Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Ahaa.. nyt ymmärrän, 'kromisten lyhtyjen alue' siellä levittää houkutustaan, olinkin lenkillä ollessani kuulevinani 'talvirenkaat kaupan päälle!', 'automaatti samaan hintaan!' huutelua kun autokauppojen sisäänheittäjät siellä heikon vastustuskyvyn omaavia käytetyn auton omistajia jallittivat...bercedes menz kirjoitti:MHe:
Ja helppoa se on nauraa siellä "toispual jokkee", kun ei tiedä millaisissa epäinhimillisissä oltavissa täällä puolella Tarpianjokea ollaan, täällä on nimittäin ihan kauhian painostava autonvaihtobordelli ja kaikki tiet vie autokauppaan.
Ties vaikka tarttuis sinnekin ja pian havahdut, kun sulla on alla DX Corolla...
Corolla DX virus on kyllä paha, varsinkin kun mulla herkässä nuoruudessa oli DX corolla sairastettu mutta jos vasta-aineet ovat jo laimentuneet niin se voi olla menoa, tai henkisesti addiktiivinen lankeeminen on helpoo vaikka ACorollaA ryhmässä käynkin.
Vinkki; youtubeen saa päälle sellaisen K18 eston että ei pääse epämääräisiä 'koeajovideoita' vahingossa katselemaan (kuten Tercel peruuttaa liukkaalla - HYI!)
Sillä Lexuksella pian sekoittuisit alueen suurimman parit... eikun autokauppiaan kanssa ja sulta tullaan kyselemään vähän ajettuja vaihtoautoja.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Olet selvästi käynyt täällä sillan syntisellä puolella, koska niin hyvin osasit kuvaille parit...eiku autokauppiaiden huuteluita.MHe kirjoitti:Ahaa.. nyt ymmärrän, 'kromisten lyhtyjen alue' siellä levittää houkutustaan, olinkin lenkillä ollessani kuulevinani 'talvirenkaat kaupan päälle!', 'automaatti samaan hintaan!' huutelua kun autokauppojen sisäänheittäjät siellä heikon vastustuskyvyn omaavia käytetyn auton omistajia jallittivat...bercedes menz kirjoitti:MHe:
Ja helppoa se on nauraa siellä "toispual jokkee", kun ei tiedä millaisissa epäinhimillisissä oltavissa täällä puolella Tarpianjokea ollaan, täällä on nimittäin ihan kauhian painostava autonvaihtobordelli ja kaikki tiet vie autokauppaan.
Ties vaikka tarttuis sinnekin ja pian havahdut, kun sulla on alla DX Corolla...
Corolla DX virus on kyllä paha, varsinkin kun mulla herkässä nuoruudessa oli DX corolla sairastettu mutta jos vasta-aineet ovat jo laimentuneet niin se voi olla menoa, tai henkisesti addiktiivinen lankeeminen on helpoo vaikka ACorollaA ryhmässä käynkin.
Vinkki; youtubeen saa päälle sellaisen K18 eston että ei pääse epämääräisiä 'koeajovideoita' vahingossa katselemaan (kuten Tercel peruuttaa liukkaalla - HYI!)
Sillä Lexuksella pian sekoittuisit alueen suurimman parit... eikun autokauppiaan kanssa ja sulta tullaan kyselemään vähän ajettuja vaihtoautoja.
Laitoin youtuben tuon eston, vaikka en Tercelin liukkaita olekaan nähnyt, ainoastaan klassikot: "Tercel tulee taas" ja "Tercel ajaa talliin" sekä "Tercel peruuttaa aisaan", jonka katsominen itseltäni kesken.
Ja Mersun vein äsken tuulilasin vaihtoon ja huomenna lähden vaimon Volvolla reissuun. Saas nähdä miltä "Petreesan päiväuni" tuntuu matkalla Päijät-Hämeeseen.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Kyllä voi, ja ihan pitkiäkin matkoja! (mulla on ollut kaks Opelia aikoinaan)petrereesa kirjoitti:Voi Ooppelikin liikkua vailla ongelmia!220cdi kirjoitti:valitsin omituisesti luultavasti väärän ooppelin….petrereesa kirjoitti:Varmaan on luksusta vaunua ohjata!
Volvokin liikkui kivasti, 4-sylinterinen D5 225 hv kuljetti autoa oikein reippaasti. Ainoastaan äänieristys ja huonot stereot himmensivät tunnelmaa. Kulutus oli mennessä 5,9 ja takaisin tullessa 5,6 eli taloudellinen on vaikka osa matka motaria, jossa vauhti 143 km/h mittarin mukaan ja matkalla muutenkin 15-20 km/h krooninen ylitys. Yhteenvetona sanoisin, että vaivaton peli.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Vielä pitää ensi viikko kärvistellä.
Laitoin sähköpostia automyyjälle auton oletetusta luovutushetkestä ja kyselin rekisteritunnusta/alustanumeroa, jotta saan hommattua vakuutukset alkamaan luovutushetkellä. Automyyjältä tuli automaattinen vastaus, notta on poissa toukokuun loppupuolelle, ilmeisesti lomautuksia heilläkin.
Otin yhteyttä siihen tarinassa jo mainittuun varatoimariin ja kysyin samat kysymykset. Hän vastasi, että auto oletettavasti 6.5. heidän pihassa, sitten varustelua ja pesua/pintakäsittelyä ja luovutus seuraavalla viikolla. Varustelut tarkoittaa jotain koodaamista mm. rengaspaineanturit ja auton selkään laitetaan keraaminen pinta. Sain tarvittavat tiedot vakuutuksen ottamista varten ja ensi viikolla olen yhteydessä vakuutusyhtiöön.
Niin lähellä, mutta silti niin kaukana.
Laitoin sähköpostia automyyjälle auton oletetusta luovutushetkestä ja kyselin rekisteritunnusta/alustanumeroa, jotta saan hommattua vakuutukset alkamaan luovutushetkellä. Automyyjältä tuli automaattinen vastaus, notta on poissa toukokuun loppupuolelle, ilmeisesti lomautuksia heilläkin.
Otin yhteyttä siihen tarinassa jo mainittuun varatoimariin ja kysyin samat kysymykset. Hän vastasi, että auto oletettavasti 6.5. heidän pihassa, sitten varustelua ja pesua/pintakäsittelyä ja luovutus seuraavalla viikolla. Varustelut tarkoittaa jotain koodaamista mm. rengaspaineanturit ja auton selkään laitetaan keraaminen pinta. Sain tarvittavat tiedot vakuutuksen ottamista varten ja ensi viikolla olen yhteydessä vakuutusyhtiöön.
Niin lähellä, mutta silti niin kaukana.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
MÄ sain jo stalkattua sen ennen lastausta
https://www.flickr.com/photos/roomwitha ... otostream/
tää oliki uuskoppanen, huijasit meitä
https://www.flickr.com/photos/roomwitha ... otostream/
tää oliki uuskoppanen, huijasit meitä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Joo, kiinni jäin...prkl...ja kostoksi olet näköjään photoshopannut mut transvestiitiksi.MHe kirjoitti:MÄ sain jo stalkattua sen ennen lastausta
https://www.flickr.com/photos/roomwitha ... otostream/
tää oliki uuskoppanen, huijasit meitä
Kuten pölykapseleista huomaat, siinä on todellakin "kaikki varusteet".
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
No niin, nyt alkoi näillä näkymin viimeinen kokonainen viikko Mersulla.
Olen yrittänyt tunnustella sisintäni, josko sieltä löytyisi haikeus, luopumisen tuska tai jokin muu inhimillinen tunne, joka kertoisi sitoutumisesta tuohon Stuttgartilaiseen ruunaan, joka vielä joulukuussa 2018 oli unelmien täyttymys.
Ei, mitään ihmeempää en tunne. Joko olen sisältä kylmä tai sitten...ei, kyllä se vika on minussa ei Mersussa. Muodoiltaan tuo on hieno, katsoipa sitten ulkoista tai sisäistä kauneutta. Mutta tässä on tehty tätä eroa jo monta kuukautta ja olemme sen aikana lopullisesti ajautuneet erilleen ja nyt tuo täytyy vapauttaa jonkun muun ajoon. Ja onhan se ollut itselläni niin vähällä ajolla viime viikkoina, että Mersu varmaan jo kaipaa painavaa kaasujalkaa ja taitavaa rattimiestä.
Olen yrittänyt keksiä autosta jotain moitittavaa, jotta luopuminen olisi vielä helpompaa ja katumisen todennäköisyys pieni. Ainoa minkä löysin on se, että jonkinlaista narinaa tulee jostain apumiehen oven tienoilta, mutta annan sen olla ja käännän volumea isommaksi. Teen tällä viikolla Mersulla vielä yhden reissun Päijät-Hämeeseen ja sitten ensi viikolla Raisioon. Siinä on sitten vielä mahdollisuus itkeä tihrustaa ennen kuin eroamme ystävinä...
Olen jo hypännyt elämässäni eteenpäin ja vajonnut syvempiin ja synkimpiin vesiin kuin koskaan, sillä kun kaikki englanninkieliset Tercel-videot on jo katsottu kahteen tai kolmeen kertaan, niin nyt olen viimepäivinä katsonut kiinalaisia, japanilaisia, puolalaisia, ranskalaisia ja saksalaisia videoita aiheesta. Yllättävän hyvin pystyy seuraamaan puolankielistä videota
"Och, jak niesamowity jest ten Tercel. Oferuje naprawdę elegancką jazdę nawet w samochodzie, nawet jeśli samochód nie ma nawet resorów pneumatycznych. Tak, Japończycy wiedzą, jak robią samochody. Jak doszło do takiego smaku, że Bercedes Menz wkurzył całą historię?" (hardcorelukijat kääntävät tämän tekstin)
Tercelille hommasin tänään vakuutukset. Vakuutusyhtiössä olivat yhtä yllättyneitä kuin täälläkin: "Mitä, ai ihan uusi Tercel?" Eivät ilmeisesti ole perillä japanilaisten klassikoiden reinkarnaatioista.
Olen yrittänyt tunnustella sisintäni, josko sieltä löytyisi haikeus, luopumisen tuska tai jokin muu inhimillinen tunne, joka kertoisi sitoutumisesta tuohon Stuttgartilaiseen ruunaan, joka vielä joulukuussa 2018 oli unelmien täyttymys.
Ei, mitään ihmeempää en tunne. Joko olen sisältä kylmä tai sitten...ei, kyllä se vika on minussa ei Mersussa. Muodoiltaan tuo on hieno, katsoipa sitten ulkoista tai sisäistä kauneutta. Mutta tässä on tehty tätä eroa jo monta kuukautta ja olemme sen aikana lopullisesti ajautuneet erilleen ja nyt tuo täytyy vapauttaa jonkun muun ajoon. Ja onhan se ollut itselläni niin vähällä ajolla viime viikkoina, että Mersu varmaan jo kaipaa painavaa kaasujalkaa ja taitavaa rattimiestä.
Olen yrittänyt keksiä autosta jotain moitittavaa, jotta luopuminen olisi vielä helpompaa ja katumisen todennäköisyys pieni. Ainoa minkä löysin on se, että jonkinlaista narinaa tulee jostain apumiehen oven tienoilta, mutta annan sen olla ja käännän volumea isommaksi. Teen tällä viikolla Mersulla vielä yhden reissun Päijät-Hämeeseen ja sitten ensi viikolla Raisioon. Siinä on sitten vielä mahdollisuus itkeä tihrustaa ennen kuin eroamme ystävinä...
Olen jo hypännyt elämässäni eteenpäin ja vajonnut syvempiin ja synkimpiin vesiin kuin koskaan, sillä kun kaikki englanninkieliset Tercel-videot on jo katsottu kahteen tai kolmeen kertaan, niin nyt olen viimepäivinä katsonut kiinalaisia, japanilaisia, puolalaisia, ranskalaisia ja saksalaisia videoita aiheesta. Yllättävän hyvin pystyy seuraamaan puolankielistä videota
"Och, jak niesamowity jest ten Tercel. Oferuje naprawdę elegancką jazdę nawet w samochodzie, nawet jeśli samochód nie ma nawet resorów pneumatycznych. Tak, Japończycy wiedzą, jak robią samochody. Jak doszło do takiego smaku, że Bercedes Menz wkurzył całą historię?" (hardcorelukijat kääntävät tämän tekstin)
Tercelille hommasin tänään vakuutukset. Vakuutusyhtiössä olivat yhtä yllättyneitä kuin täälläkin: "Mitä, ai ihan uusi Tercel?" Eivät ilmeisesti ole perillä japanilaisten klassikoiden reinkarnaatioista.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Autokaupasta soitettiin. Tercel edelleen Hangossa ja SE Mäkinen lupaillut autoa aikaisintaan 15.5. eli ensi viikon perjantaiksi...eivät voi nopeuttaa asiaa millään
Eihän tästä tuu v***u mitään. Auto oli Zeebruggessä jo 20.4. ja kuukausi siitä niin auto ehkä mulla...prkl...
Kun ihmettelin toimitusketjun kankeutta ja vaikutusta kassavirtaan (raha ei liiku ennen kuin auto on liikkeessä), niin automyyjä vielä "rauhoitteli" mua kertomalla kuinka paljon SE Mäkinen kolhii autoja kuljetuksissaan. Ai että kun tuli rauhallinen olo.
Hiukan jo kaduttaa tää auton osto, jos vaikka ilmoittais liikkeeseen, että mä en pääse hakemaan autoa ennen kuin 2023 marraskuussa...
Eihän tästä tuu v***u mitään. Auto oli Zeebruggessä jo 20.4. ja kuukausi siitä niin auto ehkä mulla...prkl...
Kun ihmettelin toimitusketjun kankeutta ja vaikutusta kassavirtaan (raha ei liiku ennen kuin auto on liikkeessä), niin automyyjä vielä "rauhoitteli" mua kertomalla kuinka paljon SE Mäkinen kolhii autoja kuljetuksissaan. Ai että kun tuli rauhallinen olo.
Hiukan jo kaduttaa tää auton osto, jos vaikka ilmoittais liikkeeseen, että mä en pääse hakemaan autoa ennen kuin 2023 marraskuussa...
Viimeksi muokannut bercedes menz, 08.5.2020 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Ai sen auton tuokin MHe Mäkinen...otit siitä kuvan, kun olit ajanut sen kuljetusauton toisesta kerroksesta alas...voiko auto mennä lunastukseen ennen rekisteröimistä?MHe kirjoitti:aattelappa sitä kun nyt iskis wuhanin nuha ja joutuisitkin olemaan sen päälle 2 vko karanteenissa kaupanpäälle ennenkuin pääsisit näkemään sen rutatun Tercelin keulan...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Joo paljastu mun sivubisnes... Unohtu laittaa ramppi alas ja uutukainen kytkin irroitti lopullisesti... kai maksoit visalla, mun firman toinen osakas on joku Sarmaste (pyysi mua mukaan en oo tavannu)... kuulemma ihan hyvä bisnesmiäs?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Ostin ton Tiina Jylhän ja Tape Valkosen yhteis-Visalla, joten saat rahat melkovarmasti...kaupanvahvistajana toimi Kari Uoti...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Saapiko sen Tercelin palauttaa... Vuoden päästä tämmönen ajoon.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... f7f6367aa6
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... f7f6367aa6
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Enää ei voi kai perua...se on menoo ny.
Aamulla nääs tuli puhelimeen tällainen viesti
Tuossa kehoitettiin malttamaan hetki ja että autoliikkeestä ollaan minuun yhteydessä.............................................. .......................................... .............................................. .............................................. .............................................ja v**ut no tottakai mä olin autoliikkeeseen heti yhteydessä joko joko joko joko...joko nyt...
Olen ollut nyt myyntijohtajan kanssa yhteydessä ja hän myönsi appin olevan tarkka ja auto on todellakin saapunut heille aamulla.
Luovutus on perjantaina ja äsken maksoin auton sekä hain Traficomin sivuilta varmenteen. Nyt täytyy pysyä vaan hengissä perjantaihin saakka...
Aamulla nääs tuli puhelimeen tällainen viesti
Tuossa kehoitettiin malttamaan hetki ja että autoliikkeestä ollaan minuun yhteydessä.............................................. .......................................... .............................................. .............................................. .............................................ja v**ut no tottakai mä olin autoliikkeeseen heti yhteydessä joko joko joko joko...joko nyt...
Olen ollut nyt myyntijohtajan kanssa yhteydessä ja hän myönsi appin olevan tarkka ja auto on todellakin saapunut heille aamulla.
Luovutus on perjantaina ja äsken maksoin auton sekä hain Traficomin sivuilta varmenteen. Nyt täytyy pysyä vaan hengissä perjantaihin saakka...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Katoin äsken tuon Papin laittaman Highlander-linkin...hiano oli!MHe kirjoitti: ei sitä mihinkään palautaa tarvi, vuoden päästä bercedeksen Tercel on jo kovaa kyytiä vaihtolistalla kun highlander videot salamoineen pyörii juutubessa... "there can be only one"
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Ison kirkon sivuilla on kuvia ja hinnat Trumppimaiseen tyyliin.
https://www.toyota.com/highlander/
Kyllä tuo vaatisi jo uuden tuulipuvun ostamisen Mr. Tokmannilta.
https://www.toyota.com/highlander/
Kyllä tuo vaatisi jo uuden tuulipuvun ostamisen Mr. Tokmannilta.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Sydanmaan Highlanderiin saa näköjään karvapenkit, jaappanin Highlanderissa joutuu istumaan paljaalla nahalla.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Loppuhuipennus alkaa!!!
Matka on ollut pitkä, sekä minulla että teillä muutamalla uskollisella seuraajalla, jotka olette helmi-maaliskuusta asti jaksaneet ihmetellä tarinan kehkeytymistä. Osa syynä on varmaan korona, koska ilman sitä moni teistä olisi keksinyt parempaakin ajanvietettä, kuin seurata eteläpirkanmaalaisen autonvaihtoholistin ihmeellisiä seikkailuita, jotka lopulta eivät vieneet kuin varsinaissuomalaisille autonmetsästysmaille.
Haluan samalla myös esittää vilpittömät pahoittelut saagan venyttämisestä ja ihan liian pitkälle viedystä salailusta. Osittain se on ollut tahallista ja osittain pakon sanelemaa, sillä auton toimitusaika rytmitti tarinaa ja halusin jättää asian lopullisen tolan paljastamisen siihen hetkeen, kun auto on täällä.
Nyt tämä hetki on tullut.
Lähdin siis aamulla yhdeksän jälkeen matkaan, koska auton luovutus olis tarkoitus tapahtua klo 11. Mersu oli edellisenä iltana pakattu täyteen renkaita, toiset aamukahvit oli laitettu termariin ja ysitie kutsui.
Jostain syystä ainakin omalla ruudulla Mersun kuva on vinksahtanut, olisko pahat henget suuttuneet, kun luovun tähtikeulasta...miltä teidän ruudulla näyttää?
Heti kun lähdin matkaan näin toistakymmentä peuraa tien vieressä syömässä. Heräsi pieni pelko, että peuravaaratie vaatii jälleen uhrinsa ja jonkinlainen emä-vasayhdistelmä makaa jossain vaiheessa Urjala-Loimaa -välillä Mersun tähden päällä. Tällöin autonvaihtoon tulisi pieni mutka lisää ja katseet kääntyisivät autoliikkeen sijasta vakuutusyhtiön puoleen. Tämä mielikuva jäi päähäni ja päätin ajaa kerrankin hiljaa.
Ja kun ajaa hiljaa, niin ajatuksille tulee sijaa. Tämän virtuaalisen autonhakumatkan aikana saatte selvityksen saagan varrella antamistani vihjeistä tulevaa autoa koskien, olenkin mielenkiinnolla seurannut arvauksianne. Merkkihän on arvattu jo aikoja sitten, mutta vain yksi henkilö on osunut oikeaan sekä merkin että mallin suhteen. Onnittelut siis nimimerkki Garcia:lle Oulun suuntaan!!!
Puran tähän vihjeet eli olen kertonut mm.
Auto on etuvetoinen
Siinä on melkein 70hv vähemmän kuin nykyisessä (tarkka hevosten määrä uudessa on 218)
Autossa istutaan hiukan korkeammalla kuin E-Mersussa. Tämä korkeusero on jokaisen omassa mielikuvituksessa, mutta käytännössä ei montaa senttiä ole eroa, mutta ajoasennossa sen huomaa, varsinkin kun oma ajoasentoni on aina lattiassa.
Peilin ja a-pilarin välissä on rako, tällainen siis
Sisustasta paljastin nahkaverhoilun, kyseessä on vaalean- ja tummanruskeaa nahkaa, tällaista
Sisusta ei ole tällä kertaa tupakkihuonemainen vaan kohtuullisen moderni. Mutta mm. tikkaukset on tehty käsin.
Ulkovärin olen myös paljastanut ja se on metallihohtovalkoinen ja tämän päivän auringonpaisteessa se näytti tältä:
Väitinpä auton olevan myös hiljainen, se johtuu tuplalaseista, jotka vihdoin sain autooni (edelliset oli Phaetonissa ja Touaregissa).
Lisäksi autossa on hiljaiset vanteet, niihin on nääs japaninpoika porannut reikiä. Näin jossain videossa millaisia laskelmia aiheesta oli tehty (-10db), mutta itse en osaa sanoa muuta kuin, että hiljaiselta kuulostaa.
Mainitsin myös ohimennen, että kyseinen automerkki ja erityisesti malli on amerikkalaisten harmaapanttereiden suosiossa ja monessa auton esittelyvideossakin on mainittu, että se tarkoittaa oikeasti kasikymppisiä mummoja.
Lisätietona tähän, että tätä mallia ei ole ennen tuotu Eurooppaan vaan se on jäänyt Japanin markkinoille, yleensä vielä eri nimellä tai sitten viety tämän nimisenä Amerikkaan, jossa se on ollut merkin suosituimpia malleja ja muutoinkin yksi luokkansa (entry level luxury) suosituimmista autoista. Jostain syystä autoa verrataan joskus 3-sarjan bemariin, C-Mersuun ja A4 Audiin, vaikka tämä on E-Mersun kokoluokkaa. Ehkäpä verrokit on valittu Jenkeissä hinnan perusteella.
Muistaako muuten joku, kun kerroin nähneeni Tampereella kiekkopomon autossa, joka oli samanlainen kuin koeajoauto. Se kiekkopomo oli Ilveksen toimari Risto Jalo. Kyseisen merkin mainos löytyy sekä Ilveksen paidasta, että Hakametsän kaukalosta.
Hyvissä ajoin siis paljastui, että auto on japanissa valmistettu ja että se on valmistettu Toyotan tehtaalla (itse olisin olettanut, että auto olisi tehty Toyota Cityn sijasta Kyushun tehtaalla). Mallia en paljastanut vaan muokkasin appista ottamaani viestiä niin, että se kertoisi Tercelin reinkarnaatiosta eli sen lihallisesta palaamisesta peltilehmien joukkoon.
Kaikki ovat varmaan huomanneet, että Tercelin toinen tuleminen on liioiteltua ja osa on sitä mieltä, että se ensimmäinenkin olisi saanut jäädä tapahtumatta.
Kun julkistin appista tulleen viestin, leikkasin yläreunassa olleen auton kuvan pois, mutta jätin alareunaan vihjeeksi auton symbolin, josta joku saattoikin tunnistaa maskin muodon ja siitä merkin.
Taisin jossain vaiheessa vihjailla merkin olevan tunnettu laadukkuudesta sekä tarkkuudesta ja että merkistä on kirjoitettuja kirjoja. Relentless pursuit of Perfection on merkin mainoslause ja kirjan nimi, joka kuvaa merkin syntyhistoriaa 80-luvulta ja siitä eteenpäin tinkimättömästi toteutettua lähestymistapaa autojen sekä siihen liittyvän palveluiden toteutuksessa.
Tätä kirjaa olen siis lukenut autoa odotellessa.
Ja nyt sitten tämän kuvan myötä selvisi Tercelin perimmäinen luonne eli merkki. Onnittelut kaikille oikein arvaajille!
Kerroin, että olen aikaisemminkin innostunut kyseisestä automerkistä ja kävin koeajamassa erästä urheiluautoa, joka kuitenkaan ei sopinut perheemme tarpeeseen ja olisi vaatinut likviditeettiä yli kaiken järkevyyden eli tätä menin alunperin katsomaan.
Se on muuten edelleen myynnissä ja hinta on nyt karvan alle satkun. Hieno se oli edelleen, kun sitä tänään katsoin liikkeessä. Mutta vaimo on oikeassa, ei tuollainen meidän käyttöön sovi ja hintakin on itselle liian korkea.
Kerroin myös pari muuta vihjettä, joista toinen paljasti, että olen aikaisemminkin kärsinyt omistamisen himosta merkin erästä mallia kohtaan. Se tapahtui, silloin kun itselläni oli Phaeton ja lopulta päädyin Touaregiin. Silloin sain Tampereella huonon tarjouksen eräästä urheiluautosta ja laitoin siitä punaisesta autosta kuvankin siihen kyseiseen hairahdustopikkiin eli tämä:
Kävin myös ennen E-Mersua ajamassa tämän.
Paljastin myös, että lähipiirissäni on samanmerkkinen auto ja sillä tarkoitin veljeni avoautoa. Veljeni työskentelee, kuten minäkin tilastollisen prosessikontrollin (SPC) parissa ja hän vierailee kohtuu säännöllisesti automerkin tehtaalla Japanissa (kuulen usein miten se pieteetti, jolla näitä autoja tehdään on melkoista). Se veljeni avoauto on tässäkin topikissa vilahtaneen Toyota Soarerin sisarmalli.
(kyseisen auton kuva on otettu googlesta)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nyt kun merkki on selvillä, niin aloitan auton esittelyn, jossa viimeistään selviää myös malli.
Tästä siis jatkuu se luvattu Bercedeksen Tercel -topikki (mutta en perusta sille uutta) ja aloitan sen kuuluisilla, mutta kuluneilla sekä historiaa tuntien varsin epäluotettavilla sanoilla: "Tässä on mulle autoa pitkäksi aikaa!"
Lisäksi lanseeraan uuden sloganin, joka voi käyttää lyömäaseena tulevina hetkinä mikäli hairahtumisen merkkejä on ilmassa eli
Bercedeksen Tercel - Ihmiskoe kohti 200000 kilometriä.
Tuossa kaikki foorumilaiset nauraa katketakseen...ja kunhan saatte itsenne koottua tämän "itseni roustauksen" jälkeen, niin jatkoselityksiä kyllä riittää...
Matka on ollut pitkä, sekä minulla että teillä muutamalla uskollisella seuraajalla, jotka olette helmi-maaliskuusta asti jaksaneet ihmetellä tarinan kehkeytymistä. Osa syynä on varmaan korona, koska ilman sitä moni teistä olisi keksinyt parempaakin ajanvietettä, kuin seurata eteläpirkanmaalaisen autonvaihtoholistin ihmeellisiä seikkailuita, jotka lopulta eivät vieneet kuin varsinaissuomalaisille autonmetsästysmaille.
Haluan samalla myös esittää vilpittömät pahoittelut saagan venyttämisestä ja ihan liian pitkälle viedystä salailusta. Osittain se on ollut tahallista ja osittain pakon sanelemaa, sillä auton toimitusaika rytmitti tarinaa ja halusin jättää asian lopullisen tolan paljastamisen siihen hetkeen, kun auto on täällä.
Nyt tämä hetki on tullut.
Lähdin siis aamulla yhdeksän jälkeen matkaan, koska auton luovutus olis tarkoitus tapahtua klo 11. Mersu oli edellisenä iltana pakattu täyteen renkaita, toiset aamukahvit oli laitettu termariin ja ysitie kutsui.
Jostain syystä ainakin omalla ruudulla Mersun kuva on vinksahtanut, olisko pahat henget suuttuneet, kun luovun tähtikeulasta...miltä teidän ruudulla näyttää?
Heti kun lähdin matkaan näin toistakymmentä peuraa tien vieressä syömässä. Heräsi pieni pelko, että peuravaaratie vaatii jälleen uhrinsa ja jonkinlainen emä-vasayhdistelmä makaa jossain vaiheessa Urjala-Loimaa -välillä Mersun tähden päällä. Tällöin autonvaihtoon tulisi pieni mutka lisää ja katseet kääntyisivät autoliikkeen sijasta vakuutusyhtiön puoleen. Tämä mielikuva jäi päähäni ja päätin ajaa kerrankin hiljaa.
Ja kun ajaa hiljaa, niin ajatuksille tulee sijaa. Tämän virtuaalisen autonhakumatkan aikana saatte selvityksen saagan varrella antamistani vihjeistä tulevaa autoa koskien, olenkin mielenkiinnolla seurannut arvauksianne. Merkkihän on arvattu jo aikoja sitten, mutta vain yksi henkilö on osunut oikeaan sekä merkin että mallin suhteen. Onnittelut siis nimimerkki Garcia:lle Oulun suuntaan!!!
Puran tähän vihjeet eli olen kertonut mm.
Auto on etuvetoinen
Siinä on melkein 70hv vähemmän kuin nykyisessä (tarkka hevosten määrä uudessa on 218)
Autossa istutaan hiukan korkeammalla kuin E-Mersussa. Tämä korkeusero on jokaisen omassa mielikuvituksessa, mutta käytännössä ei montaa senttiä ole eroa, mutta ajoasennossa sen huomaa, varsinkin kun oma ajoasentoni on aina lattiassa.
Peilin ja a-pilarin välissä on rako, tällainen siis
Sisustasta paljastin nahkaverhoilun, kyseessä on vaalean- ja tummanruskeaa nahkaa, tällaista
Sisusta ei ole tällä kertaa tupakkihuonemainen vaan kohtuullisen moderni. Mutta mm. tikkaukset on tehty käsin.
Ulkovärin olen myös paljastanut ja se on metallihohtovalkoinen ja tämän päivän auringonpaisteessa se näytti tältä:
Väitinpä auton olevan myös hiljainen, se johtuu tuplalaseista, jotka vihdoin sain autooni (edelliset oli Phaetonissa ja Touaregissa).
Lisäksi autossa on hiljaiset vanteet, niihin on nääs japaninpoika porannut reikiä. Näin jossain videossa millaisia laskelmia aiheesta oli tehty (-10db), mutta itse en osaa sanoa muuta kuin, että hiljaiselta kuulostaa.
Mainitsin myös ohimennen, että kyseinen automerkki ja erityisesti malli on amerikkalaisten harmaapanttereiden suosiossa ja monessa auton esittelyvideossakin on mainittu, että se tarkoittaa oikeasti kasikymppisiä mummoja.
Lisätietona tähän, että tätä mallia ei ole ennen tuotu Eurooppaan vaan se on jäänyt Japanin markkinoille, yleensä vielä eri nimellä tai sitten viety tämän nimisenä Amerikkaan, jossa se on ollut merkin suosituimpia malleja ja muutoinkin yksi luokkansa (entry level luxury) suosituimmista autoista. Jostain syystä autoa verrataan joskus 3-sarjan bemariin, C-Mersuun ja A4 Audiin, vaikka tämä on E-Mersun kokoluokkaa. Ehkäpä verrokit on valittu Jenkeissä hinnan perusteella.
Muistaako muuten joku, kun kerroin nähneeni Tampereella kiekkopomon autossa, joka oli samanlainen kuin koeajoauto. Se kiekkopomo oli Ilveksen toimari Risto Jalo. Kyseisen merkin mainos löytyy sekä Ilveksen paidasta, että Hakametsän kaukalosta.
Hyvissä ajoin siis paljastui, että auto on japanissa valmistettu ja että se on valmistettu Toyotan tehtaalla (itse olisin olettanut, että auto olisi tehty Toyota Cityn sijasta Kyushun tehtaalla). Mallia en paljastanut vaan muokkasin appista ottamaani viestiä niin, että se kertoisi Tercelin reinkarnaatiosta eli sen lihallisesta palaamisesta peltilehmien joukkoon.
Kaikki ovat varmaan huomanneet, että Tercelin toinen tuleminen on liioiteltua ja osa on sitä mieltä, että se ensimmäinenkin olisi saanut jäädä tapahtumatta.
Kun julkistin appista tulleen viestin, leikkasin yläreunassa olleen auton kuvan pois, mutta jätin alareunaan vihjeeksi auton symbolin, josta joku saattoikin tunnistaa maskin muodon ja siitä merkin.
Taisin jossain vaiheessa vihjailla merkin olevan tunnettu laadukkuudesta sekä tarkkuudesta ja että merkistä on kirjoitettuja kirjoja. Relentless pursuit of Perfection on merkin mainoslause ja kirjan nimi, joka kuvaa merkin syntyhistoriaa 80-luvulta ja siitä eteenpäin tinkimättömästi toteutettua lähestymistapaa autojen sekä siihen liittyvän palveluiden toteutuksessa.
Tätä kirjaa olen siis lukenut autoa odotellessa.
Ja nyt sitten tämän kuvan myötä selvisi Tercelin perimmäinen luonne eli merkki. Onnittelut kaikille oikein arvaajille!
Kerroin, että olen aikaisemminkin innostunut kyseisestä automerkistä ja kävin koeajamassa erästä urheiluautoa, joka kuitenkaan ei sopinut perheemme tarpeeseen ja olisi vaatinut likviditeettiä yli kaiken järkevyyden eli tätä menin alunperin katsomaan.
Se on muuten edelleen myynnissä ja hinta on nyt karvan alle satkun. Hieno se oli edelleen, kun sitä tänään katsoin liikkeessä. Mutta vaimo on oikeassa, ei tuollainen meidän käyttöön sovi ja hintakin on itselle liian korkea.
Kerroin myös pari muuta vihjettä, joista toinen paljasti, että olen aikaisemminkin kärsinyt omistamisen himosta merkin erästä mallia kohtaan. Se tapahtui, silloin kun itselläni oli Phaeton ja lopulta päädyin Touaregiin. Silloin sain Tampereella huonon tarjouksen eräästä urheiluautosta ja laitoin siitä punaisesta autosta kuvankin siihen kyseiseen hairahdustopikkiin eli tämä:
Kävin myös ennen E-Mersua ajamassa tämän.
Paljastin myös, että lähipiirissäni on samanmerkkinen auto ja sillä tarkoitin veljeni avoautoa. Veljeni työskentelee, kuten minäkin tilastollisen prosessikontrollin (SPC) parissa ja hän vierailee kohtuu säännöllisesti automerkin tehtaalla Japanissa (kuulen usein miten se pieteetti, jolla näitä autoja tehdään on melkoista). Se veljeni avoauto on tässäkin topikissa vilahtaneen Toyota Soarerin sisarmalli.
(kyseisen auton kuva on otettu googlesta)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nyt kun merkki on selvillä, niin aloitan auton esittelyn, jossa viimeistään selviää myös malli.
Tästä siis jatkuu se luvattu Bercedeksen Tercel -topikki (mutta en perusta sille uutta) ja aloitan sen kuuluisilla, mutta kuluneilla sekä historiaa tuntien varsin epäluotettavilla sanoilla: "Tässä on mulle autoa pitkäksi aikaa!"
Lisäksi lanseeraan uuden sloganin, joka voi käyttää lyömäaseena tulevina hetkinä mikäli hairahtumisen merkkejä on ilmassa eli
Bercedeksen Tercel - Ihmiskoe kohti 200000 kilometriä.
Tuossa kaikki foorumilaiset nauraa katketakseen...ja kunhan saatte itsenne koottua tämän "itseni roustauksen" jälkeen, niin jatkoselityksiä kyllä riittää...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Moni varmaan miettii, miksi en valinnut tämän sijasta sitä 700-sarjan hybridi-Bemaria, joka varmasti olisi luksusta kaikin tavoin? En luota, että Bemarin neloskoneen ja sähkön yhdistelmällä voi ajella huoletta 200tkm. Voin olla toki väärässäkin.
Nyt jotkut palstaveljet kyselee varmasti ja ihan aiheesta, että ”Bercedes, mitä sillä on sulle väliä, kun auto vaihtuu ennen kuin hanget keväällä sulaa?”.
Historian tuntien olette aivan oikeassa, mutta puolustus haluaa kuitenkin puheenvuoron:
Lähtökohtaisesti haen aina autoa, johon voisin sitoutua, vähän niin kuin vaimon valinta: eli otetaan helmoiltaan terve, narisematon yksilö, jonka kanssa voi julkisesti esiintyä ja jolla voi kuvitella ajavansa tyytyväisenä pitkiä aikoja, eikä koko ajan tarvitse olla huolissaan esim. nesteiden vuotamisesta tai että se jättää tien päälle.
Itselleni ei sopisikaan sellainen hetken hurmaa muistuttava (auton)haku, vaan lähtökohtaisesti tähdätään pitkään yhteiseloon. Tähän mennessä tämä on toiminut vain vaimon kanssa. Autojen kanssa suhteet ovat olleet lyhyitä, mutta tulisia ja niitä on viime vuosina haettu ihan merienkin takaa, vaimoissa olen pysynyt kotimaisissa. Tai siis siinä yhdessä ainoassa...
Saavuin Raisioon hieman etuajassa ja pian velipoikakin ajoi Volvonsa viereeni. Hän tuli mukaan, jotta saadaan talvirenkaat mukaan. Tässä uudessa riisikipossa kun ei käänny takapenkit, sillä niiden alla on akku.
Odottelimme hetkisen ennenkuin myyntipäällikkö tuli paikalle. Tehtiin paperit ja hän ihmetteli, että missä se luovutettava auto on ja lähti hakemaan sitä. Ei mennyt ihan niin sulavasti, kuin olisi voinut olettaa. No, itse toivon, että saan renkaat, auton avaimet ja pääsen lähtemään kotiin. Ei tästä luovutuksesta tarvii tehdä mitään numeroo.
Myyntipäällikkö peruutti auton halliin ja pahoitteli, että tämä meni näin. Auto oli kuulemma valmiina, mutta jostain syystä pesussa luultiin, että auton luovutus on vasta klo 13. Auto oli kuitenkin pesty ja pinta laitettu. Kuulemma autoa ei saa ihan heti pestä, jotta "laitettu pinnoite ehtii mennä huokosiin asti". Myös matot oli laitettu ja renkaat odottivat hallin nurkassa.
Kuulemma näinä koronan aikoina ei olisi hyvä viettää porukalla autossa pitkiä aikoja ominaisuuksia tutkien, tämä sopi minulle, koska olen pelannut "tutorialit" youtubessa läpi ja osaan jotakuinkin säätää kaikki tarvittavat. Ainoa, jossa tarviin apuja on se nettiappi, jotta saan siinä kaikki toiminnot päälle. Eilen oli jo ilmestynyt tieto siitä, että autossa oli 35% polttoainetta ja autolla oli ajettu yht. 8km sekä sijainnista näki missä auto on. Muuten en osaa vielä käyttää appia, mutta ensi viikolla tämä "virallinen automyyjä" tulee takaisin ja ottaa yhteyttä.
Auto oli kaikin puolin tilatunkaltainen, joten nostimme renkaat veljen autoon ja auto ajettiin pihalle hallista. Hyvästelimme ja lähdin kohti Pirkanmaata. Veli kertoi, että yleensä Lexuksen huollossakin on enemmän seremonioita kuin äskeisessä luovutuksessa ja paljon juhlallisemmilta ne ulkomaiden autonluovutuksetkin ovat tuntuneet. Itseäni ei kuitenkaan lämmitä pitkät onnittelupuheet tai kehut hyvän auton valinnasta tai jo ennestään tiedossa olevien ominaisuuksia esittelyt sekä mukaan saatava kassillinen merkin krääsää. Lähinnä halusin auton ja sen sain. Homma roger.
Tässä tämä kultamuna on, jolla lähdetään tavoittelemaan 200tkm...
...lopettakaas nyt se nauraminen , olen ihan tosissani, juuh...
Auto ei pysynyt kotimatkalla ihan puhtaana, mutta tässä kuvia.
Osa ei tykkää Lexuksen nykysuuntauksesta, jossa auton kita on kuin predatorilla. Itse tykkään.
Tämä on siis Lexus ES 300h eli hybridi, mutta ei plug-in. Varustetaso Luxury eli ns. "all in". Tästä puuttuu vain säätyvä jousitus, joka löytyy F-sport -mallista, mutta siitä taas puuttuu paljon muuta mitä tässä on.
Moottori on 2,5-litrainen 4-sylinterinen vapaastihengittävä. 181hv + sähkömoottori, yhteensä 218hv. Vaihteistona vaihteeton eli CVT, kiihdytettäessä jotkut pitää toimintaa hassuna, itse en kiinnittänyt ohitettaessa huomioita. Kulutuksen pitäisi olla tässä todella maltillinen.
Koska kone on näin alitehoinen, niin oletettavasti se on kestävä. Itse en huomannut ohitellessa minkäänlaista voimanpuutetta. Lexusmaiseen tapaan huoltoväli 15tkm tai yksi vuosi, eli longlife-öljyjä ei käytetä. Huoltojen hinnat pitäisi olla edulliset ja huoltoon kuuluu aina sijaisauto (Lexus). Palvelun pitäisi olla hyvää, ainakin jos käy Kaivokselassa huollossa.
Ajoltaan helkkarin pehmeä, vaikka ei ole ilmajousia. Iskareissa on jokin juttu, jolla saadaan pienet epätasaisuudet suodatettua. Palaan sen puitteissa asiaan, kunhan löydän siitä matskua.
Lisäksi tämä on pirun hiljainen, johtuu siitä, että on ne mainitsemani tuplalasit ja lisäksi 93% pohjan pinta-alasta on äänieristetty (kuulemma premiumissa on yleensä automalleista riippuen 60-75%).
Lisää kuvasaastetta. Joistain kuvista pitäisi erottaa tuon metallivärin helmeily.
Takasivuikkunat on tummennettu.
Sama ratti on LS-Lexuksessa (S-Mersun kilpailija).
Yleisnäkymä takapenkiltä eli toimistosta katsottuna. Penkit on toooooooodella pehmeät ja mukavat. Mittariston molemmilla puolilla on Frankensteinin kaulalta tutut nupit, niistä oikeanpuoleisesta valitaa ajotila (normaali, eco tai sport) ja vasemmanpuoleisesta luistonesto (on/off).
Sivuikkunat on tummennetut, mutta sen lisäksi niissä on verhot. Myös pienelle kolmioikkunalle on oma pieni verhonsa. Penkkien verhoilu on edessä ja takana rei'itettyä ja materiaali on semi-aniliininahkaa.
Takapenkkejä pystyy kallistamaan ja muitakin toimintoja on takapenkkiläisien ulottuvilla. Tämä on ihan hyvä, koska joskus pitää reissussa tehdä hommia/pitää palavereja takapenkiltä käsin.
Takapenkillä on reilusti tilaa. Tarkkaavaisimmat ovat huomanneet, että autossa on kardaanitunneli vaikka auto onkin etuvetoinen. Huhuja on liikkeellä, että tästä tulisi myyntiin jossainvaiheessa nelivetomalli.
Jälleen autossa on cd-soitin, joka on musiikinkuuntelijalle oikein mieluisa. Toki spotifysta tulee kuunneltua myös ja tässä on "pureplay"-toiminto, joka korjaa tai purkaa pakattuja musiikkitiedostoja, jotta soundi kuulostaa hyvälle. Mark Levinsonin poppivehkeet ovat Harman Kardonin omistuksessa ja Harmanin taasen omistaa nykyään Samsung. Poppivehkeet on hyvät! Tärkeä ominaisuus! Kuvassa näkyvä kahva on lainattu siitä coupesta eli LC:stä ja taitaa LS:ssäkin olla tuo magnesiumripa.
Lisäksi etupenkeissä ja ratissa on myös tuuletus. Kun kytkee automaattiasennon päälle, niin auto mittailee hanuria ja kabiinin lämpötilaa säätää sen mukaan automaattisesti joko viilennystä tai lämmitystä penkille ja ratille. Keskellä on nappi takaikkunan verholle.
Näyttö taitaa olla kooltaan 12,3
Eli tällainen tällä kertaa. Tämän takia jouduitte roikkumaan langoilla koko koronakevään. Tätä joku/jotkut hieman pelkäsivätkin eli alitehoinen riisikippo siellä on ja olikin.
Nyt saatte jatkaa mun roustaamista ja kysymyksiä saa myös esittää. Vastaan niinhin ja palaan myäs asiaan tarvittaessa lisäkuvilla ja varmaan vertailen tätä Eemeliin.
Nyt jotkut palstaveljet kyselee varmasti ja ihan aiheesta, että ”Bercedes, mitä sillä on sulle väliä, kun auto vaihtuu ennen kuin hanget keväällä sulaa?”.
Historian tuntien olette aivan oikeassa, mutta puolustus haluaa kuitenkin puheenvuoron:
Lähtökohtaisesti haen aina autoa, johon voisin sitoutua, vähän niin kuin vaimon valinta: eli otetaan helmoiltaan terve, narisematon yksilö, jonka kanssa voi julkisesti esiintyä ja jolla voi kuvitella ajavansa tyytyväisenä pitkiä aikoja, eikä koko ajan tarvitse olla huolissaan esim. nesteiden vuotamisesta tai että se jättää tien päälle.
Itselleni ei sopisikaan sellainen hetken hurmaa muistuttava (auton)haku, vaan lähtökohtaisesti tähdätään pitkään yhteiseloon. Tähän mennessä tämä on toiminut vain vaimon kanssa. Autojen kanssa suhteet ovat olleet lyhyitä, mutta tulisia ja niitä on viime vuosina haettu ihan merienkin takaa, vaimoissa olen pysynyt kotimaisissa. Tai siis siinä yhdessä ainoassa...
Saavuin Raisioon hieman etuajassa ja pian velipoikakin ajoi Volvonsa viereeni. Hän tuli mukaan, jotta saadaan talvirenkaat mukaan. Tässä uudessa riisikipossa kun ei käänny takapenkit, sillä niiden alla on akku.
Odottelimme hetkisen ennenkuin myyntipäällikkö tuli paikalle. Tehtiin paperit ja hän ihmetteli, että missä se luovutettava auto on ja lähti hakemaan sitä. Ei mennyt ihan niin sulavasti, kuin olisi voinut olettaa. No, itse toivon, että saan renkaat, auton avaimet ja pääsen lähtemään kotiin. Ei tästä luovutuksesta tarvii tehdä mitään numeroo.
Myyntipäällikkö peruutti auton halliin ja pahoitteli, että tämä meni näin. Auto oli kuulemma valmiina, mutta jostain syystä pesussa luultiin, että auton luovutus on vasta klo 13. Auto oli kuitenkin pesty ja pinta laitettu. Kuulemma autoa ei saa ihan heti pestä, jotta "laitettu pinnoite ehtii mennä huokosiin asti". Myös matot oli laitettu ja renkaat odottivat hallin nurkassa.
Kuulemma näinä koronan aikoina ei olisi hyvä viettää porukalla autossa pitkiä aikoja ominaisuuksia tutkien, tämä sopi minulle, koska olen pelannut "tutorialit" youtubessa läpi ja osaan jotakuinkin säätää kaikki tarvittavat. Ainoa, jossa tarviin apuja on se nettiappi, jotta saan siinä kaikki toiminnot päälle. Eilen oli jo ilmestynyt tieto siitä, että autossa oli 35% polttoainetta ja autolla oli ajettu yht. 8km sekä sijainnista näki missä auto on. Muuten en osaa vielä käyttää appia, mutta ensi viikolla tämä "virallinen automyyjä" tulee takaisin ja ottaa yhteyttä.
Auto oli kaikin puolin tilatunkaltainen, joten nostimme renkaat veljen autoon ja auto ajettiin pihalle hallista. Hyvästelimme ja lähdin kohti Pirkanmaata. Veli kertoi, että yleensä Lexuksen huollossakin on enemmän seremonioita kuin äskeisessä luovutuksessa ja paljon juhlallisemmilta ne ulkomaiden autonluovutuksetkin ovat tuntuneet. Itseäni ei kuitenkaan lämmitä pitkät onnittelupuheet tai kehut hyvän auton valinnasta tai jo ennestään tiedossa olevien ominaisuuksia esittelyt sekä mukaan saatava kassillinen merkin krääsää. Lähinnä halusin auton ja sen sain. Homma roger.
Tässä tämä kultamuna on, jolla lähdetään tavoittelemaan 200tkm...
...lopettakaas nyt se nauraminen , olen ihan tosissani, juuh...
Auto ei pysynyt kotimatkalla ihan puhtaana, mutta tässä kuvia.
Osa ei tykkää Lexuksen nykysuuntauksesta, jossa auton kita on kuin predatorilla. Itse tykkään.
Tämä on siis Lexus ES 300h eli hybridi, mutta ei plug-in. Varustetaso Luxury eli ns. "all in". Tästä puuttuu vain säätyvä jousitus, joka löytyy F-sport -mallista, mutta siitä taas puuttuu paljon muuta mitä tässä on.
Moottori on 2,5-litrainen 4-sylinterinen vapaastihengittävä. 181hv + sähkömoottori, yhteensä 218hv. Vaihteistona vaihteeton eli CVT, kiihdytettäessä jotkut pitää toimintaa hassuna, itse en kiinnittänyt ohitettaessa huomioita. Kulutuksen pitäisi olla tässä todella maltillinen.
Koska kone on näin alitehoinen, niin oletettavasti se on kestävä. Itse en huomannut ohitellessa minkäänlaista voimanpuutetta. Lexusmaiseen tapaan huoltoväli 15tkm tai yksi vuosi, eli longlife-öljyjä ei käytetä. Huoltojen hinnat pitäisi olla edulliset ja huoltoon kuuluu aina sijaisauto (Lexus). Palvelun pitäisi olla hyvää, ainakin jos käy Kaivokselassa huollossa.
Ajoltaan helkkarin pehmeä, vaikka ei ole ilmajousia. Iskareissa on jokin juttu, jolla saadaan pienet epätasaisuudet suodatettua. Palaan sen puitteissa asiaan, kunhan löydän siitä matskua.
Lisäksi tämä on pirun hiljainen, johtuu siitä, että on ne mainitsemani tuplalasit ja lisäksi 93% pohjan pinta-alasta on äänieristetty (kuulemma premiumissa on yleensä automalleista riippuen 60-75%).
Lisää kuvasaastetta. Joistain kuvista pitäisi erottaa tuon metallivärin helmeily.
Takasivuikkunat on tummennettu.
Sama ratti on LS-Lexuksessa (S-Mersun kilpailija).
Yleisnäkymä takapenkiltä eli toimistosta katsottuna. Penkit on toooooooodella pehmeät ja mukavat. Mittariston molemmilla puolilla on Frankensteinin kaulalta tutut nupit, niistä oikeanpuoleisesta valitaa ajotila (normaali, eco tai sport) ja vasemmanpuoleisesta luistonesto (on/off).
Sivuikkunat on tummennetut, mutta sen lisäksi niissä on verhot. Myös pienelle kolmioikkunalle on oma pieni verhonsa. Penkkien verhoilu on edessä ja takana rei'itettyä ja materiaali on semi-aniliininahkaa.
Takapenkkejä pystyy kallistamaan ja muitakin toimintoja on takapenkkiläisien ulottuvilla. Tämä on ihan hyvä, koska joskus pitää reissussa tehdä hommia/pitää palavereja takapenkiltä käsin.
Takapenkillä on reilusti tilaa. Tarkkaavaisimmat ovat huomanneet, että autossa on kardaanitunneli vaikka auto onkin etuvetoinen. Huhuja on liikkeellä, että tästä tulisi myyntiin jossainvaiheessa nelivetomalli.
Jälleen autossa on cd-soitin, joka on musiikinkuuntelijalle oikein mieluisa. Toki spotifysta tulee kuunneltua myös ja tässä on "pureplay"-toiminto, joka korjaa tai purkaa pakattuja musiikkitiedostoja, jotta soundi kuulostaa hyvälle. Mark Levinsonin poppivehkeet ovat Harman Kardonin omistuksessa ja Harmanin taasen omistaa nykyään Samsung. Poppivehkeet on hyvät! Tärkeä ominaisuus! Kuvassa näkyvä kahva on lainattu siitä coupesta eli LC:stä ja taitaa LS:ssäkin olla tuo magnesiumripa.
Lisäksi etupenkeissä ja ratissa on myös tuuletus. Kun kytkee automaattiasennon päälle, niin auto mittailee hanuria ja kabiinin lämpötilaa säätää sen mukaan automaattisesti joko viilennystä tai lämmitystä penkille ja ratille. Keskellä on nappi takaikkunan verholle.
Näyttö taitaa olla kooltaan 12,3
Eli tällainen tällä kertaa. Tämän takia jouduitte roikkumaan langoilla koko koronakevään. Tätä joku/jotkut hieman pelkäsivätkin eli alitehoinen riisikippo siellä on ja olikin.
Nyt saatte jatkaa mun roustaamista ja kysymyksiä saa myös esittää. Vastaan niinhin ja palaan myäs asiaan tarvittaessa lisäkuvilla ja varmaan vertailen tätä Eemeliin.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Jossain lehtijutussa oli tuosta analogisesta näytöstä pohdintaa? Liittyi Tojotan keskikonsolissa olevaan kelloon, joka on ollut samanlainen siitä asti kun näyttötekniikka keksittiin. Nyt oli jossain mallin päivityksessä kyseinen kello poistettu
Onneksi tässä sinun autossa on vielä lämpötilan näyttö saman tyylinen kuin se vihreä kello keskikonsolissa.
UPEA SISUSTA...
Onnea ja turvallisia kilometrejä. Luetaan jatkossakin.
Onneksi tässä sinun autossa on vielä lämpötilan näyttö saman tyylinen kuin se vihreä kello keskikonsolissa.
UPEA SISUSTA...
Onnea ja turvallisia kilometrejä. Luetaan jatkossakin.
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Onnea täältäkin, hieno on.
Toivottavasti pysyy taloudessa ainakin sen 200 000 km, mukava seurata miten taival etenee.
Työkaveri osti uuden hybridi Camryn, vissiin sama kone on.?
Moitti rengasääniä kesäkumeilla, sitä ongelmaa tuossa ei varmaan ole.
Toivottavasti pysyy taloudessa ainakin sen 200 000 km, mukava seurata miten taival etenee.
Työkaveri osti uuden hybridi Camryn, vissiin sama kone on.?
Moitti rengasääniä kesäkumeilla, sitä ongelmaa tuossa ei varmaan ole.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----