Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Aika surutta on tullut käytettyä webastoa. Lämmityslaitteessa on myös sähkövastus mutta on se vaan mukavaa lähteä lämpimällä autolla liikkeelle.
Tänään saatiin lumi maahan. Kotitiellä pikkusen kokeilin... jotenkin outoa näiden kaikkien etuvetoisten jälkeen kun takarenkaistakin lentää loska ”linttaamisen merkiksi” kuten poikani asian ilmaisee.
Origamiin laitoin nastarenkaat alle. Ei viitti kuunnella ”siellä on liukasta ja mihinkään ei pääse”.
Tänään käytiin maakunnan piäkaupunnissa Priuksella. Aamu alkoi C-hr:n koeajolla jatkuen Ikean lihapullille. Mielenkiintoinen ufo oli Toyota C-hr, pitää kahtoa missä välissä kirjoittaisi autosta enemmän.
Tänään saatiin lumi maahan. Kotitiellä pikkusen kokeilin... jotenkin outoa näiden kaikkien etuvetoisten jälkeen kun takarenkaistakin lentää loska ”linttaamisen merkiksi” kuten poikani asian ilmaisee.
Origamiin laitoin nastarenkaat alle. Ei viitti kuunnella ”siellä on liukasta ja mihinkään ei pääse”.
Tänään käytiin maakunnan piäkaupunnissa Priuksella. Aamu alkoi C-hr:n koeajolla jatkuen Ikean lihapullille. Mielenkiintoinen ufo oli Toyota C-hr, pitää kahtoa missä välissä kirjoittaisi autosta enemmän.
Skodillac sai alleen talvirenkaat tänään. Ennusteisiin ei nyt jaksa uskoa, joten "pikku puuhastelut" käyntiin. Renkaat on uudet General Altimax Arctic 12. Olivat laittaneet auton alle juuri ennen ostoa. Äänimaailma muuttui hiukan, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Syyslomaa, joten mietinnässä lähteekö mökille vai pysyykö savossa.
Nostopaikat on merkitty helmakoteloon. Merkinnät näkyy kun avaa oven. Vanhemmista Volvoista jäi kaipuu yhteen nostokorvakkoon, josta auton koko kyljen sai ylös. Onneksi tuossa on nuo paikat merkitty kunnolla.
Maisemakuvan kävin ottamassa samalla kun tarkastin mittarivirheen.
Origami kävi huollossa. Eteen iskunvaimentajat ja vetokoukun pistorasia. Sumuvalon toimimattomuus johtui tuosta pistorasiasta. Ohjaa myös sumuvalon toimintaa.
Kustannuksiin osia ja töitä noin 450€. Kävin koeajolla ja olihan tuo paljon parempi nyt ajaa.
Seuraava katsastus 2020. Aika näyttää kuinka huolettomat seuraavat vuodet ovat.
Kustannuksiin osia ja töitä noin 450€. Kävin koeajolla ja olihan tuo paljon parempi nyt ajaa.
Seuraava katsastus 2020. Aika näyttää kuinka huolettomat seuraavat vuodet ovat.
Tänään oli sopivasti aikaa kuvata vähän Typhoon 590:sen valaisua. Pysäytin auton siten, että ensimmäinen tolppa oli juuri auton keulalla. Mitä noilla nyt on sitten väliä... Kännykän kamera piirtää vieläkin ikävän spotin tuohon eteen, mutta todellisuudessa sitä ei ole. Paneli suunnattu sen verran ylös.
Lunta ootellessa.
Ajelin muuten tojotan Auriksella kuvausmatkan Helsinki-Nivala/Ylivieska-Helsinki-matkan, eipä jäänyt pahaa sanottavaa kulkineesta, päin vastoin; hyvä oli ajaa moottoritienopeuksia ja muutenkin. Oikeastaan ainoa ärsyttävä asia oli Tojots Touchin käytös; aina kun menin autoon se alkoi soittamaan musiikkia luuristani, kai tämänkin olisi saanut jotenkin pois päältä…
Kulutus oli hämmästyttävän pieni, kiihtyvyys kohtalainen ja suuntavakavuus mainio, rengasmelu kitkoillakin yllättävän suuri. 8/10 kuitenkin arvosanaksi, ei paha laisinkaan
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Origami pääsi öljypisteelle pikahuoltoon. Moottoriin uudet öljyt, suodatin ja ilmansuodatin. Samalla sai katsella autoa ensimmäistä kertaa nosturilla.
Ei vuotoja, ruosteettomana säilynyt. Matka jatkuu ... Mittarissa kohta 320tkm.
Pikahuolto 165€. Työn osuus 7.50€. Öljyt olisin saanut halvemmalla motonetistä, mutta olisi jäänyt taas kanisterin "persuus" hyllyyn pyörimään.
Iisalmen öljypisteelle täydet pisteet. Siisti paikka ja hyvä palvelu.
Muoks: Rouva kävi aamulla töissä Skodillacilla... Lähti illalla uudelleen tuumaten "Siinä kun on paremmat valot". Samapa tuo, voisi aktivoitua siirtämään Typhoonin Origamin keulaan ja hommata itselle vaikka Comberin.
Oma havainto oli se, että Origamin Good Yearit on huomattavasti hiljaisemmat kuin Skodillacin Generalit.
Ei vuotoja, ruosteettomana säilynyt. Matka jatkuu ... Mittarissa kohta 320tkm.
Pikahuolto 165€. Työn osuus 7.50€. Öljyt olisin saanut halvemmalla motonetistä, mutta olisi jäänyt taas kanisterin "persuus" hyllyyn pyörimään.
Iisalmen öljypisteelle täydet pisteet. Siisti paikka ja hyvä palvelu.
Muoks: Rouva kävi aamulla töissä Skodillacilla... Lähti illalla uudelleen tuumaten "Siinä kun on paremmat valot". Samapa tuo, voisi aktivoitua siirtämään Typhoonin Origamin keulaan ja hommata itselle vaikka Comberin.
Oma havainto oli se, että Origamin Good Yearit on huomattavasti hiljaisemmat kuin Skodillacin Generalit.
Skodillacin korjauksiin merkitään palanut rekisterikilven valo. Vaihto onnistui kun löysin riittävän pienen torx avaimen. 2 poltinta, 2,95e. Polttimon tyyppi SV8.5. Mr Tokmannilla oli hyllyssä 5W versio.
Neliveto tuo hymyn huulille. Liikenneympyrässä lievä puskeminen muuttui hillityksi etenemiseksi kun painoi kaasua. Takapenkiltä kuului ”iskä vetää linttaa”.
Neliveto tuo hymyn huulille. Liikenneympyrässä lievä puskeminen muuttui hillityksi etenemiseksi kun painoi kaasua. Takapenkiltä kuului ”iskä vetää linttaa”.
Eerolan videosta koppasin ajatuksen. Iphone 8 plus & iMovie töihin.
https://youtu.be/LzV_mWPHJXA kaukosäätö webastoon tai puhelinohjaus olisi mukava olla.
https://youtu.be/LzV_mWPHJXA kaukosäätö webastoon tai puhelinohjaus olisi mukava olla.
Ylätuet laitoin tänään uudelleen. Kaarevan muodon vuoksi panelin sai lähemmäs keulaa. Oma hommansa taivutella raudat kohdalleen. Onneksi Comberin mukana tuli fiksut kiinnikkeet ylätukien asennukseen. Käsityön taidonnäyte.
Vaan ei mennyt ihan putkeen tämä valon vaihto. Valo täyttää just sen tarpeen mitä olen toivonutkin... Ainoa miinus on häiriöntuotto radiolle. Signaalin ollessa voimakas ei häiriötä esiinny, mutta aika herkästi vaikuttaa radion kuuluvuuteen.
Tänään kävin hakemassa tarvikkeet Tojotaa varten. Pitää melkein kokeilla tuottaako siihen häiriötä. Jos ei tuota niin voi olla, että pitää ostaa vielä yksi paneli.
Valoa kyllä tuottaa mukavasti. Kännykän kamera piirtää eteen kirkkaan alueen, jota ei "silmä näe".
Ei jaksa vaipua synkkyyteen
Pitäsiköhän kokeilla ferriittiä. https://www.motonet.fi/fi/tuote/471003/ ... -ferriitti
Vaan ei mennyt ihan putkeen tämä valon vaihto. Valo täyttää just sen tarpeen mitä olen toivonutkin... Ainoa miinus on häiriöntuotto radiolle. Signaalin ollessa voimakas ei häiriötä esiinny, mutta aika herkästi vaikuttaa radion kuuluvuuteen.
Tänään kävin hakemassa tarvikkeet Tojotaa varten. Pitää melkein kokeilla tuottaako siihen häiriötä. Jos ei tuota niin voi olla, että pitää ostaa vielä yksi paneli.
Valoa kyllä tuottaa mukavasti. Kännykän kamera piirtää eteen kirkkaan alueen, jota ei "silmä näe".
Ei jaksa vaipua synkkyyteen
Pitäsiköhän kokeilla ferriittiä. https://www.motonet.fi/fi/tuote/471003/ ... -ferriitti
Eipä noista origamin valoista paljoa ole moitetta kuulunut.
Koulun pihalla on hyvä ollut vertailla eri paneleita... Kaveri tuumasi Comberista että "nyt ei koolla ole väliä".
Säädönkin sain tehtyä siedettävälle tasolle.
Ampumaradan penkka on noin 80m päässä. Näkee hyvin keilan leveyden tuolla metsän reunassa.
Näillä mennään vuoteen 2019 ja eteenpäinkin ellei taivas tipu niskaan. Hyvää joulua ja kiitos kuluneesta vuodesta.
Koulun pihalla on hyvä ollut vertailla eri paneleita... Kaveri tuumasi Comberista että "nyt ei koolla ole väliä".
Säädönkin sain tehtyä siedettävälle tasolle.
Ampumaradan penkka on noin 80m päässä. Näkee hyvin keilan leveyden tuolla metsän reunassa.
Näillä mennään vuoteen 2019 ja eteenpäinkin ellei taivas tipu niskaan. Hyvää joulua ja kiitos kuluneesta vuodesta.
Ei ole ollut Volvoja ikävä.
Nyt jos pitäisi ostaa Volvo niin vuosimalli saisi olla uudempi kuin 2010. Vastaava Volvo kuin Skoda maksaa 5-10 tuhatta enemmän. Sillekin rahalle on käyttöä. Tässä aikalailla "samanlainen" kuin omani ja varusteet samalla tasolla: https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10108380
Yhdellä uudemmalla v70:llä kävin ajamassa ja olihan se hyvä. Manuaalivaihteilla ja pienemmällä co2 päästöllä verotkin olisivat olleet siedettävät. Harmi vaan kun neliveto puuttui.
Joskus pitäisi malttaa koeajaa uudempi 8-vaihteinen automaatti nelikkona. Sidottava pääoma suhteessa ominaisuuksiin ei vaan välttämättä ole minusta järkevä.
Mitä tulee tiloihin ja painoon niin ei tuo octavia juuri matkustamon osalta häviä tiloissa. Hiukan kapeampi, mutta tavaratila esimerkiksi fiksumman mallinen. Ainoa miinus tavaratilan pohjasta, joka ei ole puskurin tasalla. Rehusäkkien nostaminen tuolta syvennyksestä ei ole se mukavin juttu. Eikä tuo pohja muutenkaan ole niin kestävä kuin Volvossa. Yksi syy on myös puuttuva varapyörä.
Polttoainetta menee mikä menee... Näillä pakkasilla ei tuo webasto juuri sammuksissa ole, enkä ole vielä keulaa peittänyt. Kuulemma kannattaisi, mutta ootellaan nyt pakkaset. Tuolla on vertailua muihin "vastaaviin" https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=4
Pistetään tähän nyt vielä Skodan ja Volvon mitat ihan vertailun vuoksi.
SKODA OCTAVIA Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V 4x4
Korimalli:StW
Moottorityyppi:Diesel
Käyttövoima:Diesel
Drivmedelsprocess:Suoraruiskutus
Vetotapa:Neliveto
Sylinteriluku:4
Sylinteritilavuus:1968
Vuosimalli:2013
Rekisteröintipvm.:20121214
Valmistusaika (kk/vvvv):
Vaihteisto:Automaattinen
Moottorikoodi:CFHC
Ryhmäkoodi:SK Fi0805
Väri:
Ajoneuvotyyppi:PB
Rengaskoko:195/65R15
Omamassa kg:1515
Pituus mm:4666
Kokonaismassa kg:2115
Moottoriteho kW:103
Moottoriteho hv:140
VOLVO V70 III (BW) 2.4 D
Korimalli:StW
Moottorityyppi:Diesel
Käyttövoima:Diesel
Drivmedelsprocess:Suoraruiskutus
Vetotapa:Etuveto
Sylinteriluku:5
Sylinteritilavuus:2400
Vuosimalli:2008
Rekisteröintipvm.:20080215
Valmistusaika (kk/vvvv):
Vaihteisto:Automaattinen
Moottorikoodi:D5244T5
Ryhmäkoodi:VO Fi0560
Väri:
Ajoneuvotyyppi:PB
Rengaskoko:
Omamassa kg:1701
Pituus mm:4823
Kokonaismassa kg:2310
Moottoriteho kW:120
Moottoriteho hv:163
Nyt jos pitäisi ostaa Volvo niin vuosimalli saisi olla uudempi kuin 2010. Vastaava Volvo kuin Skoda maksaa 5-10 tuhatta enemmän. Sillekin rahalle on käyttöä. Tässä aikalailla "samanlainen" kuin omani ja varusteet samalla tasolla: https://www.nettiauto.com/volvo/v70/10108380
Yhdellä uudemmalla v70:llä kävin ajamassa ja olihan se hyvä. Manuaalivaihteilla ja pienemmällä co2 päästöllä verotkin olisivat olleet siedettävät. Harmi vaan kun neliveto puuttui.
Joskus pitäisi malttaa koeajaa uudempi 8-vaihteinen automaatti nelikkona. Sidottava pääoma suhteessa ominaisuuksiin ei vaan välttämättä ole minusta järkevä.
Mitä tulee tiloihin ja painoon niin ei tuo octavia juuri matkustamon osalta häviä tiloissa. Hiukan kapeampi, mutta tavaratila esimerkiksi fiksumman mallinen. Ainoa miinus tavaratilan pohjasta, joka ei ole puskurin tasalla. Rehusäkkien nostaminen tuolta syvennyksestä ei ole se mukavin juttu. Eikä tuo pohja muutenkaan ole niin kestävä kuin Volvossa. Yksi syy on myös puuttuva varapyörä.
Polttoainetta menee mikä menee... Näillä pakkasilla ei tuo webasto juuri sammuksissa ole, enkä ole vielä keulaa peittänyt. Kuulemma kannattaisi, mutta ootellaan nyt pakkaset. Tuolla on vertailua muihin "vastaaviin" https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=4
Pistetään tähän nyt vielä Skodan ja Volvon mitat ihan vertailun vuoksi.
SKODA OCTAVIA Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V 4x4
Korimalli:StW
Moottorityyppi:Diesel
Käyttövoima:Diesel
Drivmedelsprocess:Suoraruiskutus
Vetotapa:Neliveto
Sylinteriluku:4
Sylinteritilavuus:1968
Vuosimalli:2013
Rekisteröintipvm.:20121214
Valmistusaika (kk/vvvv):
Vaihteisto:Automaattinen
Moottorikoodi:CFHC
Ryhmäkoodi:SK Fi0805
Väri:
Ajoneuvotyyppi:PB
Rengaskoko:195/65R15
Omamassa kg:1515
Pituus mm:4666
Kokonaismassa kg:2115
Moottoriteho kW:103
Moottoriteho hv:140
VOLVO V70 III (BW) 2.4 D
Korimalli:StW
Moottorityyppi:Diesel
Käyttövoima:Diesel
Drivmedelsprocess:Suoraruiskutus
Vetotapa:Etuveto
Sylinteriluku:5
Sylinteritilavuus:2400
Vuosimalli:2008
Rekisteröintipvm.:20080215
Valmistusaika (kk/vvvv):
Vaihteisto:Automaattinen
Moottorikoodi:D5244T5
Ryhmäkoodi:VO Fi0560
Väri:
Ajoneuvotyyppi:PB
Rengaskoko:
Omamassa kg:1701
Pituus mm:4823
Kokonaismassa kg:2310
Moottoriteho kW:120
Moottoriteho hv:163
Hyvä juttu että oot tykännyt Skodalla ajella. Se on niin täysin erilainen auto V70:iin verrattuna. Mulla on ollut nelosgolf variant TDI ja sitten vitoskoppa hatchback 2.0 TDI, molemmat vähillä kilsoilla ja tuoreita malleja ostettaessa. Vitonen oli paljon laaduttomampi auto. Sisämelu esim kovempi ja kojelauta tehty jostain halvasta paskasta muovista.
VAG syöttää markkinoille kyllä uskomattoman romua tekniikkaa ja osasta asiakkaat jopa ovat ymmärtävinään että alle 200 tkm ajettuun autoon pitää vaihtaa vauhtipyörä ja kytkin. 2-litrainen TDI oli kyl ihan sähäkkä peli, mutta vitoskoppa oli selvästi väsähtäneen oloinen 203 tkm ajettuna kun sen panin markkinoille.
Veljeni myi 200 tkm ajetun V70:n pois ja se oli vielä tosi timmissä kunnossa, ei narinaa eikä kolinaa. Aivan eri maata ku se mun Golf oli.
VAG syöttää markkinoille kyllä uskomattoman romua tekniikkaa ja osasta asiakkaat jopa ovat ymmärtävinään että alle 200 tkm ajettuun autoon pitää vaihtaa vauhtipyörä ja kytkin. 2-litrainen TDI oli kyl ihan sähäkkä peli, mutta vitoskoppa oli selvästi väsähtäneen oloinen 203 tkm ajettuna kun sen panin markkinoille.
Veljeni myi 200 tkm ajetun V70:n pois ja se oli vielä tosi timmissä kunnossa, ei narinaa eikä kolinaa. Aivan eri maata ku se mun Golf oli.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Olihan se ajamani Volvo hiljainen ja totesinkin omistajalle ”oli kuin olisin kotiin palannut”.
Aika näyttää millainen kolinakasa octavia on kunhan saadaan kilometrejä lisää. Nyt alkaa mittarissa olla 260tkm. Viimeisin Volvo lähti noin 360tkm ajettuna kiertoon. Tuleva kevät ratkaisee paljon omaa autoilua. Kortissa ei ole enää esteitä ostaa vaikka kevyt k-a. Jos ajamisesta tulee pysyvä työ niin pitää yrittää vapaat olla pois ratista.
Eletään jännittäviä aikoja.
Aika näyttää millainen kolinakasa octavia on kunhan saadaan kilometrejä lisää. Nyt alkaa mittarissa olla 260tkm. Viimeisin Volvo lähti noin 360tkm ajettuna kiertoon. Tuleva kevät ratkaisee paljon omaa autoilua. Kortissa ei ole enää esteitä ostaa vaikka kevyt k-a. Jos ajamisesta tulee pysyvä työ niin pitää yrittää vapaat olla pois ratista.
Eletään jännittäviä aikoja.
Musta on alkanu tuntua siltä, että parillakin saksalaisella automerkillä on moraali kuluttajia kohtaan mennyt. Autoista tehdään hienon oloisia mutta ne voivat olla aivan pommeja jo toisella asiakkaalla kun takuu on ohi. Tulevaisuudessa otan kyllä selville Lexuksen mallistosta itselle sopivat versiot ja Volvolta. En nimittäin tykkää semmoisestakaan että on ns ok että asfalttiteiden autosta (oma f10) menee jousi poikki.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Voisi kuvitella että vapaa-ajan ajelut tulee mahdollisuuksien mukaan ajeltua kaksipyöräisellä vielä enemmässä määrin jos työ siirtyy ohjauspyörän taakse.Jos ajamisesta tulee pysyvä työ niin pitää yrittää vapaat olla pois ratista.
Toki mopolla ei koko perhettä saa kyytiin, mikä taas rajoittaa hieman.
Moottoripyöräilyssä on kyllä ajatusta. Yhdistää hupi ja hyöty samaan kertaan kun lähtee pihasta. Tuli muuten eilen käytettyä lämpimäksi TA Kerrasta käyntiin
Pihassa on nyt viikon 116cdi 4x4 Vito. 5 paikkainen erikoisauto. Tilojensa puolesta menisi itselläkin, mutta hankintahinta veroineen ei asetu omaan ajatusmaailmaan. Mittarissa 5500km. Veroja en tiedä, mutta tilat on käytetty fiksusti. Kuljettajalla on hyvät tilat, keskipenkki kolmelle ja väliseinän takana kunnon tavaratila...
EDIT: Skoda oli 3 päivää muualla parkissa. Aamulla kaivoin sen lumikasasta esiin. Lyhyt pätkäajo teki tehtävänsä, auto on nyt samassa paikkaa parkissa ctekin nokassa. Varmistan ainakin huomisen lähdön. Pitänee laittaa kiinteät johdot akkuun. Saa näppärästi lataukseen tarvittaessa. Kyllä se aamullakin lähti käyntiin mutta vähän vaikeesti
Pihassa on nyt viikon 116cdi 4x4 Vito. 5 paikkainen erikoisauto. Tilojensa puolesta menisi itselläkin, mutta hankintahinta veroineen ei asetu omaan ajatusmaailmaan. Mittarissa 5500km. Veroja en tiedä, mutta tilat on käytetty fiksusti. Kuljettajalla on hyvät tilat, keskipenkki kolmelle ja väliseinän takana kunnon tavaratila...
EDIT: Skoda oli 3 päivää muualla parkissa. Aamulla kaivoin sen lumikasasta esiin. Lyhyt pätkäajo teki tehtävänsä, auto on nyt samassa paikkaa parkissa ctekin nokassa. Varmistan ainakin huomisen lähdön. Pitänee laittaa kiinteät johdot akkuun. Saa näppärästi lataukseen tarvittaessa. Kyllä se aamullakin lähti käyntiin mutta vähän vaikeesti
Pappi kirjoitti:
Pihassa on nyt viikon 116cdi 4x4 Vito. Kuljettajalla on hyvät tilat,
Meillä töissä tämmönen vastaava pari tonnia ajettu vito myös. Minusta se ohjaamo on aivan järkyttävän pieni. Tämmönen 180cm ukkeli ei meinaa oviaukosta taittua sisään taikka ulos
Ja väliseinä kun on penkkien takana niin kuskinjakkaraa ei saa tarpeeksi taakse.
Tilanne voisi olla eri jos väliseinää saisi 10cm taaemmas.
Ja eturenkaista johtuva rengasmeteli on jotain aivan invernaalista.
Pthyi!
Tämmönen keskenkasvunen soppii olemaan tuossa ”mainiosti”. Noin 170cm / 80kg. Väliseinä on sivuoven tasalla.
Vähän on vaan kevyt perä tuossa. Tavaraa ei nyt kovin paljoa ole mukana. Automaatin vaihdeviiksi omanlainen käyttää.
Eturenkaat tuossa Vitossa on kyllä justiinsa jalkapohjan alla. Itse olen ajanut tuolla nyt lumella.
Skodan kulutus hyppäsi nyt uusille litroille kun kylällä pyörittää lyhyttä ajoa. Webaston kun saisi pois päältä mutta ei...
Vähän on vaan kevyt perä tuossa. Tavaraa ei nyt kovin paljoa ole mukana. Automaatin vaihdeviiksi omanlainen käyttää.
Eturenkaat tuossa Vitossa on kyllä justiinsa jalkapohjan alla. Itse olen ajanut tuolla nyt lumella.
Skodan kulutus hyppäsi nyt uusille litroille kun kylällä pyörittää lyhyttä ajoa. Webaston kun saisi pois päältä mutta ei...
Origami osoittaa olevansa kesäauto... Näyttää tämä puuterina pölisevä lumi jäätävän takajarruja. Tänä aamuna viimeksi oli tönkkönä parkissa.
Skodillac osoitti olevansa elementissään kaupungilla. Aurapenkkojen ylitys ja muiden henkilöautojen väistely oli yhtä juhlaa. Kumma kun tiellä sopii kaksi kuorma-autoa kohtaamaan mutta henkilöautojen kohtaamiseen tarvitaan lentokenttä
Skodillac osoitti olevansa elementissään kaupungilla. Aurapenkkojen ylitys ja muiden henkilöautojen väistely oli yhtä juhlaa. Kumma kun tiellä sopii kaksi kuorma-autoa kohtaamaan mutta henkilöautojen kohtaamiseen tarvitaan lentokenttä
Samanlainen avensis yritti eilen naapurinpihalta tielle muttei päässy. Kummatkin takajarrut jäätynyt kiinni. Liinalla kiinni neljänmaticin vetokoukkuun ja hinattiin sulamaan ja odottamaan lämpimämpiä aikoja.Pappi kirjoitti:Origami osoittaa olevansa kesäauto... Näyttää tämä puuterina pölisevä lumi jäätävän takajarruja. Tänä aamuna viimeksi oli tönkkönä parkissa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Erikoiselta kyllä kuulostaa tuo takajarrujen jäätymisongelma. Yleensä Tojotat ovat olleet niitä parhaimpia talviautoja. Takapakkia on nähtävästi sitten otettu takajarrujen suunnittelussa. Edellisen mallin Avensiksessa ei ainakaan ole ollut minkäänlaista ongelmaa jarrujen jäätymisen kanssa, vaikka on tullut jos vaikka minkälaisissa olosuhteissa ajettua. Erinomaisen luotettava auto kyllä.
S204, AZT250
Jarrut on jäässä aina kun lumi pöllyää. Parina aamuna skoda poistunut pihasta rouvan lähtiessä töihin. Jäätyy siinäkin jarrut mutta aukeavat ilman poppakonsteja.
Skoda oli tänään töissä. Säästöpankki rallin toimitsijana jouduin ajamaan 2 pikataivalta ralliautojen jälkeen. 75 autoa tekee aika mukavat urat polanteiselle soratielle. Minulla riitti maavara ja nelikolla oli mukava mennä rännissä. Perässä tullut Mondeo taisi hiukan raapia pohjastaan.
Skoda oli tänään töissä. Säästöpankki rallin toimitsijana jouduin ajamaan 2 pikataivalta ralliautojen jälkeen. 75 autoa tekee aika mukavat urat polanteiselle soratielle. Minulla riitti maavara ja nelikolla oli mukava mennä rännissä. Perässä tullut Mondeo taisi hiukan raapia pohjastaan.
Pappi kirjoitti:Ylätuet laitoin tänään uudelleen. Kaarevan muodon vuoksi panelin sai lähemmäs keulaa. Oma hommansa taivutella raudat kohdalleen. Onneksi Comberin mukana tuli fiksut kiinnikkeet ylätukien asennukseen. Käsityön taidonnäyte.
AUTS! Tämä oli ikävä yllätys, koska Mersun nokalla kyseisen valaisimen käyttöaikana havaittu ainoa sivuvaikutus oli lähivalojen katoaminen kovin vaatimattomiksi?Pappi kirjoitti:Vaan ei mennyt ihan putkeen tämä valon vaihto. Valo täyttää just sen tarpeen mitä olen toivonutkin... Ainoa miinus on häiriöntuotto radiolle. Signaalin ollessa voimakas ei häiriötä esiinny, mutta aika herkästi vaikuttaa radion kuuluvuuteen.
Ehdimme ajaa ympäri Pohjanmaata ja yhden pääkaupunkireissunkin tuolla valolla, joten kai siellä jossain oli heikkoakin kenttää radiolle?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Oman kokemuksen perusteella 212 radio ei ole mitenkään häiriöaltis vaan kuuluu hyvin ulkoisista haittatekijöistä huolimatta. Itellä kaks 150w kiinan xenonia ja ledibaari jotka 210 nokalla saivat radion häviämään mutta 212 ei tiedä mitään.740 GLE kirjoitti:Pappi kirjoitti:Ylätuet laitoin tänään uudelleen. Kaarevan muodon vuoksi panelin sai lähemmäs keulaa. Oma hommansa taivutella raudat kohdalleen. Onneksi Comberin mukana tuli fiksut kiinnikkeet ylätukien asennukseen. Käsityön taidonnäyte.
AUTS! Tämä oli ikävä yllätys, koska Mersun nokalla kyseisen valaisimen käyttöaikana havaittu ainoa sivuvaikutus oli lähivalojen katoaminen kovin vaatimattomiksi?Pappi kirjoitti:Vaan ei mennyt ihan putkeen tämä valon vaihto. Valo täyttää just sen tarpeen mitä olen toivonutkin... Ainoa miinus on häiriöntuotto radiolle. Signaalin ollessa voimakas ei häiriötä esiinny, mutta aika herkästi vaikuttaa radion kuuluvuuteen.
Ehdimme ajaa ympäri Pohjanmaata ja yhden pääkaupunkireissunkin tuolla valolla, joten kai siellä jossain oli heikkoakin kenttää radiolle?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14