Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
jakkeri
Viestit: 13
Liittynyt: 29.7.2007 16:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jakkeri »

En kyllä pelkäisi tuon E39 530d:n automaattia, itse ajoin 120tkm - 250tkm ilman mitään ongelmia laatikon kanssa. Öljyjä ei vaihdettu ikinä laatikkoon. Kaverini 530d jolla ajoi 140tkm - 440tkm ilman laatikkomurheita myös, öljyt tosin vaihtoi jossain 200 - 300tkm välissä. Itsellä ollu E39 530dA -99, 540iA Touring -99, ja 520iA Touring -02. Noissa Bensoissa vastusti joka talvi jäätyvä/ tukkeutuva huohotin järjestelmä. Muuten kyllä nuo bensat tekniikaltaan huolettomia. Nykyinen S211 320cdi avantgarde on jo samaa luokkaa ajettavuudeltaan kuin E39. :wink: (kunnossa oleva)
S211 320cdi Avantgarde
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

-jorkki- kirjoitti:Kaupunkiajoakin on monenlaista, mutta mulla ei mennyt kyllä millään alle kympin. jotain 11-12.
Näin on näreet.
Kouvolan ympäristössä ajaessa, eli siis väkisinkin paljon maantietä ajaen, siinä 6-7 välissä pyörii kulutus. 8)
(Maantiellä jos nollaa kulutusmittarin, niin alta 5... toki tämä voi muutaman prosentin huijata, ajotietokone siis)
Ei tuo tsadissakaan mielestäni nouse kuin johonkin 8 hujakoille... :tuumaus:
Kaupunkiajossa vielä kuskilla on tosi iso vaikutus...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Vensku_ kirjoitti:
-jorkki- kirjoitti:Kaupunkiajoakin on monenlaista, mutta mulla ei mennyt kyllä millään alle kympin. jotain 11-12.
Näin on näreet.
Olikos sulla manuaali? Silläkin suuri merkitys.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

E39 kuumetta pukkaa, olin tänään taas kaverin 432tkm ajetun 530DaT kyyissä (btw, orkkis vaihdelaatikko) ja ei voi sanoa muuta kuin että on se perkele hiljanen auto, sisustasta ei mitään ääniä ja rengasmetelin osalta taitaa pyyhkiä pöytää vielä melko uusillakin autoilla. Ei taatusti häviä sukupolvea uudemmille vehkeille metelissä. Ollakseen vielä farkku ja samalla 2 paikkanen paku.

:ttu: Nyt ei ois varaa kyllä kuumeilla yhtään.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Huolestuttavaa mutta mäkin olen katellu "sillä silmällä" E39ä :roll:

Tosin tuli sitä istuttu yhdessä ajamattomassa Audissakin :o
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mulqvist kirjoitti:E39 kuumetta pukkaa, olin tänään taas kaverin 432tkm ajetun 530DaT kyyissä (btw, orkkis vaihdelaatikko) ja ei voi sanoa muuta kuin että on se perkele hiljanen auto, sisustasta ei mitään ääniä ja rengasmetelin osalta taitaa pyyhkiä pöytää vielä melko uusillakin autoilla. Ei taatusti häviä sukupolvea uudemmille vehkeille metelissä. Ollakseen vielä farkku ja samalla 2 paikkanen paku.

:ttu: Nyt ei ois varaa kyllä kuumeilla yhtään.
Osta pois hiljanen baijerilainen... :) :contract:
'99 428tkm, manuaali, ei mee särki. Eikä kolise vauhtipyörä, kytkin ei oo loppu jne. :idea: Tekniikka kunnossa!
-jorkki- kirjoitti: Olikos sulla manuaali? Silläkin suuri merkitys.
Totta! :pappa:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Täytyy myöntää, oli aika yllätys kun talvirenkaat vaihdoin alle. :shock:
Tuohan on nastoillakin hiljaisempi kuin edellinen Passatti kesärenkailla. :shock:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
antti__k
Viestit: 420
Liittynyt: 20.2.2008 16:47
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja antti__k »

Oli se sitte _hämis_ joka baijerilaisella hiillosti :lol: näinkö väärin et ois ollu vanteet mallia paineasetelma :lol:
® Mesen 199-klubi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Nyt on käyty kahtelemassa sen verran noita E39 bemuja että hintataso/laatutaso alkaa olla todettu. Yllättäen ne kaikkein kalleimmat eivät todellakaan ole välttämättä parhaita. Nyt vain pitäisi pikkuhiljaa tehdä päätöstä olisko se propellimerkki kuitenkaan minun autoni vai jatkanko etsintää. Hyviähän nuo penteleet on ajaa, erittäin hiljaisia ja mukavia, mutta käyttökulut ja mahdolliset tekniset murheet ovat pelotteena. Ja jälleenmyyntiarvo ei liene mikään erinomainen (tosin ei se taida olla aina mersuissakaan).

Mersuissa ei tahdo enää pystyä tyytymään 211 mallia vanhempiin/pienempiin, joten MB:n kohdalla hintaluokka pompsahtaisi aika ylös mikäli haluaa siistin ja kunnossa olevan.

No, onneksi on hyvät kelit pyöräillä edelleen... (räntää/loskap*skaa/vettä tulee taivaan täydeltä) :twisted: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

varmaan aika virheetön piili http://www.nettiauto.com/bmw/730/5044466
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

antti__k kirjoitti:Oli se sitte _hämis_ joka baijerilaisella hiillosti :lol: näinkö väärin et ois ollu vanteet mallia paineasetelma :lol:
Niinhän se tais olla. :lol:
Ei oo paineasetelmia, eikä tuu. :shout:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Kyrdis
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 11:08

Viesti Kirjoittaja Kyrdis »

Piti laittaa perheeseen (vaimoke ja mie ja 1x kissa ) tollanen e39 530d farkku tomaatilla, penteleen hyvä ajaa ja varusteitakin on, pikkuvikojakin on kyllä.. Takaluukun johdot, webasto yms.. Hieman eri auto kahden w123 jälkeen.. Mutta silti en liikenteestä bongaile e30,e21 yms bemuja, mutta jos näkyy hieno yykaakoo tai lankky yms sipistelty mese, niin kyllä pää kääntyy ja ajattelen , että vielä semmonen pithää saada, tomaatilla ja turpolla :twisted:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Webastosta kortti pimee tai kv-pumppu, pumppuja sitten saa saksasta 120-150e maastoon. Turha koittaa vaihtaa hiiliä siihen kv-pumpun moottoriin, mulla ainakin -02 vuotisessa oli hiiletön. Tietysti paikka missä weba majailee on vähintääkin hanurista noin tekemisen kannalta. Huohotin kannattaa sitten vaihtaakki E60 mallin vortex erottimeen, säästyy turborempalta. Läpistä ei sitten varmaan kannata sanoakkaan, toisekseen jos nyt sattuu oleen pre-facelift niin siellä ei EGR termaria tainnu ollakkaan, mutta olisin suositellut tai suosittelenkin koko EGR hässäkän purkun ja koita osu vesilintuun sillä.

EDIT: Tomaatista sitten öölit vaihtoon.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tänään tuli oikein "vikaakin" tuohon malmiläjään. Ajettiin ensin kilometri punttisalille ja sieltä tunnin päästä kaksi kilometriä kaverin luo vaihtamaan renkaita. Siinä sitten aikani lukkopultteja pyöristeltyäni eukko soitti, että heti tänne. Ainoat talon avaimet oli kuulemma meikäläisen taskussa. Eikun auto tulille ja sieltähän kuuluu vaan tak-tak-taka ja mittarin valot välkkyy.

Melko harva kuulosti tosiaan olevan tuo startin pyörä verratuna lankkuun, siellä on selvästi tiheämpi kombinaatio. Eipä siinä muuta kuin kilauta kaverille ja kysy mitä tehään. Apua tuli ja latauspiste löytyi iskarin tolpasta ja imusarjan päällä oli plussan kuva. Sitten vain bemariin vähän kuormaa päälle jännityspiikkien tasaamiseksi ja tojotasta virtaa. (hyh) Akku täyteen vettä ja 30 kilometrin lenkki, katsotaan jos vaikka akku vielä heräisi henkiin pienellä tankkauksella.

Sitä vaan ihmettelin, kun xenonit,. pitkät yms. paloi kirkkaasti? Silti ei voima riittänyt strattiin. Melkein uskoisin pakkasiin ja veden vähyyteen akussa. Voihan siellä joku vuotaakin, mutta sattuipa hyvin tyhjeneminen pakkasten alkuun.

Nyt kun vaihtelisi vielä öljyt, tulpat ja parit suotimet alkaisi auto olla talvea varten valmis. Vielä pitäisi yksi anturi vaihtaa ja lumiharjaan investoida. Takaluukun avauskahva pitäisi myös katsoa romikselta.
Kein siknatuur
Avatar
rocroc
Viestit: 107
Liittynyt: 18.12.2006 18:42
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rocroc »

Mulla harrasteautona MB ja käyttöautona BMW, erityisesti olen tykästynyt noihin M52 sarjan kutosiin, taloudellinen ja luotettava, kunhan huolehtii jäähdytysjärjestelmän osien kunnosta, eli vaihtaa vesipumpun ja termarin 150tkm välein

Käyttis 728i vuodelta 1997, aika perusvarustein, toki sähkönahat, sähkövarusteet, ilmastointi jne löytyy. Kilometrjä tulee aikalailla ja keskikulutus jää minun ajotavalla noin 9l/100km, maantiellä mennään toki vähemmällä. Ajettavuus, sisätilat, koko ja hiljaisuus tekevät tästä selläisen että muita ei ole tarvinnut vielä harkita.

Entinen harraste oli 750ia 1998, tässä oli varusteita sähköalustasta navigaattoriin, ja kaikki tottakai toimi vaikka auto oli jo vanha, V12 on luonteeltaan todella hieno moottori ja kuitenkin perustaltaan simppeli ja vaikka asialla ei tuollaisen auton kanssa merkitystä olekkaan, niin yllättävän taloudellinen.


Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut rocroc, 28.10.2012 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mondeo STW -09
MB E50 AMG -97
MB E500 -03
MB 300CE -88
Opel Frontera Sport -94
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ite oon kanssa pähkäilly tuota e38:ia, ois magia auto, ja taitais tuollasella 728i:lläkin hyvin "pärjätä", eihän tuo taida mikään tykki enää olla tollasella koneella?
Pelottaa vaan yleisesti seiskan varaosien hinnat, mutta taitaa olla ne pelottelut enemmänkin juuri 750ia:ta koskevia, esim etujarrut 1000e jne? :roll:
Noissa seiskoissa kun taitaa joka ikisessä mallissa erota jarrut jollain tavalla, jos laikat sattuu olee samankokoiset, niin sitten satuloissa eroa jne... :?

Noh, ehkä e39 on ihan tarpeeksi herrasauto mulle.. :lol:

Tai sitte pitää keksiä paremmin tuottavaa työtä. :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
rocroc
Viestit: 107
Liittynyt: 18.12.2006 18:42
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rocroc »

Alustan osat samanhintaiset kuin e39, jarruosat voi 750i maksaakkin tuon verran jos merkkikaupasta ostaa, tarvikkeena ei tietenkään lähellekkään noin paljoa.
Isoin huoli 750:n kanssa lienee EDC alusta, tolpat maksaa messinkiä, tosin normaali iskarit saa helposti sovitettua tuon systeemin tilalle.

Tuo minun 728i on manual joten ei siinä oikein mitään herkkää rikkoontuvaa ole.

750:een ostin moottorin puolelle jotain letkua jne, ainakin niissä hinnat oli hyvinkin kohtuulliset, IMM:n kumiletku 12e, ylävesiletku 35e jne.

728i kulkee samoihin kuin 523i sedan eli 8,6s 0-100kmh, aivan riittävästi ainakin minulle, nyt tosin kun on tuolla CLK:lla ajanut niin tuntuuhan se hiukan "laiskalta"
Ford Mondeo STW -09
MB E50 AMG -97
MB E500 -03
MB 300CE -88
Opel Frontera Sport -94
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jaaha, nyt sitte jarrujen kanssa ongelmaa... :?

Tehny pari päivää sellasta, että välillä poljinta joutuu painaa 3-5cm enemmän, kuin normaalisti, että alkaa jarruja yhtään löytyä. :shock:
Eli ei siis jokakerta, vaan satunnaisesti. (nyt jarrunesteiden vaihdon jälkeen en oo vielä niin paljoa ajanu että vois sanoo vaikuttiko)

Vaihtelinpa siis sen takia tuosta tänään eestä jarrunesteet. Huomen jos ehtisi vois vaikka takaantakin vaihdella, ja pitäiskin. Aikamoista myrkkyä tuo vanha. :x

No, huomasin vielä sellasenkin kujeen, kun vaan painaa jarrupoljinta auton käydessä, niin poljin painuu pohjaan asti! Vuotaakohan tuossa nyt sitten pääsylinteri läpi? :evil: :evil: :x joku 5 sekuntia ottaa, että saa polkimen pohjaan, kunhan on eka painanu vaan "paineet"...

Argh... Ei jaksa! Ja vielä pitäis sprintteristäkin repsikanpuolen käsijarru saada toimimaan... Kaatuu taas hommat päälle!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Vensku_ kirjoitti:Jaaha, nyt sitte jarrujen kanssa ongelmaa... :?

Tehny pari päivää sellasta, että välillä poljinta joutuu painaa 3-5cm enemmän, kuin normaalisti, että alkaa jarruja yhtään löytyä. :shock:
Eli ei siis jokakerta, vaan satunnaisesti. (nyt jarrunesteiden vaihdon jälkeen en oo vielä niin paljoa ajanu että vois sanoo vaikuttiko)

Vaihtelinpa siis sen takia tuosta tänään eestä jarrunesteet. Huomen jos ehtisi vois vaikka takaantakin vaihdella, ja pitäiskin. Aikamoista myrkkyä tuo vanha. :x

No, huomasin vielä sellasenkin kujeen, kun vaan painaa jarrupoljinta auton käydessä, niin poljin painuu pohjaan asti! Vuotaakohan tuossa nyt sitten pääsylinteri läpi? :evil: :evil: :x joku 5 sekuntia ottaa, että saa polkimen pohjaan, kunhan on eka painanu vaan "paineet"...

Argh... Ei jaksa! Ja vielä pitäis sprintteristäkin repsikanpuolen käsijarru saada toimimaan... Kaatuu taas hommat päälle!
Alapa etsiä jostain vuotoa. Toki voi olla pääsylinterissäkin, mutta epäilisin jotain muuta paikkaa.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No kun ei taida nestettä kuitenkaan kulua... :?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Kurkkaappas, miltä jarruputket näyttää sieltä takarenkaan takapuolelta...
-Spöke-
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mersu muutti harjavaltaan ja 530d farkulle hain kaverin ettei tunne oloaan yksinäiseksi
oli nettiauton halvin :D
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

hyvin oli edellinen pitänyt kunnossa rekkarivalon lampun vaihdoin aamulla ja kävin katsastamassa ei ollu insillä moitittavaa
vaikka eilen pukkasin ecuun uudet parametrit savut oli 0,74

farkus on ihan normaali ohjaus ja täs mustas on joku servotronic on ohjauksilla eroa kuin yöllä ja päivällä
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sampo N. 27.10.2012 kirjoitti: Ajettiin ensin kilometri punttisalille ja sieltä tunnin päästä kaksi kilometriä kaverin luo vaihtamaan renkaita.
Episodi muuten jatkui seuraavana aamuna: nakki oli tyhjä ja etukulma maassa. :shock: Suvinen vararatashan se piti kaivaa esille. Tänään se siirtyi takasin peräloosteriin, alkuperäiselle paikalle.

Euromasterin kaverit vaihtoivat talvitassuun venttiilin, uimassakin käytiin mutta ei näkynyt vuotoja. Hyvä oli palvelu, suosittelen kaikille Suutarilan Euromasteria (=maksamaton mainos).
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Itekin löysin jarruvian, oli etupalat loppu... :oops:

Mut vasta kesällä olivan ihan ok kuntoiset. :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Vensku_ kirjoitti:Itekin löysin jarruvian, oli etupalat loppu... :oops:

Mut vasta kesällä olivan ihan ok kuntoiset. :shock:
Nää vissiiin tykkää kuluttaa jarruosaa aika lahjakkaasti, näin olen käsittänyt. Kivikin on vähän väliä palan ja levyn välissä. :x
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kivi on klassikko! :lol:

Ja se taitaa olla kilven ja levyn välissä.

Kyllä kuluttaa ainakin mulla, kun ei takapään jarrut ota kiinni, eikä vissii etupäässäkään, kun ABS:t vähä kettuilee. Alkuperäin anturi olis tulossa, kun vaan ehtis yks jyyrä sen lähettämään. :roll:

(Takalevyt oli aika ruosteessa, kun oli abs:n sulake kiinni. Sen ku ottaa irti, niin alkaa autosta löytymään jarrut... 8) )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Vensku_ kirjoitti:Kivi on klassikko! :lol:

Ja se taitaa olla kilven ja levyn välissä.
Korpeaa kesäaikaan tuo kiven kitinä, no vähän peruuttamallahan se lähtee. Taas viisastuin, enpä tiennyt sen kiinnittyvän tuonne kilven levyn väliin, ihan luulin pikkukivien pääsevän levyn ja palan väliin. Aika tiukka välihän se tosin on.

Tilasin muuten pimmeriin tuollasen, pitäs päästä kuulemma aika moneen rasti ruutuun valikkoon sääteleen. Progmmannillakin pääsi, mutta ei siellä montaa rastia ollut mitä laittaa.

http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skanne ... -tool.html
Kein siknatuur
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuokos ois hyvä vikakoodin yms. lukija? Minkähänlainen on toimitusaika, tuleeko nuo suoraan Kiinasta?
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mulla ei ainakaan tunnu lähtevän edes peruuttamalla. Mutta ruuvarilla ku työntää jarrukilpeä alareunasta pois päin levystä, niin rapinan saattelemana yleensä kivi poistuu. Pitäis vähä taitella noita auki (tai olenkin taitellu, mut ei tunnu auttavan, aina se kivi vaan jää sinne väliin...)

Oisko toi kuin hyvä skanneri? Tosin Inpan veronenhan tuo ei kait ole vai miten nää nyt menee, ei oo tää ala oikein meikäläisellä hanskassa...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

INPA lienee paras lukuhommiin(sitten kalliimman veljensä ohella), NCS kelju taas koodailuun mutta onnistuu silläkin. Progman iha toimiva sekin, sitten on tietysti nämä raksi ruutuun vehkeet jotka toimii erittäin vaihtelevalla menestyksellä, monesti kiinni kuun asennosta toimiiko vai ei.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”