No nestekaasu-systeemi se taitaa olla, en tiedä mikä kaasu siellä on. Joka tapauksessa niiden pallojen ja letkujen kanssa oli jatkuvaa remppaa. Toivottavasti nämä uudemmat viritykset on parempia.Ilma alusta citikassa???
Vanja-enon sitruunapatonki - Citroen C5 Break -05
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Re: Vanja-enon sitruunapatonki - Citroen C5 Break -05
Kopioin tuohon oikein kuvien kera, koska näissä kuvissa on totuus (tm).Vanja-eno kirjoitti:Kukapa ei voisi olla ihastelematta Citroen DS:n tai ID:n jumalaisia muotoja...
...tai hämmästelemättä CX:n huikeita futuristisia visioita.
XM herätti myös minussa ihailua, kunhan ensin sain sulateltua sen,
ettei viivasuorat muodot olleetkaan niin rumat...
1. Deessee on muistutus siitä, ettei pyöreäkään muoto ole väistämätön muotoilukatastrofi, kunhan muotoilija osaa asiansa. Valitettavasti niistä osaajista ei vaan kukaan ole enää ollut elossa muutamaan vuosikymmeneen.
2. CX on muistutus siitä, että coupenkin takapekille mahtuu aikuisia, kunhan muotoilija osaa asiansa. Valitettavasti nämäkin muotoilijat ovat nykyisin uhanalainen laji.
3. XM on taas normisettiä, eli osoitus siitä, kuinka hyvin homma toimii ihan amatöörimuotoilijallakin, kunhan ei ala kikkailla kaarien kanssa. Ne on parasta jättää osaajille
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
No ei se paineakku siitä kaasujousitusta tee sen enempää kun 124 tasonsäädöstäkään samoja palloja ne hyvinkin pitkälti oncmeli kirjoitti:No nestekaasu-systeemi se taitaa olla, en tiedä mikä kaasu siellä on. Joka tapauksessa niiden pallojen ja letkujen kanssa oli jatkuvaa remppaa. Toivottavasti nämä uudemmat viritykset on parempia.Ilma alusta citikassa???
Olihan nyt kaikille sitten jo selvää että jousipallossa on sekä iskari että jousi samassa paketissa, toisella puolella kaasu(N2) ja toisella puolella LHM kera iskarin pakkojen jne. Sitten tietysti noita palloja on jokasessa nurkassa, vajoamisenestoa varten omansa jne jne.
Jotenki tässä seuraillu tätä ja tuntunu että mutuilua on paljon puskettu väliin tajuamatta systeemistä mitään.
Sitten jos haluaa asiaa opiskella löytyy netistä kyllä kaaviot sun muuta kun laittaa "Hydractive 3 suspension".
Jotenki tässä seuraillu tätä ja tuntunu että mutuilua on paljon puskettu väliin tajuamatta systeemistä mitään.
Sitten jos haluaa asiaa opiskella löytyy netistä kyllä kaaviot sun muuta kun laittaa "Hydractive 3 suspension".
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
En tiedä, eikä kiinnosta kun kerran toimii hyvin.markoala kirjoitti:Onkohan mones vaihteisto menossa?
Taisi olla Sitruunapatonki- tai Citroen-forumi, josta luin että kuinka kauan menee vaihtaa XM:n jousipallot eteen. Jos on tarvittavat työkalut (jotka eivät kummoisia ole), niin 10 min.Mulqvist kirjoitti:Olihan nyt kaikille sitten jo selvää että jousipallossa on sekä iskari että jousi samassa paketissa, toisella puolella kaasu(N2) ja toisella puolella LHM kera iskarin pakkojen jne. Sitten tietysti noita palloja on jokasessa nurkassa, vajoamisenestoa varten omansa jne jne.
Jotenki tässä seuraillu tätä ja tuntunu että mutuilua on paljon puskettu väliin tajuamatta systeemistä mitään.
Sitten jos haluaa asiaa opiskella löytyy netistä kyllä kaaviot sun muuta kun laittaa "Hydractive 3 suspension".
Ihmisen tekemä Citikkakin on, joten eiköhän sen voi korjata harrastelijakin niin halutessaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Itte oon n.2,5vuotta/47tkm opiskellu elämään tämmösen ranskalaisen parissa..
Toistaseks ollu helppoja ja suht halpoja remontteja.
-Takapyörän laakeri : 120€
-Flekti : 120€
-Etupyöränlaakeri teetettynä : 300€
-Vikakoodien&Lambdan korjaus merkkiliikeessä : 400€ (tavike ois ollu itse vaihdettuna <100€)
-Pakoputken jousto-osa: 40€
-Raidetangonpäät : 60€
-Laturi : 115€
-Alapallonivel : 17€/puoli
Tässä nopea kooste tämän päiväisestä alapallon vaihdosta:
Kaivetaan metalliromuista 38mm vesijohtoputkea:
Koska alapallonivel on lyöty navassa oleviin hahloihin kiinni - joita ei saa mistäänpäin lyötyä auki, otetaan MIGgi ja liimataan vesijohtoputki alapalloon kiinni..
2-metrin rautakanki on sopiva väännin.
Iskari on hyvä tukea jollain ettei vetari tuu ulos vaihdelaatikosta kun ruvetaan vääntää.. (edellisessä alapallon vaihdossa tuli myös vaihdettua vaihdelaatikon öljyt.. )
VóíLÁÁ
Uusi alapallo avataan ja vaihdetaan/lisätään MoS2-vaseliinia.
Valmis.
(muista hakata alapallo kunnolla kiinni + lukitukset hahloihin (ai miksikö ?)
Toistaseks ollu helppoja ja suht halpoja remontteja.
-Takapyörän laakeri : 120€
-Flekti : 120€
-Etupyöränlaakeri teetettynä : 300€
-Vikakoodien&Lambdan korjaus merkkiliikeessä : 400€ (tavike ois ollu itse vaihdettuna <100€)
-Pakoputken jousto-osa: 40€
-Raidetangonpäät : 60€
-Laturi : 115€
-Alapallonivel : 17€/puoli
Tässä nopea kooste tämän päiväisestä alapallon vaihdosta:
Kaivetaan metalliromuista 38mm vesijohtoputkea:
Koska alapallonivel on lyöty navassa oleviin hahloihin kiinni - joita ei saa mistäänpäin lyötyä auki, otetaan MIGgi ja liimataan vesijohtoputki alapalloon kiinni..
2-metrin rautakanki on sopiva väännin.
Iskari on hyvä tukea jollain ettei vetari tuu ulos vaihdelaatikosta kun ruvetaan vääntää.. (edellisessä alapallon vaihdossa tuli myös vaihdettua vaihdelaatikon öljyt.. )
VóíLÁÁ
Uusi alapallo avataan ja vaihdetaan/lisätään MoS2-vaseliinia.
Valmis.
(muista hakata alapallo kunnolla kiinni + lukitukset hahloihin (ai miksikö ?)
Vastaan itse itselleni, että sepä olikin Autofoorumi.fiVanja-eno kirjoitti:
Taisi olla Sitruunapatonki- tai Citroen-forumi, josta luin että kuinka kauan menee vaihtaa XM:n jousipallot eteen. Jos on tarvittavat työkalut (jotka eivät kummoisia ole), niin 10 min.
Ihmisen tekemä Citikkakin on, joten eiköhän sen voi korjata harrastelijakin niin halutessaan.
http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtop ... 157&t=2526
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
40min meni vaihtaa 4 palloa Xantiassa(etupäät yläpuolella ja takapäät alapuolella), oli siinä vähän tupakointiakin välissä. Oli elämäni nopein iskarien ja jousien vaihto autoon.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
70-luvun autoisa oli öljynvaihtoväli mahtavat 5 000 km useimmiten. Niihin tehtiin aika usein koneremontti ennen 200 000 km ja vaihteistoremppa kanssa. Kansia ja venttiilejä koneistettiin tämän tästä. Nykyautoissa nämä toimnepiteet ovat jokseenkin harvinaisia. Vaikka omat autot ovat vanhoja paskoja, ylimääräisiä varikkokäyntejä on ollut vähän, kun jenkkiauto jäi kauppaan.et kirjoitti:Kerro lisää. Kuullostaa todella uskomattomalta.Höömy kirjoitti:Sen ajan autot tosin olivat pajalla koko ajan nykyisiin verrattuna.
Psa taitaa käyttää kierteellistä alapalloa melki kaikissa tekeleissään?
Hitsuu ja rautakanki oli hyvä ajatus, itellä pököttiin oli aika työläs vaihto kun käytin "normaaleja" työkaluja
Hitsuu ja rautakanki oli hyvä ajatus, itellä pököttiin oli aika työläs vaihto kun käytin "normaaleja" työkaluja
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Lisäksi äkkivilkaisulla muutaman C5:n hinnastosta näyttää siltä, että yhden Veholla vaihdetun Mersun ilmajousipalkeen hinnalla saa Motonetistä jousipallot noin kahteen tai kolmeen Hydractive Citikkaan.Vanja-eno kirjoitti:Taisi olla Sitruunapatonki- tai Citroen-forumi, josta luin että kuinka kauan menee vaihtaa XM:n jousipallot eteen. Jos on tarvittavat työkalut (jotka eivät kummoisia ole), niin 10 min.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Jos PK-seudulla pyörii niin auto-artikkeli on hyvä putiikki tehdä hankintoja, siellä on myös tietämystä noista ja vinkit tulee mukaan. Hinnatkin tuntuu olevan siedettäviä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Kyllä vaan, Mariefors = Kellokoski, joka on lähes pk-seutua. Täytyypä tsekata. Marmoritiskiltä kuitenkin täytynee mennä tilaamaan sen "katkaisijjanoloinen" systeemi jolla tankin läppä lukittuu paikalleen ja painamalla avataan?Mulqvist kirjoitti:Jos PK-seudulla pyörii niin auto-artikkeli on hyvä putiikki tehdä hankintoja, siellä on myös tietämystä noista ja vinkit tulee mukaan. Hinnatkin tuntuu olevan siedettäviä.
Meni muuten kokonainen päivä, sisältäen yhden kauppareissun 16 km, ja kaksi reissua Stadiin ettei antanut yhtään ESP-vikahälyä. No, nyt sitten taas antaa... Ei ole vielä ehtinyt tsekata ja putsata jarrusatuloita kaasupolkimen asentotunnistimesta puhumattakaan.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 16.6.2015 4:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuossa putiikissa olen kerran käynyt hakemassa ohjaustehostimeen liemet, aivan sopuhintaset oli ja vaihtovinkit tuli tosiaan kaupan päälle.
Toinen mistä tilailin aikanaan alapallon ja suodattimia on mister-auto.fi, hyvä valikoima ja hinnat kans ok. Ja paketti oli lähtenyt Charles de Gaullen lentokentältä mikä on tietenkin ranskalaisissa ensiarvoisen tärkeää
Toinen mistä tilailin aikanaan alapallon ja suodattimia on mister-auto.fi, hyvä valikoima ja hinnat kans ok. Ja paketti oli lähtenyt Charles de Gaullen lentokentältä mikä on tietenkin ranskalaisissa ensiarvoisen tärkeää
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
ESP-vikailmoitus on kyllä mielenkiintoinen. Lähdin viikonloppuna Jukolan viestiin Paimioon, jonne ajattelin oikaista Paraisten kautta
Ensin Kellokoskelta Tapanilaan Hesaan, ei vikailmoitusta. Lähdimme ajamaan Turun motaria pitkin kohti Paraista. Kehä III:n alituksen jälkeen ESP vikailmoitus. Onneksi muutaman kilometrin päässä oli levähdyspaikka, jonne buuttaamaan patonki ja kun oli tullut snadi kusihätä, niin lauhdevesi luontoon vaan... Mistä ihmeestä citikka arvasi että olikin sopivasti kusihätä
Sitten matkattiin Paraisille ilman yhtään hälyä. Maittavat paistetuit ahvenet lounaskahvila Lohessa (suosittelen kaikille kalan ystävielle tätä paikkaa). Matkaan takaisin päin ja jo Kaarinassa paukautti ESP:n. No bussipysäkillä buuttaus ja matka jatkuu. Ohitamme Paimion ja käännymme Hajalan liittymästä päästäksemme vanhalle Turuntielle (110), jossa on Jukolan viestin parkkeeraus. Päästyämme pois motarilta, tulee taas ESP. Pysähdymme ja onkin jälleen kusihätä...
No lorotteleun ja buuttauksen jälkeen matka jatkuu, pääsemme muutaman kilometrin ajon jälkeen vanhalle Turuntielle ja ajamme sitä jokusen kilometrin ja ESP taas, ilman kusihätää tällä kertaa. Sinnittelen Jukolan parkkiin asti tällä kertaa.
Parkkipaikka on pellolla, joten nostan ajokorkeuden moodiin "Hirvijahti".
Sunnuntaina ajelemme takaisin päin ilman yhtään ESP:tä.
Kävin sunnuntai ehtoona vielä kaupassa (ajoa n. 16 km), ei ESP:tä.
Maanantaina kävin kaupassa taas ja sitten ajoin töihin (50 km), ei ESP:tä.
Tämmöstä.
Service valo syttyy välillä, mutta sammuu pikapuoliin itsestään.
Kuskin puoleinen sähköikkuna takertelee aavistuksen omaisesti, toisinaan.
Maanantain kauppareissulla liikennevaloissa keula laski hieman alemmas itsestään. Palautui normiin kun lähti liikkeelle, muttei ole tehnyt samaa sen jälkeen.
Takpenkin kaato on helppoa, kuten tavaratilan verhorullan poisto ja takaisin laitto.
Tämmösitä viikonlopun ja -alun aikana.
Ensin Kellokoskelta Tapanilaan Hesaan, ei vikailmoitusta. Lähdimme ajamaan Turun motaria pitkin kohti Paraista. Kehä III:n alituksen jälkeen ESP vikailmoitus. Onneksi muutaman kilometrin päässä oli levähdyspaikka, jonne buuttaamaan patonki ja kun oli tullut snadi kusihätä, niin lauhdevesi luontoon vaan... Mistä ihmeestä citikka arvasi että olikin sopivasti kusihätä
Sitten matkattiin Paraisille ilman yhtään hälyä. Maittavat paistetuit ahvenet lounaskahvila Lohessa (suosittelen kaikille kalan ystävielle tätä paikkaa). Matkaan takaisin päin ja jo Kaarinassa paukautti ESP:n. No bussipysäkillä buuttaus ja matka jatkuu. Ohitamme Paimion ja käännymme Hajalan liittymästä päästäksemme vanhalle Turuntielle (110), jossa on Jukolan viestin parkkeeraus. Päästyämme pois motarilta, tulee taas ESP. Pysähdymme ja onkin jälleen kusihätä...
No lorotteleun ja buuttauksen jälkeen matka jatkuu, pääsemme muutaman kilometrin ajon jälkeen vanhalle Turuntielle ja ajamme sitä jokusen kilometrin ja ESP taas, ilman kusihätää tällä kertaa. Sinnittelen Jukolan parkkiin asti tällä kertaa.
Parkkipaikka on pellolla, joten nostan ajokorkeuden moodiin "Hirvijahti".
Sunnuntaina ajelemme takaisin päin ilman yhtään ESP:tä.
Kävin sunnuntai ehtoona vielä kaupassa (ajoa n. 16 km), ei ESP:tä.
Maanantaina kävin kaupassa taas ja sitten ajoin töihin (50 km), ei ESP:tä.
Tämmöstä.
Service valo syttyy välillä, mutta sammuu pikapuoliin itsestään.
Kuskin puoleinen sähköikkuna takertelee aavistuksen omaisesti, toisinaan.
Maanantain kauppareissulla liikennevaloissa keula laski hieman alemmas itsestään. Palautui normiin kun lähti liikkeelle, muttei ole tehnyt samaa sen jälkeen.
Takpenkin kaato on helppoa, kuten tavaratilan verhorullan poisto ja takaisin laitto.
Tämmösitä viikonlopun ja -alun aikana.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Oman sitikan möin juuri noiden vikailmoitusten takia, ei auttanut vaikka olin jo laittanut 1200€ vikailmoitusten poistoon. Kokoajan herjas Depoultion fault tai jotain sinnepäin kun kiihdytti rivakammin.
Joten pistin kiertoon ja myin tappiolla eteenpäin jollekkin sitikka fanille, tuon jälkeen ei ole tullut eikä tule sitikkaa taloon. Meidän oma oli juuri samanlainen kuin tuo mutta 2.0HDI koneella.
On muuten erittäin mielenkiintoinen vaihtaa etupolttimo tuohon
Ja polttimoita palaa paljon keskimääräistä autoa enemmän, eikä yhtään helpompi ollut vaihtaa rekkarin tai takavalojen polttimoita niin ettei säre mitään muoviklipsejä
Maantiellä oli mukava ajaa siitä ei pääse mihinkään
Joten pistin kiertoon ja myin tappiolla eteenpäin jollekkin sitikka fanille, tuon jälkeen ei ole tullut eikä tule sitikkaa taloon. Meidän oma oli juuri samanlainen kuin tuo mutta 2.0HDI koneella.
On muuten erittäin mielenkiintoinen vaihtaa etupolttimo tuohon
Ja polttimoita palaa paljon keskimääräistä autoa enemmän, eikä yhtään helpompi ollut vaihtaa rekkarin tai takavalojen polttimoita niin ettei säre mitään muoviklipsejä
Maantiellä oli mukava ajaa siitä ei pääse mihinkään
Juu, justiinsa varasin itselleni vähän käytetyn lexian yhdeltä entiseltä Citikan omistajalta varsin edulliseen hintaan. Haen sen illemmalla pois.
Ko. henkilö ei vaan ollut saanut onnistuneesti kuitattua vikaa, mutta hällä ei ollut lexiaa vaan joku muu klooni.
Ei tämä Citikan omistaminen ainakaan tylsää ole, mielenkiintoista pohdittavaa riittää.
ESP vikakoodit kanssa täytyy pikapuoliin lukea ja odotan mielenkiinnolla mitä ilmoittaa.
Siis tuo vikailmoitus on "Depollution system faulty" ja on polttoaine- ja pakokaasu ms. systeemeihin liittyvä ilmoitus. Justiinsa luin Citroen foorumilta että yhdeltä tyypiltä oli antanut tuon "Depollution system faulty" ilmoituksen, luetutti vikakoodit ja syy oli polttoainetankin korkin magneettianturi eli se syteemi jolla tankin täyttöaukon suojaläppä lukittuu paikalleen ja painamalla läppää aukeaa uudestaan. Itsellä se on sökönä kanssa, joten kun saan sen anturin vaihdettua, ja luettua vikakoodit niin onkohan siitä antanut virheilmon.Vanja-eno kirjoitti: Kahdesta viasta antaa aina ilmoituksen käynnistyessä ja se pakokaasujärjstelmän varoitusvalo jää palamaan. .
Ko. henkilö ei vaan ollut saanut onnistuneesti kuitattua vikaa, mutta hällä ei ollut lexiaa vaan joku muu klooni.
Ei tämä Citikan omistaminen ainakaan tylsää ole, mielenkiintoista pohdittavaa riittää.
ESP vikakoodit kanssa täytyy pikapuoliin lukea ja odotan mielenkiinnolla mitä ilmoittaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Sisarmerkki Peugeotissa ilmoitus taitaa olla muodossa "Antipollution fault", tai ainakin minun bensa-pesosessa on. Moottorin vikavalo palaa ja aina käynnistettäessä antaa tuon herjan.
Syykin on tiedossa - lisäilmapumppu, eli maailman turhin keksintö. Ei liity HDI-tekniikkaan mitenkään, mutta mainitsenpa näin osittain aiheeseen liittyen, että on näitä vikailmoituksia muillakin. Tuo bensavehkeiden lisäilmapumppuhan toimiessaan puhaltaa ilmaa pakosarjaan hetken käynnistyksen jälkeen, jotta päästöt laimenevat tms. On niin julmetun kallis osa ollakseen täysin hyödytön, että en ole viitsinyt sille ajatustakaan uhrata. Leimaaminenkin hoituu nollaamalla vikakoodit juuri ennen katsastukseen menoa. Vikahan pysyy poissa aina joitakin kymmeniä kilometrejä, ennenkuin moottorinohjaus tajuaa, että pakokaasu on normaalia paksumpaa eli jotain täytyy olla vialla...
Mielenkiintoista lukea käyttökokemuksia hyde-sitikasta, sellaista voisin itsekin harkita jos/kun taas joskus pärjäisi vähän pienemmällä kuin puuliiterin kokoisella autolla
Syykin on tiedossa - lisäilmapumppu, eli maailman turhin keksintö. Ei liity HDI-tekniikkaan mitenkään, mutta mainitsenpa näin osittain aiheeseen liittyen, että on näitä vikailmoituksia muillakin. Tuo bensavehkeiden lisäilmapumppuhan toimiessaan puhaltaa ilmaa pakosarjaan hetken käynnistyksen jälkeen, jotta päästöt laimenevat tms. On niin julmetun kallis osa ollakseen täysin hyödytön, että en ole viitsinyt sille ajatustakaan uhrata. Leimaaminenkin hoituu nollaamalla vikakoodit juuri ennen katsastukseen menoa. Vikahan pysyy poissa aina joitakin kymmeniä kilometrejä, ennenkuin moottorinohjaus tajuaa, että pakokaasu on normaalia paksumpaa eli jotain täytyy olla vialla...
Mielenkiintoista lukea käyttökokemuksia hyde-sitikasta, sellaista voisin itsekin harkita jos/kun taas joskus pärjäisi vähän pienemmällä kuin puuliiterin kokoisella autolla
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Antipollutionia (tutummin Antti-pöllöä) tarjosi tuo 2.2HDi:kin, eli ei ole pösön yksinoikeus Tuossa oli se urea-shitsteemi ja antoi tuota ilmoitelmaa kun aineet oli loppu tms. päästöihin liittyvissä häiriöissä. Lexialla sai onneksi ohjelmoita tuon eolys-hölynpölyn pois. Päästöihinhän tuo ei vaikuttanut kun nimeksi ja litkun täyttö oli aina useamman satasen.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Juu lukemani perusteella myös Citikassa on ollut versiota Antipollution tai sitten tämä depollution.
Mulla ei ollutkaan korkin magneettiventtilistä kyse van läpän syteemi, joka on ns. "älytön" eli sen hajalla oleminen ei (ihme kyllä) anna mitää vikailmoitusta.
Mulla ei ollutkaan korkin magneettiventtilistä kyse van läpän syteemi, joka on ns. "älytön" eli sen hajalla oleminen ei (ihme kyllä) anna mitää vikailmoitusta.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Miksihän minä tykkään autoista jotka näyttävät vian rehellisesti, eivät vain vihjaile siitä tämän tästä merkkilampuin ja LCD-näytöin.
Lisäilmapumppu tulee, jos jonnekin, naulata kiinteästi pakosarjan jatkeeks, pumppaamaan koneeseen päin, ei muualle.
Tämä näiden muovinen "turbo" on tosiaan täysin hyödytön normaalille toiminnalle, tai tehontuotolle ja muutaman vuoden välein uusitavaksi nielemättömän hintainen epäesine. Tupakinsytyttimestä toimiva moottoroitu shampanjavispilä olisi kuin olisikin käytännöllisempi varuste. Jos ei oo Kuplaviinimiehiä, vaan syytää vaan "sätkäkonneella" menemään.
Sopivalla lumekuormalla kai tuonkin pumpun "korvaa" järjestelmän mieleiseksi. Mitä päästöarvojen kanssa anaalisaattorin näytöllä vipeltää, en tiijäkään, tuskin lämpimänä mitään poikkipuolista on ulkoisteessa.
Lisäilmapumppu tulee, jos jonnekin, naulata kiinteästi pakosarjan jatkeeks, pumppaamaan koneeseen päin, ei muualle.
Tämä näiden muovinen "turbo" on tosiaan täysin hyödytön normaalille toiminnalle, tai tehontuotolle ja muutaman vuoden välein uusitavaksi nielemättömän hintainen epäesine. Tupakinsytyttimestä toimiva moottoroitu shampanjavispilä olisi kuin olisikin käytännöllisempi varuste. Jos ei oo Kuplaviinimiehiä, vaan syytää vaan "sätkäkonneella" menemään.
Sopivalla lumekuormalla kai tuonkin pumpun "korvaa" järjestelmän mieleiseksi. Mitä päästöarvojen kanssa anaalisaattorin näytöllä vipeltää, en tiijäkään, tuskin lämpimänä mitään poikkipuolista on ulkoisteessa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kyllä se pösössäkin on muotoa "depollution system faulty".dneproshin kirjoitti:Sisarmerkki Peugeotissa ilmoitus taitaa olla muodossa "Antipollution fault", tai ainakin minun bensa-pesosessa on.
Paljon fiksumpaahan tosiaan olis näyttää suoraan oikea ja tarkka vikakoodi näytöllä kun sekin teknisesti lie täysin mahdollista.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Jaa... Taitaa olla molempia ilmoituksia sitten näissä PSA-tuotteissa, riippuisko vuosimallista/moottorinohjauksesta/infonäytön softaversiosta tai jostain...
Keinokuorma ei tietääkseni auta tuon pumpun kanssa, tuo penteleen Magneti Marelli kun taitaa haistella juuri niitä käynnistyksen jälkeisiä päästöjä, ja päättelee siitä onko pakoputkeen puhallettu ilmaa sekaan... Katsastuksessa päästöt mitataan lämpimästä koneesta, jolloin mokoman pumpun toiminta on herttaisen yhdentekevää
Mikä auto näyttää viat suoraan? Tuo vikakoodien panttaaminen ja merkkikohtaiset lukijathan kuuluvat nähdäkseni autonvalmistajien ikiaikaiseen temppuvalikoimaan, jonka tarkoituksena on saada autonomistajat merkkihuollon hellään hyväilyyn... Kyllä nykypäivänä pitäisi saada varsin siedettävillä kustannuksilla auto kertomaan vaikka kuvien ja korjausvideoiden kanssa mistä milloinkin kenkä puristaa Valmistajan kannalta tietty on turvallisempaa pitää kontrolli mahdollisimman tiukasti omissa käsissä...
Keinokuorma ei tietääkseni auta tuon pumpun kanssa, tuo penteleen Magneti Marelli kun taitaa haistella juuri niitä käynnistyksen jälkeisiä päästöjä, ja päättelee siitä onko pakoputkeen puhallettu ilmaa sekaan... Katsastuksessa päästöt mitataan lämpimästä koneesta, jolloin mokoman pumpun toiminta on herttaisen yhdentekevää
Mikä auto näyttää viat suoraan? Tuo vikakoodien panttaaminen ja merkkikohtaiset lukijathan kuuluvat nähdäkseni autonvalmistajien ikiaikaiseen temppuvalikoimaan, jonka tarkoituksena on saada autonomistajat merkkihuollon hellään hyväilyyn... Kyllä nykypäivänä pitäisi saada varsin siedettävillä kustannuksilla auto kertomaan vaikka kuvien ja korjausvideoiden kanssa mistä milloinkin kenkä puristaa Valmistajan kannalta tietty on turvallisempaa pitää kontrolli mahdollisimman tiukasti omissa käsissä...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA