Eipä nyt ruveta tuhmaksi ja sekoiteta autoa mersuuntodellauupunut kirjoitti:Pitää tuon mennä reilusti alle, manuaalikin vielä.Kone kirjoitti:Tuosta arvalla että 13,5 litraa sadalle... olisi kyllä komee peli.
Vertaan MB1117 ka:oon jolla viime kesänä ajelin maantiellä terveisiä alle 15 kulutuksilla...painoa kuitenkin +5000 ja tehoton 170hv kone.
.
Chevy Pickup 3500 1994 6,5TD
Hyvin sanottu jenkki se on..pumba kirjoitti:Eipä nyt ruveta tuhmaksi ja sekoiteta autoa mersuuntodellauupunut kirjoitti:Pitää tuon mennä reilusti alle, manuaalikin vielä.Kone kirjoitti:Tuosta arvalla että 13,5 litraa sadalle... olisi kyllä komee peli.
Vertaan MB1117 ka:oon jolla viime kesänä ajelin maantiellä terveisiä alle 15 kulutuksilla...painoa kuitenkin +5000 ja tehoton 170hv kone.
.![]()
![]()
![]()
![]()
Tuota nyt ei vissiin voi tietokoneella säätää mutta näissä uuemmissa oon saannu kulutusta 2-3 litraa satasella alas pienellä säätöllä.
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
löytyhän sille lavalle käyttöä. kittilässä kun vaikutan niin maassa maan tavalla eikös juu?
kelekki kulukee joka paikkaan matkas
sa

sa

Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
En haluaisi eppäillä
mutta onhan varmaa tietoa? Kysseessä siis nelivaihteinen MANUAALI. Ku nuita taitaa olla ainaki kahella erilaisella manuaali laatikolla.
Muuten kiitos tiedosta!
Muuten kiitos tiedosta!
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Onko tosiaan että siellä alla on NV3500 aski
Kun aika yleisesti noissa on käytössä se NV4500 aski jota sitten löytyy myöskin dodgeista ja fordeistakin
Pistäs kuvaa esille minkälainen vaihdekaavio siinä vaihdekepin nupissa on
Mulla oli siinä dodgessa normi h-kaava josta löytyi merkinnät L-1-2-3-D-R ja siinä oli se NV4500 aski 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
-08 Volvo S80 2.4D
Eli onkuin onkin NV4500 aski
Tuohan on 5-vaihteinen vaikka nuo merkinnät tuossa hämää
Tuo L on pirun lyhyt ja tarkoitettu liikkeelle lähtöön kun on täys kuorma tai painava kärry perässä sekä sellaiseen ajoon jossa pitää mennä oikeasti todella hitaasti,sitten nuo 1,2,3 on tarkoitettu normaali ajoon ja tuo D on sitten ns.ylivaihde maantie ajoa varten,muistaakseni sen käyttöön oli suosituskin että alle 75km/h vauhdeista ei saisi käyttää
Olitkos muuten pistännyt tämän laitteen myyntiin kun nettiautoa tänään ajan kuluksi selasin niin ainakin oli saman näköinen laite myynnissä
Saattaisi meinaan kiinnosta meikäläistä tälläinen paripyörä jenkki manuaali askilla 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
-08 Volvo S80 2.4D
Kyllähän mie sen myyntiin laitoin koska tavoitteena olisi laittaa W/S211 tilalle ja tämän myyminenhän sen mahdollistaisimese300 kirjoitti:Eli onkuin onkin NV4500 askiTuohan on 5-vaihteinen vaikka nuo merkinnät tuossa hämää
Tuo L on pirun lyhyt ja tarkoitettu liikkeelle lähtöön kun on täys kuorma tai painava kärry perässä sekä sellaiseen ajoon jossa pitää mennä oikeasti todella hitaasti,sitten nuo 1,2,3 on tarkoitettu normaali ajoon ja tuo D on sitten ns.ylivaihde maantie ajoa varten,muistaakseni sen käyttöön oli suosituskin että alle 75km/h vauhdeista ei saisi käyttää
Olitkos muuten pistännyt tämän laitteen myyntiin kun nettiautoa tänään ajan kuluksi selasin niin ainakin oli saman näköinen laite myynnissä
Saattaisi meinaan kiinnosta meikäläistä tälläinen paripyörä jenkki manuaali askilla
Mutta tosiaan ensi tai sitä seuraavalla viikolla menee öljyt koneeseen ja laatikkoon vaihtoon ja peräöljyt hoitaa ammattilainen koska pitää ottaa luukku auki ja liike hoitaa myös perän pesun samalla
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
En suosittele
Tuo NV4500 aski on oikeasti tarkka oikeasta öljystään,pitää löytyä sieltä se oikea lisäaine ettei synkrot tykkää kyttyrää...Tuon askin korjaus ammattilaisella maksaa 5-6000e kun kysyin sitä kun silloisesta dodgen askista oli mennyt 4-vaihteen synkro
Esim.se mun linkkaama TB:n öljystä löytyy nuo tarvittavat lisäaineet ja maksoi muistaakseni 5-60e se muutama litra öljyä tohon askiin 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
-08 Volvo S80 2.4D
Hyyyyi ärrkele ku kallista lystiä tuo korjaus
Kyllä tässä tapauksessa taian unohtaa hintalapun öljykaupassa
Kyllä tässä tapauksessa taian unohtaa hintalapun öljykaupassa
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Jos et asiasta ole 110%varma laita lisäaineella olevaa lukkoperä öljyä,ei haittaa jos ei ole lukkoa,mutta jos sulla kuitenkin on siellä lukko ja vain tavallista öljyä niin aika varmaa peräremppa tiedossa aika pian,eli muutaman euron säästö aivan väärässä paikassa.Juukes kirjoitti:Ei taia olla lukkoperrää
Juurikin noin kannattaa tehdä kuin Pumba tuossa sanoikin,mikään muu ei voi enempää kyrsiä jos sattuu esim. juurikin tuo perämurikka sanomaan työsopimuksensa irti väärien öljyjen käytöllä
Tässä lähipiirissä mitä olen jenkkiauto harrastajien kanssa pyörinnyt ja höpötellyt niin yksi tiesi kertoa hyvän esimerkin siitä mitä tapahtuu kun sellainen oikein pihi henkilö ostaa jenkkiauton ja eikä ymmärrä autojen päälle mitään ja sitten kun se kyseinen henkilö alkoi vaihtamaan automaatti askiin öljyjä niin kippas sen automaattiöljyn sijaan täyttö vaiheessa hydrauliikka öljyä luullen sitä samaksi litkuksi kun värikin täsmäs niin kivasti
No ei sillä vanilla montaa metriä kuulemma päässyt kun aski narahti täysin silpuksi 
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
-08 Volvo S80 2.4D
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
nii vaan ku liike suorittais perän sisuksien pesun nii sen takia käytän. Aspenissa ei kans ollu laatikossa tyhjennysproppua joten öljypohja irti ja tottakai kainaloihinhan sitä öljyä valuEasy Rider kirjoitti:Eikö tuo lukollisuus/lukottomuus seleviä viimestään kun aukoo kannen?Joissain jenkkiperissä saa jostain alimmista kopan pulteista laskee öljyt pois avaamatta koko reppua.
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Itehämmentäviin laatikkoihin ei ole laitettu roppuja jotta tulisi se sutiki vaihettua ees joskus. :idea: :wink: :lol: Imuvaihtaja on kätevä apu ennen pohjan avausta. :idea:Juukes kirjoitti:nii vaan ku liike suorittais perän sisuksien pesun nii sen takia käytän. Aspenissa ei kans ollu laatikossa tyhjennysproppua joten öljypohja irti ja tottakai kainaloihinhan sitä öljyä valu :DEasy Rider kirjoitti:Eikö tuo lukollisuus/lukottomuus seleviä viimestään kun aukoo kannen? :lol: Joissain jenkkiperissä saa jostain alimmista kopan pulteista laskee öljyt pois avaamatta koko reppua. :idea:
Perän huuhtelu.. Mulla sen tuuli huuhtelee, mutta onko se tuossa tarpeen? Saahan sen vaihtamalla ensin bulkkikurat sisään ja huomenna + 20km ne oikeat öljyt? Eihän se toki ole konsti ottaa aukikaan. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.



