4x4pickup/paku, mutta mikä?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Uujea, tuohan olisi todella näppärä metsäteillä ajeluun :lol:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Toinen vaihtoehto mitä olen miettinyt olisi volsun paku. Huono puoli on etuvetoisuus..ei oikein voi traileria vedellä talvella. Ja tietty onhan siinä enemmän remppaa kuin japsikinnereissä.

Tuollaiset pari halpaakin löytyi, näyttää pelottavan hyville kuvissa :lol:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1575591

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1529589

Luultavasti lahovikaa löytyy tuohon hintaan. Tosin eihän sitä ikinä tiedä :roll:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Täh?. Noihan on vajaavetoisia :roll: . Osta LT28 turbolla :wink: Savua tulee samanlailla , kuin volvoista ja mihinkää ei mee.
big jopo
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

audimies kirjoitti: Osta LT28 turbolla :wink: Savua tulee samanlailla , kuin volvoista ja mihinkää ei mee.
Mutta se kutosen hieno ääni :D
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Harju kirjoitti:
audimies kirjoitti: Osta LT28 turbolla :wink: Savua tulee samanlailla , kuin volvoista ja mihinkää ei mee.
Mutta se kutosen hieno ääni :D
Se on totta :roll: . Tosin en tiedä "AM:n" tarpeista autoa kohtaan , niin en voi tietää?... Oishan se mazda B2600 bensakoneella ainakin huoltamoyrittäjän kannalta hyvä. Meinaan jos paljon ajelee , niin rupee saamaan kahvit paikallisessa.

Oma toyvol. vie kaupunkiajossa Takavedolla noin 10l/100km ei ainakaan alle , mutta essolta saa lisää.
big jopo
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Nyt pukkasi kuumeen pittää kohta lähtiä kahtomaan :shock:
http://www.nettiauto.com/1521249 8) Saiskohan vähän väliä jos tarijuais haagerttia vaihosa :?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No enhän minäkään tiedä millaisen tartten :lol: No kyllähän se neliveto olisi yliveto..Pitää nyt kattoa jos vastaan tulee sopivan hintainen missä vielä runkokin pysynyt matkassa mukana. No miksei tuollaisella vajaaveto pakullakin pärjäisi, tai sitten ei.Vituttaa kuitenkin jossain vaiheessa kun jää kiinni :lol:

Voi kyllä olla että pick-up menisi bensa koneellakin, kun nyt osaisi arvata paljonko tulee kilometrejä. Näyttää nuo bensakoneiset olevan halpoja, ja ehkä parempi kuntoisiakin. ääh..kai sen nyt silti diesel pitää olla.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Itellä oli kaaaauan sitten Mazda 2600B 4 x 4. Oli huoooomattavasti halvempi kuin diesel-versio, eikä tuo talvikelissä maittanut 13-15L/ 100Km (nelikko päällä) nyt niin maatakatavalta tuntunut. Kalliimmaksi olisi tullut ostaa diesel, mikäli ajattelee asiaa niin että paljonko sai bensaa diesel- ja bensamallin hintojen erotuksella. Reilusti plussalle jäätiin.

Tässä hintaluokassa ero on kyllä nopeammin kiinni kurottu, mutta kannattaa miettiä tätäkin.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

No ei sitä kyllä munkaan 78€/Vuosi verolla paljo bensoja ostella :twisted:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

dealer kirjoitti:Semmonen on harkinnan arvonen joka ei oo läpipas*a ruosteilleen, erityisesti runko pitää olla kunnossa.
Vaihteiston / voimansiirron toiminta ja ääntely kannattaa kokeilla perinpohjin merkistä riippumatta.
Kokemuksesta voin sanoa, että tommoseen autoon pitää laittaa min. 10 000 euroa, neuroa.. rahnaa.. kaikki on läpipaskoja järestään... helmiä toki joskus löytää, mutta yleensä minä kerkeen ne ostamaan :lol:
ML 270 CDI -00
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

En mää omastani kymppiä maksanu :wink: Sanosinko että helmi löyty ja vielä halvalla..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Yhtä kävin pikaisesti vilkaisemassa. En edes koeajolla mutta sellainen pikainen tutkiskelu miltä tuollainen halpa vaikuttaa 8) Kun nyt sattui ohimennen silmään...Eikä todellakaan pahalta näyttänyt.Ei mikään "kuin uusi" mutta kohtuullinen. Pari ruostekukkaa korissa, ja runkokin näytti ihan hyvälle, pari pientä paikkaa siihen oli ehditty liimata. Korikin oli tietty jo kertaalleen yli maalattu, mutta ei ihan viime aikoina. Tuollainen->http://www.autojyti.net/index.php?loc=v ... &carId=197
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Helkutin siistin näköinen ainakin! :ope:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kurkkasinpa ohimennen toistakin, samanvärinen ja ikäinen.Hiukan halvempi pyynniltään ja oikeastaan siistimpikin.

Jäi nyt vain sellainen asia häiritsemään että siinä oli sallittu jarrullisen kärryn paino 1400kg :shock: Onko mitsuissa aina tuollainen vai onko yksilökohtaista. King käpeissä näyttää olevan(ainakin joissain) yli 2000kg, jossain pick-upissa muistan nähneeni jopa yli 3000kg. Hieman huono puoli jos vain noinkin pientä traileria saa vetää :? Eihän sillä saa edes hinata väykkyä pois tien päältä 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

sallittu jarrullisen kärryn paino 1400kg
:shock:

Suzukissakin on 1760 kg.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Riippuu muutamasta asiasta. Aikoinaan nelivetoisilla sai vetää 2x omanpaino. Tämän jälkeen tuli joku , että koukun max.paino. Ja jos auto rekisteröity ihan pakuksi , niin ei saa vedellä paljookaa. Pitäisi muutoskatsastaa maastopakettiautoksi. jne... Jos täyttää sille annetut ehdot?

Lainattu Aken:n sivulta

Auto

Auto on henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka määrättyyn erikoistehtävään valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, jossa on

*
vähintään neljä pyörää tai telat ja
*
jonka suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 25 kilometriä tunnissa.

Henkilöauto (M1)

Henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle

Linja-auto (M2 ja M3)

Henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa useammalle kuin 8 henkilölle; M2-luokan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 5 tonnia ja M3-luokan ajoneuvon yli 5 tonnia

Paketti-auto (N1)

Tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on enintään 3,5 tonnia

Kuorma-auto (N2 ja N3)

Tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on suurempi kuin 3,5 tonnia; N2-luokan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 12 tonnia ja N3-luokan ajoneuvon yli 12 tonnia.

Autojen tarkempi luokittelu ja verovapaus

Autojen tarkemmasta luokittelusta (esim. maastoautot ja linja- sekä pakettiautojen alaluokat) säädetään autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteesta annetun LVM: n asetuksen (2002/1248) 2 luvussa.

M- ja N-luokan ajoneuvoja luokiteltaessa rinnastetaan erikoistarkoituksiin valmistettujen ajoneuvojen varusteet, kuten nosturi, betonipumppu ja huoltovälineet, tavaraan.

Autoverolaissa (1994/1482) säädetään tarvittaessa sellaisen auton, joka on verovapaa tai josta suoritetaan alennettua veroa, rakenteesta, mitoituksesta ja muista verovapauden tai alennetun veron edellytyksistä.



Tarkempi selitys:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021248
big jopo
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mitsussa tosiaankin on joku juttu vetopainossa , se on se 1400kg ja oliko -91 joku kuukaus en muista mikä , niin 1550kg. Näin ne konttuurilla selvitti omastani.
Datsun Bluebird
Mb Vito
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Mikko K kirjoitti:Mitsussa tosiaankin on joku juttu vetopainossa , se on se 1400kg ja oliko -91 joku kuukaus en muista mikä , niin 1550kg. Näin ne konttuurilla selvitti omastani.
Onkos se paku vai maastopakettiauto? siis mitä lukee otteessa kohdassa : ajoneuvoluokka
big jopo
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Sama homma se on tuossa kinkäpissä, omamassan verran saa vetää eli 1410kg... Just lauantaina perässä tuli 2xxx kg :roll:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Lerssinen kirjoitti:Sama homma se on tuossa kinkäpissä, omamassan verran saa vetää eli 1410kg... Just lauantaina perässä tuli 2xxx kg :roll:
No onko siihen merkitty se mitä saa vetää? Farkkumersussa minulla ei ollu merkitty, eli sai vetää omapainon 1490kg.Konttorin koneelta löytyi maahatuojan ilmoittamia painoja ja sain otteeseen merkinnän n.1900kg.

Olipas tympeää, luulin että saisi vetää enemmänkin.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Jarrullista 1410kg.. jarrutonta oli joku kg en mä niitä ole ikinä niin kattonu :lol: Nyt vain tuossa eka kerran kilot katoin että jospa tuo mun 700kg traileri ja 1400 kg pickup + kinkäpveturi alkais kiinnostamaan posliinia että paljonko menis yli :roll:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tästä tarinasta loppu huuhtoutui bigbangin mukana avaruuteen.

Minähän sitten loppujen lopuksi ostin -08 keväällä etuveto Viton. 110cdi. Ja just sen nettiauton halvimmastakin halvemman autoliikkeen takapihalta. Ja pihassa on sama vito vieläkin.

Keväällä tulee siis yhteistä taivalta 8 vuotta täyteen. Laitetaan sen kunniaksi tehdyt korjaukset:

Etu-ja takajarrupaloja, takalevyt+kenkiä taakse jarrukilvet.käsijarruvaijeri, takajarruputket. Kaikki iskarit. Hehkut. Termari+letkutermari. Vetonivel ja suojakumeja.kasa polttimoita moottoriöljyä ja öljyn/ilmansuodattimia.lootaöljyt. Paljon peltiä/pakkelia ja maalia. Eberiin pari hehkua ja nyt siitä meni puhaltimen laakerit.

Pitkä lista mutta 8 vuoteen jotain mahtuukin. Kertaakaan ei ole jättänyt välille tai ollut ajoa estävää vikaa, ei ainuttakaan vikatilaa tai sähkövikaa. Ruostuminen sentään maineensa veroista :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”