päästöarvojen "kaunistelu"
Siitähän tulee samanlainen kuin Mersusta eli vie tolkuttomasti enemmän kuin mitä lapuissa lukee, ihan niin kuin eldorado on monta monituista kertaa kritisoinut. Kotisoftalla tulee "kuntoon"Jiitek kirjoitti:Mielenkiinnolla odotan myös "korjauksia", mitä vag tekee autoilleen. Minkälaisia ominaisuuksia ja suoritusarvoja autoista säätämisen jälkeen löytyy.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jos autoihin uusitaan ohjelmistot väkisellä, muuttuneevat ominaisuudet jonkun verran. Suomessa muilla päästöillä ei ole viranomaismerkityksiä niin paljon, mutta Amerikassa ne ovat säänöksien vastaisia ja ajokielto saattaa olla edessä, jos ohjelmitoja ei uusita.
Taisi jenkeissä loppua dieseleitten taru aivan alkuunsa henkilöautoissa.
Taisi jenkeissä loppua dieseleitten taru aivan alkuunsa henkilöautoissa.
Aika jännä tarina, jos todella meni noin, että
"Daimler AG has entered into an agreement with Volkswagen and Audi to share BlueTEC technology with them in order to increase the Diesel passenger-vehicle market in the United States."
ja sitten VW tuli toisiin ajatuksiin, eikä enää halunnutkaan maksaa kilpailijalleen:
"In August 2007 VW Group announced that cooperation on BlueTEC with Daimler AG would end
...
VW did not want to use a competitor's branding for a product they would introduce into the market.[2] VW developed their own system..."
https://en.wikipedia.org/wiki/BlueTec
Jos julkisuudessa esitetyt tiedot 300 € / auto kustannuksesta pitävät paikkansa, silloin VAG on hankkinut rikoksella 3.3 miljardin euron kilpailuedun. Se kuuluu kilpailevien merkkien myyjille, jos lakimiesten palkkojen jälkeen on jotain jäljellä.
"Daimler AG has entered into an agreement with Volkswagen and Audi to share BlueTEC technology with them in order to increase the Diesel passenger-vehicle market in the United States."
ja sitten VW tuli toisiin ajatuksiin, eikä enää halunnutkaan maksaa kilpailijalleen:
"In August 2007 VW Group announced that cooperation on BlueTEC with Daimler AG would end
...
VW did not want to use a competitor's branding for a product they would introduce into the market.[2] VW developed their own system..."
https://en.wikipedia.org/wiki/BlueTec
Jos julkisuudessa esitetyt tiedot 300 € / auto kustannuksesta pitävät paikkansa, silloin VAG on hankkinut rikoksella 3.3 miljardin euron kilpailuedun. Se kuuluu kilpailevien merkkien myyjille, jos lakimiesten palkkojen jälkeen on jotain jäljellä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: Vääntömomentti ei riitä
Tähän tulikin jo vastaus:
http://www.iltalehti.fi/autot/2015100720483237_au.shtml
Näiden autojen rekisteröinnin aikaan ei vielä tarvinnut täyttää EU6 normia, joten päivitys tarvitaan vain koska VAG:n EA 189 ei täyttänyt edes EU5 normia:740 GLE kirjoitti:EU5 oli tuon moottorin tuotantovuosina täällä sallittu, joten siitä ei pitäisi olla valittamista, paitsi jos myös EU5 mittauksessa on huijattu?
http://www.iltalehti.fi/autot/2015100720483237_au.shtml
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tässä TeeäMmän juttua aihetta sivuten vuodelta 2012.
http://tekniikanmaailma.fi/wp-content/u ... aastot.pdf
http://tekniikanmaailma.fi/wp-content/u ... aastot.pdf
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
entäs sitten kun ihmiset työntävät autonsa pörhölle uudistettavaksi?
mitä siellä tapahtuu?
ohjelmoidaan varmaan se huijaus käyrä pois ohjelmasta.
miten he meinavat saada ne grammat kohdilleen.. kusisäiliö pellin alle?
mitä siellä tapahtuu?
ohjelmoidaan varmaan se huijaus käyrä pois ohjelmasta.
miten he meinavat saada ne grammat kohdilleen.. kusisäiliö pellin alle?
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
No eikö sitä säästö/päästö-moodia voi ottaa jatkuvaan käyttöön....olisi päästöt sitä mitä testissäkin ja maailma pelastuu vw:ssä riittäisi kun ajaa konepelti raollaan, niin säästö aktivoituuskibe kirjoitti:entäs sitten kun ihmiset työntävät autonsa pörhölle uudistettavaksi?
mitä siellä tapahtuu?
ohjelmoidaan varmaan se huijaus käyrä pois ohjelmasta.
miten he meinavat saada ne grammat kohdilleen.. kusisäiliö pellin alle?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Paaliin kaikki ja lasku omistajalle Oppivat ostamaan...entäs sitten kun ihmiset työntävät autonsa pörhölle uudistettavaksi?
mitä siellä tapahtuu?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
cmelin ehdotukseen kun yhdistetään johdonmukainen totuuden kieltäminen, niin päästöhuijauskalusto-ongelma ratkeaa kuin itsestään:cmeli kirjoitti:Paaliin kaikki ja lasku omistajalle Oppivat ostamaan...entäs sitten kun ihmiset työntävät autonsa pörhölle uudistettavaksi?
mitä siellä tapahtuu?
"Tulin noutamaan autoa, jonka toin tänne aamulla korjattavaksi."
"Et tuonut."
Kiitosta vaan kiitosta, nyt on sitten kahvit sieraimissaboogieman kirjoitti:"Tulin noutamaan autoa, jonka toin tänne aamulla korjattavaksi."
"Et tuonut."
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Entäs kun hakee autoa korjaamolta ja sanotaan että se on koneen mukaan jo maksettu ja noudettu. Äkkivilkuilulla ei kyllä löydy pihaltakaan.boogieman kirjoitti:"Tulin noutamaan autoa, jonka toin tänne aamulla korjattavaksi."
"Et tuonut."
Kukas nouti.. no ei oikeen tietoa.. millä papereilla .. no ei oikein tietoa.
Niitä on tapahtunut ettei työmääräyksen kakkososaa kysytä tai sen puuttuessa hlö.todistustakaan tms.
Narkkikoltiainen menee vaanimaan kun kottero rullaa hallista pihalle, ottaa automallin ja rekkarin ylös ja marssii kohta tiskille ostamaan muutamalla satasella vastahuolletun uudehkon auton. Myy sen sitten seuraavana päivänä itsetulostetuin paperein ja väärillä nimillä, saadakseen taas viikoks rännit ja nokan täyteen ja pään pöllyksiin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
http://volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/0/ ... enDocument
vaikuttaisi olevan hyvä keksintö tuo..
sitten kun on"kusineste" loppunut eipä volkkari enää starttaa.
vaikuttaisi olevan hyvä keksintö tuo..
sitten kun on"kusineste" loppunut eipä volkkari enää starttaa.
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Saako puhtaasta aamuvirtsasta enemmän rahaaPitää varmaan perustaa kusikuljetuspalvelu, "Team Urea" tms.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Ei sinällään merkkikohtaista, ihan jokainen Euro 6 diesel tekee saman jos on niin töhö, ettei saa niiden viimeisten satojen kilometrien aikana lisäystä tehtyä muistutuksista huolimatta.skibe kirjoitti:http://volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/0/ ... enDocument
vaikuttaisi olevan hyvä keksintö tuo..
sitten kun on"kusineste" loppunut eipä volkkari enää starttaa.
no voi vi***Mariini kirjoitti:Ei sinällään merkkikohtaista, ihan jokainen Euro 6 diesel tekee saman jos on niin töhö, ettei saa niiden viimeisten satojen kilometrien aikana lisäystä tehtyä muistutuksista huolimatta.skibe kirjoitti:http://volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/0/ ... enDocument
vaikuttaisi olevan hyvä keksintö tuo..
sitten kun on"kusineste" loppunut eipä volkkari enää starttaa.
http://www.chip-tuning.fi/adblue
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Päästöjen kaunistelua myös bensakoneissa, kukapa olisi uskonut saati osannut epäillä että joku autonvalmistaja ilmoittaisi kulutuksen alakanttiin
"Volkswagenin mukaan autojen hiilidioksidipäästöt ja kulutus on ilmoitettu liian mataliksi."
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... n=tf-talsa
"Volkswagenin mukaan autojen hiilidioksidipäästöt ja kulutus on ilmoitettu liian mataliksi."
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... n=tf-talsa
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kyllähän se on aina ollut yleisessä tiedossa että autonvalmistajien ilmoittamat kulutukset ja co2-päästöarvot ovat teoreettisia arvoja laboratorio-olosuhteissa ja tienpäällä toteutuvat 2-5 litraa suuremmat kulutuslukemat nieleskellään ihan normaalina ilmiönä.
Hyvä homma että nuo nyt nuohotaan kaikkien merkkien osalta läpi sekä bensat että dieselit. Ranskalaiset autonvalmistajat ovat tehneet ensimmäisen konkreettisen esityksen todellisuuspohjaisesta päästöjen ja kulutuksen ilmoittamisesta. Ranskalaiset aikovat tästä lähtien ilmoittaa valmistamiensa autojen maantieajossa testatut kulutus- ja päästöarvot.
Hyvä homma että nuo nyt nuohotaan kaikkien merkkien osalta läpi sekä bensat että dieselit. Ranskalaiset autonvalmistajat ovat tehneet ensimmäisen konkreettisen esityksen todellisuuspohjaisesta päästöjen ja kulutuksen ilmoittamisesta. Ranskalaiset aikovat tästä lähtien ilmoittaa valmistamiensa autojen maantieajossa testatut kulutus- ja päästöarvot.
^Jokainen autoansa tankkaavahan sen huomaa että enempi palaa hiilivetyä kuin vihertävät mainostekstit ja kauniit puheet antavat ymmärtää.
Kusetustahan tuo, mikäpä siinä hyväuskoisen muu auttaa kun pistoolista ainetta tankkiin vaan. Mutta missä on vastuu asiasta? Joku harmaahapsinen herrasmies pahoitellen poistuu puvussaan takavasemmalle kirjekuori povarissaan ja siinä se. Uusi pomo nousee jostain ja muutama nimimies suunnitteluosastolta siirtyy uusien haasteiden pariin jne. Ja taas on ensi vuonna uudet mallit entisiä parempia, vihreämpiä ja ah niin paljon puhtaampia.
Missä on se vastuullinen joka katsoo touhua läpi sormien ja räätälöi päästönormeja sekä peukaloi moottoreita testien aikana? Hän syö pöydässäsi ja repii korkoprosentteja lompakostasi, sinun joka tuota touhua ja sen jatkuvuutta rahoitat.
Kusetustahan tuo, mikäpä siinä hyväuskoisen muu auttaa kun pistoolista ainetta tankkiin vaan. Mutta missä on vastuu asiasta? Joku harmaahapsinen herrasmies pahoitellen poistuu puvussaan takavasemmalle kirjekuori povarissaan ja siinä se. Uusi pomo nousee jostain ja muutama nimimies suunnitteluosastolta siirtyy uusien haasteiden pariin jne. Ja taas on ensi vuonna uudet mallit entisiä parempia, vihreämpiä ja ah niin paljon puhtaampia.
Missä on se vastuullinen joka katsoo touhua läpi sormien ja räätälöi päästönormeja sekä peukaloi moottoreita testien aikana? Hän syö pöydässäsi ja repii korkoprosentteja lompakostasi, sinun joka tuota touhua ja sen jatkuvuutta rahoitat.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Täytyy muistaa että autojen tehtailu on Saksassa, Ranskassa ja Italiassa hyvin suuressa asemassa niiden maiden eurojen keruussa. Suomessa autoilijat kupataan maksimaalisesti verottajan toimesta, että on sillä merkityksensä täälläkin.
Kun on tarpeeksi isoista rahoista kysymys, niin helposti siihen kehkeytyy tämmöistä rakenteellista vilunkia niin että rahastusta mainostetaan ympäristön pelastamisella ym. vihreillä arvoilla. Konsteilla ei ole niin väliä kunhan ei kovin isoa meteliä asiasta synny, niin kuin nyt on käynyt.
Kun on tarpeeksi isoista rahoista kysymys, niin helposti siihen kehkeytyy tämmöistä rakenteellista vilunkia niin että rahastusta mainostetaan ympäristön pelastamisella ym. vihreillä arvoilla. Konsteilla ei ole niin väliä kunhan ei kovin isoa meteliä asiasta synny, niin kuin nyt on käynyt.
Kaikista vedätyksistä huolimatta monille autoille normilukema on hyvä ennuste siitä mihin auto todellisuudessa pystyy hyvissä olosuhteissa pitkän ajan keskiarvona. Syy on siinä, että yhtään taloudellisen lähelläkään oleva ajotapa ja -ympäristö kompensoivat valmistajien vedätyksen 5 baarin rengaspaineilla ovet teipattuna. Normin vaatima ajotapa on niin kaukana taloudellisesta että siitä on helppo parantaa jos ympäristö sallii.Meissenkeri kirjoitti:Kyllähän se on aina ollut yleisessä tiedossa että autonvalmistajien ilmoittamat kulutukset ja co2-päästöarvot ovat teoreettisia arvoja laboratorio-olosuhteissa ja tienpäällä toteutuvat 2-5 litraa suuremmat kulutuslukemat nieleskellään ihan normaalina ilmiönä.
Tilanne muuttuu jos mukana on nelivetoja tai kaukoidän automaattivaihteistoja, joilla ei välttämättä kukaan pääse normilukemin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mulla ei oikein ole kokemusta kuin bensamersuista, mutta aina on niiden kulutus ollut sitä, mitä on luvattu, tai jopa alle.
Oikein kun on taloudellista ajoa joskus nuorena jaksanut harrastaa, on kulutus mennyt reilusti alle valmistajan ilmoittaman.
Jollain foorumilla kirjoitteli kerran joku uudempaan mersuun vaihtanut ihminen ja valitteli uuden mersunsa valtavaa kulutusta. Piti ihan mielenkiinnosta käydä katsomassa minkälaista kulutusta mersu kyseiselle autolle lupaa ja sehän oli juuri sama, kuin minkä valittaja oli itse mitannut.
Kuplavolkkarilla ajelin ihan sikiönä ja se vei kyllä muistaakseni ihan pirusti bensaa... Siinä kaikki tieto VAG-konsernista
Oikein kun on taloudellista ajoa joskus nuorena jaksanut harrastaa, on kulutus mennyt reilusti alle valmistajan ilmoittaman.
Jollain foorumilla kirjoitteli kerran joku uudempaan mersuun vaihtanut ihminen ja valitteli uuden mersunsa valtavaa kulutusta. Piti ihan mielenkiinnosta käydä katsomassa minkälaista kulutusta mersu kyseiselle autolle lupaa ja sehän oli juuri sama, kuin minkä valittaja oli itse mitannut.
Kuplavolkkarilla ajelin ihan sikiönä ja se vei kyllä muistaakseni ihan pirusti bensaa... Siinä kaikki tieto VAG-konsernista
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Bensa autoilla olen ajellut paljon. Niille luvattiin ennen 7 litran kulutuksia ja nykyjään viiden litran keskikulutuksia. Yhtään kertaa en ole keskimääräisellä seka-ajolla päässyt bensakieseillä alle 10 litran kulutuksiin.
Se on totta että cdi-dieseleleillä olen päässyt paljon lähemmäksi valmistajien ilmoittamia lukemia, ja sen takia olen pääsiallisessa ajossa niitä viimeiset 10 vuotta suosinutkin.
Se on totta että cdi-dieseleleillä olen päässyt paljon lähemmäksi valmistajien ilmoittamia lukemia, ja sen takia olen pääsiallisessa ajossa niitä viimeiset 10 vuotta suosinutkin.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Saksan liikennevirasto syynää useiden valmistajien sallittua korkeampia typenoksidipäästöjä :
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/paast ... a/CJw9SRXx
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/paast ... a/CJw9SRXx
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi