TM testi jossa mukana c mallin mersu ja autojen ruostuminen

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

TM testi jossa mukana c mallin mersu ja autojen ruostuminen

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Taas sain vahvistusta omalle perstuntumalle että mersujen rengasäänet on kovat. Kuten tm:n testissä todettiin oli mersun rengasäänet kovimmat auton sisään- Vertailussa oli audi A4, volvo ?? ja sitikka ??.

Maaseudun tulevaisuudessa oli artikkeli autojen ruostumisesta. Siinä herkimmin ruostuvissa oli e mallin mese yhdessä hyndain, chevyn, kia ja suzukin kanssa. Vähiten ruostuvissa oli mm. Volvo v70, golf, audi, bmw.
Kyse oli pojasta ruostumisessa.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Suurimmat syyt rengasmeluunhan ovat kasvaneet rengaskoot ja Suomen tiestön kunto. Leveät matalaprofiilirenkaat ovat muodin tuoma juttu ja Suomen ajonopeuksilla niillä ei ole muuta "hyötyä" kuin se ulkonäkö. Miinuspuolia on sitten paljon, epämukavuus, uraherkkyys, kalleus ja nimenomaan tuo melu.

Toki autojen ääneneristyksessäkin on eroja, mutta saman hintaluokan malleissa ne lienevät aika pieniä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Rengasääni OT:tä jatkaen, ajoin kaverin Accordia, vuosimalli siis 2000 jotain, eli sitä uuskorista. Järkyttävä rengasmeteli sellasessa! Muuten tuntu mukavan hiljaselta ja jämäkältä. 8) Mutta ei voi kaasua yhtään painaa niin jo sutii ja vetelee... :x

5er on hiljain ja hyvä. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Itse yllätyin tuosta TM:n tuloksesta, omasta mielestäni b8 -korisen Audin rengasmelu on huomattavasti häiritsevämpää kun W204:ssa tai E90:ssä. (tämä sillä varauksella ettei B8:n äänieristykselle ole tapahtunut mitään isompia muutoksia, faceliftillä en ole ajanut.)
BMW 318d -09
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Jotta rengasmelua pystyisi vertailemaan, pitäisi autoissa olla samanmerkkiset ja samankokoiset renkaat alla. TM:n testiä en ole nähnyt, mutta arvatenkin alla on ollut tehtaan ensiasennusrenkaat, joissa autonvalmistajat ovat panostaneet erillaisiin asioihin. Jos näin on, testitulos tässä mielessä on viraton.

Se on totta, että esimerkiksi Mercedes-Benz W210 ja W211-mallien välillä on tapahtunut rengasmelussa kehitystä, joka on lisännyt uudemman mallin melua. C-malli on ollut aina rengasmelun osalta selkeästi äänekkäämpi kuin E-malli.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Auton meluisuudessa on vielä se millaisena se melu kuullaan ei ainoastaan voimakkuus desipeleinä, siitäkin tulee paljon eroa kokemukseen kuljettajan ja matkustajien kantilta
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ainakin minun Ceeni kuulosti TM testiauton kaltaisilla mutta puolipitoisilla 225/45/17 kesärenkailla (Michelin Pilot) meluisammalta kuin 205/55/16 (Continental ContiIce) talvirenkailla. On se järkyttävä kokemus, kun rengasmelu kasvaa nastoilta kesärenkaille vaihtaessa.

Vaikka ajettavuus olikin oikein mieluisan täsmällinen, niin kierrätykseen lähtivät. 205/55/17 kuulostaa jo oikein hyvältä, ajettavuuden kustannuksella tosin.

C220T CDI tai C250T CDI olisi pärjännyt paremmin TM testissä, koska nelivedosta ei saanut mitään etua, mutta kasvanut kulutus kuitenkin laskettiin. Se on sitten toinen juttu, millä tempulla nelivedon vaikutus kiihdytys, käsittely ja ajettavuuskokeisiin eliminoitiin? :nocando:
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

740 GLE kirjoitti:C220T CDI tai C250T CDI olisi pärjännyt paremmin TM testissä, koska nelivedosta ei saanut mitään etua, mutta kasvanut kulutus kuitenkin laskettiin. Se on sitten toinen juttu, millä tempulla nelivedon vaikutus kiihdytys, käsittely ja ajettavuuskokeisiin eliminoitiin? :nocando:
Itsekkin ihmettelin testin asetelmaa, kun Audi ja MB oli mukana nelivedolla ja muut vajailla. Bemarissa taas "nelikon edestä varusteita". Mitä sitikka teki tuolla? :? :D
Testitulosten osalta nelikko lienee lähinnä haitaksi tässä teholuokassa perusratkaisultaan takavetoisessa autossa näin kehittyneiden esc-systeemien aikakaudella, siis mikäli ollaan liikkeellä pitävällä alustalla.
Ei sillä että TM:n testeillä mitään virkaa olisi, muutoin kun ajanvietteenä, tuloksistahan saa sellaisia kun tekijät haluaa. :lol:
BMW 318d -09
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

J.T.S kirjoitti:tuloksistahan saa sellaisia kun tekijät haluaa. :lol:
Juuri tuon takia nettiversio ja sen muokattavissa oleva painoarvotaulukko ovat erinomaisia :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”