740 GLE historiikki
Auton satunnaisista tilttailuista kiukustuneena virranjakajan hall-anturi on nyt vaihdettu. Sen lisäksi sekä pyörrin ja kansi ja sytytysjohtimet vaihdettu saman tien, vaikka vika ei niihin viitannutkaan.
Katsastus kesti poikkeuksellisen kauan, kun katsurilla oli autokuume päällä ja S80:n seuraajaksi yksi vaihtoehto oli W212, josta jäätiin juoruamaan hiljaisena kesäpäivänä vähän tarkemminkin
740 kelpasi, mutta raidetangonpäästä löytyi juuri tuntuva välys. Uusi nivel saman tien Motonetistä kotiin ja ruuvataan hänet paikalleen vielä tälle viikonlopulla. Vaihdoin samalla nokkahihnan, joka oli jo toista vuotta yliajalla. Neljä vuotta / 80.000 km vaihtoväli on aina ennen täyttynyt kilometreihin, mutta nyt on tullut reiluun 5 vuoteen vain 17.000 km. Samalla yllättävän huonoon kuntoon menneet kiilahihnat ja takajarrupalat uusiksi.
Puolitoista viikkoa ajeltu ja yli 600 km ilman tilttejä. Toivottavasti se hall-anturin vaihto korjasi vian?
Katsastus kesti poikkeuksellisen kauan, kun katsurilla oli autokuume päällä ja S80:n seuraajaksi yksi vaihtoehto oli W212, josta jäätiin juoruamaan hiljaisena kesäpäivänä vähän tarkemminkin
740 kelpasi, mutta raidetangonpäästä löytyi juuri tuntuva välys. Uusi nivel saman tien Motonetistä kotiin ja ruuvataan hänet paikalleen vielä tälle viikonlopulla. Vaihdoin samalla nokkahihnan, joka oli jo toista vuotta yliajalla. Neljä vuotta / 80.000 km vaihtoväli on aina ennen täyttynyt kilometreihin, mutta nyt on tullut reiluun 5 vuoteen vain 17.000 km. Samalla yllättävän huonoon kuntoon menneet kiilahihnat ja takajarrupalat uusiksi.
Puolitoista viikkoa ajeltu ja yli 600 km ilman tilttejä. Toivottavasti se hall-anturin vaihto korjasi vian?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Osaatko kuvailla miltä tuntuu kun vaihtaa 740:en ratista 212:n rattiin ja toisinpäin?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Eri aikakauttahan nuo ovat, mutta jos W124 250 D tuntuu vanhanaikaiselta suorituskykynsä vuoksi, 740 kulkee 2.3 litran ruiskukoneella ja manuaalivaihtein liikenteen mukana. Muuten Seiska tuntuu vanhanaikaisemmalta joka suhteessa.bercedes menz kirjoitti:Osaatko kuvailla miltä tuntuu kun vaihtaa 740:en ratista 212:n rattiin ja toisinpäin?
Alusta on ihan eri maailmasta, Seiskan jäykkä taka-akseli on ajalta, jolloin hidastetöyssyjä ei vielä tunnettu. 250 D ei anna pätkääkään etumatkaa nykyautoille, mutta 740 on selvästi vanha ja töksähtää kovasti. Raskas takasilta tulee suorastaan ryshähtäen alas nyppylän jättöpuolella. Olipa kerran aika, jolloin autossa oleva tehtaan Road-holdin kit teki siitä aikalaistensa joukossa vakaan ja hyvän ajettavan, vaan siitä ajasta on kauan.
185/70/15 ylikokorengastus on nykyisille teille miellyttävän hiljainen, kuten koko auto ikääistensä joukossa muutenkin, kun äänieristyksiä on peltitöiden yhteydessä lisätty.
Näkyvyys on aina samanlainen ihastelun aihe joka kevät. Siroihin ikkunapilareihin ei turvallisuussyistä ole enää ikinä paluuta, mutta talven jälkeen 740 kuskin paikalla tuntuu kuin istuisi akvaariossa tai valoisalla lasikuistilla. Ihan oikeasti emme ymmärtäneet Rouvan nykyisen S80 edeltänyttä S60 ostaessamme, mitä autossa tekee parkkitutkalla, kun Seiskassa kaikki nurkat näkyvät kuskin paikalle.
Kesä on nyt virallisesti ohi, ja 740 pois liikennekäytöstä talveksi eilisestä alkaen. Matkaa kertyi 4045 km, eli aiempia kesiä enemmän, kun auto saatiin kesän aikana taas toimimaan luotettavasti.
Tämän kesän hienoin edistysaskel oli tuo sytytyspuolen häiriön poistuminen kourakaupalla osia vaihtaen. Sen operaation jälkeen auto on toiminut jo tuhansia kilometrejä kuten pitääkin. Pienempänä juttuna nokkahihnan ja kiristimen vaihto, yhteensää 36.80 €. Mitä ne ihmiset niitä hihnaremontteja mainostaa käytettyjä myydessään
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Seitteneliskanttinen on varovasti jo näyttänyt kuonoaan tallin ulkopuolella. Tästä se kesä alkaa. Soittimen näytöstä oli segmenttejä pimeänä, joten vaihdettiin hyllystä varakappale tilalle. Nyt kun löytäisi vielä jostain ABBAn C-kasetin? Kuskin penkin sinisen trikooplyysi verhoillun voisi tälle kesälle vaihtaa virheettömään kun vain löytäisi sellaisen?
Heti alkuun tulee edustustilaisuus Volvo-kerhon mukana Oulun Seudun Mobilistien vappukulkueeseen, todennäköisesti kerhon nuorimpana osallistujana kun ensimmäistä kertaa ikä riittää. Kutsussa vaadittu 30 vuoden ikä on täyttynyt talviseisonnan aikana.
Museointia ei ole mietitty entisöinnin kautta, mutta konservointia voisi harkita, kun historian voi koota perhealbumista.
Heti alkuun tulee edustustilaisuus Volvo-kerhon mukana Oulun Seudun Mobilistien vappukulkueeseen, todennäköisesti kerhon nuorimpana osallistujana kun ensimmäistä kertaa ikä riittää. Kutsussa vaadittu 30 vuoden ikä on täyttynyt talviseisonnan aikana.
Museointia ei ole mietitty entisöinnin kautta, mutta konservointia voisi harkita, kun historian voi koota perhealbumista.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Oulun Mobilistien Vappuajoihin on joskus osallistuttu "hangaroundina", mutta SAHKilaisten kutsuttua myös isoimmat merkkikerhot klassikkoteemalla ja ehdottomalla 30 vuoden ikärajalla, nyt ensimmäistä kertaa kutsuttuna ja oikean ikäisellä autolla.
Merkkikerhoista näkyivät suurilukuisimpina VW, Mercedes ja Volvo kerhot. Otimme paikkamme Volvokerhon nuorimpana osallistujana tutun 265:n takaa jonon hänniltä.
Kaupungilla oli koleasta säästä huolimatta normaali väenpaljous. Jalkakäytävät olivat täynnä väkeä Tuiran Silloilta Heinäpäähän.
Järjestäymisvaiheessa bongatun XUXin kanssa tarkistettiin Automuseon muu tarjonta ja käytiin sen jälkeen koeajamassa S-Klasse ja 740 GLE vuorotellen.
Merkkikerhoista näkyivät suurilukuisimpina VW, Mercedes ja Volvo kerhot. Otimme paikkamme Volvokerhon nuorimpana osallistujana tutun 265:n takaa jonon hänniltä.
Kaupungilla oli koleasta säästä huolimatta normaali väenpaljous. Jalkakäytävät olivat täynnä väkeä Tuiran Silloilta Heinäpäähän.
Järjestäymisvaiheessa bongatun XUXin kanssa tarkistettiin Automuseon muu tarjonta ja käytiin sen jälkeen koeajamassa S-Klasse ja 740 GLE vuorotellen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kesän telakalla ollutta 250D:ta tuuranneen 740 GLE:n kesä on kulunut tähän saakka aktiivisena käyttöautona, ja kilometrejä on kertynyt nopeammin kuin 10 vuoteen, mutta nyt jäi Volvo telakalle, kunnes jostain löytyy ehjä jakopään kotelo
Oire oli sangen dramaattinen, mittaritauluun latauksen valo, lämpömittari ponkaisi punaiselle, tehostin lakkasi toimimasta. Koneet seis ja tilannearvio. Jakohihna tuli kurkistamaan kotelon läpi, että kuka häntä kiusaa:
Moottorin täystuho oli parin millin päässä. E-koneen 10.3 puristukset takaavat varman kolahduksen kun jako sekoaa hihnan pudotessa rattaalta:
Juurisyy oli niinkin yksinkertainen, kuin kampiakselin nokassa olevan kiilahihnoja käyttävän hihnapyörän kiinnityspultin irtoaminen monen tuhannen kilometrin ajon jälkeen hihnan vaihdosta. Jakohihnan linjaus ohjataan vain alimmalla hammaspyörällä, jonka ulompana puoliskona toimiva peltilevy lähti omille teilleen apulaitteita käyttävän hihnapyörän paetessa paikaltaan. Hihnapyörän pysähtyminen pysäytti vesipumpun, laturin ja tehostimen pumpun, mikä varoitti aivan viime hetkellä
Kuten kuvasta näkyy, uusi hihna on jo paikallaan, mutta vanha ehti koneistaa suojakotelon niin huonoon kuntoon, ettei sitä tällä enää koota uudestaan:
Ajot ovat nyt tässä, kunnes jostain löytyy tuo kotelo, niin ylä- kuin alaosakin.
Mistä tuollaiset saisi ostaa, jos lupaa seuraavan kerran asentaa hihnapyörän pultin riittävän kireälle ja ruuvilukitteen kera
Tarjotakaa toki, jos jollain on ylimääräinen?
Oire oli sangen dramaattinen, mittaritauluun latauksen valo, lämpömittari ponkaisi punaiselle, tehostin lakkasi toimimasta. Koneet seis ja tilannearvio. Jakohihna tuli kurkistamaan kotelon läpi, että kuka häntä kiusaa:
Moottorin täystuho oli parin millin päässä. E-koneen 10.3 puristukset takaavat varman kolahduksen kun jako sekoaa hihnan pudotessa rattaalta:
Juurisyy oli niinkin yksinkertainen, kuin kampiakselin nokassa olevan kiilahihnoja käyttävän hihnapyörän kiinnityspultin irtoaminen monen tuhannen kilometrin ajon jälkeen hihnan vaihdosta. Jakohihnan linjaus ohjataan vain alimmalla hammaspyörällä, jonka ulompana puoliskona toimiva peltilevy lähti omille teilleen apulaitteita käyttävän hihnapyörän paetessa paikaltaan. Hihnapyörän pysähtyminen pysäytti vesipumpun, laturin ja tehostimen pumpun, mikä varoitti aivan viime hetkellä
Kuten kuvasta näkyy, uusi hihna on jo paikallaan, mutta vanha ehti koneistaa suojakotelon niin huonoon kuntoon, ettei sitä tällä enää koota uudestaan:
Ajot ovat nyt tässä, kunnes jostain löytyy tuo kotelo, niin ylä- kuin alaosakin.
Mistä tuollaiset saisi ostaa, jos lupaa seuraavan kerran asentaa hihnapyörän pultin riittävän kireälle ja ruuvilukitteen kera
Tarjotakaa toki, jos jollain on ylimääräinen?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kiitos! Työmatkan varrelta on jo bongattu hajottamo, jossa Kuusankosken viimeistä matkaa odottelevassa hylyssä on kuulemma paikallaan. Käyn tänään katsomassa, mutta pidetään mielessä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kävin töihin tullessa yhden kopan hajottamolta irrottamassa ja se on jo aika rapean oloinen, kun muovi on halkeillut kiinnityspisteiden ympäriltä vielä pahemmin kuin tuhoutuneessa omassani.Taktik kirjoitti:Tuollainen koppa saattaisi jopa löytyäkin Voin iltasella vilkaista onko sellaista ja jos on niin minkä kuntoinen. Jos et sitten jostain lähempää löydä, vaikka kyllähän tuon kai postikin tarvittaessa hukkaa.
Yllättäen Volvoltakin saa, mutta menee Classic Parts tilaukseen, eli jos suunnilleen ehjä yläosa tai alaosa tai molemmat löytyy, niin kiinnostaa edelleen.
Laitan privaviestiä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Seittenneliskanttinen on ollut taas kesän aktiivipalveluksessa, kun W124 250 D poistui vahvuudesta jo alkukesästä, eikä seuraajaa ole vielä nimetty.
Eilen illalla pesu nosti höyrypilven vasemmasta etujarrusta, joten eikun tunkkaamaan. Mäntä liikkuu, alempi liukutappi ei. Satulat ovat alkuperäiset, kertaalleen joskus 20 vuotta sitten remppaamani. Mikä siihen nyt tuli, uuteen autoon
Pienellä kopistelulla liukutappi irtosi, ja kerran liikkeelle naksahdettuaan liikkuu saman tien pehmeästi ja "rasvaisen" tuntuisesti, joten eikun nippuun ja ympäri asti jarrujen herkistely.
Tänään katsastus läpi erittäin tasaisin jarrupainein.
Kesän varsinainen auton parannus on vielä tekemättä. Voisi olla enemmässä ajossa selvästi vuotavan vetopyörästön tiivistäminen ja iskaritolppien kääntölaakerien vaihto?
Eilen illalla pesu nosti höyrypilven vasemmasta etujarrusta, joten eikun tunkkaamaan. Mäntä liikkuu, alempi liukutappi ei. Satulat ovat alkuperäiset, kertaalleen joskus 20 vuotta sitten remppaamani. Mikä siihen nyt tuli, uuteen autoon
Pienellä kopistelulla liukutappi irtosi, ja kerran liikkeelle naksahdettuaan liikkuu saman tien pehmeästi ja "rasvaisen" tuntuisesti, joten eikun nippuun ja ympäri asti jarrujen herkistely.
Tänään katsastus läpi erittäin tasaisin jarrupainein.
Kesän varsinainen auton parannus on vielä tekemättä. Voisi olla enemmässä ajossa selvästi vuotavan vetopyörästön tiivistäminen ja iskaritolppien kääntölaakerien vaihto?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
"2.3 Muu Volvo" otettu liikennekäyttöön tänään.
Auton luonnehdinta ei anna suurta luottoa Suomen eniten autoja hinnoittelevan viranomaistahon kompetenssiin arpoa samanlaiseksi oletetun auton kuvitellusta käyvästä arvosta takaisin laskettuja jäljellä olevan veron määriä?
Auton luonnehdinta ei anna suurta luottoa Suomen eniten autoja hinnoittelevan viranomaistahon kompetenssiin arpoa samanlaiseksi oletetun auton kuvitellusta käyvästä arvosta takaisin laskettuja jäljellä olevan veron määriä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Näin oli tarkoitus. Volvokerholta tuli kutsu saapua paikalle, kun ikäkin riittää jo.
Tapahtuman koon ja kaupungin keskustan sulkuajan rajallisuuden vuoksi pitävät nykyisin varsin tiukan kontrollin tuon ikärajan suhteen, vaikka ei sentään ole papereita tarvinnut näyttää kyseenalaisissa ikäluokissa.
Järjestävä seura SAHK Oulun seudun mobilistit ovat itseoikeutetusti aina edellä, mutta seuraavana tulevat merkkikerhot vaihtavat järjestystä vuorovuosina edeten listan lopusta kärkeä kohden ja sitten taas jonon hännille.
Tänä vuonna järjestys on:
1. Mobilistit
2. ACC
3. Mercedes
4. Ouluv volovokerho (ihan totta, kerhotunnuskin lasissa paikallisella kielellä)
5. Volkkari
6. Citroen
7. Muut härvelit
Meidän joukkue on näillä näkymin osallistumassa Seittenneliskanttisella, joka otettiin jo verryttelemään sulilla teillä. Saapa nähdä, vieläkö jäädään joukon nuorimmaiseksi?
Aiotko itse olla liikkeellä, ja jos niin millä vehkeellä?
Tapahtuman koon ja kaupungin keskustan sulkuajan rajallisuuden vuoksi pitävät nykyisin varsin tiukan kontrollin tuon ikärajan suhteen, vaikka ei sentään ole papereita tarvinnut näyttää kyseenalaisissa ikäluokissa.
Järjestävä seura SAHK Oulun seudun mobilistit ovat itseoikeutetusti aina edellä, mutta seuraavana tulevat merkkikerhot vaihtavat järjestystä vuorovuosina edeten listan lopusta kärkeä kohden ja sitten taas jonon hännille.
Tänä vuonna järjestys on:
1. Mobilistit
2. ACC
3. Mercedes
4. Ouluv volovokerho (ihan totta, kerhotunnuskin lasissa paikallisella kielellä)
5. Volkkari
6. Citroen
7. Muut härvelit
Meidän joukkue on näillä näkymin osallistumassa Seittenneliskanttisella, joka otettiin jo verryttelemään sulilla teillä. Saapa nähdä, vieläkö jäädään joukon nuorimmaiseksi?
Aiotko itse olla liikkeellä, ja jos niin millä vehkeellä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tiimaa tuli tälle kesälle enemmän kuin pitkään aikaan, nelisen tuhatta kilometriä. Nuoremman masinistin Cee seisoi välillä meidän tallissa ja Volvo viiletti maailmalla. Tuntuu paljon vetreämmältä kuin vuosiin ja tankkikirjan mukaan kulutuskin on kuin uudella autolla, eli maltillinen tuollaiseksi kanttilaatikoksi.
Tavoitteena on parantaa autoa joka kesä, mutta nyt on pääasiassa ajettu. Pikku nippeleitä on silti laiteltu:
- pidemmille matkoille parempi soitin, toki alkuperäinen sekin (eli roskaa)
- etuovikaiuttimet uudet. Vanhoista oli kartiot lahonneet räminän tasolle
- turvavyösoljen ovitolpan läpiviennin kulissi löytyi lopultakin
- murtoyrityksessä oven lukkoon jäänyt avaimenpätkä kaivettu ulos
Auto tankattu ja talliin talteen ajomäärällä 431.000 km.
Ensi keväänä odottaakin sitten isompi operaatio, eli jos tuulilasin kehyslistat saa vielä uutena, niin koko sarja odottamaan tuulilasin poistoa kattoverhoilun siistimiseksi. Sitten uusi lasi ja uudet listat paikalleen ja ammattilaisen syynättäväksi, että mikä alustassa kolisee.
Näiden jälkeen voisi ollakin sitten aika siirtyä museoajoneuvotarkastajan juttusille kyselemään onko tuollaisella härvelillä mitään toiveitakaan läpäistä ja miten ei entisöitävä vaan konservoitava auto on dokumentoitava?
Tavoitteena on parantaa autoa joka kesä, mutta nyt on pääasiassa ajettu. Pikku nippeleitä on silti laiteltu:
- pidemmille matkoille parempi soitin, toki alkuperäinen sekin (eli roskaa)
- etuovikaiuttimet uudet. Vanhoista oli kartiot lahonneet räminän tasolle
- turvavyösoljen ovitolpan läpiviennin kulissi löytyi lopultakin
- murtoyrityksessä oven lukkoon jäänyt avaimenpätkä kaivettu ulos
Auto tankattu ja talliin talteen ajomäärällä 431.000 km.
Ensi keväänä odottaakin sitten isompi operaatio, eli jos tuulilasin kehyslistat saa vielä uutena, niin koko sarja odottamaan tuulilasin poistoa kattoverhoilun siistimiseksi. Sitten uusi lasi ja uudet listat paikalleen ja ammattilaisen syynättäväksi, että mikä alustassa kolisee.
Näiden jälkeen voisi ollakin sitten aika siirtyä museoajoneuvotarkastajan juttusille kyselemään onko tuollaisella härvelillä mitään toiveitakaan läpäistä ja miten ei entisöitävä vaan konservoitava auto on dokumentoitava?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: 740 GLE historiikki
Korona-aikaan ei ole tullut päivityksiä joten kysytään missä mennään Volvon kanssa? Onko auto unohtunut tallinperälle seisomaan vai joko liikutaan museostatuksella?740 GLE vuonna 2019 kirjoitti: ↑08.10.2019 1:12
Tiimaa tuli tälle kesälle enemmän kuin pitkään aikaan, nelisen tuhatta kilometriä.
Re: 740 GLE historiikki
Volvo-myyjä Graham Carmichael löytyi Linkedinistä
Hänkin päässyt sittemmin ulkomaanhommiin
mm. Volvo Cars Overseas | Regional Director | Sep 2000 - Nov 2004 | Dubai, UAE
Hänkin päässyt sittemmin ulkomaanhommiin
mm. Volvo Cars Overseas | Regional Director | Sep 2000 - Nov 2004 | Dubai, UAE
Ford Fiesta ST 2020
ex: W205 220 Bluetec 2014
ex: W205 220 Bluetec 2014