Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Renkaita...
Sokota on aikoinaan tilattu ilman vararengasta. Ihmettelin tätä jo ostaessa, mutta myyjä valisti kontista löytyvän kompuran ja paikka-aineen (päiväys ummessa). Paketti näytti olevan tarjouksessa motonetissä.
Nyt tuli mahdollisuus korjata tilanne kun tarjolle tuli purettu vastaava. Ostin siitä yhden 15" peltivanteen uudella kesärenkaalla peräkontin pohjalle. Samalla vaihdettiin osittain pimentynyt lisäjarruvalo ehjään. Räntäsateessa ei tarvinnut värkätä kun valo vaihdettiin purkaamon hallissa.
Tojotaan on tilattu uudet talvirenkaat kokoa 205 60 16". Ensin päädyin Hankookin renkaaseen, mutta paikallinen myyjä totesi toimitusajan olevan avoin. Tästä hiukan suivaantuneena soitin luottomyyjälle ja tehtiin kaupat UltraGrip Arctic 2 renkaista. Toimitus näissä ensi viikolla. Hinta saatiin samalle tasolle Hankookin kanssa. UltraGrip on menestynyt hyvin testeissä mitä katselin tuloksia. TM testissä toisena arvosanalla 8.7. Nankangia tarjottiin myös mutta tulokset testeissä...
Joutuu vähän syömään sanojaan kun joskus kirjoitin, että en osta enää ultragrippejä. Volvossa ja Tojotan ensimmäisessä sarjassa nastat ovat lähteneet irtoamaan aika pian. Aika näyttää miten nyt käy. Rouva kun kuskaa tenavia ja ajaa pidempää työmatkaa niin en viitsi ihan kuttaperkkaa ostaa alle. Josko tuo 205 60 16" olisi maltillisempi koko kuin edellinen 215 55 17". Ainakin halvempi se on mitä hinnastoja katselin.
Sinnitellään nyt yhdellä autolla, jossa alla nastarenkaat. En millään viitsisi alkaa vaihtamaan välikelin renkaiksi vanhoja 17" vanteita...
Sokota on aikoinaan tilattu ilman vararengasta. Ihmettelin tätä jo ostaessa, mutta myyjä valisti kontista löytyvän kompuran ja paikka-aineen (päiväys ummessa). Paketti näytti olevan tarjouksessa motonetissä.
Nyt tuli mahdollisuus korjata tilanne kun tarjolle tuli purettu vastaava. Ostin siitä yhden 15" peltivanteen uudella kesärenkaalla peräkontin pohjalle. Samalla vaihdettiin osittain pimentynyt lisäjarruvalo ehjään. Räntäsateessa ei tarvinnut värkätä kun valo vaihdettiin purkaamon hallissa.
Tojotaan on tilattu uudet talvirenkaat kokoa 205 60 16". Ensin päädyin Hankookin renkaaseen, mutta paikallinen myyjä totesi toimitusajan olevan avoin. Tästä hiukan suivaantuneena soitin luottomyyjälle ja tehtiin kaupat UltraGrip Arctic 2 renkaista. Toimitus näissä ensi viikolla. Hinta saatiin samalle tasolle Hankookin kanssa. UltraGrip on menestynyt hyvin testeissä mitä katselin tuloksia. TM testissä toisena arvosanalla 8.7. Nankangia tarjottiin myös mutta tulokset testeissä...
Joutuu vähän syömään sanojaan kun joskus kirjoitin, että en osta enää ultragrippejä. Volvossa ja Tojotan ensimmäisessä sarjassa nastat ovat lähteneet irtoamaan aika pian. Aika näyttää miten nyt käy. Rouva kun kuskaa tenavia ja ajaa pidempää työmatkaa niin en viitsi ihan kuttaperkkaa ostaa alle. Josko tuo 205 60 16" olisi maltillisempi koko kuin edellinen 215 55 17". Ainakin halvempi se on mitä hinnastoja katselin.
Sinnitellään nyt yhdellä autolla, jossa alla nastarenkaat. En millään viitsisi alkaa vaihtamaan välikelin renkaiksi vanhoja 17" vanteita...
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Minunkin piti ostaa talvirenkaat. Vanhat lähti vanteineen ja kaupanpäälle tuli auto . Pirun kalliit renkaat, mutta ihan hyvät.
JahtiRange päivittyi puolivahingossa karvalakkkimallin JahtiRangeSportiksi.
JahtiRange päivittyi puolivahingossa karvalakkkimallin JahtiRangeSportiksi.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Rangesta kuvia ja juttua. Kiitos.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Yritämmä järkätä...
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Tänään hirvimetsällä ajeltiin uudehkolla Dacia Dusterilla. Hyvin meni metsäteillä ja omistaja oli tyytyväinen autoonsa. Ei hassumpi kapistus
Kelien pysyessä miinuksella ja teiden ollessa liukkaat, nakkasin origamiin vanhat talvirenkaat alle. Laitetaan uudet sitten kun saadaan oikea talvi. Ei tarvi pitää niin kiirettä vaihdon kanssa. Eihän nuo enää häävit olleet, mutta ajanee asiansa näillä alkuliukkailla.
Hyvä jumppa ennen saunaa kun päivän kävellyt metsässä. Sauna ja unten maille...
Kelien pysyessä miinuksella ja teiden ollessa liukkaat, nakkasin origamiin vanhat talvirenkaat alle. Laitetaan uudet sitten kun saadaan oikea talvi. Ei tarvi pitää niin kiirettä vaihdon kanssa. Eihän nuo enää häävit olleet, mutta ajanee asiansa näillä alkuliukkailla.
Hyvä jumppa ennen saunaa kun päivän kävellyt metsässä. Sauna ja unten maille...
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Sokota pääsi näyttämään "hyvyytensä" eilen metsällä ollessa. Hirvialueella alkaa olla lunta jo puskuriin asti, joten piti hiukan aurata. Yhdellä kääntöpaikalla pelattiin upporikasta / rutiköyhää kun ummessa käänsin keulaa tulosuuntaan. Kulutuksessa tuo ryllääminen näkyy mutta onneksi tämä on kausiluontoista.
Keulaan pitää varmaan laittaa suojaa kun lämmöt nousee hitaasti. Eikä viitsi tietoista riskiä ottaa välijäähdyttimen jäädyttämisestä. Jossain varaston perukoilla on sopivaksi leikattu eristelevy, jonka saa sujautettua nätisti paikalleen.
Keulaan pitää varmaan laittaa suojaa kun lämmöt nousee hitaasti. Eikä viitsi tietoista riskiä ottaa välijäähdyttimen jäädyttämisestä. Jossain varaston perukoilla on sopivaksi leikattu eristelevy, jonka saa sujautettua nätisti paikalleen.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Metsäominaisuuksiin olisi päivitys odottamassa. Tarjottiin mahdollisuus lunastaa kolariautosta metallinen pohjalevy moottorin alle. Pienellä riskillä ostin kun sopivuus ei ole 100% varma tehdasasennetun webaston vuoksi. Aika jämäkkää tekoa. Alkuperäinen varuste, mutta minun autosta jätetty jostain syystä pois. Scoutista purettu.
Lyhyt ajo näkyy kulutuksessa. Webaston käyttö ja pätkäajo nosti kulutusta melko reilusti. Pitäisi käydä joku pidempi lenkki ajamassa niin saisi "putket puhtaaksi".
Lyhyt ajo näkyy kulutuksessa. Webaston käyttö ja pätkäajo nosti kulutusta melko reilusti. Pitäisi käydä joku pidempi lenkki ajamassa niin saisi "putket puhtaaksi".
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Autokuume.
2.2d vaihtui 1.6 d-4d manuaaliin. Vuosimalli 2015. Opetellaan käyttämään kytkintä nyt pitkästä aikaa. 265tkm yksityiskäyttöä takana. ”Sukuselvä” auto.
Noin 5v ja 90tkm meni entisellä. Aika näyttää kuin tällä elo sujuu. Enemmän pohdintaa myöhemmin.
2.2d vaihtui 1.6 d-4d manuaaliin. Vuosimalli 2015. Opetellaan käyttämään kytkintä nyt pitkästä aikaa. 265tkm yksityiskäyttöä takana. ”Sukuselvä” auto.
Noin 5v ja 90tkm meni entisellä. Aika näyttää kuin tällä elo sujuu. Enemmän pohdintaa myöhemmin.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Soitin entiselle omistajalle, että "työnsinkö näppini p*skaan". Hänen mukaansa en.
Oli ostanut auton 50tkm ajettuna kun edellinen omistaja ei ollut malttanut odottaa varaosaa uuteen autoon. Ensimmäinen omistaja oli taksiyrittäjä. Autossa ei ole mitään jälkiä ammattikäytöstä. Seuraava omistaja jonka jäljiltä auton ostin oli ajanut pitkää työmatkaa (300km suunta), periaatteella 1000km viikko. Mitään isompaa vikaa ei ole ollut. Kilometrejä on kertynyt kyllä tasaiseen tahtiin. Huoltovälinä on pidetty 20tkm.
Edelliseen verrattuna verot tippuivat 150e vuodessa. Kulutuksessa spritmonitorin mukaan voisi olla odotettavissa noin 1.5 - 2 ltr/100km säästöä. Vakuutukset olivat noin 500e vuodessa. Yhtiönä Turva.
Edellisen omistajan mukaan hän on ajanut noin 5-6ltr kulutuksella matkanopeuden ollessa 110km/h. Tiedä sitten miten meillä käyttäytyy.
6-vaihteinen manuaali on kyllä aika mielenkiintoinen opeteltava. Varusteita on omiksi tarpeiksi. Webastossa ei ole etäkäyttöä ja sisähaaran joutuu varmaan asentamaan. Autoliikkeen piikkiin menee vielä takapuskurin korjaus ja kaupanteon yhteydessä laitettiin uusi tuulilasi. Kesärenkaat vaihdatin auton omille vanteille kun tuli syksyllä ostettua uudet.
Takapenkillä ei edellisen omistajan aikana ole istuttu ja sen kyllä huomaa.
Paljon on auto muuttunut muutamassa vuodessa. 2014 mallin avensis olisi ulkoa samanlainen, mutta tämä 2015 on sisältäkin uusittu.
Valot ovat siedettävät. Näytti olevan bi-xenon, eli lisävalon asennus vaatii syventymistä herätteen osalta. Noillakin näkee, mutta kilven alapuolella on nätti paikka hyvälle valolle.
Moottorina on BMW diesel. Baijerilaisen keulalla kantaa tyyppimerkintää N47 ja googlen mukaan kyseessä on jakoketjustaan vikaantuva moottori. Toyotassa tätä ei kuulemma ole ollut, mutta kerranhan se omalle kohdalle sattuu.
Myyjä oli ihmeissään kun nykyiseen ei ole uusittu kantta, eikä suuttimia. Suutinremontti olisi varmaan ollut tulossa ja tästä puhuttiin rehellisesti myyjän kanssa. Vaikka entinen meni merkkiliikkeeseen niin kilometrien puolesta ei kuulemma tule jäämään heille myyntiin.
Välirahaa jouduin maksamaan jonkin verran, mutta vaikka entiseen olisi laitettu suuttimet ja uusi tuulilasi niin hyvitys ei olisi noussut niin paljoa, että olisin päässyt "voitolle". Suuttimista tuli vikakoodia välillä. Kustannusarvio olisi ollut noin 600 - 1800€. Kaverille oli maksanut noin 2700€. Syytä erotukseen en tiedä, mutta remontti ei mennyt kerralla maaliin... Olivat kyllä keskustelleet loppulaskusta.
Pitää ottaa päivänvalossa joku kuva kun sattuu sopiva paikka.
Huomenna pikkunakkien ja tuulipuvun ostoon.
Tuulilasin koeajo. https://youtu.be/5LsuOBpEjvk
Moottorin testiraportti https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uud ... a-avensis/
Oli ostanut auton 50tkm ajettuna kun edellinen omistaja ei ollut malttanut odottaa varaosaa uuteen autoon. Ensimmäinen omistaja oli taksiyrittäjä. Autossa ei ole mitään jälkiä ammattikäytöstä. Seuraava omistaja jonka jäljiltä auton ostin oli ajanut pitkää työmatkaa (300km suunta), periaatteella 1000km viikko. Mitään isompaa vikaa ei ole ollut. Kilometrejä on kertynyt kyllä tasaiseen tahtiin. Huoltovälinä on pidetty 20tkm.
Edelliseen verrattuna verot tippuivat 150e vuodessa. Kulutuksessa spritmonitorin mukaan voisi olla odotettavissa noin 1.5 - 2 ltr/100km säästöä. Vakuutukset olivat noin 500e vuodessa. Yhtiönä Turva.
Edellisen omistajan mukaan hän on ajanut noin 5-6ltr kulutuksella matkanopeuden ollessa 110km/h. Tiedä sitten miten meillä käyttäytyy.
6-vaihteinen manuaali on kyllä aika mielenkiintoinen opeteltava. Varusteita on omiksi tarpeiksi. Webastossa ei ole etäkäyttöä ja sisähaaran joutuu varmaan asentamaan. Autoliikkeen piikkiin menee vielä takapuskurin korjaus ja kaupanteon yhteydessä laitettiin uusi tuulilasi. Kesärenkaat vaihdatin auton omille vanteille kun tuli syksyllä ostettua uudet.
Takapenkillä ei edellisen omistajan aikana ole istuttu ja sen kyllä huomaa.
Paljon on auto muuttunut muutamassa vuodessa. 2014 mallin avensis olisi ulkoa samanlainen, mutta tämä 2015 on sisältäkin uusittu.
Valot ovat siedettävät. Näytti olevan bi-xenon, eli lisävalon asennus vaatii syventymistä herätteen osalta. Noillakin näkee, mutta kilven alapuolella on nätti paikka hyvälle valolle.
Moottorina on BMW diesel. Baijerilaisen keulalla kantaa tyyppimerkintää N47 ja googlen mukaan kyseessä on jakoketjustaan vikaantuva moottori. Toyotassa tätä ei kuulemma ole ollut, mutta kerranhan se omalle kohdalle sattuu.
Myyjä oli ihmeissään kun nykyiseen ei ole uusittu kantta, eikä suuttimia. Suutinremontti olisi varmaan ollut tulossa ja tästä puhuttiin rehellisesti myyjän kanssa. Vaikka entinen meni merkkiliikkeeseen niin kilometrien puolesta ei kuulemma tule jäämään heille myyntiin.
Välirahaa jouduin maksamaan jonkin verran, mutta vaikka entiseen olisi laitettu suuttimet ja uusi tuulilasi niin hyvitys ei olisi noussut niin paljoa, että olisin päässyt "voitolle". Suuttimista tuli vikakoodia välillä. Kustannusarvio olisi ollut noin 600 - 1800€. Kaverille oli maksanut noin 2700€. Syytä erotukseen en tiedä, mutta remontti ei mennyt kerralla maaliin... Olivat kyllä keskustelleet loppulaskusta.
Pitää ottaa päivänvalossa joku kuva kun sattuu sopiva paikka.
Huomenna pikkunakkien ja tuulipuvun ostoon.
Tuulilasin koeajo. https://youtu.be/5LsuOBpEjvk
Moottorin testiraportti https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uud ... a-avensis/
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Onnea uudelle autolle.
Alkaa näillä nykyhinnoilla kulutus jo näkymään lompakossa, ainakin jos vähänkin reilummin ajoa tulee.
Laskin juuri tässä että itellä litra/100 km näkyy puolen kuun palkan verran enemmän huoltoaseman kassaan vuoteen
Alkaa näillä nykyhinnoilla kulutus jo näkymään lompakossa, ainakin jos vähänkin reilummin ajoa tulee.
Laskin juuri tässä että itellä litra/100 km näkyy puolen kuun palkan verran enemmän huoltoaseman kassaan vuoteen
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kiitos. Eihän tuo enää uusi ole, mutta meille on
Rouvan pyyntö oli tuossa joulun alla, että voisiko alkaa katselemaan vähemmän kuluttavaa autoa työmatkalle. Meillä diesel maksaa noin 1.75€/ltr.
Järjestään on kirjanpidossa tankkaukset olleet noin 500 - 600km välillä. Tämän uudemman tankkasin päivällä täyteen ja ajotietokone näytti toimintamatkaksi noin 950km. Kohtahan tuon näkee, miten todellisuudessa käy kun aloitellaan työt joulutauon jälkeen.
Oishan se aika ihq https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lis ... 020100246/
Rouvan pyyntö oli tuossa joulun alla, että voisiko alkaa katselemaan vähemmän kuluttavaa autoa työmatkalle. Meillä diesel maksaa noin 1.75€/ltr.
Järjestään on kirjanpidossa tankkaukset olleet noin 500 - 600km välillä. Tämän uudemman tankkasin päivällä täyteen ja ajotietokone näytti toimintamatkaksi noin 950km. Kohtahan tuon näkee, miten todellisuudessa käy kun aloitellaan työt joulutauon jälkeen.
Oishan se aika ihq https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lis ... 020100246/
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ei kai sentään enää tuon ikäisessä N47 ole ketjuvaivoja, ainakaan siinä määrin kuin vanhoissa oli.
Hurjalta tuntuu että 1,6 112hv diesel, mutta eihän tuo ole iso auto painonsa puolesta. Noissa ei kai automaattia ole ollutkaan ?
Hurjalta tuntuu että 1,6 112hv diesel, mutta eihän tuo ole iso auto painonsa puolesta. Noissa ei kai automaattia ole ollutkaan ?
wiimax.fi
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ei tainnut saada automaattia tähän pienempään moottoriin. Tuosta jakoketjusta en osaa sanoa enempää kuin sen mitä nettiä luin.
Joo. 112hp ja 270nm. Ohjelmalla saisi lisää jos haluaa. Onhan tuo omalla tavallaan aika mielenkiintoinen kapistus. Luistonesto kyllä vilkkuu melko herkästi. Nastarenkaat ei nyt ole parhaimmat mutta tallin vintillä on ajamattomat renkaat odottamassa asennusta.
Nettiautossa oli yksi vastaava pikkusen päälle 300tkm ajettu, kone kertaalleen vaihdettu.
Joo. 112hp ja 270nm. Ohjelmalla saisi lisää jos haluaa. Onhan tuo omalla tavallaan aika mielenkiintoinen kapistus. Luistonesto kyllä vilkkuu melko herkästi. Nastarenkaat ei nyt ole parhaimmat mutta tallin vintillä on ajamattomat renkaat odottamassa asennusta.
Nettiautossa oli yksi vastaava pikkusen päälle 300tkm ajettu, kone kertaalleen vaihdettu.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Luulin että tässä viimeisessä faceliftissä ajovalot olisivat jo muuttuneet ledeiksi. Ledithän näihin tuli kyllä jossain vaiheessa.
Sisustan ilme muuttui tässä huomattavasti parempaan. Muistan miten se vanha näytti silloin uutenakin jo hieman ikääntyneelle. Vaikka tehoilla ei kuuhun mennä, niin tasaiseen työmatkaan varmasti riittävä.
Onnea uudelle!
Sisustan ilme muuttui tässä huomattavasti parempaan. Muistan miten se vanha näytti silloin uutenakin jo hieman ikääntyneelle. Vaikka tehoilla ei kuuhun mennä, niin tasaiseen työmatkaan varmasti riittävä.
Onnea uudelle!
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ledit taitaa löytyä lisävarusteena kun tilatessa muistaa laittaa rastin oikeaan paikkaan. Ledit löytyy päivävaloina, mutta jos haluaa takavalojen palavan samalla joutuu laittamaan "ajovalot" päälle. Tällöin umpiossa palaa sekä led ja xenon. Päivävalot on ärsyttävät juurikin takavalojen palamattomuuden vuoksi. Ostettu ominaisuus, jota ei edes testerillä saa muutettua.
Xenonit ovat luksusta vrt vanhat halogenit. Eilen ajoin entisellä pätkän ilman lisävaloa. Syvä huokaus.
Vetopainot on samat kuin vanhemmassa automaatissa. Skoda saa toimia veturina tarvittaessa.
Sisusta vastaa saman ikäluokan ja uudempia auriksia. Ratti on järkevän kokoinen.
Xenonit ovat luksusta vrt vanhat halogenit. Eilen ajoin entisellä pätkän ilman lisävaloa. Syvä huokaus.
Vetopainot on samat kuin vanhemmassa automaatissa. Skoda saa toimia veturina tarvittaessa.
Sisusta vastaa saman ikäluokan ja uudempia auriksia. Ratti on järkevän kokoinen.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Tänään kävin hakemassa origamin kesärenkaat. Onneksi vaihdatin uudet kesärenkaat auton mukana tulleille vanteille. Mietin jo, että annan vaihdossa uudemman huonot kesärenkaat, mutta vanteet oli tässä siistimmät. Sikäli viisas päätös kun tässä on TPMS venttiilit. Sikäli ärsyttävää, että nyt minulla on toiset talvirenkaat, jotka vaatisivat nuo anturit.
Autoon voi ohjelmoida 4 + 4 anturia, joten nykyisten talvirenkaiden venttiilit kävisi suoraan. Työn määrä on kohtuuton saavutettuun hyötyyn. Hintoja kyselin aamulla. Toyotan omat anturit maksaa 100€ kpl plus työt. Rengasliike asentaa vastaavan paketin hintaan 220€. Mahdollisuus on kuulemma kloonata tunnistetieto uusiin antureihin? Onhan nämä hienoja vehkeitä, en muuta sano.
Mukana tulleet talvirenkaat ovat 215 55 17", paistovuosi 18.
Skodan kaivoin kinoksesta esiin ja ajelin päivän. Mukava oli hakea renkaat liikkeestä kun 17" sarja meni konttiin kuin rengashotellin hyllyyn siistiin riviin.
Matkustamon pituuseron huomaa siinä, että origamissa sukset tulevat takapenkille, mutta sokotassa suksien kärjet ovat etupenkkien välissä.
Lisävalon asennnusta kyselin, mutta en saanut selvää vastausta herätteen otosta origamin sähköistä. Varmaan viisain hommata älypoksi anturilla. Onneksi kohta on kevät. Lyhyet ja pitkät ovat samassa valossa ja kuviota ohjataan "kauhalla". Kait sen tuosta voisi ottaa anturilla.
Älypoksin osalta näyttää moni verkkokauppa tyhjää, mutta tämmösenkin saa kun kaivaa kuvetta: https://www.valostore.fi/fi/tuote/kytke ... _powerunit
Autoon voi ohjelmoida 4 + 4 anturia, joten nykyisten talvirenkaiden venttiilit kävisi suoraan. Työn määrä on kohtuuton saavutettuun hyötyyn. Hintoja kyselin aamulla. Toyotan omat anturit maksaa 100€ kpl plus työt. Rengasliike asentaa vastaavan paketin hintaan 220€. Mahdollisuus on kuulemma kloonata tunnistetieto uusiin antureihin? Onhan nämä hienoja vehkeitä, en muuta sano.
Mukana tulleet talvirenkaat ovat 215 55 17", paistovuosi 18.
Skodan kaivoin kinoksesta esiin ja ajelin päivän. Mukava oli hakea renkaat liikkeestä kun 17" sarja meni konttiin kuin rengashotellin hyllyyn siistiin riviin.
Matkustamon pituuseron huomaa siinä, että origamissa sukset tulevat takapenkille, mutta sokotassa suksien kärjet ovat etupenkkien välissä.
Lisävalon asennnusta kyselin, mutta en saanut selvää vastausta herätteen otosta origamin sähköistä. Varmaan viisain hommata älypoksi anturilla. Onneksi kohta on kevät. Lyhyet ja pitkät ovat samassa valossa ja kuviota ohjataan "kauhalla". Kait sen tuosta voisi ottaa anturilla.
Älypoksin osalta näyttää moni verkkokauppa tyhjää, mutta tämmösenkin saa kun kaivaa kuvetta: https://www.valostore.fi/fi/tuote/kytke ... _powerunit
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Origamin valot taitaa olla bi-led. Tästä ei ole mainintaa käyttöohjekirjassa mutta netin syövereissä oli vuoden 2015 esite. Siellä kun katselin varustetasoja niin sen perusteella päättelen.
Valoihin liittyy myös kaarreominaisuus joka sytyttää sumuvalon kääntyessä.
Mukitelineitä on harmittavan vähän
Valoihin liittyy myös kaarreominaisuus joka sytyttää sumuvalon kääntyessä.
Mukitelineitä on harmittavan vähän
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Onnittelut uuden johdosta!
Itselleni tuli uutena tietona tuo BMW:n moottori Toyotassa... Tiedän, että uudessa Suprassa on myös BMW:n moottori, mutta että diesel-kone myös.
Osaatko sanoa miksi Toyota on mennyt riskeeraamaan tällä tavalla, kun merkin luotettavuus on "se juttu" ja BMW:n idea jossain muualla?
Ja kuvia vaan eetteriin!
Itselleni tuli uutena tietona tuo BMW:n moottori Toyotassa... Tiedän, että uudessa Suprassa on myös BMW:n moottori, mutta että diesel-kone myös.
Osaatko sanoa miksi Toyota on mennyt riskeeraamaan tällä tavalla, kun merkin luotettavuus on "se juttu" ja BMW:n idea jossain muualla?
Ja kuvia vaan eetteriin!
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Itse olen ymmärtänyt niin, että dieselin markkinat ovat pienet ja Toyota ei halunnut kehittää uusia moottoreita. Kehitystyö tapahtuu varmaan hybridien saralla. Miksi sitten BMW? En osaa sanoa. Pitäisi kaivella nettiä aiheen tiimoilta enemmän. Tämä ainakin on yksi syy miksi hiace poistui markkinoilta. Päästöluokka on euro 6. Katsastuksessa mitattu päästöt 0.00.
Tässä juttua yhteistyöstä. https://tekniikanmaailma.fi/toyota-vers ... moottorin/
Meille tämä avensis oli oikeastaan luonnollinen jatkumo. Entisestä jäi kokonaisuutena ok kuva ja aika huolettomat kilometrit tarjosi. Lähialueella ei oikeastaan ollut mitään mielenkiintoista tarjolla. Eräs awd urban cruiser oli vaihtoehto, mutta jätin väliin kun auto oli hintaisekseen huomattavasti kuluneempi kuin tämä. Pidetään toinen auto vähän isompana vielä sen aikaa kun jälkikasvu on pihassa. Urban cruiser olisi ollut pieni.
Mietin vahvasti hybridin ostoa, mutta "toimisto" ei olisi paljoa muuttunut jos olisin ostanut esimerkiksi facelift priuksen. Hintoja kun katselin niin tämän hinnalla olisi saanut jonkun 2010 mallin priuksen. Toki kilometrejä olisi ollut monessa vähemmän kuin tässä, mutta verojen erotuksen saanee aika pian takaisin. Ainakin haluan näin uskoa.
Entinen omistaja oli ostanut uudehkon CHR:n. Menee kuulemma vähemmällä polttoaineella kuin origami. Tässä kuitenkin on vetokoukku ja siihen saa laittaa muutakin kuin pyörätelineen.
Penkit ovat paremmat kuin entisessä ja ohjaamon tuntuma on muutenkin käteen passeli.
Tässä juttua yhteistyöstä. https://tekniikanmaailma.fi/toyota-vers ... moottorin/
Meille tämä avensis oli oikeastaan luonnollinen jatkumo. Entisestä jäi kokonaisuutena ok kuva ja aika huolettomat kilometrit tarjosi. Lähialueella ei oikeastaan ollut mitään mielenkiintoista tarjolla. Eräs awd urban cruiser oli vaihtoehto, mutta jätin väliin kun auto oli hintaisekseen huomattavasti kuluneempi kuin tämä. Pidetään toinen auto vähän isompana vielä sen aikaa kun jälkikasvu on pihassa. Urban cruiser olisi ollut pieni.
Mietin vahvasti hybridin ostoa, mutta "toimisto" ei olisi paljoa muuttunut jos olisin ostanut esimerkiksi facelift priuksen. Hintoja kun katselin niin tämän hinnalla olisi saanut jonkun 2010 mallin priuksen. Toki kilometrejä olisi ollut monessa vähemmän kuin tässä, mutta verojen erotuksen saanee aika pian takaisin. Ainakin haluan näin uskoa.
Entinen omistaja oli ostanut uudehkon CHR:n. Menee kuulemma vähemmällä polttoaineella kuin origami. Tässä kuitenkin on vetokoukku ja siihen saa laittaa muutakin kuin pyörätelineen.
Penkit ovat paremmat kuin entisessä ja ohjaamon tuntuma on muutenkin käteen passeli.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Ledivalot on helppo tunnistaa kun ne laittaa pimeässä päälle. Minulle oli uutta tietoa että näitä on saanut myös xenoneilla.Pappi kirjoitti: ↑04.1.2022 8:54 Origamin valot taitaa olla bi-led. Tästä ei ole mainintaa käyttöohjekirjassa mutta netin syövereissä oli vuoden 2015 esite. Siellä kun katselin varustetasoja niin sen perusteella päättelen.
Valoihin liittyy myös kaarreominaisuus joka sytyttää sumuvalon kääntyessä.
Mukitelineitä on harmittavan vähän
Sumuvalot toimivat yleensä ns kulmavaloina hitaissa nopeuksissa leventäen lähialueen valokeilaa. Kätevä toiminto esim pimeillä pihoilla pyöriessä. Kaarrevalotoiminto pitäisi olla varsinaisten valojen yhteydessä jos ne on kääntyvät. Liekkö Avensiksen ledeissä mitään älyä?
Dieselit ei ole myynyt muualla kuin euroopassa ja tuoreimpien myyntitilastojen mukaan dieselien suosio taitaa ihan kotosuomessakin olla aika jyrkässä alamäessä. Ei kannata kehittää uusia koneita enää. Eikä taida uusia henkilötoyotia enää edes saada dieselinä?
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Nuo xenonit löytyy ainakin vanhemmasta versiosta. Rehellisesti sanottuna en ole 100 varma onko tätä viimeistä mallia edes saatavilla xenoneilla. Itselle nuo ledit kyllä passaa. Ainoa nyt on vaan lisävalon kytkentä, mutta se on oma juttunsa.
Kyllä tuossa on joku äly valoissa. En ole vielä kaikkiin nippeleihin perehtynyt. Liikennemerkit näyttää lukevan ja kuulemma myös vaalimainoksetkin saattaa tulkita nopeusrajoitukseksi. Käyttöohjekirjan mukaan autossa on kaukovaloautomatiikka.
Lisälämmitin on ajonaikainen. Sen saa onneksi napilla päälle ja pois. Automaattinen se ei ole... Hyvä niin. Kaukosäätö olisi paras, mutta sitä ei tässä ole.
Alla olevassa kuvassa on hiukan toimistoa. Nappeja on riittävästi. Keskikonsolissa on kosketusnäyttö, mutta kaikki toiminnot löytyy myös ratista. Sen verran innokkaasti on silikonia tai jotain kiilloketta laitettu, että sisäsiivouksen teen uusiksi ilmojen salliessa.
Peruutuskamera on ihan jees. Voi kokeilla onneaan saako kärryn suoraan koukkuun.
Kulmat joutuu huomioimaan tarkkaan. Tästä on muisto takapuskurissa, joka korjataan vielä liikkeen piikkiin. Uuden tuulilasin sain myös kun entinen oli rikki. Jarrut varmaan saa käydä läpi. Katsastus on syksyllä. Kolinoita ei kuulu ja äänieristys on parempi kuin entisessä.
Kylkeä. Talvirenkailla on tarvikevanteet ja entinen omistaja muistutti jäätyvistä jarruista. Entisestä lähti mukaan kuminuija, mikä on käytössä hyväksi havaittu. Kumma kun eivät ole saaneet koko malliston aikana tuota jäätymistä poistettua. Koskee kuulemma myös T25 mallia.
Huoltovälinä näyttää olevan 20tkm. Meillä se tarkoittaa nykyisillä ajoilla "kerran vuoteen". Skodan osalta kilometrit tasaantuvat kun ajot ovat vähentyneet.
Autokauppiasta mitä jututin niin tämän hintaluokan dieselit löytää omistajat kohtuullisen nopeasti? Tästäkin oli kuulemma 4 ostajaa kiinnostunut. Yksi suoralla kaupalla ja minä vaihdokin kanssa. Käytettyä hybridiä ei ole oikein saatavilla. Hintataso on korkea ja moneen käytettyyn ei saa edes pyöräkoukkua. Uudet erikseen, mutta hinta ja saatavuus ovat oma asiansa.
Vastaavien kulutustietoja on mielenkiintoista katsella. https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=3 Aika näyttää mihin meillä menee.
Kyllä tuossa on joku äly valoissa. En ole vielä kaikkiin nippeleihin perehtynyt. Liikennemerkit näyttää lukevan ja kuulemma myös vaalimainoksetkin saattaa tulkita nopeusrajoitukseksi. Käyttöohjekirjan mukaan autossa on kaukovaloautomatiikka.
Lisälämmitin on ajonaikainen. Sen saa onneksi napilla päälle ja pois. Automaattinen se ei ole... Hyvä niin. Kaukosäätö olisi paras, mutta sitä ei tässä ole.
Alla olevassa kuvassa on hiukan toimistoa. Nappeja on riittävästi. Keskikonsolissa on kosketusnäyttö, mutta kaikki toiminnot löytyy myös ratista. Sen verran innokkaasti on silikonia tai jotain kiilloketta laitettu, että sisäsiivouksen teen uusiksi ilmojen salliessa.
Peruutuskamera on ihan jees. Voi kokeilla onneaan saako kärryn suoraan koukkuun.
Kulmat joutuu huomioimaan tarkkaan. Tästä on muisto takapuskurissa, joka korjataan vielä liikkeen piikkiin. Uuden tuulilasin sain myös kun entinen oli rikki. Jarrut varmaan saa käydä läpi. Katsastus on syksyllä. Kolinoita ei kuulu ja äänieristys on parempi kuin entisessä.
Kylkeä. Talvirenkailla on tarvikevanteet ja entinen omistaja muistutti jäätyvistä jarruista. Entisestä lähti mukaan kuminuija, mikä on käytössä hyväksi havaittu. Kumma kun eivät ole saaneet koko malliston aikana tuota jäätymistä poistettua. Koskee kuulemma myös T25 mallia.
Huoltovälinä näyttää olevan 20tkm. Meillä se tarkoittaa nykyisillä ajoilla "kerran vuoteen". Skodan osalta kilometrit tasaantuvat kun ajot ovat vähentyneet.
Autokauppiasta mitä jututin niin tämän hintaluokan dieselit löytää omistajat kohtuullisen nopeasti? Tästäkin oli kuulemma 4 ostajaa kiinnostunut. Yksi suoralla kaupalla ja minä vaihdokin kanssa. Käytettyä hybridiä ei ole oikein saatavilla. Hintataso on korkea ja moneen käytettyyn ei saa edes pyöräkoukkua. Uudet erikseen, mutta hinta ja saatavuus ovat oma asiansa.
Vastaavien kulutustietoja on mielenkiintoista katsella. https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=3 Aika näyttää mihin meillä menee.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kiitoksia Toyotan diesel-selvennyksistä. Ei taida dieselit olla enää suuren yleisön silmissä HOT, koska niitä on demonisoitu joka tuutista.
Kiitos myös kuvista. Omaan silmään tuo on kyllä hieno! Sisusta on modernimpi kuin aikaisemmissa. Avensiksesta tulee itselleni mieleen kaupparatsun pomminvarma peli tai taksi eli nimi yhdistyy itselläni luotettavuuteen. Näin ollen jään seuraamaan tämän taivalta ja käyttökokemuksia.
Kiitos myös kuvista. Omaan silmään tuo on kyllä hieno! Sisusta on modernimpi kuin aikaisemmissa. Avensiksesta tulee itselleni mieleen kaupparatsun pomminvarma peli tai taksi eli nimi yhdistyy itselläni luotettavuuteen. Näin ollen jään seuraamaan tämän taivalta ja käyttökokemuksia.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kiitos.
Sisustan kuvan lisään myöhemmin. Tässä on tumma pääväri ja penkeissä kaistaleet vaaleempaa. Takapenkki on tylsän tumma. Tehdastummat lasit tuovat yksityisyyttä ja sopii auton sävyihin muutenkin.
Pääasiassa tällä ajaa rouva. Muutaman ajon olen ajanut ja eilen jo sokotasta etsin kytkintä.
Hyvää vaihtelua ajaa välillä manuaalilla. Josko tällä nyt 100tkm menisi. 4-5 vuotta laskin ajatuksissa.
Sisustan kuvan lisään myöhemmin. Tässä on tumma pääväri ja penkeissä kaistaleet vaaleempaa. Takapenkki on tylsän tumma. Tehdastummat lasit tuovat yksityisyyttä ja sopii auton sävyihin muutenkin.
Pääasiassa tällä ajaa rouva. Muutaman ajon olen ajanut ja eilen jo sokotasta etsin kytkintä.
Hyvää vaihtelua ajaa välillä manuaalilla. Josko tällä nyt 100tkm menisi. 4-5 vuotta laskin ajatuksissa.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Vähän sotken topiciasi. Onnea uudelle tojolle... Mutta siis, olikos tuo sun ex avensis 2.2 4d4 ja ehkä sama moottori ku mulle kesällä kiusaks päätyneessä corolla verso 2.2 4d4 2007 rakkineessa. Mulla 330tkm ajettu kansiremppaamaton auto. "Siis meluinen, kovakyytinen, nesteet sekaisin, kaikki silti edelleen toimii, korjata ei kannata..."- kulkine
Harmittaa kuitenki että nesteet on sevon, paisariin tulee painetta ja mustaa siellä näkyy pinnassa, punaista jäähytysnestettä mustan kalvon alla. Tilanne ei kuitenkaan ole juuri muuttunu 20tkm aikana ja edelleen ootan miten ja millon kone on kaput. Hintaluokka tossa sellane että paaliin menee ku ei enää ajaan pysty.
Mutta onko nämä 2.2 koneet korjauskelvottomia, kun sellaista useampi sanonu ihan kasvotusten. Eli että kansiremppa tehty ja sama vaiva vuosen sisään taaa, mikäli ei kannen kirimisessä jo kansipultin kierteet korkanneet. Jos ite rempois nii sen saattas tehä, muttei iske jos ei kuitenkaan kestä.
Verso 2.2 on vieny dieseliä 5,8/100 keskimäärin mitattuna, ajotietokoneen mukaan reilu litran vähemmän.
Harmittaa kuitenki että nesteet on sevon, paisariin tulee painetta ja mustaa siellä näkyy pinnassa, punaista jäähytysnestettä mustan kalvon alla. Tilanne ei kuitenkaan ole juuri muuttunu 20tkm aikana ja edelleen ootan miten ja millon kone on kaput. Hintaluokka tossa sellane että paaliin menee ku ei enää ajaan pysty.
Mutta onko nämä 2.2 koneet korjauskelvottomia, kun sellaista useampi sanonu ihan kasvotusten. Eli että kansiremppa tehty ja sama vaiva vuosen sisään taaa, mikäli ei kannen kirimisessä jo kansipultin kierteet korkanneet. Jos ite rempois nii sen saattas tehä, muttei iske jos ei kuitenkaan kestä.
Verso 2.2 on vieny dieseliä 5,8/100 keskimäärin mitattuna, ajotietokoneen mukaan reilu litran vähemmän.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
2.2 d-cat. 150hp versio. Johonkin ikään ja kilometreihin asti vaihtoivat koneet mukisematta. Omastani varmistin ostaessa, että onko koneelle tehty mitään ja ei ollut. Huollot kun oli merkkiliikkeessä tehty, kiitos ammattikäytön. Eräissä iltamisssa tojotan asentaja tuumasi, että jos olet jo 300tkm mennyt ilman ongelmia niin kannen osalta niitä tuskin tulee. Eikä tullut, meillä ollessa. Autolla ajettiin oikeastaan koko ajan työmatkaa (70km) päivä.
Esson puarin mukaan menee siten että 2.0 on p*ska, 2.2 150hp on vielä pikkusen p*skempi ja 2.2 177hp on sitten sysip*ska...
Myydessä oli 386tkm taulussa. Tammerdiesel möi aikanaan vaihtokonetta, jonka panttina oli vanha kone. Meillä antoi muutaman kerran suuttimista vikakoodia ja ne asettui syksyn ajaksi kun nakkasin täyteen tankkiin muutaman desin 2t öljyä. Vähän aikaa kävi melko rumasti, mutta sitten asettui ja toimi. Viimeisin vikakoodi, mikä kummitteli oli joku happianturi. Vikakoodin kuvauksessa oli maininta mahdollisesta suutinviasta. Nämä kerroin myyjälle ja en edes yrittänyt kuitata vikakoodia pois. Näyttää vieläkin olevan vaihtokone tammerilla myynnissä "pyydä tarjous".
Kauppiaskin tuumasi, että omasta merkistä kun on kyse niin he tietävät mitä tarjoon vaihdossa. Mahdollisen suutinremontin hintaa en olisi vaihdossa saanut koskaan pois. Maksoin kyllä välirahaa kiitettävästi, mutta samalla vähensin kilometrejä melko paljon. Sain pitää uudet kesärenkaat ja nykyiseen tuli uusi tuulilasi (kamerat ja lämmitys alareunassa).
Käyttöautona entinen olisi mennyt varmaan vielä pitkään ja remontin myötä olisi joutanut ajaa paaliin. Todettiin nyt että vaihdetaan uudempaan.
Tässä uudessakin jäätyy takajarrut... Onneksi kuminuija jäi kotiin entistä siivotessa
Tuolla on vastaava moottori myynnissä https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... 000_0R141/ Kuulemma kansiremonttikin helpompi tehdä kun pudottaa koneen alas. Yläkautta aika ahdasta
Esson puarin mukaan menee siten että 2.0 on p*ska, 2.2 150hp on vielä pikkusen p*skempi ja 2.2 177hp on sitten sysip*ska...
Myydessä oli 386tkm taulussa. Tammerdiesel möi aikanaan vaihtokonetta, jonka panttina oli vanha kone. Meillä antoi muutaman kerran suuttimista vikakoodia ja ne asettui syksyn ajaksi kun nakkasin täyteen tankkiin muutaman desin 2t öljyä. Vähän aikaa kävi melko rumasti, mutta sitten asettui ja toimi. Viimeisin vikakoodi, mikä kummitteli oli joku happianturi. Vikakoodin kuvauksessa oli maininta mahdollisesta suutinviasta. Nämä kerroin myyjälle ja en edes yrittänyt kuitata vikakoodia pois. Näyttää vieläkin olevan vaihtokone tammerilla myynnissä "pyydä tarjous".
Kauppiaskin tuumasi, että omasta merkistä kun on kyse niin he tietävät mitä tarjoon vaihdossa. Mahdollisen suutinremontin hintaa en olisi vaihdossa saanut koskaan pois. Maksoin kyllä välirahaa kiitettävästi, mutta samalla vähensin kilometrejä melko paljon. Sain pitää uudet kesärenkaat ja nykyiseen tuli uusi tuulilasi (kamerat ja lämmitys alareunassa).
Käyttöautona entinen olisi mennyt varmaan vielä pitkään ja remontin myötä olisi joutanut ajaa paaliin. Todettiin nyt että vaihdetaan uudempaan.
Tässä uudessakin jäätyy takajarrut... Onneksi kuminuija jäi kotiin entistä siivotessa
Tuolla on vastaava moottori myynnissä https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... 000_0R141/ Kuulemma kansiremonttikin helpompi tehdä kun pudottaa koneen alas. Yläkautta aika ahdasta
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Kuva origamin sisustasta.
Takapenkeissä ei ole tuota vaaleaa raitaa keventämässä tunnelmaa.
Ensimmäinen tankkaus tehtiin tänään. Sekalaisen ajon tulos manuaaliin opetellessa 6.3ltr/100km. Tuossakin mukana lisälämmittimen käyttöä.
Entinen näyttää tulleen myyntiin jobbarille ja tekstissä maininta "pesussa".
Takapenkeissä ei ole tuota vaaleaa raitaa keventämässä tunnelmaa.
Ensimmäinen tankkaus tehtiin tänään. Sekalaisen ajon tulos manuaaliin opetellessa 6.3ltr/100km. Tuossakin mukana lisälämmittimen käyttöä.
Entinen näyttää tulleen myyntiin jobbarille ja tekstissä maininta "pesussa".
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Origami on takapuskurin korjauksessa ja samalla käyvät läpi muutenkin ”huomiot” mitä tein viikon aikana.
Sijaisautona jonkun papan tai mummon silmäterä. Ainakin kytkimen toiminnan perusteella. https://m.nettiauto.com/toyota/corolla/12515270
Sijaisautona jonkun papan tai mummon silmäterä. Ainakin kytkimen toiminnan perusteella. https://m.nettiauto.com/toyota/corolla/12515270
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Origami kotiutettu. Huomioidut jutut laitettu ja töiden vuoksi en päässyt itse hakemaan.
Autoliike toi auton pihaan ja vei sijaisauton mennessään. Puuttunut paikka-ainekin oli laitettu mukaan.
Tällä palvelulla voi käydä toisenkin kerran paikallisessa Toyotan liikkeessä.
Vaivatonta kaupantekoa. Toivoa sopii että auto toimii. Tilasin Defan 10A akkulaturin, jonka voisi asentaa kun aikaa tulee.
Kamuxilla on vastaava myynnissä. Hinta 2 kiloeuroa enemmän kuin meidän yksilössä. Tuskin olisivat entisestä hyvittäneet samassa suhteessa
Autoliike toi auton pihaan ja vei sijaisauton mennessään. Puuttunut paikka-ainekin oli laitettu mukaan.
Tällä palvelulla voi käydä toisenkin kerran paikallisessa Toyotan liikkeessä.
Vaivatonta kaupantekoa. Toivoa sopii että auto toimii. Tilasin Defan 10A akkulaturin, jonka voisi asentaa kun aikaa tulee.
Kamuxilla on vastaava myynnissä. Hinta 2 kiloeuroa enemmän kuin meidän yksilössä. Tuskin olisivat entisestä hyvittäneet samassa suhteessa
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Lyhyt ajo näkyy kulutuksessa. Ei vaan viitti pyörällä ajaa nyt talvella. Ei vielä tonnia ole tullut ajettua origamilla.
Historian havinaa. Vanha ”narina e” veturina.
Aika kultaa muistot.
Historian havinaa. Vanha ”narina e” veturina.
Aika kultaa muistot.
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Origamilla viikko työmatkaa ja tänään mummolassa käynti. Laskettu kulutus 6.13ltr / 100km. Tänään paluumatkalla surkea keli.