Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Eikö noihin dla valoihin saa myös lisävalon koodattua käyttöön vcds:n kanssa?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Automaatti nostaa täydelle kantamalle vasta moottoritienopeuksissa? Eikös ainakin Mersun vanhemmissa ILS-ledeissä ole joku moottoritietoiminto joka aktivoituu vasta maantievauhtia kovemmilla nopeuksilla. (110km/h?) Suomen olosuhteisiin aika huono idea.bercedes menz kirjoitti:
Lisäksi automatiikalla valot ei näytä niin pitkälle kuin ilman automatiikka (kun se on pois päältä niin valot näyttää selvästi pidemmälle). Mistähän tämä mahtaa johtua?
Manuaalipuolella valoja käskien on sitten kaikki pelissä. Voisiko olla jokin samanlainen systeemi?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Kiitokset kaikille vastauksista, lähden ostamaan jonkinlaista pienirroittajaa, unohdan fussoilut ja keskityn hoitamaan tuota keraamista pintaa.
Auton mittarissa on 18400km, joten en kehtaa vaihtaa autoa. Jatkan ihmiskoetta...
Auton mittarissa on 18400km, joten en kehtaa vaihtaa autoa. Jatkan ihmiskoetta...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tuo selitys kuulostaa kaikin puolin uskottavalta. Hämärä muistikuva, että moottoritiellä olisi kirkkaampi. Pitääpä kokeilla...karvine kirjoitti:Automaatti nostaa täydelle kantamalle vasta moottoritienopeuksissa? Eikös ainakin Mersun vanhemmissa ILS-ledeissä ole joku moottoritietoiminto joka aktivoituu vasta maantievauhtia kovemmilla nopeuksilla. (110km/h?) Suomen olosuhteisiin aika huono idea.bercedes menz kirjoitti:
Lisäksi automatiikalla valot ei näytä niin pitkälle kuin ilman automatiikka (kun se on pois päältä niin valot näyttää selvästi pidemmälle). Mistähän tämä mahtaa johtua?
Manuaalipuolella valoja käskien on sitten kaikki pelissä. Voisiko olla jokin samanlainen systeemi?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Kyl kait, mutta oma ymmärrys ei näihin riitä (hemmetin humanisti...) ja antanut ymmärtää, että sitä ei saa toimimaan täysin, jolloin automatiikka ei pelaa yksi yhteen lisävalojen kanssa, vaan sitä pitäisi käyttää manuaalisesti eli ohittaa se dla pitkillä, jolloin lisävalo syttyy ja vastaantulija kohdatessa taas vetäistä viiksestä automatiikalle, jolloin lisävalo sammuu ja automatiikka ottaa tilanteesta kiinni . Vähän vesittää koko idean...nix0n kirjoitti:Eikö noihin dla valoihin saa myös lisävalon koodattua käyttöön vcds:n kanssa?
Itse haluaisin lisäpitkät toimimaan siten, että lisävalo sammuisi aina automatiikan alkaessa muokata valoja joko vastaantulijoiden takia tai jos ajaa jonkun perässä... Ei ne marmorillakaan osanneet tähän mitään sanoa...
E: mutta nyt varastetaan hyvä autonvaihtotopic ihan toissijaisille asioille
18tkm jo jaappanin mersussa... Kyllä se kohta siitä lähtee, kun ootetaan kärsivällisesti
Sen saa ainakin pelaamaan juuri noin, että itse joudut viiksestä ottamaan lisäpitkän pois päältä dla valoilla ja sitten taas tökkäämään viiksestä päälle. En tiedä onko tähän tullut vielä muutosta. Volkkarista saa korjausjohdon, mikä tökätään olikos se bcm:n vapaaseen paikkaan. Löytyy konepellin avausvivun ylöpuolelta varmaan noista uudemmistakin. Korjausjohto toimii siis herätteenä ja vcds:llä aktivointi. Vagarenalla on tuosta ainakin juttua. Meillä on puolisolla 2015 vuotinen vag konsernin tuote, mihin pitäisi ensi viikolla koodata tuo käyttöön.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
www.ahk.fi tuonne laitat viestiä ja huomaat kuinka helppoa on auton pesubercedes menz kirjoitti:Kiitokset kaikille vastauksista, lähden ostamaan jonkinlaista pienirroittajaa, unohdan fussoilut ja keskityn hoitamaan tuota keraamista pintaa.
Auton mittarissa on 18400km, joten en kehtaa vaihtaa autoa. Jatkan ihmiskoetta...
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Jeps. Sieltä noita klonkswaagenjohdannaisten valoasennuksia lueskellutkin.nix0n kirjoitti:Sen saa ainakin pelaamaan juuri noin, että itse joudut viiksestä ottamaan lisäpitkän pois päältä dla valoilla ja sitten taas tökkäämään viiksestä päälle. En tiedä onko tähän tullut vielä muutosta. Volkkarista saa korjausjohdon, mikä tökätään olikos se bcm:n vapaaseen paikkaan. Löytyy konepellin avausvivun ylöpuolelta varmaan noista uudemmistakin. Korjausjohto toimii siis herätteenä ja vcds:llä aktivointi. Vagarenalla on tuosta ainakin juttua. Meillä on puolisolla 2015 vuotinen vag konsernin tuote, mihin pitäisi ensi viikolla koodata tuo käyttöön.
Silloin se tulibercedes menz kirjoitti:Nykkösetuli?
Ei ole enää tullut netissä pörrättyä, kun autolla ajelu on niin ihanaa.
Nyt laiskana päivänä tuli aukaistua läppäri ja mesefoorumi pitkästä aikaa.
Vähän reilu kymppi ajettu, ei mitään mainittavaa muutosta edellisiin.
Pikeä on täälläkin kyljet täynnä, vaikka keraaminen pinnote onkin ja huolellisesti yrittänyt vaahdotella yms hyvänä pitää.
Tässä oli joku Ceramic pro pinnoite ja vaimon Lexuksessa on Korrekin paras Evo pinnoite ja Korrek on mun mielestä paljon helmeilevämpi ja helpompi pitää puhtaana.
Valot on semmoset välttävät, varmaankin näille märille keleille sais lisävalon laittaa maskin sisään, Camryihin ovat kuulemma huollossa laittaneet canm8 purkkia, sen osalta asia siis ok.
Valoja pitää miettiä, alanko hankkimaan, katotaan nyt.
Renkaat laitoin muutama päivä sitten pykälää korkeammat, 235/50-18 contin kitkat, loppukesän ajelin samanlaisilla vakiokokoisilla ja
jotenkin mun silmään täyttää kivemmin pyöränaukot.
Mahtuu hyvin, mittari näyttää prikulleen oikein ja kyyti on vielä aavistuksen pehmeämpää.
Huomaa, että kuskin mittariinkin on tullut kilsoja, ei ois parikymppisenä tullut tämmöset asiat pieneen mieleenkään.
Joskus kauan sitten tuli hommattua Toyotan softia, vois piruuttaan tutkia, saisko tähän aktivoitua kaukokäynnistyksen.
Kaikissa Lexuksen ei-hybrid malleissa se on 2015 eteenpäin.
Myyjä sanoi, että ei, mutta suomalainen mies ei usko, ennenkuin itte näkee.
Eli kaikinpuolin hyvillä mielin täällä ajellaan vielä, eikä ole merkki kaduttanut.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Mese-forumin "virallinen" Lexus-alajaosto onnittelee nimimerkki kumipäätä, joka voi laittaa oman idän ihmeen kuvia tänne näytille (jos ei halua omaa topikkia laittaa pystyyn niin tämän saman otsikon alle saa laittaa), mieluusti niitä tuijottelen ja uskon myös muiden kiinnostuvan niistä. Minkäsvärinen se sun auto olikaan?
Valoasiaa: tässä mun vehkeessä oli ne triple beam ledit, oliko niin, että kumipään Lexuksessa oli ne toiset ledit? Pitkiä valoja koitin moottoritienopeuksissa ja näyttäis siltä, että vaatii motarinopeuden ennenkuin valot näyttää tosissaan pitkälle. Täytyypä kysyä, josko tuon vois huollossa jollain tavalla ohjelmoida niin, että näyttäis pitkälle myös alemmilla nopeuksilla. Toinen vaihtoehto on, että pitää ilman kaukovaloavustinta pienemmillä nopeuksilla ja vaihtaa itse. Nyt kun ajelin pimeässä puolen viikon tienoilla, niin valot olivat mielestäni hyvät.
Eilen taas pesua ja puunausta, sekä ulkoa että sisältä. Naapurit, jotka eivät autojaan kovinkaan usein pese (ja silloin harvoin kun sen tekevät, pesevät koneessa tai juuriharjalla) katselevat ihmeissään moista hyväilyä ja varmaan pelkäävät, että tällä hierontatahdilla autonpinta kuluu puhki ennen joulua.
19315km mittarissa ja seuraavaan reiluun viikkon tulee vähän kilometrejä. Auto ollut siis puolisen vuotta ja nykytahdilla tulisi vain 38tkm vuodessa ja se taasen tarkoittaisi ihmiskokeen (200tkm) loppuvan heinäkuussa 2025. Pisimmillään mulla on ollut sama auto 3v ja 120tkm, se yhteiselo oli 2000-luvun alkupuolella Opel Astran kanssa, joten tämä ihmiskoe tuntuu historiaan peilaten pitkältä pätkältä Bercedeksen mittapuulla, mutta tällä hetkellä tavoittelemisen arvoiselta matkalta.
Olen tosin puolileikilläni katsellut netistä kesäautoa...mutta siinähän ei taaasen ole mitään järkeä...vai onko?
Valoasiaa: tässä mun vehkeessä oli ne triple beam ledit, oliko niin, että kumipään Lexuksessa oli ne toiset ledit? Pitkiä valoja koitin moottoritienopeuksissa ja näyttäis siltä, että vaatii motarinopeuden ennenkuin valot näyttää tosissaan pitkälle. Täytyypä kysyä, josko tuon vois huollossa jollain tavalla ohjelmoida niin, että näyttäis pitkälle myös alemmilla nopeuksilla. Toinen vaihtoehto on, että pitää ilman kaukovaloavustinta pienemmillä nopeuksilla ja vaihtaa itse. Nyt kun ajelin pimeässä puolen viikon tienoilla, niin valot olivat mielestäni hyvät.
Eilen taas pesua ja puunausta, sekä ulkoa että sisältä. Naapurit, jotka eivät autojaan kovinkaan usein pese (ja silloin harvoin kun sen tekevät, pesevät koneessa tai juuriharjalla) katselevat ihmeissään moista hyväilyä ja varmaan pelkäävät, että tällä hierontatahdilla autonpinta kuluu puhki ennen joulua.
19315km mittarissa ja seuraavaan reiluun viikkon tulee vähän kilometrejä. Auto ollut siis puolisen vuotta ja nykytahdilla tulisi vain 38tkm vuodessa ja se taasen tarkoittaisi ihmiskokeen (200tkm) loppuvan heinäkuussa 2025. Pisimmillään mulla on ollut sama auto 3v ja 120tkm, se yhteiselo oli 2000-luvun alkupuolella Opel Astran kanssa, joten tämä ihmiskoe tuntuu historiaan peilaten pitkältä pätkältä Bercedeksen mittapuulla, mutta tällä hetkellä tavoittelemisen arvoiselta matkalta.
Olen tosin puolileikilläni katsellut netistä kesäautoa...mutta siinähän ei taaasen ole mitään järkeä...vai onko?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Kiitos!bercedes menz kirjoitti:Mese-forumin "virallinen" Lexus-alajaosto onnittelee nimimerkki kumipäätä, joka voi laittaa oman idän ihmeen kuvia tänne näytille (jos ei halua omaa topikkia laittaa pystyyn niin tämän saman otsikon alle saa laittaa), mieluusti niitä tuijottelen ja uskon myös muiden kiinnostuvan niistä. Minkäsvärinen se sun auto olikaan?
Valoasiaa: tässä mun vehkeessä oli ne triple beam ledit, oliko niin, että kumipään Lexuksessa oli ne toiset ledit?
Täällä sama ulko ja sisäväri kuin sinulla.
Valot ovat ne normiledit.
Koitan joskus laittaa kuvia, kännyssä niitä voipi pari olla.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
RH kirjoitti:On.bercedes menz kirjoitti:Mese
Olen tosin puolileikilläni katsellut netistä kesäautoa...mutta siinähän ei taaasen ole mitään järkeä...vai onko?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Kannustan myös kesäautoon, saadaan taas hyvää luettavaa ja mielenkiintoinen auto
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Hieno auto kiinnosti minuakin kovasti, mutta takatilojen coupemaisen mataluuden lisäksi vetokyvyttömyys oli syy koeistumani ES:n jäämiseen halliin ilman koeajoa.bercedes menz kirjoitti:Koukkua ei Lexukseen taida saada.
Oma käyttötilanne on sen verran urheiluautopainotteinen, että suksiluukku ja vetokuula ovat täysin välttämättömät että urheiluvälineet mahtuvat kyytiin. Mulla ei ole käyttöä autolle, johon ei mahdu sukset tai plussakoon maastopyörä peräkonttiin, mikä rajaa valintoja aika paljon. Onkohan taas yksin ajaen mukava sedan vaihtumassa seuraavaksi aina kuraiseen takalasiin?
Onnittelut silti hienosta valinnasta! Varmaan hieno auto, kun speksi sopii omaan käyttöön. GS oli välillä omallakin ostoslistallani, mutta karsiutui kuljetuskyvyn puutteeseen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Moro!
Itsekin uteliaisuuttani paria Lexusta kävin ajamassa. IS:n ohjaus ei vakuuttanut liukkaalla ja muutenkaan. Mersussa (124 & 211) on tottunut siihen, että jos perä hiukan kiihdyttäessä elää, ohjaus seuraa sitä puolivahingossa. Tuossa ratti oli ensin jäykkä ja sitten tehosti "liikaa". GS oli lupsakampi mutta ainakin vanhempi malli ~2015 ankean oloinen sisältä. Jotenkin 18v vanha 211 on paremmin varusteltu ja muutenkin kivempi. Uudempi on vähän kivempi mutta vielä hyvissä hinnoissa ja maahantuontikin loppunut. Lisäksi Cinquecenton jälkeen mopon oloisia. Menopuolta vastava 450h on taas vielä kalliimpi. ES on modernimpi ja ehkä pikkuisen reippaamman oloinen kuin 300h IS/GS mutta ovat vielä hinnoissaan varsinkin paremmin varustellut.
t.
Risto
Itsekin uteliaisuuttani paria Lexusta kävin ajamassa. IS:n ohjaus ei vakuuttanut liukkaalla ja muutenkaan. Mersussa (124 & 211) on tottunut siihen, että jos perä hiukan kiihdyttäessä elää, ohjaus seuraa sitä puolivahingossa. Tuossa ratti oli ensin jäykkä ja sitten tehosti "liikaa". GS oli lupsakampi mutta ainakin vanhempi malli ~2015 ankean oloinen sisältä. Jotenkin 18v vanha 211 on paremmin varusteltu ja muutenkin kivempi. Uudempi on vähän kivempi mutta vielä hyvissä hinnoissa ja maahantuontikin loppunut. Lisäksi Cinquecenton jälkeen mopon oloisia. Menopuolta vastava 450h on taas vielä kalliimpi. ES on modernimpi ja ehkä pikkuisen reippaamman oloinen kuin 300h IS/GS mutta ovat vielä hinnoissaan varsinkin paremmin varustellut.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Jonkinlainen pieni suksiluukku on, mutta koukkua ei saa, eikä ilmeisesti kattotelineitäkään. Ja takapenkit ei kaadu, joten plussa- tai minkämuun tahansa koon maastopyörä ei tuonne mahdu. Eli kyllä ES on GLE:n tarpeisiin tekemätön paikka. Eli sitten vaan katsomaan RX:ää...740 GLE kirjoitti:Hieno auto kiinnosti minuakin kovasti, mutta takatilojen coupemaisen mataluuden lisäksi vetokyvyttömyys oli syy koeistumani ES:n jäämiseen halliin ilman koeajoa.bercedes menz kirjoitti:Koukkua ei Lexukseen taida saada.
Oma käyttötilanne on sen verran urheiluautopainotteinen, että suksiluukku ja vetokuula ovat täysin välttämättömät että urheiluvälineet mahtuvat kyytiin. Mulla ei ole käyttöä autolle, johon ei mahdu sukset tai plussakoon maastopyörä peräkonttiin, mikä rajaa valintoja aika paljon. Onkohan taas yksin ajaen mukava sedan vaihtumassa seuraavaksi aina kuraiseen takalasiin?
Onnittelut silti hienosta valinnasta! Varmaan hieno auto, kun speksi sopii omaan käyttöön. GS oli välillä omallakin ostoslistallani, mutta karsiutui kuljetuskyvyn puutteeseen.
Viimeksi muokannut bercedes menz, 24.11.2020 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
GS:ää tehtiin kauan ja sitä viimeisintä versiota varmaan lähes kymmenen vuotta.Roisto kirjoitti:Moro!
Itsekin uteliaisuuttani paria Lexusta kävin ajamassa. IS:n ohjaus ei vakuuttanut liukkaalla ja muutenkaan. Mersussa (124 & 211) on tottunut siihen, että jos perä hiukan kiihdyttäessä elää, ohjaus seuraa sitä puolivahingossa. Tuossa ratti oli ensin jäykkä ja sitten tehosti "liikaa". GS oli lupsakampi mutta ainakin vanhempi malli ~2015 ankean oloinen sisältä. Jotenkin 18v vanha 211 on paremmin varusteltu ja muutenkin kivempi. Uudempi on vähän kivempi mutta vielä hyvissä hinnoissa ja maahantuontikin loppunut. Lisäksi Cinquecenton jälkeen mopon oloisia. Menopuolta vastava 450h on taas vielä kalliimpi. ES on modernimpi ja ehkä pikkuisen reippaamman oloinen kuin 300h IS/GS mutta ovat vielä hinnoissaan varsinkin paremmin varustellut.
t.
Risto
ES on siis etuveto ja sitä ei saa näille leveysasteille kuin tuolla tehottomalla hybridillä eli 300h (vaihtoehtona Ameriikan raitilla on 3,5l V6) ja ES on siis etuveto (joka lienee Roistolle no-no?). Tulossa on neliveto.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Viimeiseksi jääneessä GS:ssa on minun näkökulmastani muutama rasti ihan oikeissa ruuduissa. Auto on takavetoinen, hiljainen, viimeisimpien mallien LED valot ovat poikkeuksellisen tehokkaat ja juuri tuo 300H säästömalli kulkee nuukapihille sopivan vähällä. Mutta kiinteä takapenkki siinäkin muistaakseni on ja vetopaino nollassa, joten ei sovi tämänhetkiseen elämääni sekään.
Itse asiassa saisivat juuri pyörätelineiden vuoksi mahdollistaa joko kattotelineen tai 100 kg vetopainon tai molemmat. Pyöräily on nykypäivän muotilaji kansainvälisestikin, joten tämä ei olisi edes mikään pienen Suomi-markkinan spesiaali, vaan samaa pyytää tänä vuonna moni muukin ostaja.
...siitä päätellen, etten ole ainoa, jonka korona on ajanut maantiepyöräilijäksi (maasturin lisäksi). Pyörää ostaessani jo heinäkuussa myytiin eioo ja tilataanko 2021 mallinen tammikuussa toimitettava. Nyt ovat suosituimmat trainerit samalla tilauslistalla ainakin Suomi, UK ja Pohjoismaat akselilla, joten pyörän kuskaajia tulee löytymään varsin hyvin.
Itse asiassa saisivat juuri pyörätelineiden vuoksi mahdollistaa joko kattotelineen tai 100 kg vetopainon tai molemmat. Pyöräily on nykypäivän muotilaji kansainvälisestikin, joten tämä ei olisi edes mikään pienen Suomi-markkinan spesiaali, vaan samaa pyytää tänä vuonna moni muukin ostaja.
...siitä päätellen, etten ole ainoa, jonka korona on ajanut maantiepyöräilijäksi (maasturin lisäksi). Pyörää ostaessani jo heinäkuussa myytiin eioo ja tilataanko 2021 mallinen tammikuussa toimitettava. Nyt ovat suosituimmat trainerit samalla tilauslistalla ainakin Suomi, UK ja Pohjoismaat akselilla, joten pyörän kuskaajia tulee löytymään varsin hyvin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
"Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin ajoneuvotekniikan johtava asiantuntija Otto Lahti kertoo Ylelle, sähköautojen akilleen kantapää on täydellä kuormalla tehtävä mäkilähtö jyrkkään 12 prosentin ylämäkeen, joka pitää suorittaa hyväksytysti myös täydellä perävaunukuormalla – mikäli sellainen on autoon sallittu.740 GLE kirjoitti:Viimeiseksi jääneessä GS:ssa on minun näkökulmastani muutama rasti ihan oikeissa ruuduissa. Auto on takavetoinen, hiljainen, viimeisimpien mallien LED valot ovat poikkeuksellisen tehokkaat ja juuri tuo 300H säästömalli kulkee nuukapihille sopivan vähällä. Mutta kiinteä takapenkki siinäkin muistaakseni on ja vetopaino nollassa, joten ei sovi tämänhetkiseen elämääni sekään.
Itse asiassa saisivat juuri pyörätelineiden vuoksi mahdollistaa joko kattotelineen tai 100 kg vetopainon tai molemmat. Pyöräily on nykypäivän muotilaji kansainvälisestikin, joten tämä ei olisi edes mikään pienen Suomi-markkinan spesiaali, vaan samaa pyytää tänä vuonna moni muukin ostaja.
...siitä päätellen, etten ole ainoa, jonka korona on ajanut maantiepyöräilijäksi (maasturin lisäksi). Pyörää ostaessani jo heinäkuussa myytiin eioo ja tilataanko 2021 mallinen tammikuussa toimitettava. Nyt ovat suosituimmat trainerit samalla tilauslistalla ainakin Suomi, UK ja Pohjoismaat akselilla, joten pyörän kuskaajia tulee löytymään varsin hyvin.
– Polttomoottorien kohdalla moottorin ja vaihteiston välissä on kytkin tai momentinmuunnin, mikä luistaa liikkeellelähdössä ja muuntaa moottorin momentin riittäväksi tarvittavaan liikkeellelähtömomenttiin nähden. Sähkömoottorin osalta kytkintä ei yleensä ole, jolloin moottorin pitää tuottaa riittävä liikkeellelähtömomentti suoraan, Lahti sanoo Ylen jutussa."
Eli nää Lexuksen hybridit kai lähtee liikkeelle aina sähkömoottorilla.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Hyvä huomio. Itsekin olen ihmetellyt hybridien vetokoukkupolitiikkaa ja miettinyt onko kyseessä joku CO2-juttu mutta tämä selittäisi asian.bercedes menz kirjoitti:"Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin ajoneuvotekniikan johtava asiantuntija Otto Lahti kertoo Ylelle, sähköautojen akilleen kantapää on täydellä kuormalla tehtävä mäkilähtö jyrkkään 12 prosentin ylämäkeen, joka pitää suorittaa hyväksytysti myös täydellä perävaunukuormalla – mikäli sellainen on autoon sallittu.
– Polttomoottorien kohdalla moottorin ja vaihteiston välissä on kytkin tai momentinmuunnin, mikä luistaa liikkeellelähdössä ja muuntaa moottorin momentin riittäväksi tarvittavaan liikkeellelähtömomenttiin nähden. Sähkömoottorin osalta kytkintä ei yleensä ole, jolloin moottorin pitää tuottaa riittävä liikkeellelähtömomentti suoraan, Lahti sanoo Ylen jutussa."
Eli nää Lexuksen hybridit kai lähtee liikkeelle aina sähkömoottorilla.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
No tällä viikolla se sitten tapahtui
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kovimmin Bercedeksen autonvaihtoa provosoivat jo varmasti hierovat karvaisia käsiään, että joko se nyt näin helpolla hairahtui
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Autoon siis tuli mittariin 20tkm, tarkemmin sanottuna keskiviikkona aamupäivällä. Nyt on enää 9 vastaavaa rupeamaa edessä, jotta 200tkm ihmiskoe tulee täyteen. Tällä hetkellä tuntuu, että mies kestää tätä koetta hyvin eli poikkeuksellisesti en ole katsellut aidan takaa vihreämpiä nurmia tai kiiltävämpiä autoja.
Autoa on pesty ahkerasti (joka päivä irtonaiset kurat painepesurilla irti ennen kuin kuivahtavat pintaan), johtuen siitä että kylillä rakentavat uutta koulua ja purkivat vanhan. Nyt siis savista maata siirretään paikasta toiseen ja koululle vievät kadut ovat kuin Tsetseniassa (tässä autenttista kuvaa eteläisen Pirkanmaan koulutieltä).
Lisäksi vierailin pe-la Satakunnassa ja kun tulin kotiin, niin puunasin nopeasti auton pihalla, koska säätiedotuksen perusteella näyttäisi siltä, että auto pysynee puhtaana ainakin muutaman päivän.
Auto on kauneimmillaan (kuten minäkin) pitkältä ja pimeässä.
Valkoisen värin hohto tulee esiin parhaiten hämärässä valossa (harmi kun kännykän kamera on paska).
Jatkamme siis tällä, toistaiseksi...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kovimmin Bercedeksen autonvaihtoa provosoivat jo varmasti hierovat karvaisia käsiään, että joko se nyt näin helpolla hairahtui
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Autoon siis tuli mittariin 20tkm, tarkemmin sanottuna keskiviikkona aamupäivällä. Nyt on enää 9 vastaavaa rupeamaa edessä, jotta 200tkm ihmiskoe tulee täyteen. Tällä hetkellä tuntuu, että mies kestää tätä koetta hyvin eli poikkeuksellisesti en ole katsellut aidan takaa vihreämpiä nurmia tai kiiltävämpiä autoja.
Autoa on pesty ahkerasti (joka päivä irtonaiset kurat painepesurilla irti ennen kuin kuivahtavat pintaan), johtuen siitä että kylillä rakentavat uutta koulua ja purkivat vanhan. Nyt siis savista maata siirretään paikasta toiseen ja koululle vievät kadut ovat kuin Tsetseniassa (tässä autenttista kuvaa eteläisen Pirkanmaan koulutieltä).
Lisäksi vierailin pe-la Satakunnassa ja kun tulin kotiin, niin puunasin nopeasti auton pihalla, koska säätiedotuksen perusteella näyttäisi siltä, että auto pysynee puhtaana ainakin muutaman päivän.
Auto on kauneimmillaan (kuten minäkin) pitkältä ja pimeässä.
Valkoisen värin hohto tulee esiin parhaiten hämärässä valossa (harmi kun kännykän kamera on paska).
Jatkamme siis tällä, toistaiseksi...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Täydensin Black Friday -tarjouksesta pesuvehkeitä...
...ja eilen löysin Pirkkalasta tallin, jossa kävin tänään pesemässä auton ja puunaamassa Fussot pintaan. Tutkin siis tarkemmin sähköpostiviestittelyä autoliikkeen kanssa ja siellä puhuivat pinnan laittamisesta autoon ja oletin alunperin sen olevan keraaminen pinta, mutta todennäköisesti se on jotain muuta. Ja vaikka olisikin pinnoite keraamista, niin youtuben perusteella ei tuo fussottaminen ole ihan suurinta syntiä.
No enivei, nyt on Fussoa auton "seljässä". Eli puolitoistatuntia pesua, pien- ja tahmanpoistoa. Sitten vajaa kolme tuntia hinkuttamista.
Kelit ei nyt oikein osuneet kohdilleen, mutta nyt on sielussa rauha, kun tietää, että pesu on entistä helpompaa ja piki ei jää senkään vertaa kiinni.
Nyt on takki tyhjä, mut hyvä fiilis. Jos vaikka huhtikuussa uusi kierros ja siihen asti mennään ylläpitopesulla.
...ja eilen löysin Pirkkalasta tallin, jossa kävin tänään pesemässä auton ja puunaamassa Fussot pintaan. Tutkin siis tarkemmin sähköpostiviestittelyä autoliikkeen kanssa ja siellä puhuivat pinnan laittamisesta autoon ja oletin alunperin sen olevan keraaminen pinta, mutta todennäköisesti se on jotain muuta. Ja vaikka olisikin pinnoite keraamista, niin youtuben perusteella ei tuo fussottaminen ole ihan suurinta syntiä.
No enivei, nyt on Fussoa auton "seljässä". Eli puolitoistatuntia pesua, pien- ja tahmanpoistoa. Sitten vajaa kolme tuntia hinkuttamista.
Kelit ei nyt oikein osuneet kohdilleen, mutta nyt on sielussa rauha, kun tietää, että pesu on entistä helpompaa ja piki ei jää senkään vertaa kiinni.
Nyt on takki tyhjä, mut hyvä fiilis. Jos vaikka huhtikuussa uusi kierros ja siihen asti mennään ylläpitopesulla.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
Helmikuun 12. päivä tuli vuosi täyteen auton tilauksesta. Oli ne jänniä aikoja. Toukokuun puolivälissä sitten raporttia ensimmäisestä yhteisestä vuodesta. Säälittävää tässä on se, että kilometrejä ei tule, taulussa on nyt 25600km. Ihan haaskuun menee koko vehje...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
No, ehdit sinä sillä sentään 30tkm vuoteen pyöräyttää. Mulla tulee nyt isoon dieseliin vain puolet tuosta
Re:
Kävin pesettämässä autoa paikallisen Toyota-liikkeen yhteydessä olevassa fiksaamossa. Odotellessani pyörin autojen seassa ja hoksin rivistössä GS 450h:n. Pakkohan sitä oli käydä testaamassa. Miksi otin ylläolevan lainauksen mukaan? Ko. auton rekisteriotteessa oli merkitty myös vetopainot: 750 kg jarruttomana / 1500 kg jarrullisena.Roisto kirjoitti: ↑29.11.2020 11:07Hyvä huomio. Itsekin olen ihmetellyt hybridien vetokoukkupolitiikkaa ja miettinyt onko kyseessä joku CO2-juttu mutta tämä selittäisi asian.bercedes menz kirjoitti:"Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin ajoneuvotekniikan johtava asiantuntija Otto Lahti kertoo Ylelle, sähköautojen akilleen kantapää on täydellä kuormalla tehtävä mäkilähtö jyrkkään 12 prosentin ylämäkeen, joka pitää suorittaa hyväksytysti myös täydellä perävaunukuormalla – mikäli sellainen on autoon sallittu.
Eli nää Lexuksen hybridit kai lähtee liikkeelle aina sähkömoottorilla.
Kyllähän se oli huomattavasti ripsakampi kuin 300h – Cinquecenton luokkaa. Jämäkän oloinen eikä rämissyt mukulakivilläkään. Ohjaukseen joutuisi varmaan totutelemaan – on tosi kevyt myös maantienopeuksissa. Jotenkin oudon tuntuisia nuo nykyautot, kun ensin tuntuu, että ei ole tehostusta ja sitten se alkaa tehostaa. Pitäisi varmaan tehdä pidempi koeajo, että pääsisi käsitykseen, oisiko se semmoinen, mistä oikeasti tykkäisi. Kuitenkin sen verran erilainen kuin nykyinen...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?
GS on tehty oikeasti säästelemättä eli pitäisi olla todella laadukas auto. Alunperin kävin katsomassa viimeistä GS:ää 450h:nä (vm. -18 tai -19), mutta kun 5tkm ajetun ja täysin varustellun hinta oli melkein 90K€, niin jäi sitten haaveeksi. Eli kai ne on ollut satkun autoja uutena, joten voi olettaa olevan laadukasta jälkeä.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms