Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.
-
- ja pulla
- Viestit: 63
- Liittynyt: 19.5.2008 20:21
- Paikkakunta: Iisalmi
Vapaasti henkivähän tämä. On noita jonkin verran ilmeisesti punaisenakin ollut, joitakin tullut näilläkin seutuvilla vastaan. Tarroja mielisi oma silmä jossain vaiheessa tähänkin, mutta alkuperäisyydestä voisi poiketa sen verran, että laittaisi ne ensimmäisen version hornanliekat niiden viivapiirrosten sijasta.Roisto kirjoitti:Jännä tuo punainen Patrolli. Yleensä tottunut, että ne oli melkein kaikki niitä hopeisia ja punertavilla teipeillä. LandCruisereita näkyi enemmän punaisina ja siksi tulee jotenkin jakomielinen olo.
Onko se turbolla vai vapaakierrolla?
t.
Risto
Startti kävi hieman ennakoitua pidemmässä huollossa ja huoltoseisakin aikana tuli kokeiltua maalipinnan elvyttämistä. Ei tuosta ilmeisesti spraymaalilla ruikitusta pinnasta mitään näyttelykiiltoa saanut, mutta jos tuolla silti ilkeäisi kylillä käydä?
P1230585 by Aki Härkönen, on Flickr
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
300tkm:n Päivitystä. Huolista vapaa kottero on ollut. Isompi vika tuli, kun egr rupesi juonittelemaan. Koodattiin pois ja puristettiin samalla 320hp/700Nm koneesta. Pientä kolinaa olen kuulevinani etupäästä, ohjauskin on mennyt hieman levottomaksi. Mutta alkuperäiset alustanosat yhä pl. Toinen takajousipussi.spöke kirjoitti:Daimler-Chrysler- kokeilu jäi vuoden mittaiseksi. Ei mulla riittäneet rahat
300C:n ylläpitoon. Vuoden aikana vaihdettiin laatikon johdinlevy, kardaanin tukilaakeri, virtalukko ( skim- moduuli) ja pakosarjat. Vajaa neljä tonnia ja 47tkm. Nyt tuli tilalle -08 530D hyvillä varusteilla. On comfortpenkit, laajat ilmastoinnit ja navit. Ja Karalan softa. En tiedä, olisko 212 mersu ollut parempi, mutta kokkeillaan ny tämmöstäkin. Aika näyttää, onko tää yhtä hyvä, mitä aikoinaan E39 oli.
Viime lauantaina lämppärin puhallin taukosi, pitää ens viikolla vaihtaa moottori ja siili. Nyt on korimalli jo niin vanha ja paljon ajettu, että ajetaan tää loppuun.
-Spöke
Ostin ensi talveksi tuollasen Letukan talviautoksi.
url=https://moutine.kuvat.fi/kuvat/Chevy%20 ... 151755.jpg][/url]
Leimasin tänäin. Hieno kyytiä antaa. Vähän siihenkin sai hommaa tehdä. Alapallonivelen vaihtaa ja korjata yksi pakoputken kiinnike. Huoltohommina öljynvaihto, ilmansuodatin, huuhtelin jäähd.järjestelmän ja ilmasin sen oikeaoppisesti. Samalla tuli laitettua jenkkivalot toimintaan ja korjattua suomikeltaiset takamarkkerit takaisin punaisiksi.
Pikkukilvet tilasin samoilla tunnuksilla. Niitä odotellessa.
url=https://moutine.kuvat.fi/kuvat/Chevy%20 ... 151755.jpg][/url]
Leimasin tänäin. Hieno kyytiä antaa. Vähän siihenkin sai hommaa tehdä. Alapallonivelen vaihtaa ja korjata yksi pakoputken kiinnike. Huoltohommina öljynvaihto, ilmansuodatin, huuhtelin jäähd.järjestelmän ja ilmasin sen oikeaoppisesti. Samalla tuli laitettua jenkkivalot toimintaan ja korjattua suomikeltaiset takamarkkerit takaisin punaisiksi.
Pikkukilvet tilasin samoilla tunnuksilla. Niitä odotellessa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Alle tonnin heräteostos lokakuulta: Opel Kadett LS 1.2 vm. 1988. Ajettu 160 tkm, hyvässä kunnossa sisältä ja päältä. Ostin, kun selasin kaljapäissäni Nettiautoa.
Onhan tämä oikein sympaattinen auto. Maalipinta heräsi eloon myllyttämällä ja muovipuskurit kuumailmapuhaltimella. Oma W220 tuntuu kuitenkin miellyttävämmältä ajoneuvolta kaikin puolin.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Jos joku olisi sanonut vielä vähän aikaa sitten että kohta ajelet baijerilaisella mutteri wirityksellä niin olisin kyllä hörö-naurut päästänyt...
Tämmöiseen se kelkka sitten vaihtui... Jos hyviä puolia pitää etsiä niin on se ainakin hiljainen sisältä, vakuutukset halvemmat kuin -03 mallin corollassa mutta käyttömaksu ja dieselvero pari kymppiä kalliimpi vuodessa. Ei ollenkaan huono ajettava. 320 diesel -01 ja ajettu vajaa puoli miljuunaa...
Tämmöiseen se kelkka sitten vaihtui... Jos hyviä puolia pitää etsiä niin on se ainakin hiljainen sisältä, vakuutukset halvemmat kuin -03 mallin corollassa mutta käyttömaksu ja dieselvero pari kymppiä kalliimpi vuodessa. Ei ollenkaan huono ajettava. 320 diesel -01 ja ajettu vajaa puoli miljuunaa...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tuollaista himoitsin joskus 2000-luvun alussa. On hieno! Onko 2,7- vai 3,5-litrainen?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
On kolme'puolikas. Ota tämä tästä haltuun. Alkaa talvi loppua eikä alun innostuksen jälkeen ole enää mielenkiintoa katsella tätä sukkulaa. Leimaan sen vielä tuoreeseen leimaan, vaikka ei olis tarvis, mutta myynnin edistämiseksi.bercedes menz kirjoitti:Tuollaista himoitsin joskus 2000-luvun alussa. On hieno! Onko 2,7- vai 3,5-litrainen?Mou kirjoitti:Pistetään nyt tästäkin kuva.
Yllättävän mieluista kyytiä antaa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Sysleri lähti äsken kohti Siikajokea, Oulun kupeeseen. Hassu yksityiskohta oli että kaveri Savonlinnan liki, jolta tuo Sysleri mulle tuli, ja sitten tämä Siikajojen kaveri olivat kuin kaksi marjaa Jahti takkiensa ja yleisen habituksensa kanssa. Ilmeisesti joihinkin autoihin vaan pätee yleinen stereotypia millaiset ihmiset niitä haluaa.
Mukava ostaja kaiken'kaikkiaan. Raha ja omistajanvaihdokset kävi näppärästi tableteilla ja mitään koeajoja tarvittu.
Mukava ostaja kaiken'kaikkiaan. Raha ja omistajanvaihdokset kävi näppärästi tableteilla ja mitään koeajoja tarvittu.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Oliko tällainen Toyota Jaris?Kuppi_kahvia kirjoitti:Baby benz vaihtui Toyota Yarikseen '06. Mersu oli sinänsä ihan hyvä ennen kuin se rutattiin mutta Yaris on hiljasempi ja vakaampi ajettava. Koko eroa noilla ei taida hirmuisesti olla.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Tuli ostettua sitten 2006 vuotinen Saab 9-5 1.9TiD työmatka kulkineeksi ja täytyy sanoa että ennakko luuloja oli aika tavalla kyseistä autoa kohden mutta vajaan viikon aikana kun tuolla ajannut nyt tuhannen kilsaa niin kyllä kaikki ennakko käsitykset ovat häipyneet
saab (2) by antti hietanen, on Flickr
saab9-5 3 by antti hietanen, on Flickr
Taitaa olla omista autoista parhaimpia ajettavia ja ajoasennonkin sai heti täydelliseksi Voisin sanoa että vain se w140 mersu veti tälle vertoja ajomukavuudessa
saab (2) by antti hietanen, on Flickr
saab9-5 3 by antti hietanen, on Flickr
Taitaa olla omista autoista parhaimpia ajettavia ja ajoasennonkin sai heti täydelliseksi Voisin sanoa että vain se w140 mersu veti tälle vertoja ajomukavuudessa
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Kevyt hinnan ponnahdus...
https://www.nettiauto.com/chevrolet/lumina/10380660
Maksoin itse tuosta 800€. Pistin parisataa leimaamiseen ja ajoin hetken.
https://www.nettiauto.com/chevrolet/lumina/10380660
Maksoin itse tuosta 800€. Pistin parisataa leimaamiseen ja ajoin hetken.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Saab 9-5 on oikeasti älyttömän hyvä ajaa ja mesestä poiketen myös talvella. Tuollainen Aero kulkee autobahnillakin 245 yhtä eleettömästi kuin nykyinen C350 4matic.mese300 kirjoitti: Taitaa olla omista autoista parhaimpia ajettavia ja ajoasennonkin sai heti täydelliseksi Voisin sanoa että vain se w140 mersu veti tälle vertoja ajomukavuudessa
Ajoltaan varmasti mutta lienee 245 kovemman työn takana ja kierrokset aika korkeella, toisin kuin Mersulla.Mustikka kirjoitti:Saab 9-5 on oikeasti älyttömän hyvä ajaa ja mesestä poiketen myös talvella. Tuollainen Aero kulkee autobahnillakin 245 yhtä eleettömästi kuin nykyinen C350 4matic.mese300 kirjoitti: Taitaa olla omista autoista parhaimpia ajettavia ja ajoasennonkin sai heti täydelliseksi Voisin sanoa että vain se w140 mersu veti tälle vertoja ajomukavuudessa
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Oma rottelo tuskin tuollaisia lukemia tulisi edes saamaan vapaa pudotuksessakaan mutta velipojan "hieman" rakennettu 9000 saappi on susi lampaiden vaatteissa Maililla ei edes ferrarit pärjännyt sen auton kyydissä Kertoo jotain auton menohaluista ja välityksistä kun mailin kiihdytys matkalla ei saanut edes vitos vaihdetta vielä päälle eikä kone edes punarajalla nelosella vauhdin ollessa 276km/h
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Outlander – kadonneen rahan jäljillä
Autokeskusteluissa suosittu aihe on polttoaineen kulutus.
Oman Outlanderini kulutus on 12,38 ltr/100 km. Mittaukseen on käytetty 68299 km ja 6 vuotta. Kulutuslukema on vain suuntaa antava, koska kahtena ensimmäisenä vuotena olin kiinnostunut vain ”poltetuista” euroista eli siltä ajalta kulutuslukema on saatu auton kulutusmittarista, joka on käsittääkseni tarkka kuten sen muutkin mittarit.
Polttoainekulu yllämainitulla matkalla on 12967,13 e, tekee 0,19 e/km.
Ai niin, esiteltävä auto:
Mitsubishi Outlander 2,4 bensa automaatti -06.
Ostettu 3.5.2013, jolloin oli ajettu 74512 km.
Mittarilukema 2.5.2019 on 142811 km.
Auto on ollut luotettava, se ei ole siitä itsestään johtuvista syistä jättänyt tielle (eikä ojaan).
Hinattu on kuitenkin kahdesti.
Jakopääremontissa huoltomies rikkoi kampiakselin asentotunnistimen, hinattiin takaisin pajalle.
Toisella kertaa itse peruutin sen ennalta tarkistamattomaan pöpelikköön, jossa oli liian syvä oja, piti hinata auton mitta tasamaalle.
Ajo-ominaisuudet ovat kuin kottikärryssä, mutta kuitenkin paremmat kuin oli Lassin ransitissa (RIP molemmat).
Meluisahan tuo on, mutta kaukana siitä infernosta, minkä aiheutin (olin 11 v.) päräyttämällä pyhä-aamun hämyssa suoraputki-Massikalla kylän halki. Ilmeisesti paikallispoliisi-Veikkokin oli havahtunut kun jälkikäteen uhkaili isä-ukkoa sakolla. Aikainen hetki kai pelasti kirkonkiroukselta.
Jarruja uusittiin hartaasti mutta pitkään – väärillä osilla, mutta sitten lopultakin ymmärsin vaihtaa korjaamoa.
Huollettu on kerran vuodessa, renkaita uusittu tarpeen mukaan, polttimoita, lambda, tehostajan putki, takapyörän laakeri, eberin tiivisteet, pari akkua yms. myös.
Kaikki toimenpiteet on teetetty korjaamolla (ei merkkikorjaamossa, mutta .nykyisessä on ex-merkkiasentajia),
Rahaa on mennyt kuudessa vuodessa kaikenkaikkiaan 44103,58 e (tilanne 2.5.2019). Tuo sisältää myös ostohinnan.
Eli
0,65 e/km.
Jos tuosta nyt saisi myydessä (ei ole aikomusta) 5000,-, olisi kilometrihinta 0,57 e.
Pelkät käytöstä johtuvat kulut (bensa, huollot, korjaukset, pesut, renkaat, verot ja katsastukset jne.) ovat
0,40 e/km.
Auto on mielestäni hyvässä kunnossa (kop, kop), mutta silti saattaa olla, että kilometrikustannus alkaa nousta, koska...
Parin lähivuoden aikana olisi ohjelmassa laatikko-öljyt, perä-öljyt, jakopää, kesärenkaat ja ne muut, jotka mahdollisesti tulevat ohjelman ulkopuolelta (lue: remontit).
Kulutusmittarit ovat tehneet polttoaineen seurannasta koko kansan huvia ja hyvä niin, onpahan muukin puheenaihe kuin ikuinen sää.
Koko ”rätingistä” omalta osaltani taas voin sanoa samaa kuin ilmastonmuutoksesta.
Pahalta näyttää.
Autokeskusteluissa suosittu aihe on polttoaineen kulutus.
Oman Outlanderini kulutus on 12,38 ltr/100 km. Mittaukseen on käytetty 68299 km ja 6 vuotta. Kulutuslukema on vain suuntaa antava, koska kahtena ensimmäisenä vuotena olin kiinnostunut vain ”poltetuista” euroista eli siltä ajalta kulutuslukema on saatu auton kulutusmittarista, joka on käsittääkseni tarkka kuten sen muutkin mittarit.
Polttoainekulu yllämainitulla matkalla on 12967,13 e, tekee 0,19 e/km.
Ai niin, esiteltävä auto:
Mitsubishi Outlander 2,4 bensa automaatti -06.
Ostettu 3.5.2013, jolloin oli ajettu 74512 km.
Mittarilukema 2.5.2019 on 142811 km.
Auto on ollut luotettava, se ei ole siitä itsestään johtuvista syistä jättänyt tielle (eikä ojaan).
Hinattu on kuitenkin kahdesti.
Jakopääremontissa huoltomies rikkoi kampiakselin asentotunnistimen, hinattiin takaisin pajalle.
Toisella kertaa itse peruutin sen ennalta tarkistamattomaan pöpelikköön, jossa oli liian syvä oja, piti hinata auton mitta tasamaalle.
Ajo-ominaisuudet ovat kuin kottikärryssä, mutta kuitenkin paremmat kuin oli Lassin ransitissa (RIP molemmat).
Meluisahan tuo on, mutta kaukana siitä infernosta, minkä aiheutin (olin 11 v.) päräyttämällä pyhä-aamun hämyssa suoraputki-Massikalla kylän halki. Ilmeisesti paikallispoliisi-Veikkokin oli havahtunut kun jälkikäteen uhkaili isä-ukkoa sakolla. Aikainen hetki kai pelasti kirkonkiroukselta.
Jarruja uusittiin hartaasti mutta pitkään – väärillä osilla, mutta sitten lopultakin ymmärsin vaihtaa korjaamoa.
Huollettu on kerran vuodessa, renkaita uusittu tarpeen mukaan, polttimoita, lambda, tehostajan putki, takapyörän laakeri, eberin tiivisteet, pari akkua yms. myös.
Kaikki toimenpiteet on teetetty korjaamolla (ei merkkikorjaamossa, mutta .nykyisessä on ex-merkkiasentajia),
Rahaa on mennyt kuudessa vuodessa kaikenkaikkiaan 44103,58 e (tilanne 2.5.2019). Tuo sisältää myös ostohinnan.
Eli
0,65 e/km.
Jos tuosta nyt saisi myydessä (ei ole aikomusta) 5000,-, olisi kilometrihinta 0,57 e.
Pelkät käytöstä johtuvat kulut (bensa, huollot, korjaukset, pesut, renkaat, verot ja katsastukset jne.) ovat
0,40 e/km.
Auto on mielestäni hyvässä kunnossa (kop, kop), mutta silti saattaa olla, että kilometrikustannus alkaa nousta, koska...
Parin lähivuoden aikana olisi ohjelmassa laatikko-öljyt, perä-öljyt, jakopää, kesärenkaat ja ne muut, jotka mahdollisesti tulevat ohjelman ulkopuolelta (lue: remontit).
Kulutusmittarit ovat tehneet polttoaineen seurannasta koko kansan huvia ja hyvä niin, onpahan muukin puheenaihe kuin ikuinen sää.
Koko ”rätingistä” omalta osaltani taas voin sanoa samaa kuin ilmastonmuutoksesta.
Pahalta näyttää.
Jeah,
En välttämättä uutta aihetta tästä tee, kun koneella tulee harvakseltaan käytyä.
Tosijjaanki nii..
Oli nissania ja mazdaa tässä elämän karulla polulla, nyt sitten toistamiseen Ford ja Mondeo. Pitkäkatto, musta, trendi vakkarilla ja auto-ilmastoinnilla ja linttasatsilla. Mittarissa oli kun ostin juhannuksena 2018 329tkm, nyt 360tkm. Varsin huolettomia kilsoja ollu, perus huoltoa ja kuluvaa osaa vaihdeltu. Leimallekkaan ei tarvinnu ku yks tukivarsi takaanta vaihtaa. 30e makso palikka ja vaihtoon meni noin 30 sekuntia, eli hinta-työsuhde aika maltillinen. Moottorina väkivahva 2.0 duratecci.
Eräänä syyspäivänä huomasin, että näitähän mustia pitkäkattoja on yllättävän paljon vielä liikenteessä, joten miksei... Ja keltasta kusikalvoa sumareihin. Avot. On sitte vallan v*tun komia. Minä tykkään, muut ei. Erottuuhan tuo massata kuitenkin vanteillaan, jotku devinot ne on mallilltaa, jos oikein hyvät haluaa niin maalata tarvisi. Kattoo kun käyttää uusille vanteille nappaamassa talviset niin otan tyhjäksi menneen ja pari kilsaa soratiellä kolluutetun 8*18" valssin mukaan että joutuuko kevväämmällä hankkimaan vannesarjanki.
Alustan säätöön toi täytyy viedä ennen lumia kuitenkin. Ellei sitten talven aikana tuu hankittua uutta alustaa, jostain syystä alkanu ahistaa tuon keulan kaamee korkeus ja keulinta. Pthyi.
Ja kun kansa haluaa kuvia, niin pari on.
Vaaramaisema vuodelta 2018, kun auto oli ollut mulla noin 2000km alla.
Seuraava kuva onkin sitten aikalailla heinäkuun puolesta välin 2019 ja 358360km kelattuna, kun paisuntasäiliö halusi sanoa räks ja haljeta pohjastaan. Nyt on sitten uus vespumppu, termostaatti ja apulaiteremmi. Ja olihan muuten vallan v*tusta vaihtaa tuo termostaatti. Puoltoista maxi-askia röökiä, neljä kuppia kahvia ja yksi olut myöhemmin se oli vaihettu ja järjestelmä ilmattu, kun huomasin, että se paisari se on mikä vuotaa. Voi jösses. Sitte puhkeskin toinen rengas ja nyt alla 16" pappamallin aluvalssit nypityillä nastoilla.
Jeah, näillä mennään. Tuleeko talouteen kakkoks autoksi Fiesta vai MB, se jääköön nähtäväksi
En välttämättä uutta aihetta tästä tee, kun koneella tulee harvakseltaan käytyä.
Tosijjaanki nii..
Oli nissania ja mazdaa tässä elämän karulla polulla, nyt sitten toistamiseen Ford ja Mondeo. Pitkäkatto, musta, trendi vakkarilla ja auto-ilmastoinnilla ja linttasatsilla. Mittarissa oli kun ostin juhannuksena 2018 329tkm, nyt 360tkm. Varsin huolettomia kilsoja ollu, perus huoltoa ja kuluvaa osaa vaihdeltu. Leimallekkaan ei tarvinnu ku yks tukivarsi takaanta vaihtaa. 30e makso palikka ja vaihtoon meni noin 30 sekuntia, eli hinta-työsuhde aika maltillinen. Moottorina väkivahva 2.0 duratecci.
Eräänä syyspäivänä huomasin, että näitähän mustia pitkäkattoja on yllättävän paljon vielä liikenteessä, joten miksei... Ja keltasta kusikalvoa sumareihin. Avot. On sitte vallan v*tun komia. Minä tykkään, muut ei. Erottuuhan tuo massata kuitenkin vanteillaan, jotku devinot ne on mallilltaa, jos oikein hyvät haluaa niin maalata tarvisi. Kattoo kun käyttää uusille vanteille nappaamassa talviset niin otan tyhjäksi menneen ja pari kilsaa soratiellä kolluutetun 8*18" valssin mukaan että joutuuko kevväämmällä hankkimaan vannesarjanki.
Alustan säätöön toi täytyy viedä ennen lumia kuitenkin. Ellei sitten talven aikana tuu hankittua uutta alustaa, jostain syystä alkanu ahistaa tuon keulan kaamee korkeus ja keulinta. Pthyi.
Ja kun kansa haluaa kuvia, niin pari on.
Vaaramaisema vuodelta 2018, kun auto oli ollut mulla noin 2000km alla.
Seuraava kuva onkin sitten aikalailla heinäkuun puolesta välin 2019 ja 358360km kelattuna, kun paisuntasäiliö halusi sanoa räks ja haljeta pohjastaan. Nyt on sitten uus vespumppu, termostaatti ja apulaiteremmi. Ja olihan muuten vallan v*tusta vaihtaa tuo termostaatti. Puoltoista maxi-askia röökiä, neljä kuppia kahvia ja yksi olut myöhemmin se oli vaihettu ja järjestelmä ilmattu, kun huomasin, että se paisari se on mikä vuotaa. Voi jösses. Sitte puhkeskin toinen rengas ja nyt alla 16" pappamallin aluvalssit nypityillä nastoilla.
Jeah, näillä mennään. Tuleeko talouteen kakkoks autoksi Fiesta vai MB, se jääköön nähtäväksi
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Loppukesästä ostin tuollaisen Volvon Vaasasta. Talviautoksi sitä ajattelin mutta... Pari kuukautta se ehti maata parkkihallissa, kunnes myin pois. Harmittaa tosin kun se oli niin pirun siisti ja lämpimän oloinen auto, mutta kauppa se on mikä kannattaa. Oli oikeen suoralla kuutosella eikä millään vajaalla moottorilla.
Volvon häivyttyä ostin ostokiimassa Passatin. En oikeen tiedä mitä ajattelin kun auton ostin. Ei oiken herätä minussa tunteita. Ompahan nyt joku rassi jolla liikkua jos lunta tulee. Nastarenkaat ärsyttää.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Ostin elämäni ensimmäisen toyotan. Kuutisenkymmentä autoa omistanut elämäni aikana, vaan nytpä pääsin yllättämään jopa itseni. 99' 4a-fe pannulla, ei ihmeempiä varusteita. Pestä ja puunata ja imuroida sisusta, ja perehtyä pakoputken resonointiin. Juuri leimattu. Karvan yli 3 markkaa mittarissa. Eiköhän tällä ajele hyvinkin talven yli.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Passat läksi uudelle omistajalle ja jotain piti äkkiä hankkia talvikulkineeksi. Löyty sitten tuommonen Japanialainen edustusauto. On kyllä niin ysäri-henkinen vaikka on 2001 vuosimallia. Kolmi'litranen manuaali.
Vähän tekis mieli tilata Infinitin maskit ja valot.
Vähän tekis mieli tilata Infinitin maskit ja valot.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
On kyllä harmillista kun myöhempien mallien Maximat ovat jääneet pelkästään rapakon taakse. Viimeiset pari mallia omasta mielestäni ihan menevän näköisiä, ja kyllähän ne kohtuullisesti menevätkin 3.5-litraisella 300-heppaisella koneella.
Myös monet tuon I-alkuisen luksusnissanin mallit ovat varsin jees.
Myös monet tuon I-alkuisen luksusnissanin mallit ovat varsin jees.
S204, AZT250
Kyllä. Infinitin FX45:nen ja 50:nen on kyllä upeen näkösiä maastureita. Tällä kylällä pyörii Viron kilvissä "uudehko" Maxima. Lienee NettiAutossakin viimeisimmän vilkaisun mukaan.
Tuo mun Maximus ei ole juuri kiinnostusta herättänyt. Mahtaakohan jäädä kevään tullen kadunlaitaan makaamaan.
Tuo mun Maximus ei ole juuri kiinnostusta herättänyt. Mahtaakohan jäädä kevään tullen kadunlaitaan makaamaan.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Ostin sian säkissä eli huutokaupatcomista Jaguar X-typen. -04 ajettu 255tkm.
Tässä nyt pari viikkoa tutustuttu toisiimme ja vielä en tiedä tuleeko tästä vuosisadan rakkaustarina vai nopea ero.. Hyvä ja mukava ajaa mutta pikkuvikoja on hiukan. Laatuvaikutelma on hyvä, katsotaan ny paljonko menee rahaa laittoon, katsastuskin kuukauden sisään.. Vai lähteekö myyntiin hiukan alle markkinahintojen.
Tässä nyt pari viikkoa tutustuttu toisiimme ja vielä en tiedä tuleeko tästä vuosisadan rakkaustarina vai nopea ero.. Hyvä ja mukava ajaa mutta pikkuvikoja on hiukan. Laatuvaikutelma on hyvä, katsotaan ny paljonko menee rahaa laittoon, katsastuskin kuukauden sisään.. Vai lähteekö myyntiin hiukan alle markkinahintojen.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.