Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

dealer kirjoitti:Tehtiin kai vuototesti paineistamalla eikä pelkästään huoltolaitteella :?:
Ei tehty. Paikallisella huoltoasemalla ei ollut siihen mahdollisuutta. Mikäli aineet jostain syystä eivät pysy järjestelmässä niin pitänee varata aika tuonne: http://www.agrihuoltokinnunen.fi/ Ainoa korjaamo, jossa tiedän tuon vuototestin teon onnistuvan näillä kulmilla. EIkä tuosta firmasta ole huonoa sanottavaa kuulunut,

Mukavoo oli ajjaa viikonlopun reissu kun auton sisätilat pysyivät viileinä.

:)
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mikä helle viikonloppuna siellä teillä päin on ollut :shock:
minä kun olen joutunut ajaa lämmitys päällä ettei vanhoja luita kolota :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

xr kirjoitti:minä kun olen joutunut ajaa lämmitys päällä ettei vanhoja luita kolota
Sama täällä, lämmitystä on tarvinnut autossa viime päivinä :shock:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mitä lie kuumia aaltoja ollut, mutta reissuun lähtiessä laitoin 22 astetta pyynniksi ja puhalluksen automaatille. Ei tarvinnut roplata lämmitykselle tai viilennykselle kun automatiikka huolehti kabiinin tasalämpöisyydestä. Kyllä se kävi viilennyksellä välillä. Sateella tuo ilmastointi on kyllä hyvä kun kuivattaa sisäilmaa.

Aamulla aateltiin vaihtaa takaiskarit piharemonttina. Iskareiden yläpäät saatiin nätisti irti mutta alapään pultit jäivät aukaisematta. Ei ollut mahdollisuutta lämmittää mutteria auki, joten jätettiin ne pisimmät jatkovarret käyttämättä. Pitänee käydä semmosessa paikassa vaihtohommissa, jossa on tarvittavat välineet + nosturi käytössä.

Iskunvaimennintestin mukaan takaiskunvaimentimet ovat 74%:set, mutta ajomukavuus on jotain toista... Kuormajuoset ja parhaat päivänsä nähneet nivot ei ole ihan parhain yhdistelmä.

Tässä yhteydessä lähtee nuo Nivot mäkeen ja tilalle tulee normaalit kaasuiskunvaimentimet.
Viimeksi muokannut Pappi, 03.6.2012 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

dealer kirjoitti:
xr kirjoitti:minä kun olen joutunut ajaa lämmitys päällä ettei vanhoja luita kolota
Sama täällä, lämmitystä on tarvinnut autossa viime päivinä :shock:
Elä huoli, paistaa se päivä vielä joskus skodamiehellekin :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tuli taas käytyä täällä topicilla "kylässä". Ei ole Vollet vaihtuneet ja hyvä niin että ovat olleet mieleiset :)

Velipoika on myös nykyään Volvisti samanmoisella V70llä. Siinä tais olla se 20V -mallinen moottori. Sitten kuulema hankki vielä toisenkin samanlaisen :o -katson sen jo harrastajaksi :!:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi vaihtaa punaiseen takaiskunvaimentajat.

Taakse tuli Motonetin TRW:t.
VRCF:n FAQ osiossa kerrotaan ohjeessa, että nivojen poiston yhteydessä pitää vaihtaa yläpäät. Ainoa ero yläpäissä on tuo yläpuolella olevan kumin paksuus. Reiän halkaisija on molemmissa sama 13mm. Liekkö tuo paksuus sitten ratkaiseva tekijä. En tiedä.

Kuva

Vasemmalla "normaalin" iskunvaimentajan yläpää.
Kuva

Vaihdoin nuo yläpäät kun tuli hankittua "bolt on" paketti. Alapäiden mutterit menivät vaihtoon, kumpikin oli pikkusen muljaantunut. Ei viittinyt enää riskeerata. Nyt on vaan sitten hyllyssä kahdet joutilaat yläpäät...

:)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuli hommattua Bilteman Cyklo kopio ja siihen pari sarjaa laikkoja. Varalle Bilteman omat ja Sonaxin oranssit...

:)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Räksän poikaset eivät vielä ole oppineet p*skomaan autojen päälle, mutta kyllä se varmaan periytyy jossain vaiheessa.

Loman loppupuolella on aikaa vähän omille hommille, joten Mustan kimppuun.

Tänään tuli pestyä nuo penkit satulasaippualla ja rasvattua valjasrasvalla. Kummasti muuttivat näköä ja nahka pehmeni todella paljon.

Samalla tuli pestyä painehuuhtelukoneella nuo etujalkatilat uudelleen. Jäivät vähän vaiheeseen alkukesästä. Tuossa kun on saanut harjoitella käyttöä toisten autoihin niin välillä voi myös omaakin puhdistella. Esimerkiksi tänään yhteen new beetleen.

Tankin huohottimeen tuli myös syvennettyä. Näyttäisi olevan tankkausputkessa olevasta reiästä (5-10cm täyttöreiästä alaspäin) yhteys huohottimeen. Tai näin arvelen ja mietin räjäytyskuvaa katsellessa. Pukkasin paineilmaa tuosta pikku reiästä tankkiin päin. Katsotaan nyt mitä tuo tekee jatkossa. Vastausta kun ei ole löytynyt, miten tuo alipaineen muodostuminen saataisiin poistettua. Paineilman kanssa saa olla tarkkana. Ensin ei tapahtunut mitään, mutta sitten meinasi tulla dieselit silmille.

Kuvia en tullut ottaneeksi savotasta...

Huomenna voisi ottaa jonkun kuvan noista puhdistetuista penkeistä, mikäli työnjälki kestää kriittisen tarkastelun.

:)
JKor75
Viestit: 105
Liittynyt: 20.10.2010 12:23

Viesti Kirjoittaja JKor75 »

Tankin huohottimeen tuli myös syvennettyä. Näyttäisi olevan tankkausputkessa olevasta reiästä (5-10cm täyttöreiästä alaspäin) yhteys huohottimeen. Tai näin arvelen ja mietin räjäytyskuvaa katsellessa. Pukkasin paineilmaa tuosta pikku reiästä tankkiin päin. Katsotaan nyt mitä tuo tekee jatkossa. Vastausta kun ei ole löytynyt, miten tuo alipaineen muodostuminen saataisiin poistettua.
Aiheuttiko tuo tankin alipaine autossa mitään oireita? Meilläkin aina korkkia aukaistessa pääsee aikamoinen suhaus.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ei muuta kuin sen, että tankkia ei kannata ajaa "tyhjäksi". Sopivasti parkkeerattuna, vähällä polttoaineella sammu kuin saunalyhty ja tuloksena tämä...

Kuva

Polttoainetta kanisterista ja paljon virtaa, jotta sai ilmattua :lol:

Pitää nyt seurata, tekeekö vielä alipainetta tankkiin. Toivottavasti ei. On sen verran keljun näköinen hässäkkä tuo huohotinjärjestelmä räjäytyskuvien perusteella :cry: Vaan ei tuosta nyt vaivoo ollut kun tietää mitä välttää.

Kuva

:)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aika hyvin oli penkit imasseet rasvan itseensä. Pyyhkäsin enimmät pois puhtaalla puuvillarätillä.

Tuommoset ne nyt on.
Kuva

Kelpaa aloitella taas huomenna työmatkan kulkeminen.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kuulumiset...

Musta: Tekee edelleen alipainetta tankkiin, eli korkki suhahtaa kun sen aukaisee. Vähän vähemmän kuin aikaisemmin, mutta tekee kuitenkin... Seurataan tilannetta. Mittarissa nyt 435tkm, varmaan tämän viikon jälkeen 15tkm yhteistä matkaa täynnä. Mukavasti puoleen vuoteen ajettu.

Punainen: Näyttäisi olevan huollon aika. Yhteistä matkaa tuli täyteen 30tkm ja autohan on ollut pihassa noin 15 kuukautta. Mittarissa nyt 384tkm.

Tänä viikonloppuna voisi tehdä tuolle punaiselle kesäsiivouksen painehuuhtelun merkeissä. Ellei sitten keksi jotain muuta värkättävää.

Matka jatkuu . . .
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

:evil: Rouva soitti aamulla, että punaisesta rengas tyhjä. Liekkö mennyt jo eilen työreissulla kivi tms... Nähtävästi runko renkaasta rikki. Nuo kyllä alkoivat olla jo ehtoopuolen renkaat joten ei rahallista vahinkoa. Olisivat vaan saaneet pyöriä vielä tämän kesän auton alla. Toivottavasti vanne säilyi ehjänä.

Ostaakko uudet renkaat vai katsella käytetty vannesarja, jossa olisi ajettavat renkaat... Plaaah.... :evil:
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Onko Volvossakin rengaskokona 195/65r15?

Mersun alle vaihtui keväällä GT-Radiaalit, hyvä rengas hintaisekseen :shock:

195/65r15 koossa maksaa viitisenkymppiä kappale Vianorilla. Eikä ole pahaa sanottavaa edellisiin Nokian Hakkoihin verrattuna :shock:

Ostin viimesyksynä kaksi uutta hakkaa, toisesta meni heti keväällä kivi läpi keskeltä selkää :arrow: Runko sökö. Viikkoa myöhemmin toinen räjähti satasen vauhdissa hyvällä asfalttitiellä kyljestä auki ilman näkyvää syytä.

GT Radialia saa kaksi sarjaa yhden Nokialaisen hinnalla, eipä tarvitse miettiä mitkä tulee jatkossakin alle.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Koko on juuri tuo. Toisessa eli mustassa on gt radialit alla ja ei noita osaa moittia. Näyttäisi päällisin puolin vanne säilyneen ehjänä. Aamulla viisaampi. Nyt makkoomaan.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jaahas, jostain oli tullut mustan maalipintaan pihkaa. Sitä sitten poistamaan... Varastosta tärpättiä ja rätti käteen. Tuloksena se, että koko auto meni uudelleen vahattavaksi. Eipä tuossa muuta kuin pesu, kuivaus ja vahan levitykseen.

Cyclo-kopio täytti tehtävänsä jälleen kerran. Vahauksen loppuvaiheessa vaan tapahtu röhläämi... Levitystyyny otti kiinni rekisterikilven reunaan ja Cyclosta irtosi koko tyynyn kiinnitys. Loppuvahaus tuli suoritettua käsin. Aineena oli nyt joku puhdistava vaha ja kyllähän tuo maalipinta muuttui parempaan suuntaan. Cyclo vaan lämpeni melko mukavasti, joten aine/laikka yhdistelmä purasi pintaan.

Aika paljon tuossa on semmosta koiran tassuista tullutta jälkeä, joihin ei meikäläisen taito vielä riitä... Pääasia on kuitenkin se, että auto puhdas ja vahattu. Oikein kun hyvän haluaisi niin pitäisi maalauttaa puskurit ja kyljet listoista alaspäin.

Kuva

:)
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Pappi kirjoitti: Cyclo-kopio täytti tehtävänsä jälleen kerran. Vahauksen loppuvaiheessa vaan tapahtu röhläämi... Levitystyyny otti kiinni rekisterikilven reunaan ja Cyclosta irtosi koko tyynyn kiinnitys.
Kumiliimalla vaan kiinni ja puristukseen :idea: Mulla kävi kerran sama juttu.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tyrkkäsin tuon liimasilikonilla kiinni. Huomenna näkee onnistuiko vai ei... Jos tuon punaisenkin vahaisi ennen sateita.

Ei tuossa ehtinyt kissaa sanoa kun tyyny irtosi.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hyvin tarttui tuo "tyyny" liimasilikonilla. Ainakin mtä käsissäni konetta pyörittelin niin näyttäisi ottaneen tasaisesti kiinni.

Lisävalojen asennusta voisi kumpaankin miettiä Viime vuonnahan valot olivat 2 x Bosch 190:nen sekä 3 x Bosch 225.

Tälle talvelle tuli sitten muutos niin, että tuo kolmen valon patteri meni muualle. Tänään kävin hakemassa toiset Boschin 190:set, jotka tulee merkkikohtaisilla maskikiinnikkeillä keulaan. Se, että misssä välissä kehtoo alkaa asentamaan on toinen juttu. Ulkona sataa vettä, joten taidan keskittyä uunin lämmitykseen ja loikoiluun.

:)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mustan lisävalojen asennus olikin ihan "plug and pray" homma. Ainoa harmittava takaisku oli se, että yksi abiko piti korvata erilaisella... Menee lisävalojen feng sui ihan päin seiniä ja positiiviset energiavirrat eivät pääse virtaamaan siten, miten tähtikartat kertovat. :?

Pitänee käyvä hakemassa vahvistuksia puuilosta kulkiessa :)

Tuohon toiseen jo mielessäni suunnittelin valojen laittoa, mutta katsotaan sitä loppuviikosta. :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Olipa mukava ajaa pimeässä kotiin kun sai nuo lisävalot paikalleen. Volvossa ei nyt huonot valot ole vakionakaan, mutta pikku boschilaiset tuovat sen lisän mitä tarvitsen. Valokeilan leveys ja teräväreunaisuus tekevät tuosta valosta melko hyvän.

Xenonit voisi olla piste iin päälle.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Punainen sai tänään moottoriinsa uudet öljyt ja suodattimen. Kustannukset 92€.

Vuonna 2007 kirjoitin seuraavaa, paikkana sama Jarmat niminen firma Iisalmessa.
"18.9.2006 347940km
* Moottoriöljynvaihto, suodatin + polttoainejärjestelmän forte käsittely
= n. 80€ "

Näyttivät nostaneen kautta linjan hintoja tuolla firmassa... Viimeksi kävin tuolla joulukuussa "mustalla". Oma helppoutensa tuolla käynnissä on, mutta pitänee miettiä josko jatkossa malttaisi vaihtaa öljyt itse.

Puuilon tarjontaa kun kahtelin niin 3:n vaihdon tarpeet:
20 ltr Teboil Gold S 5w40 94.90€
3 x Suodatin MH3354 14.80€ kpl.
Yhteensä noin 140€.
:?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Rouva oli päässyt koeajamaan työreissulla kaverinsa W210:n. Kuulemma oli ajettu vain 16tkm (työkaverin isävainaan entinen). Vuosimalli nähtävästi samoja kuin nuo Volvot.

Kyselin sitten ajatuksia. :toks: "joo, ihan mukava oli ajaa, mutta vähän laiskan oloinen. Menihän se kuin juna ja hyvä oli ajaa. Vakkaria kaipasin"

Tässä vaiheessa kävi jo mielessä, että näinkö joutuu toisen malmivaunun markkinoimaan ja kahtelemaan joululahjaksi Mersun rouvan ajoon... Ei kuulemma tartte. Ajellaan entisillä.

Sen verran kuitenkin aiheutti tykytyksiä, että Dealer pitää väykkynsä avaimet piilossa kun seuraavan kerran tulemme käymään. Ei passoo päästää rouvaa kokeilemaan :?

Nähtävästi tuo koeajettu auto oli 220D, joten laiskuus oli ymmärrettävää.

Punaiseen on vielä lisävalot asentamatta, mutta nyt viikonloppuna voisi yrittää suoriutua tuosta savotasta.

Mustassa alkaa olla talvihuollon paikka. Oikeestaan kun saisi venytettyä joulukuulle niin veisi huollosta suoraan leimalle. Näin saisi pitkän leiman ja voisi keskittyä kinkkutarjousten kahteluun.

Se S80 kuumekin meinaa vaivata :cry:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Pappi kirjoitti:Pitänee käyvä hakemassa vahvistuksia puuilosta kulkiessa :)
Pappi kirjoitti:Puuilon tarjontaa kun kahtelin niin...
:lippu:

Papin autonpito on kyllä ihailtavaa, kalusto pijetään kunnossa ja puhtaana 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovi kirjoitti:
Pappi kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Pitänee käyvä hakemassa vahvistuksia puuilosta kulkiessa :)
Puuilon tarjontaa kun kahtelin niin...
Papin autonpito on kyllä ihailtavaa, kalusto pijetään kunnossa ja puhtaana
Joko rojalteja on maksettu Mese.fi foorumille :roll:.... :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

pappi kirjoitti:Dealer pitää väykkynsä avaimet piilossa kun seuraavan kerran tulemme käymään. Ei passoo päästää rouvaa kokeilemaan
Menenkin heti säätämään penkkiä lähemmäs ja ylemmäs :idea: :arrow:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

jovihava kirjoitti:Papin autonpito on kyllä ihailtavaa, kalusto pijetään kunnossa ja puhtaana 8)
Välillä on pikkusen motivaatio hukassa, mutta kyllä pittää yrittää nuo pitää liikenteessä. Kummankin pääomakulut ovat olemattomat, arvo lasketaan leiman pituuden ja tankissa olevan polttoainemäärän mukaan, joten käyttöarvon mukaan mennään.

Puuilo on tullut hovihankinta paikaksi sen vuoksi, että Kuopiossa on lähin Motonet ja Biltema. Puuilo löytyy Kajaanista ja Kuopiosta. Kajaaniin on helppo mennä ja jotenkin mieli tekee lähteä "pohjoiseen". Rouvalle mielusampi asiointi paikka on Kuopio kun siellä on hänelle enemmän kauppoja kierrettäväksi. Puuilon verkkokaupassa on helppo tehdä ostoslista valmiiksi kun tietää mitä hakee ja tarvitsee.

:)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään sai punainen sitten keulaansa boscin 190:set maskikiinnityksellä. Säätö on vielä tekemättä. Oma hommansa oli näplätä tuo asennus puhtaalta pöydältä kun ei kehtaa mittään mahottomia pielavetisiä asennuksia tehdä. Kaveriksi sattui vielä insinööri, joten pilkun tarkkaa työskentelyä oli alusta alkaen.

Kuvia tuli otettua ja pitänee niitä laitella näkösälle jossain vaiheessa. Asennus tuohon maskiin on huomattavasti työläämpi kuin kilpitelineeseen tehty.

Havaintoja tehtiin ainakin se, että Boschin 190 : nen on riittävän raskas valo laskemaan konepellin alas. :evil:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”