaloissa asuville (Ei dealerille)
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mikä h*lvetin pöpö näitä ihan tolkun miehiä riivaa? :nocando:

Tiilerillä on Sokotaa kohta komppanian liikekannallepanoon ja toisaalta olen saanut selville, että Wuokilalla on Talpotteja kehä kolmosen ruuhkauttamiseksi asti
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Fenton kirjoitti:Wuokilalla on Talpotteja kehä kolmosen ruuhkauttamiseksi asti
No siihenhän riittää yksi kappale, kunhan kuski on tilanteen tasalla ja osaa vaihtaa kaistaa jatkuvasti. :D
Ja ennenkuin joku herneilee, nii kerron että mullaki on ollu polpotteja alla, ihan mainioita käyttöautoja jos vähän pysyy työkalut kädessä :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

dealer kirjoitti:Ettei pääsisi meiltä feliciat loppumaan ostin yhden lisää, foorumilainen pappi kun omaansa kauppaili.Hyvähän tuo oli ajaa
(ja tässä verrataan toisiin samanmoisiin, ei ässämersuun)
ja alustaltaan jämäkämpi kuin minun työmatka-ajossa pehmittämä :shock: vihreä -97.
Mieluummin hyvään kotiin kuin hunningolle... Oma kokemus tuosta Skodasta oli vain positiivinen. Yhtään kertaa ei tullut tunnetta "että tympäsee ajaa". Kuluneen vuoden aikana tuskin olisin halvemmalla ajanut. Yhteistä matkaa tuli noin 14 tuhatta?

Olisipa joka autossa huoltokirja yhtä hyvin täytetty kuin tuossa minulla olleessa oli. Siitä olisi saanut vaikka hyvän päiväkirjan. :)

Onneksi auto jäi "lähipiiriin", pääsee aina kahtomaan silloin tällöin miten sokota jakselee 8)

ONNEA NYT UUDELLE AUTOLLESI, TURVALLISIA JA ENNENKAIKKEA LÄMPIMIÄ KILOMETREJÄ! :wink:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Pappi kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ettei pääsisi meiltä feliciat loppumaan ostin yhden lisää, foorumilainen pappi kun omaansa kauppaili.Hyvähän tuo oli ajaa
(ja tässä verrataan toisiin samanmoisiin, ei ässämersuun)
ja alustaltaan jämäkämpi kuin minun työmatka-ajossa pehmittämä :shock: vihreä -97.
Mieluummin hyvään kotiin kuin hunningolle... Oma kokemus tuosta Skodasta oli vain positiivinen. Yhtään kertaa ei tullut tunnetta "että tympäsee ajaa". Kuluneen vuoden aikana tuskin olisin halvemmalla ajanut. Yhteistä matkaa tuli noin 14 tuhatta?

Olisipa joka autossa huoltokirja yhtä hyvin täytetty kuin tuossa minulla olleessa oli. Siitä olisi saanut vaikka hyvän päiväkirjan. :)

Onneksi auto jäi "lähipiiriin", pääsee aina kahtomaan silloin tällöin miten sokota jakselee 8)

ONNEA NYT UUDELLE AUTOLLESI, TURVALLISIA JA ENNENKAIKKEA LÄMPIMIÄ KILOMETREJÄ! :wink:
Miksi ihmiset luopuvat aina parhaimmasta, taloudellisemmasta ja vähävikaisimmasta autostaan?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Meillä muuttui tuo autotilanne ja vaimoni halusi tuolla minun topicissa esitellyn Accordin omaan ajoon. Tilanteet muuttuu :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä jäänytkään tämä skoda meidän pihaan vaan sen haki tänään omakseen henkilö jolle sitä ehdottelin jo aiemmin.
Aiemmin mainitsemani keulakolaroitu felicia jää hänelle varaosa-autoksi.
Minulle ja papille jäi tästä "projektista" joulumieli, tarkemmin en viitsi selittää :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

dealer kirjoitti:Minulle ja papille jäi tästä "projektista" joulumieli, tarkemmin en viitsi selittää :D
Näin teki, hyvä mieli... Näin joulun alla :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olin tänään kyytimässä äitimuoria Ylivieskaan ja jouduin odottelemaan häntä muutaman tunnin. Päätin kuluttaa aikaa korjaamolla sinisen skodan parissa.
Elokuun öljynvaihdosta oli ajettu noin 7000 km joten huoltopuoleen ei tarvinnut kajota, öljyt kun on ollut tapana vaihtaa 10tkm välein.
Tarkistelin sentään moottoriöljyn määrän ja muut nestetasot, polttimot, rengaspaineet.
Sisävaloon vaihdoin 10w polttimon viisiwattisen tilalle.

Jonkinasteinen ei-asiaankuuluva levottomuus huonolla lumipinnalla oli havaittu ja tutkin alustan välykset.
Eipä siellä mitään löytynyt joten tarkastin aurauksen; 5 milliä.
Voi voi, siispä säätämään nollan paikkeille. Toivottavasti auttoi, nyt ei ollut sellaisia kelejä että olisi tuoreeltaan voinut päätellä jotain.

Takapään kolinaan löytyi syy iskarin yläpään mutterin löysyydestä.
Edellisen omistajan virhe, hänhän oli itse vaihtanut tähän iskarit ja jouset.
Toisaalta taisin jo kerran aiemmin kiristää samaa mutteria :?

Asentelin myös sisätilapistokkeen, joutilas lämmitin oli sopivasti olemassa.

Iltasella kävin kauppareissun samaisella Skodalla, marketista tullessa huomasin parkkipaikalla valkoisen Transporterin pelti pystyssä.
Vierellä oli vanha Mondeo poikittain käynnissä ja autojen välissä nainen ja mies keskustelemassa.
Nostelin tavarat autooni. Mies nousi Mondeoon ja lähti.
Muutamat ajoivat ohi katsellen ja kai miettien mitä ilmeisen pulassa oleva autoilija mahtaisi seuraavaksi tehdä.

Kävelin volkkarin luo ja kysyin naiselta jolla oli käynnistyskaapelit kädessä tarvitsisiko hän apua; kuulemma kyllä, virta autosta lopussa.
Mondeon mies oli neuvonut että kannattaa sitten sammuttaa auto josta antaa virtaa ja lähtenyt pois. Oli varmaankin kiire.
Minä ajoin skodan volkkarin viereen, avasin pellin, kytkin kaapelit ja odottelin hetken auto käynnissä.
Sitten käynnistin volkkarin, purin kaapelit irti ja annoin omistajalle, laitoin autojen pellit kiinni ja totesin että kannattaisi tarkistaa akku ja laturi ennen seuraavaa kauppareissua.

Rouva totesi että on hienoa kun löytyy vielä ihmisiä jotka haluavat ja joutavat auttamaan.
Olen ihan samaa mieltä ja jäi tietysti hyvä mieli minullekin.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

No siinähä tuli vuoden hyvä työ tehtyä :wink:
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dealer kirjoitti:
Rouva totesi että on hienoa kun löytyy vielä ihmisiä jotka haluavat ja joutavat auttamaan.
Olen ihan samaa mieltä ja jäi tietysti hyvä mieli minullekin.
Juu niin...mäkin oon juotuna antaa virtaa hiukka isommalle kalustolle tässä 1kk:n sisään :mrgreen: kun oon kurvannu rekkaparkkiin aamusella niin just kun saanu auton sammutettua on tultu kysyy saiskos virtaa kun webasto syöny akut tyhjäks :mrgreen: oon kilttinä antanu virtaa :D
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mää en oo virtasta joutunu antaan, mutta useampia autoja oon tällä viikolla auttanu hangesta matkaa. :D
Terveisiä vaan täältä suomen lumisimmasta kaupungista :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
*******
Viestit: 2068
Liittynyt: 16.12.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja ******* »

Hienoa dealer 8) !
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti: Mies nousi Mondeoon ja lähti
WTF ??? Kaapeli oli naisella kuitenkin. Olisiko olleet mondeoon epäsopivalla liittimellä tai jännite 6 tai 24V mondeossa???

No, tietääpä ettei mene konepelti pystyssä olevalle mondeokuskille tarjoamaan kaapeleita, mulla kun ne on tavallista mallia ja 12V sähköjärjestelmä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”