Volvo 240 2.0 kasari ->ruiskuksi vai M102

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Volvo 240 2.0 kasari ->ruiskuksi vai M102

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Hyviä Öitä tänne foorumilekin :roll: 6-viikoinen tytär piipaa kuin paloauto niin tuli tänne forumille ihmettelemään

ja itse asian.

elikkä tässä vuosien mittaan on alkanut nyppimään tuo appiukon maatalous ajoneuvona toimiva volvon 240 vuosi mallia 87 2litraisella bensa koneella.

ongelma tuossa konessa on se että kaasarin jotuu joka katsastukseen säätämään että menee päästöt läpi ja leiman jälkeen taas siten haetaan ne käyttö säädöt takasi näppi tuntumalla. talvella tämä katiska lähde edes käyntiin vaikka polttias kuution halkoja pellin alla ja lapin noidan hyppiin katolle rummun kanssa.

itellä ei tuota volvo tuntemusta ole , mutta olen harkinnut että jos tuohon vaihtaisi ruiskun kaasarin tilalle? onko volvo tehnyt tuota mottoria ruisku versiona? minkä lainen projekti tuo ruiskuksi muttaminen olis?

Vaihto ehto B

tuo mersun m102 moottori on melko tuttu kampe ja sekin vaihto ehto on käynyt mielessä että vaihtaisi kyseisen teknikan tuonne volvon keulille.

Mitenhän tämä vaihto ehto olisi järkevin toteutaa ja se katsurin mieli pide?

järkevin moottori versio varmaan olis tuo m102 2.3l katiton ruisku?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Minulla on tuo 245 varustettuna 360 vollen B200F moottorilla josta on katti nakattu kuikkaan, heleppo paketti laittaa ja ruisku on varmatoiminen L-Jetronic, eikä mikkään K-Jetin sekamelska :wink: Kohta joku siellä näpäyttää että sehän ei just nyt lähe käyntiin, mutta jos auto seisoo kuusi vuotta niin että karkeasuodatin pääsee kuivahtamaan ja siihen muodostuu nilakalvo suotimen päälle niin ei se nyt minusta varsin kerro koko ruiskujärjestelmän huonoudesta, vaan lähinnä pitäjän surkeudesta :oops:

Eli ehottasin valamiin Volovon ruiskukoneen hankintaa ja koko tekniikan vaihtoa, näppärämpää kuin ruiskujen värkkääminen :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Re: Volvo 240 2.0 kasari ->ruiskuksi vai M102

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

ProZero kirjoitti:Hyviä Öitä tänne foorumilekin :roll: 6-viikoinen tytär piipaa kuin paloauto niin tuli tänne forumille ihmettelemään
Eihän tuo ennen yhtä vielä yö ole. Met Jovin kanssa täällä notkutaan kaikki yöt. :)
Kein siknatuur
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mie nukun yöt :no: Mitä nyt joskus herään vähän aikasemmin :wink: Sampo se ei malta mennä nukkumaan :naughty:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Yöt tullee nukutua tääläki mutta itse aiheesta sen verran että jos alkaa muuttamaan kaasarikonetta ruiskukoneeksi niin siinä on melkoinen savotta, ei taida onnistua ihan vain hilppeet vaihtamalla ja ruuvaamalla ruiskuboksin lokasuojaan kiinni...

Mutta miten olisi japanilainen yksipisteruisku/sähkökaasutin-viritelmä?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

jovihava kirjoitti:Eli ehottasin valamiin Volovon ruiskukoneen hankintaa ja koko tekniikan vaihtoa, näppärämpää kuin ruiskujen värkkääminen :idea:
Juu, kone bokseineen paikalleen valmiine johtosarjoineen, parin tunnin homma vastaan muutaman päivän näpertely kaikenmaailman johtojen, boksien, bensapumppujen yms kanssa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

JaniH kirjoitti:
jovihava kirjoitti:Eli ehottasin valamiin Volovon ruiskukoneen hankintaa ja koko tekniikan vaihtoa, näppärämpää kuin ruiskujen värkkääminen :idea:
Juu, kone bokseineen paikalleen valmiine johtosarjoineen, parin tunnin homma vastaan muutaman päivän näpertely kaikenmaailman johtojen, boksien, bensapumppujen yms kanssa...
Ehkä viisain ratkaisu volvon oma kone. kokkolassa näky olevan purkaamo joka haalii ruotsin ihmeitä. olis kolaroitu koppa ehjällä tekniikalla :wink:

yks mielen kiintonen volvon moottori olis tuo 360 2.0 turbo , mutta onko tässä nyt sitten vaarana se että karkaa mopo käsistä :roll:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Semmonen riski siinä kyllä pahasti on :)

Ihte vastaavassa tilanteessa ehtisin ehkä mieluummin kokonaisen elimenluovuttajan, saisi keräillä rauhassa kaikki nippelit swapissa. Niin ja sitten perinpohjainen dokumentointi tänne voorumille :contract:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

katsotaan mitä tuo talvi tuo tullessaan :lol:

tuossa asiaa tutkailin niin ehkä viisain ostaa se elinten luovuttaja ,kun pelkän moottorin hinnalla saa kaks suh toimivaa raatoa pihalle ruostumaan.

ja onpahan sitten niitä varaosia ja voihan siitä korin raadosta jonku kympin saada kuusankoskelta :roll:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Yli 25 vuoden kokemuksella B230E ruiskuVolvosta olen sitä mieltä ettei 144-sarjan jälkeen ole ollut järjellistä syytä ostaa kaasutinVolvoa.

Ruisku tottelee ketä tahansa kuskia, ei tarvi mustaa magiaa eikä voodoota käynnistyäkseen, kuluttaa vähemmän ja toimii myös kylmänä.

Katsastuksessa joutuu silti selittelemään joka keta, kun pakokaasuissa on kovin paljon HAPPEA (jos koneessa on PulsAir)

Eli joo. Ruisku.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

ProZero kirjoitti:Ehkä viisain ratkaisu volvon oma kone. kokkolassa näky olevan purkaamo joka haalii ruotsin ihmeitä. olis kolaroitu koppa ehjällä tekniikalla :wink:
Kannattaa tarkistaa myös Backfält Ala-Vetelissä, ellet jo sitä tarkoittanutkin? Erittäin hyvin varustettu Volvopurkaamo.

Ainakin mekaaninen K(E)-Jetronic vaatii joko ruiskukoneen kannen tai sitten suuttimien reikien koneistamisen kanteen, eli pelkällä osien vaihdolla ei pääse, ellei vaihdettavien osien mukana tule myös ruiskukoneen kansi.
ProZero kirjoitti:yks mielenkiintonen volvon moottori olis tuo 360 2.0 turbo , mutta onko tässä nyt sitten vaarana se että karkaa mopo käsistä :roll:
Kaikki vakiopainein ajamani 2.0 turbovolvot ovat olleet pikku pettymyksiä B230E:hen verrattuna. Mutta erohan tietenkin onkin siinä, että ahdettua on helppo ajaa muillakin kuin vakiopaineilla, vaparia ei
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

mites tuo volvon B20F poikitais mottori menis tuohon kartaanin jatkoksi?

halpoja kuin saippua :lol:

noh otetaan perunat pois ensin maista niin sitten riitää aika tuon volvon pään menoksi :roll:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”